دانستنی

سایت برای من مناسب تره یا اینستا؟

با گسترش بیماری کرونا همه مشاغل به ویژه کسب و کارهای خدماتی، به سمت اینترنت و فضای‌مجازی روی آوردند تا از رکود اقتصادی خود جلوگیری کنند و از طریق اینترنت، خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار دهند. ابزارهای کسب درآمد از اینترنت شامل طراحی سایت و پیج اینستاگرام می باشند. اما سوالی که در ذهن اکثر صاحبان کسب و کارهای نوپای اینترنتی شکل می‌گیرد این است که برای شروع، اینستاگرام بهتر است یا راه‌اندازی یک سایت؟ قبل از انتخاب یکی از این دو ابزار باید با مزایا و معایب هر یک آشنا شوید و در نهایت تصمیم بگیرید که از بین آن‌ها کدام یک در رونق کسب و کار نقش پررنگ‌تری دارد. در این مقاله قصد داریم درباره مزایا و معایب طراحی سایت و پیج اینستا توضیح دهیم تا با مقایسه آن‌ها بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با طراحی سایت

طراحی سایت برای کسب و کار اینترنتی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود‌. امروزه به لطف ابزارهایی مانند فروشگاه‌ساز و سایت‌ساز طراحی سایت یک کار راحت است و همه افراد می‌توانند آن را انجام دهند.

 مزایای طراحی سایت فروشگاهی

  • داشتن امکان دسته‌بندی محصولات

با توجه به نوع کسب و کار امکان دسته‌بندی محصولات با طراحی سایت وجود دارد. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش کالاهای دیجیتال فعالیت دارید، می‌توانید تمام محصولات خود را دسته‌بندی کنید تا کاربران به راحتی بتوانند محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند‌.

  • راحت بودن مدیریت و به‌روز‌رسانی محصولات

در طراحی سایت فروشگاهی می‌توان تعداد موجودی هر محصول را مشخص کرد و اگر آن محصول به اتمام رسیده بود از عبارت محصول مورد نظر موجود نیست استفاده کرد. اطلاعاتی مانند قیمت و تخفیف‌های ویژه نیز به صورت اتوماتیک در سایت اعمال می‌شود‌.

  • پرداخت آنلاین هزینه محصولات با درگاه بانکی

یکی‌دیگر از مزایای طراحی سایت برای کسب و کار این است که کاربران و مشتریان به راحتی می‌توانند مبلغ مورد نظر را با درگاه بانکی موجود در سایت پرداخت نمایند و نیازی به مراجعه به خودپرداز و استفاده از روش کارت به کارت وجود ندارد.

  • امکان جستجوی سریع محصولات مورد نظر

در فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ تعداد محصولات بسیار زیاد است و برای پیدا کردن محصول مورد نظر کافیست نام محصول را در قسمت جستجوی سایت سرچ کنید. این مزیت فقط در سایت‌ها وجود دارد و اینستا از این قابلیت محروم است.

  • عدم وجود خطر فیلتراسیون سایت

با توجه به طرح صیانت، خطر فیلترینگ همواره شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند اینستا و تلگرام را تهدید می‌کند‌. البته هنوز این طرح به مرحله اجرا درنیامده است و یک فروشگاه اینترنتی با خطر فیلترینگ مواجه نیست. کسب و کارها با خیال راحت می‌توانند در فروشگاه اینترنتی خود به کسب درآمد مشغول شوند‌.

در طراحی سایت با چه چالش‌هایی روبرو هستیم؟

یکی از چالش‌های مهم در راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی این است که برای شروع برخلاف اینستا حتما باید هزینه پرداخت کنید. برای طراحی وبسایت تعرفه‌ها و قیمت‌های متفاوتی وجود دارد‌. چالش بعدی این است که برای پیشرفت و شناخته شدن سایت به زمان بیشتری نیاز دارید.

شروع کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام

در چند سال اخیر اینستاگرام به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین مردم ایران تبدیل شده است و اکثر افراد با هر سن و سالی در این شبکه اجتماعی حضور دارند و ساعت‌ها وقت خود را با تماشای استوری‌ها، فیلم‌ها، عکس‌ها و مطالعه کپشن‌های جذاب سپری می‌کنند. با توجه به این موضوع کسب و کارها از این موقعیت استفاده کرده‌اند و با راه‌اندازی یک پیج اینستا به معرفی و تبلیغ خدمات و محصولات خود به فالوورها می‌پردازند و برخی درآمد بسیار خوبی نیز به دست می‌آورند

معرفی مزایای راه‌اندازی کسب کار در اینستاگرام

  • رایگان بودن استفاده از شبکه اجتماعی اینستا

کسب و کارهایی که سرمایه کافی برای شروع فعالیت در دنیای اینترنت را ندارند، معمولا به دنبال راهی هستند که هزینه‌ای برای آن‌ها نداشته باشد و چه راهی بهتر از افتتاح یک پیج به صورت رایگان؟ عضو شدن در اینستا و شروع فعالیت در آن به طور کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای کسب و کارها ندارد.

  • دیده شدن در اینستا بازاریابی مدیریت شده

تعداد افراد فعال در اینستا مدام در حال افزایش است و برای دیده شدن در این فضا کار سختی در پیش ندارید. مخاطبان هدف در این شبکه اجتماعی به راحتی می‌توانند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را فالو کنند. هر چه تعداد فالوورهای یک پیج بیشتر باشد شانس فروش محصولات و بازاریابی نیز افزایش خواهد یافت.

  • راحت بودن نحوه کار با اینستا

استوری کردن و پست گذاشتن در پیج اینستا بسیار راحت است و به سادگی می‌توان آمار بازدید‌ها و لایک‌ها را مشاهده کرد. به طورکلی استفاده از پروفایل تجاری در این پلتفرم بسیار راحت است و همه کسانی که دارای گوشی‌های هوشمند هستند می‌توانند یک اکانت تجاری برای خود راه‌اندازی کنند.

کسب و کار اینستاگرامی چه معایبی دارد؟

در این نوع کسب و کار نمی‌توانید محصولات خود را دسته‌بندی کنید، بنابراین فالوورها برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود باید زمان زیادی را صرف کنند و همه پست‌ها را یک به یک بررسی نمایند. نداشتن امکان به روز رسانی محصولات، صرف وقت زیاد برای ویرایش و به روز رسانی قیمت‌ها، دشوار بودن فرآیند پرداخت و عدم اتصال به درگاه بانکی، طولانی بودن پروسه پرداخت، تهدید خطر فیلتر شدن اینستا در صورت تصویب طرح صیانت از مهمترین معایب راه‌اندازی کسب و کار در این شبکه اجتماعی پرمخاطب به شمار می‌رود.

طراحی سایت کسب و کار توسط گروه لاگ

در این مطلب با ویژگی‌های راه‌اندازی سایت و پیج اینستا با هدف توسعه کسب و کار اینترنتی آشنا شدید. با مقایسه ویژگی‌ها، مزایا و معایب این دو ابزار متوجه شدید که آن‌ها مکمل یکدیگر هستند و به طورکلی نمی‌توان فقط یکی از آن‌ها را برای رونق کسب و کار خود انتخاب کرد. یکی از بهترین روش‌ها این است که با ایجاد یک پیج فالوورهای خود را به سمت سایت کسب و کار خود هدایت کنید. با این کار هم می‌توانید در شبکه اجتماعی اینستا فعال باشید و همزمان به توسعه و پیشرفت سایت خود نیز بپردازید. اگر قصد دارید طراحی سایت کسب و کار خود را با قیمتی مناسب انجام دهید، به آدرس اینترنتی https://loggroup.ir/ مراجعه کنید. شرکت لاگ یکی از شرکت‌های معتبر است که در زمینه طراحی وب‌سایت‌های فروشگاهی، شرکتی و همچنین ارائه خدمات سئو سایت فعالیت دارد و خدمات خود را با قیمت‌های منصفانه‌ به مشتریان ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *