دانستنی

ساخت فروشگاه اینترنتی بدون کدنویسی از ۰ تا ۱۰۰

آیا شما هم جزو افرادی هستید که قصد راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا را دارید؟ راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی یکی از مسائل بسیار مهم برای افرادی است که قصد دارند محصولات و خدماتشان را در اینترنت به فروش برسانند. از وقتی که فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یکی از موفق ترین و بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی در ایران شناخته شد بسیاری از افراد به فکر ساخت فروشگاه اینترنتی افتادند.

ساخت فروشگاه اینترنتی یک مسئله بسیار مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. اگر شما کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اید برای این که بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید حتماً باید فروشگاه اینترنتی بسازید.

 

بسیاری از افراد بعد از اینکه کسب و کار آنلاین شان را استارت زدند فکر می کنند برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی حتما باید مثل دیجی کالا باشند. یعنی یک فروشگاه اینترنتی کاملا اختصاصی مثل دیجی کالا راه اندازی کنند.

اما ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا ممکن است به چندین میلیون تومان و حتی چند ده میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز داشته باشد. از آنجا که هدف اصلی ما این است که فروشگاه اینترنتی تان را با کمترین سرمایه ممکن راه اندازی کنید این مقاله را برای شما قرار دادیم. این مقاله یکی از کامل ترین و جامع ترین مقاله ها درباره آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی است. در این مقاله ۰ تا۱۰۰ راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش داده ایم.

 

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی از 0 تا 100

هدف اصلی ما از نوشتن مقاله این است که به شما یاد بدهیم که چطور بدون هزینه اضافی فروشگاه اینترنتی تان را بسازید. بسیاری از افراد فکر می کنند که برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی حتماً باید هزینه و سرمایه زیادی را بابت طراحی سایت فروشگاهی شان به شرکت های طراحی سایت بدهند. ولی اصلاً اینطور نیست اما در ادامه به صورت کامل به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید با کمترین سرمایه ممکن و یا به صورت کاملا رایگان فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که برای طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی حتماً باید کد نویسی و برنامه نویسی بلد باشید یا نه؟ امروزه با پیشرفت علم راه اندازی و ساخت سایت به خصوص ساخت فروشگاه اینترنتی مثل آب خوردن شده است.

 

شاید قبلا اگر قصد ساخت فروشگاه اینترنتی را داشتید حتماً باید زبان های برنامه نویسی تحت وب را یاد می گرفتید. اما با پیشرفت علم این امکان فراهم شده است که شما بدون مهارت خاصی و بدون نیاز به علم برنامه نویسی و کدنویسی فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

قبلاً شاید طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی کار سخت و دشواری بود ولی الان اصلاً کار سخت و دشواری نیست. به لطف بزرگ سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوای رایگان این امکان فراهم شده است که شما مثل آب خوردن فروشگاه اینترنتی تان را خودتان با سلیقه خودتان راه اندازی و طراحی کنید.

 

با توجه به اینکه بیشتر کسب و کارها به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده می شوند دیگر کمتر کسی به فکر راه اندازی کسب و کار سنتی و فیزیکی است. و این یک موقعیت و فرصت بسیار بزرگ برای افرادی است که کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی کنند. با توجه به اینکه روز به روز تعداد فروشگاه های اینترنتی در ایران بیشتر شده است باعث فرهنگ سازی خرید اینترنتی در بین مردم شده است. همین فرهنگسازی باعث شده است افراد بسیار زیادی هر محصول و خدماتی را که نیاز داشته باشند از طریق اینترنت و به صورت آنلاین سفارش بدهند.

 

اگر شما کسب و کار سنتی دارید پیشنهاد می کنم که کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید. مطمئن باشید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی بازار هدف شما گسترده تر می شود و مخاطبان و کاربران زیادی از محصولات و خدمات تان استقبال خواهند کرد. اما برای اینکه بتوانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان به صورت اینترنتی و کاملا آنلاین محصولات و خدمات شما را تهیه کنند شما باید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.

 

به طور کلی ساخت فروشگاه اینترنتی یکی از وظایف بسیار مهم شماست است تا بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را به مشتری تبدیل کنید. اگر هم کسب و کار سنتی ندارید اصلاً نگران نباشید. شما هم می توانید با توجه به مهارت و تخصصی که دارید فروشگاه اینترنتی تان را بسازید. بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی تان محصولات و خدماتی را که تولید می کنید می توانید به صورت آنلاین در اینترنت بفروشید.

 

اگر به فکر طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی هستید و دوست دارید از صفر یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنید نگران نباشید! این مقاله یکی از کامل ترین و جامع ترین مقاله ها در زمینه آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی می باشد. در این مقاله قرار است مرحله به مرحله ساخت فروشگاه اینترنتی را به شما آموزش بدهیم.

طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی اصلاً کار سخت و دشواری نیست البته اگر بدانید که چطور قدم به قدم می توانید یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنید. برای طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی شما به هیچ مهارت و تخصص خاصی مثل علم برنامه نویسی و کد نویسی ندارید!

 

اصلا نیازی نیست که بابت ساخت فروشگاه اینترنتی تان به شرکت های طراحی سایت و افراد برنامه نویس هزینه های زیادی را بدهید! اگر مراحل راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی را بدانید می توانید خودتان با کمترین سرمایه ممکن و یا حتی کاملا رایگان فروشگاه اینترنتی تان را با توجه به سلیقه خودتان راه اندازی کنید.

در این مقاله همراه ما باشید نحوه راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی را به صورت کامل به شما آموزش بدهم.

 آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی از صفر تا صد

در این مقاله قصد دارم به صورت کامل به شما یاد بدهم که چگونه فروشگاه اینترنتی بسازید. قبل از اینکه به سراغ راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی برویم باید هدف اصلی تان را از راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی خودتان بدانید. قبل از هر چیز باید مشخص کنید که چرا می خواهید فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید؟ برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی باید یک هدف و برنامه مشخصی را داشته باشید.

 

اصلاً هدفتان از راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟ قرار است چه چیزهایی را در فروشگاه اینترنتی تان به مخاطبان و کاربران تا بفروشید؟ آیا هدف شما این است که از طریق راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی برای دیگران کسب درآمد کنید یا می خواهید برای خودتان فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید؟ و…

به هر حال قبل از اینکه بخواهید فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید باید یک هدف و برنامه مشخصی داشته باشید.

 

روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی دو روش کلی وجود دارد.

۱_روش اول این است خودتان با استفاده از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا رایگان مثل وردپرس و جوملا سایت تان را بسازید.همانطور که قبلاً گفتم شما به کمک سیستم های مدیریت محتوای رایگان می توانید بدون علم برنامه نویسی و کد نویسی و یا بدون هزینه اضافی یک سایت فروشگاهی کاملا حرفه‌ای برای خودتان راه اندازی کنید. شما با استفاده از این سایت ساز ها می توانید در عرض ۲ الی ۳ ساعت یک فروشگاه اینترنتی کاملا حرفه ای با تمام امکانات برای خودتان راه اندازی کنید.

اگر سایت فروشگاهی تان را با سیستم های مدیریت محتوای رایگان راه اندازی کنید دیگر نیاز به پرداخت هزینه های چند میلیونی و چند ده میلیونی ندارید.

 

یکی از مهمترین ویژگی های راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی با سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس این است که کاملاً رایگان است و زبان فارسی را پشتیبانی می کند. یعنی اگر سایتتان را با وردپرس راه اندازی کرده باشید، یک پیشخوان کاملاً ساده به زبان فارسی را در اختیار شما قرار میدهد که می توانید سایتتان را همانطوری که دوست دارید با سلیقه خودتان بچینید از ساخت و طراحی صفحه اصلی گرفته ساخت صفحات داخلی و طراحی منو ها و ساخت انواع فرم ها و…

 

فقط به این نکته توجه کنید قبل از اینکه بخواهید فروشگاه اینترنتی تان را بسازید باید سایت تان را با وردپرس راه اندازی کرده باشید. بعد از اینکه سایت تان را با وردپرس راه اندازی کردید باید با استفاده از ووامرس سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. شما با نصب و فعال سازی پلاگین ووکامرس که کاملاً رایگان هم است می توانید در کمتر از ۵ دقیقه سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات ممکن تبدیل کنید. البته من در ادامه به صورت کامل شما را با سایت ساز ووکامرس که کاملا رایگان هم است آشنا خواهم کرد.

 

۲)یکی دیگر از روش های ساخت فروشگاه اینترنتی این است که شما به سراغ شرکت های طراحی سایت بروید. البته همانطور که می دانید هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی توسط شرکت های طراحی سایت بسیار زیاد است. هزینه‌ای که شرکت های طراحی سایت بابت راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی تان از شما می گیرند بسیار نجومی می باشد.

ممکن است اگر بخواهید یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنید بالای ۱۰ میلیون تومان بابت فروشگاه اینترنتی تان سرمایه لازم داشته باشید. البته قیمت ها متفاوت است. از قیمت هم بگذریم اگر بخواهید شرکت های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی تان را طراحی کنند اولین مشکل این است که نمی توانید به سلیقه خودتان سایت فروشگاهی تان را راه اندازی کنید!

 

نهایتا این است که شرکت های طراحی سایت نمونه کار های شان را به شما نشان می‌دهند یا شما به آنها نشان می دهید و می گوید که شبیه این سایت را برای شما طراحی کنند. در این صورت باز هم ممکن است سایتی که برای شما طراحی می کنند مثل چیزی که مد نظرتان باشد از آب در نیاید.

پس اولین مشکل این است که چون خودتان نمی توانید فروشگاه اینترنتی تان را طراحی کنید شاید فروشگاه اینترنتی تان شبیه به چیزی که در ذهن تان باشد نشود! و همیشه فکر کنید که کم و کاستی هایی در سایت فروشگاهی تان وجود دارد. البته این مورد برای بسیاری از افراد پیش آمده است و همیشه ذهن شان را درگیر تغییراتی در سایت فروشگاهی شان می کنند.

 

از طرفی هم اگر بخواهید هر تغییراتی را در سایت فروشگاهی تان اعمال کنید باز هم باید به شرکت طراحی سایت تان مراجعه کنید و آن تغییراتی را که می خواهید داخل سایتتان ایجاد شود را به آنها بگویید و با پرداخت هزینه مجدد کارتان را راه می‌اندازند. به عنوان مثال اگر بخواهید چیدمان محصولتان را داخل سایت تان تغییر بدهید باید به شرکت طراحی سایت دانم مراجعه کنید و به آنها بگویید که همان تغییراتی را که می خواهید داخل سایت تان اعمال کنند. پس این هم یک مشکل اساسی حساب می شود. چون هر بار که بخواهید تغییراتی را داخل سایت تان بدهید باید باز هم هزینه کنید و ممکن است این هزینه ها ادامه داشته باشد.

 

با این حال آیا باز هم برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی به شرکت های طراحی سایت مراجعه می کنید؟ برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی تان این همه هزینه کنید و هزینه ها همیشه ادامه داشته باشد. برای همین است که پیشنهاد می کنیم خودتان دست به کار شوید و فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

 

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

در این بخش قصد دارم شما را به صورت مرحله به مرحله با ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا کنم. اگر شما هم تصمیم به ساخت فروشگاه اینترنتی دارید و می خواهید محصولات و خدماتتان را بفروشید باید طبق اصول که به شما آموزش می دهم فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

مرحله اول مشخص کردن نوع محصول

اولین مرحله در راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی مشخص کردن نوع محصولات و خدمات تان است. در مرحله اول باید کامل مشخص کنید که قرار است در فروشگاه اینترنتی تان چه محصولات و خدماتی را به مخاطبان و کاربران تان بفروشید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی دقیقا مثل راه اندازی فروشگاه فیزیکی است. در فروشگاه فیزیکی برای اینکه محصولات تان را بفروشید در قدم اول باید مشخص کنید که اصلاً قرار است که چه محصولاتی را در فروشگاه تان بفروشید.

راه و روش های زیادی برای مشخص کردن محصولات و خدماتتان وجود دارد. یکی از ساده ترین و راحت ترین راه ها برای مشخص کردن نوع محصول این است که باید ببینید خودتان به چه چیزهایی علاقه دارید. باید کامل بررسی کنید که در چه زمینهای توانایی دارید. به عنوان مثال اگر در زمینه طراحی سایت با وردپرس مهارت و تخصص دارید می توانید به سراغ آموزش طراحی سایت با وردپرس، کار با افزونه و پلاگین های وردپرس و… بروید. یا اگر در زمینه بدنسازی فعالیت می کنید می توانید یک کسب و کار اینترنتی در این زمینه راه اندازی کنید و مکمل های بدنسازی داخل سایتتان بفروشید. یا اگر کتاب‌های زیادی در زمینه موفقیت مطالعه کرده اید می توانید یک کسب و کار اینترنتی آموزش محور در این زمان راه اندازی کنید.

 

البته ممکن است فکر کنید که هیچ مهارت و تخصص خاصی ندارید. اصلاً نباید نگران باشید. شما می توانید از طریق فروش محصولات دیگران هم درآمد زایی کسب کنید. یعنی محصولات دیگران را داخل سایتتان بفروشید و به ازای هر فروش مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت کنید. به این مدل کسب درآمد اینترنتی سیستم همکاری در فروش گفته می شود بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در جهان و حتی ایران با استفاده از این مدل توانستن به درآمدهای بسیار زیادی در ماه برسند.

اگر تصور می کنید که هیچ تخصص و مهارتی ندارید پیشنهاد می کنم این مدل را انتخاب کنید و فروشگاه اینترنتی تان را در این زمینه راه اندازی کنید.

 

نکته بعدی این است که باید بررسی کنید که محصولاتی که قرار است به فروش آیا پرفروش هستند یا نه. باید به صورت کامل محصولاتی که قرار است بفروشید را بررسی کنید. باید ببینید که محصولی که می خواهید بفروشید آیا خواهان و طرفدار دارد یا نه؟

برای این کار راه و روش های زیادی وجود دارد که ساده ترین آن ها استفاده از یک سری ابزار های گوگل مثل google keyword planner یا google trends است. البته بهترین روش استفاده از خود سایت گوگل است. با جستجویی محصولات مد نظرتان داخل گوگل می توانید متوجه شوید و ببینی که چقدر صفحه در مورد آن موضوع وجود دارد و رقابت بین فروشگاه های اینترنتی چقدر زیاد است. هرچه رقابت بیشتر باشد نشانه این است که حوزه ای که انتخاب کرده‌اید پرطرفدار است و هر چه حوزه پرطرفدار باشد میزان درآمدی که میتوانید کسب کنید بیشتر است.

 

مورد بعدی که یک مورد بسیار مهم است این است که داخل فروشگاه اینترنتی تان همه چی نفروشید. اگر قصد راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی موفقی را دارید و می خواهید فروش بالایی داشته باشید پیشنهاد می کنم فقط یک دسته یا یک گروه محصولات را برای فروش انتخاب کنید. به عنوان مثال یا مواد شوینده بفروشید یا ساعت هوشمند. به هیچ عنوان در ابتدای راه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی نکنید که از تمام محصولات مثل انواع شوینده، گوشی موبایل، ساعت هوشمند، تلویزیون و… بفروشید. هرچه فروشگاه تخصصی تر باشد یعنی یک گروه از محصولات خاصی را داخل فروشگاه اینترنتی تان برای فروش قرار بدهید شانس موفقیت شما بیشتر می شود. در اصطلاح به این روش نیچ مارکتینگ گفته می شود.

اگر قصد رقابت با فروشگاه های اینترنتی موفق ایرانی را دارید باید حتما از این روش برای رقابت با آن ها استفاده کنید.

 

مرحله دوم شناخت مخاطب هدف

مرحله دوم شناخت مخاطب هدف

مرحله دوم در ساخت فروشگاه اینترنتی این است که باید مخاطبان هدف تان را کامل بشناسید. اگر مخاطبان هدف تان را بشناسید فروش سایت تان افزایش پیدا خواهد کرد. منظور از شناخت مخاطبان هدف این است که چه کسانی قرار است وارد فروشگاه اینترنتی تان شوند و محصولات و خدماتتان را بخرند. مثلاً اگر یک فروشگاه اینترنتی آرایش و بهداشتی دارید مخاطبان هدف شما قطعاً زنان و دختران جوان هستند یا مردانی که می خواهند برای همسرشان کادو بخرند. یا اگر یک سایت آموزشی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت راه اندازی می کنید مخاطبان و کاربران هدف شما افرادی هستند که میخواهند سایت شان را به نتایج اول گوگل برسانند و شما با تولید محصول و ارائه خدمات می توانید به آن ها کمک کنید.

 

بهترین راه برای شناخت مخاطب هدف این است که برای آن ها پرسونای مخاطب طراحی کنید. به عنوان مثال مخاطبان هدف شما به چه محصول و خدماتی نیاز دارند؟ چند مشکل مخاطبان هدفتان چیست؟ چگونه می توانیم مشکل مخاطبانتان را برطرف کنید؟ مخاطبان هدف تان به چه محصولی علاقه دارند؟ چرا باید از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و…

مرحله سوم انتخاب نام فروشگاه اینترنتی

 

انتخاب نام فروشگاه اینترنتی یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی است. در این مرحله شما باید برای فروشگاه اینترنتی تان یک نام مناسب انتخاب کنید. نامی که می خواهید انتخاب کنید بسیار مهم است است و باید نامی را انتخاب کنید که در ذهن مخاطبان تان بماند.

در انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی تان بسیار دقت کنید و حتماً زمان بگذارید. چون نامی که انتخاب می کنید باید متناسب با محصولات و موضوع فروشگاه اینترنتی تان باشد. شما هم برای فروشگاه اینترنتی تان باید نامی را انتخاب کنید که خاص و جذاب باشد و علاوه بر آن مرتبط به موضوع کاری و محصولات تان باشد.

 

همانطور که گفتم نامی که انتخاب می کنید باید نامی باشد که داخل ذهن مخاطبان و کاربران تان بماند. چون بعد از این که نام فروشگاه اینترنتی تان را انتخاب کردید مخاطبان و کاربران تان شما را با آن نام می شناسند. البته اسم فروشگاه اینترنتی شما همان نام برند تان حساب می شود. پس به همین دلیل باید در انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی تان بسیار دقت کنید و یک نام متناسب با موضوع فروشگاه اینترنتی تان برای سایت تان انتخاب کنید.

به این نکته توجه کنید که نام فروشگاه اینترنتی تان همان نام دامنه سایتتان است. باید نام فروشگاه اینترنتی تان را متناسب با دامنه ای که می خواهید تهیه کنید انتخاب کنید.

 

برای انتخاب و تهیه دامنه مناسب برای فروشگاه اینترنتی تان میتوانید از شرکت‌های ارائه دهنده هاستینگ و دامنه استفاده کنید. فقط به این نکته توجه کنید انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی تان بسیار مهم است است و نام فروشگاه اینترنتی تان با نام دامنه سایت تان باید یکی باشد.

فقط به این نکته توجه کنید که نام دامنه فروشگاه اینترنتی تان را بعد از اینکه فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کردید به هیچ عنوان نمی توانید عوض کنید. پس از انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی تان بسیار دقت کنید که بعداً پشیمان نشوید!

 

مرحله چهارم انتخاب فضای مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی

مرحله چهارم انتخاب فضای مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی

 

بعد از این که یک نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی تان انتخاب و تهیه کردید در مرحله بعد باید به فکر یک فضای میزبانی مناسب و هاست با کیفیت برای فروشگاه اینترنتی تان باشید. منظور از هاست فضایی که تمام اطلاعات سایت فروشگاهی تان در آن ذخیره می شود. انتخاب هاست برای فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. است که باید در انتخاب هاست مناسب دقت لازم داشته باشید و از هاست های با کیفیت و پرسرعت استفاده کنید.

در انتخاب و تهیه هاست برای فروشگاه اینترنتی تان دقت کنید چون هاستی که برای یک فروشگاه اینترنتی انتخاب می کنید با یک سایت معمولی فرق می کند.

 

فروشگاه اینترنتی دارای یک سری ماژول ها و پلاگین های بیشتری برای افزودن امکانات به سایت فروشگاهی تان است به همین دلیل باید از هاست های با کیفیت و پرسرعت انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

هاستی که انتخاب می کنید باید پر سرعت باشد و قدرت بالایی داشته باشد. اگر تصمیم به ساخت فروشگاه اینترنتی گرفته‌اید و می خواهید فروشگاه اینترنتی تان را خودتان طراحی کنید بهتر است همین حالا به فکر انتخاب یک هاست و فضای میزبانی مناسب و با کیفیت باشید. چون بسیاری از دوستان در ابتدای راه وقتی قصد ساخت فروشگاه اینترنتی خود را دارند به سراغ هاست های معمولی و ارزان قیمت میروند و بعد آن را ارتقا می‌دهند. که پیشنهاد می کنم اصلاً چنین کاری را انجام ندهید و از همان ابتدای راه یک هاست با کیفیت و پرسرعت برای فروشگاه اینترنتی تان انتخاب و تهیه کنید.

 

مرحله پنجم طراحی ظاهر فروشگاه اینترنتی

 

در مرحله پنجم از ساخت فروشگاه اینترنتی نوبت به مرحله طراحی و ساخت ظاهر فروشگاه اینترنتی میرسد. در این مرحله باید یک ظاهر مناسب برای فروشگاه اینترنتی تان طراحی کنید. این مرحله یک پروسه جداگانه برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی تان حساب می شود. همانطور که در ابتدای مقاله گفتم راه و روش های زیادی برای انتخاب ظاهر مناسب فروشگاه اینترنتی تان وجود دارد. شما می توانید خودتان بدون علم کدنویسی و برنامه نویسی یک ظاهر مناسب برای فروشگاه اینترنتی تان طراحی کنید یا اینکه می توانید از شرکت های طراحی سایت بخواهید تا برای شما ظاهر فروشگاه اینترنتی تان را کد نویسی کنند.

 

بهتر از همین ابتدا به شما بگویم که برای طراحی ظاهر فروشگاه اینترنتی تان شرکت های طراحی سایت را فراموش کنید چون با توجه به امکاناتی که سایت فروشگاهی تان دارد ممکن است بابت طراحی و ساخت ظاهر فروشگاه اینترنتی تان از شما هزینه های سنگینی را بگیرند. طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی با طراحی و راه اندازی یک سایت معمولی و شرکت متفاوت است و مسلماً به هزینه بیشتری نیاز است.

اگر بخواهید خودتان ظاهر فروشگاه اینترنتی تان را طراحی کنید می توانید از قالب های آماده برای ظاهر فروشگاه اینترنتی تان استفاده کنید. شما با پرداخت هزینه بسیار ناچیز و بسیار کم می توانید برای فروشگاه اینترنتی تان ظاهری مثل دیجی کالا طراحی کنید بدون اینکه نیازی به برنامه نویسی و کد نویسی داشته باشید.

 

ساخت فروشگاه اینترنتی توسط سایت ساز های رایگان

 

همانطور که قبلا هم اشاره کردم برای اینکه فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید می توانید از سیستم های مدیریت محتوای رایگان استفاده کنید. سیستم های مدیریت محتوای رایگان این امکان را به شما می دهند بدون علم برنامه نویسی یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید.

یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای ساخت فروشگاه اینترنتی افزونه ووکامرس است که بر روی وردپرس نصب می شود. شما اگر سایتتان را با وردپرس راه اندازی کرده باشید با نصب افزونه ووکامرس در کمتر از پنج دقیقه می توانید سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات تبدیل کنید. از تهیه و خرید محصول توسط مشتری گرفته تا واریز پول به حسابتان و ارسال محصول به مشتری.

 

شما با استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس میتوانید هر امکانی را که بخواهید به سایت فروشگاهی تان اضافه کنید. ووکامرس یک فروشگاه ساز کاملاً رایگان است که بیشتر فروشگاه های اینترنتی در جهان و حتی ایران با این فروشگاه ساز ساخته شده اند. اگر می‌خواهیم فروشگاه ساز را کامل یاد بگیرید می توانید از منابع معتبر مثل یوتیوب، آپارات و… استفاده کنید.

البته علاوه بر ووکامرس فروشگاه ساز های دیگری مثل مجنتو، اپن کارت و پرستاشاپ نیز وجود دارد که مخصوص راه اندازی و ساخت فروشگاه های اینترنتی است و از طریق این سیستم های مدیریت محتوا و سایت ساز ها هم می توانید از فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید. ولی چون ووکامرس یکی از محبوب ترین فروشگاه سازها در جهان دست و زبان فارسی را کامل پشتیبانی می کند پیشنهاد می کنیم از این فروشگاه ساز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *