دانستنی

سئو کلاه سیاه چیست؟(رازهایی که باید بدانید!)

سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO به تکنیک های از سئو گفته می شود که هدف اصلی آن ها فریب دادن گوگل است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد برای افزایش سریع رتبه سایتشان ممکن است از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده کنند تصمیم گرفتم یک مقاله جامع در مورد نکات و راز هایی در سئو کلاه سیاه که باعث افت رتبه شدید سایت تان می شود صحبت کنیم.

بسیاری از تکنیک های سئو کلاه سیاه در گذشته تاثیرات زیادی بر روی رتبه سایت می گذاشت اما با توجه به بروزرسانی های جدید گوگل تکنیک های سئو کلاه سیاه باعث افت رتبه شدید سایت شده است.

در این مقاله اصلاً قصد ندارم سئو کلاه سیاه را به شما آموزش بدهم. هدف اصلی من از نوشتن این مقاله این است که شما را با رازهای آشنا کنند که باعث افت شدید سایتتان می شود و ممکن است سایت تان در کلمات کلیدی پنالتی شود. برای همین است که پیشنهاد می کنم این مقاله ارزشمند را مطالعه کنید تا درگیر افت رتبه سایت تان نشوید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO به تکنیک ها، روش ها و استراتژی هایی از سئو و بهینه سازی سایت گفته می شود که بر خلاف قوانین گوگل است. در سئو کلاه سیاه با توجه به تکنیک هایی که گوگل را دور میزنید باعث افزایش رتبه سایت تان می شوید. البته تکنیک های سئو کلاه سیاه بسیار خطرناک است و ممکن است باعث افت شدید رتبه سایت تان و یا حتی منجر به پنالتی شدن سایت تان بشود.

به هیچ عنوان توصیه نمی کنم که برای بهبود رتبه سایت تان از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده کنید. با توجه به بروزرسانی های هسته گوگل استفاده از تکنیک های کلاه سیاه بسیار خطرناک است.

اما با توجه به خطرناک بودن تکنیک های سئو کلاه سیاه باز هم بسیاری از افراد برای افزایش رتبه سایت شان از این تکنیک ها استفاده می کنند. البته یک سری از تکنیک ها و رازهایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد زبان فارسی جواب می دهد اما اصلا توصیه نمی کنیم از این روش ها برای بهبود رتبه سایت تان استفاده کنید.

برای افزایش رتبه سایت پیشنهاد می کنم از سئو کلاه خاکستری استفاده کنید. سئو کلاه سیاه با توجه به الگوریتم های گوگل، و انجام کلاهبرداری هایی بر اساس قوانینی که گوگل تعیین کرده است رتبه سایت تان را بهبود می دهد.

هدف موتورهای جستجوگر مثل گوگل این است که بهترین نتایج را به مخاطبان و کاربران اینترنتی نمایش دهد. گوگل این کار را با توجه به الگوریتم هایی که طراحی کرده است انجام می دهد یعنی برای این که بتوانید به نتایج اول گوگل در کلمه کلیدی های مد نظرتان برسید باید فاکتورهای که گوگل تعیین کرده است را رعایت کنید.

در سئو کلاه سیاه شما الگوریتم های گوگل را دور میزنید تا به نظرم اول برسید. البته با توجه به پیشرفت و بروزرسانی های گوگل استفاده از سئو کلاه سیاه بسیار سخت و دشوار شده است و ممکن است سایت تان جریمه شود.

چرا نباید از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده کنیم؟

چرا نباید از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده کنیم؟

با توجه به بروزرسانی های جدید گوگل استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه بسیار سخت و دشوار شده است. گوگل سایت هایی که از این تکنیک ها برای افزایش و بهبود رتبه سایت استفاده می کنند را جریمه خواهد کرد. استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه باعث افت شدید رتبه سایت و در نهایت پنالتی شدن سایتتان در کلمه کلیدی مدنظرتان میشود. استفاده از این تکنیک ها قدیمی شده است و گوگل متوجه میشود که چه سایت هایی از تکنیک های کلاه سیاه برای افزایش رتبه سایت شما استفاده می کنند.

پس اگر به فکر بهبود رتبه سایت خود هستید اصلا توصیه نمی کنم از روش های سئو کلاه سیاه استفاده کنید. هدف من در این مقاله یاد دادن روش های استفاده از کلاه سیاه نیست. هدف اصلی من این است که از این روش ها تا می توانید دوری کنید و هرگز استفاده نکنید.

تکنیک های بلک هت سئو که باید بدانید

تکنیک های بلک هت سئو که باید بدانید

انواع کلاه سیاه تکنیکهای زیادی دارد که باید آنها را بدانید. شناسایی این تکنیک ممکن است کار سخت و دشواری باشد که در این مقاله قصد داریم شما را با اصلی ترین و خطرناک ترین تکنیک ها که منجر به کاهش رتبه سایت می شود آشنا کنم. در این بخش شما را به صورت مفصل با خطرناک ترین تکنیک های سئو آشنا کنیم.

۱- تکرار بیش از حد کلمات کلیدی(keyword stuffing)

1- تکرار بیش از حد کلمات کلیدی(keyword stuffing)

یکی از رایج ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا است. keyword stuffing یعنی تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن.

با توجه به الگوریتم های قدیمی گوگل، برای اینکه گوگل محتوای شما را شناسایی باید کلمات کلیدی را بارها درون محتوای تان تکرار می کردید. یعنی در گذشته بر اساس تعداد کلمات محتوای تان باید کلمه کلیدی اصلی تان را تکرار می کردید. اما با توجه به الگوریتم های جدید گوگل تکرار کلمات کلیدی بیش از حد هیچ تاثیر مثبتی روی سئو سایتتان نمی گذارد بلکه باعث کاهش رتبه سایتتان در گوگل میشود.

البته گوگل با توجه به الگوریتم جدیدش برای استفاده از این نوع کلمات یک حد مشخصی را تعیین کرده است که به آن چگالی کلمه کلیدی گفته می شود. یعنی شما با توجه به طول محتوا میزان تکرار کلمات کلیدی تان را مشخص می کنید.

میزان تکرار کلمات کلیدی در محتوا بین ۱ تا ۳ درصد در هر صفحه است. پس اصلا نیازی نیست کلمات کلیدی محتوای تان را به صورت مداوم پشت سر هم تکرار کنید. با توجه به الگوریتم های جدید گوگل بهترین روش برای تکرار کلمات کلیدی تکرار کلمات هم خانواده و مترادف با کلمه‌ی کلیدی اصلی تان است.

البته گوگل کامل متوجه خواهد شد که درون محتوای تان چه کلماتی مترادف و هم معنی با کلمه کلیدی اصلی تان است. به همین دلیل پیشنهاد می کنم به جای تکرار بیش از حد یک کلمه کلیدی از کلمات هم خانواده و هم معنی با کلمه کلیدی اصلی تان استفاده کنید.

با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا علاوه بر اینکه محتوایی که تولید می‌کنید با کیفیت نمیشود کاربرها و مخاطب ها با خواندن محتوای تان کلافه می شوند.برای اینکه از شر و تکرار بیش از حد کلمات کلیدی خلاص شوید بهتر است به صورت کاملاً طبیعی کلمه کلیدی تان را همراه با کلمات کلیدی هم خانوادش تکرار کنید این کار علاوه بر اینکه باعث می شود محتوایی که تولید می کنید با کیفیت شود باعث می شود در کلمات کلیدی با خانواده با کلمه‌ی کلیدی اصلی تان هم رتبه بگیرید.

 

۲- تولید محتوای بی کیفیت(poor Quality Content)

2- تولید محتوای بی کیفیت(poor Quality Content)

تولید محتوا با کیفیت یکی از اصلی ترین و مهمترین فاکتور ها برای گوگل است. محتوای با کیفیت انقدر برای گوگل مهم است که حتی بدون بک لینک می‌توانید در نتایج اول گوگل دیده شوید! به شرط اینکه محتوای با کیفیت تولید کنید.

در سئو کلاه سیاه یکی از فاکتورهایی که باعث می شود بسیاری از سایت ها در نتایج اول گوگل دیده نشوند این است که محتوای بی کیفیت تولید می کنند. اگر محتوایی که تولید میکنیم بی کیفیت باشد نباید انتظار این را داشته باشید که در کلمات کلیدی تان به نتایج اول گوگل برسید.

یکی از بدترین کارها در سئو کلاه سیاه تولید محتوای کپی برای سایت است. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن زمان کافی و یا وقت گذاشتن محتوای دیگران را کپی می‌کنند و داخل سایتشان می گذارند.

البته این روش در گذشته بسیار کارساز بود و سایت‌های زیادی با استفاده از کپی کردن محتوای دیگران خیلی راحت به نتایج اول گوگل می‌رسیدند. اما به مرور زمان با توجه به الگوریتم پاندا و بروزرسانی های این الگوریتم این مشکل کاملا برطرف شده و تولید محتوا کپی علاوه بر اینکه که باعث افزایش رتبه سایت تان می شود باعث کاهش رتبه سایت تان می شود. اگر تعداد محتوای کپی سایت تان زیاد شود گوگل سایتتان را پنالتی میکند. گوگل محتواهای کپی را به راحتی تشخیص میدهد.

چرا باید محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

همان طور که گفتیم مهمترین فاکتور در سئو تولید محتوای با کیفیت است. هر چقدر هم اصول سئو را داخل سایت تان رعایت کنید ولی محتوایی که تولید می کنید با کیفیت نباشد نمی توانید به نتایج اول گوگل برسید و اگر هم برسید بعد از مدتی از نتایج اول گوگل حذف می شوید. بحث محتوای با کیفیت را جدی بگیرید!
محتوای با کیفیت است که کلمات کلیدی به درستی داخل محتوا تکرار شده باشد، در محتوا از تصاویر هم مرتبط با محتوای تان استفاده کرده باشید، با توجه به نیاز مخاطبان و کاربران تان محتوا تولید کرده باشید و اصول سئو داخلی یا on page seo را رعایت کرده باشید.

۳-  خرید بک لینک (paid link)

3-  خرید بک لینک (paid link)

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه که بسیاری از افراد هنوز هم از این تکنیک برای بهبود و افزایش رتبه سایت شان استفاده می کنند خرید بک لینک است. البته خرید بک لینک هم جزء تکنیک های سئو کلاه سیاه حساب میشود و هم تکنیک های سئو کلاه خاکستری!

اگر به صورت اصولی برای سایتتان بک لینک دائمی و همیشگی بخرید ممکن است این کار باعث افزایش و بهبود رتبه سایت تان بشود. اما اگر به صورت نادرست لینک بخرید علاوه بر اینکه رتبه سایت تان کاهش پیدا می کند ممکن است از سایت تا پنالتی شود و نتایج گوگل حذف شوید.

البته خرید بک لینک را اصلا پیشنهاد نمی کنم! اگر می خواهید برای سایت تان بک لینک به خرید پیشنهاد می کنم خودتان به صورت اصولی و حرفه ای برای سایتتان لینک های با کیفیت و قدرتمند بسازید. اگر تکنیک های ساخت بک لینک با کیفیت و قدرتمند را بلد باشید به هیچ وجه نیازی به هزینه های اضافی جهت خرید بک لینک ندارید.

البته خرید یا ساخت بک لینک به تنهایی کارساز نیست. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فقط با ساخت بک لینک می تواند به نتایج اول گوگل برسد و همیشه در آن جایگاه باقی بماند ولی واقعاً اینطور نیست! هرچقدر هم برای خرید بک لینک و خرید رپورتاژ هزینه کرده باشید اما محتوای با کیفیت تولید نکرده باشید نمی‌توانیم جایگاهتان را در نتایج اول گوگل حفظ کنید. برای همین است که پیشنهاد می کنم حتماً محتوای با کیفیت برای سایتتان تولید کنید.

آیا خرید بک لینک سئو کلاه سیاه حساب میشود؟

موتورهای جستجو خرید و فروش بک لینک را به‌ شدت ممنوع کرده اند. خرید و فروش بک لینک خلاف قوانین گوگل است است و جزء های کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری حساب میشود. اگر به صورت نادرست برای سایتتان بک لینک بخرید. خرید بک لینک جز سئو کلاه سیاه می شود مثل خرید بک لینک اسپم، خرید بک لینک ماهانه، خرید تعداد زیادی بک لینک و …

اما اگر به صورت اصولی برای سایتتان بک لینک بخرید جز اصلاح کلاه خاکستری حساب میشود است مثل خرید رپورتاژ، خرید بک لینک دائمی و…

چرا خرید بک لینک؟ خودتان بک لینک که با کیفیت بسازید

بسیاری از افراد و سایت های بزرگ فکر می کنند که برای رسیدن به نتایج اول گوگل حتماً باید بک لینک بخرند. ولی اصلا نیاز به خرید بک لینک و هزینه های اضافی ندارید! همانطور که میدانید یکی از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی یا off page seo بک لینک با کیفیت است. با توجه به اینکه بسیاری از سایت های فروش بک لینک اصول ساخت وکیل را رعایت نمی کنند ممکن است گوگل متوجه شود و رتبه سایت تان را کاهش دهد! برای همین است که اصلاً خرید بک لینک را پیشنهاد نمی کنم.

چرا باید از سئو کلاه سیاه دوری کنیم؟

سئو کلاه سیاه یک کار غیر قانونی برای دور زدن گوگل و بقیه موتور های جستجوگر است. با توجه به بروز رسانی های هسته گوگل استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه بسیار سخت شده است گوگل با شناسایی سایت هایی که از این تکنیک ها استفاده می کنند آنها را جریمه خواهد کرد. اگر از این تکنیک ها استفاده می کنید باید منتظر مجازات های سنگین گوگل باشید.

سئو کلاه سیاه باعث می شود که جایگاه سایتتان را در نتایج گوگل از دست بدهید و ورودی و ترافیک سایتتان به‌ شدت کم بشود. البته ممکن است گوگل سایتتان را از نتایجش کامل حذف کند، برای همین است که اصلا توصیه نمی کنم از روش های سئو کلاه سیاه برای دور زدن گوگل استفاده کنید.

امروزه عمل کرد موتورهای جستجوگر گوگل نسبت به گذشته بسیار دقیق تر شده است. یعنی گوگل سایت هایی کرد روش های صحیح و کلاه سیاه استفاده می کنند را خیلی راحت شناسایی می کند.

‏چطور از بلک هت سئو دوری کنیم؟

همانطور که میدانید سئو کلاه سیاه یکی از خطرناک ترین روش های سئو و بهینه سازی سایت است. با توجه به بروزرسانی‌های گوگل شناسایی سایت هایی که از تکنیک ها و روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند بسیار ساده است. بسیاری از افراد با انجام تکنیک های سئو کلاه سیاه فکر می کنند که می‌توانند گوگل را دور بزند و همین موضوع باعث شده که سایت های بسیار زیادی از نتایج اصلی گوگل حذف شوند.

 

اگر گوگل شناسایی کند که برای بهبود رتبه سایت تان از روش های کلاه سیاه استفاده می کنید سایت تان را جریمه می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنم به هیچ وجه از تکنیک های سئو کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت تان استفاده نکنید. در ادامه شما را با چند راهکار برای دوری از سئو کلاه سیاه آشنا خواهم کرد تا حتی ناخواسته درگیر آن نشوید.

۱- به هیچ وجه گوگل را دور نزنید. موتور جستجوگر گوگل با توجه به بروزرسانی هایش با توجه به رفتار کاربران به سایت ها رتبه می دهد. به هیچ وجه با توجه به تکنیک های سئو کلاه سیاه نمی‌توانید گوگل را دور بزنید. از فریب موتورهای جستجوگر اجتناب کنید.

۲- فقط به فکر تولید محتوای با کیفیت باشید. همانطور که گفتم مهمترین و اصلی ترین فاکتور برای رسیدن به نتایج اول گوگل تولید محتوای با کیفیت است. منظور از محتوای با کیفیت محتوای با توجه به نیاز کاربران تولید بشود. شما باید نیاز مخاطبانتان را شناسایی کنید و با توجه به نیاز آنها شروع به تولید محتوا برای سایتتان کنید. در تولید محتوای با کیفیت به هیچ وجه نباید کلمات کلیدی را تکرار کنید. هرگز محتوای دیگران را کپی نکنید. تمام فاکتورهای سئو داخلی را برای تولید محتوا رعایت کنید.

۳- از خرید و فروش بک لینک جداً خودداری کنید. خرید و فروش بک لینک یکی از تکنیک های بشدت خطرناک سئو کلاه سیاه است. به هیچ وجه برای سایتتان بک لینک نخرید. پیشنهاد می کنم که به جای خرید بک لینک خودتان لینک های با کیفیت برای سایتتان بسازید.

 

جمع بندی

اگر مدیر سایت هستید پیشنهاد می کنم به هیچ وجه از روش های سئو کلاه سیاه برای دور زدن گوگل استفاده نکنید. به جای استفاده از تکنیک های کلاه سیاه پیشنهاد می کنم از تکنیک های سئو کلاه سفید یا سئو کلاه خاکستری استفاده کنید.برای این که از مجازات گوگل در امان بمانید باید از روشهایی که در بالا به شما معرفی کردم که در آن خودداری کنید. ممکن است با توجه به استراتژی های سئو کلاه سیاه در بازه زمانی کوتاه مدت نتایج خوبی بگیریم اما در بلند مدت باعث آسیب دیدن رتبه سایت شما می شود. پس تا جای ممکن است روش های سئو کلاه سیاه دوری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *