دسته‌بندی نشده

سایز استوری اینستاگرام چقدر است؟ +تمامی نکاتی که باید بدانید

آیا سایز استوری اینستاگرام اهمیت دارد؟ برای کسی که مخاطبان وی دوستان و اعضای خانواده هستند، شاید ابعاد استوری اینستاگرام اهمیت چندانی نداشته باشد.

اما اگر مدیریت پیج یک برند یا شرکت را بر عهده دارید، باید بیشتر به این مسائل توجه کنید.

روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون عکس و ویدیو در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود. بنابراین اگر استوری‌های شما شکل عجیب و نامعقولی داشته باشند، از قافله استفاده کنندگان از این اپلیکیشن، خصوصاً در حوزه کسب و کار عقب خواهید ماند.

اندازه استوری اینستاگرام موضوع بسیار مهمی در توسعه پیج شما به شمار می‌رود؛ یک تصویر یا ویدیوی فوق العاده جذب، در صورتی که ابعاد صحیحی نداشته باشد، کاملاً بی مصرف خواهد بود. عکسی که تمام صفحه را پر نمی‌کند، نمی‌تواند توجه و علاقه بینندگان را به خود جلب نماید و بنابراین در تبلیغ پیج شما ناموفق عمل خواهد کرد.

در واقع، اهمیت ابعاد تصاویر در استوری‌‌های اینستاگرام اگر از محتوای استوری بیشتر نباشد، کمتر نیست. مخاطبان شما پیش از آن که از محتوای موجود در استوری آگاه شوند، با شکل ظاهری آن مواجه می‌گردند.

بهترین سایز استوری اینستاگرام کدام است؟

بهترین سایزی که برای استوری‌های اینستاگرام پیشنهاد می‌شود ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است.

به عبارتی نسبت ۹:۱۶ نسبت طلایی استوری‌ها محسوب می‌گردد. تصویری که چنین ابعادی دارد، تمام صفحه گوشی را اشغال نموده و به به بیننده احساس مثبتی را القا می‌کند.سایز استوری اینستاگرام چقدر است

این نسبت هم چنین موجب می‌شود که استوری شما در تمامی دستگاه‌ها اعم از انواع گوشی موبایل و تبلت به یک شکل نشان داده شود.

مزیت دیگر آن این است که اینستاگرام تصاویر با این اندازه را بدون تغییر پست می‌کند؛ در حالی که اگر ابعاد دیگری به آن بدهید، ممکن است اپلیکیشن به طور خودکار بخشی از تصویر را برای رساندن آن به ابعاد مناسب قیچی کند. پس سایز استوری اینستاگرام این ابعاد است.

بنابراین، قبل از پست کردن استوری از گالری تصاویر خود، باید ابتدا ابعاد آن را به ابعاد استوری اینستاگرام برسانید.

اگر کیفیت تصاویر شما به اندازه ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ نیست، رعایت نسبت ۹:۱۶ نیز همان کار را برایتان انجام می‌دهد.

به عبارتی شما می‌توانید تصاویر متعددی با کیفیت‌های مختلف و در نسبت ۹:۱۶ داشته باشید. به بیان دیگر، پایین تر بودن رزلوشن تصویر، آن چنان که نسبت‌ها اهمیت دارند، به چشم نخواهد آمد.

در واقع، با کم کردن رزلوشن تصویر یا ویدیو، می‌توانید حجم آن را نیز کاهش داده و متعاقباً زمانی را که لود شدن آن طول می‌کشد، به حداقل برسانید.

تا زمانی که نسبت ۹:۱۶ را رعایت می‌کنید، کم کردن رزلوشن تصاویر اشکالی نخواهد داشت. به ویژه در مواردی که تعداد تصاویر آپلود شده زیاد است، کم کردن حجم تصاویر از این طریق می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.

عکس و ویدیوی اینستاگرام را به صورت عمودی بگیرید

اگر عکس و ویدیوی خود را از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام ذخیره می‌کنید، نه برای ابعاد و نه برای افقی یا عمودی بودن مشکلی نخواهید داشت.

اما در مورد آپلود تصاویر از گالری باید دقت داشته باشید که حتماً عکس یا ویدیوی خود را به صورت عمودی بگیرید. چرا که تصاویر افقی بینندگان را مجبور خواهد کرد که موبایل خود را از حالت عمودی پیش فرض به حالت افقی درآورند.

این کار مشاهده استوری‌هایتان را دشوار ساخته و موجب کاهش بازدیدهای آن‌ها‌ خواهد شد.

اندازه استوری اینستاگرام برای تصاویر باید کمتر از ۳۰ مگابایت باشد

حداکثر سایز استوری اینستاگرام برای تصاویر، از نظر حجمی ۳۰ مگابایت تعیین شده است. به عبارت دیگر،‌ شما نمی‌توانید عکسی با حجم بیشتر را در اینستاگرام آپلود کنید.

البته در مورد تصاویر، این اندازه بیش از حد مورد نیاز بوده و اغلب اندازه استوری شما از ۱۰ مگابایت بیشتر نخواهد شد. در موارد نادری که با تصاویر خام و ادیت نشده دوربین عکاسی سر و کار دارید، می‌توانید ابعاد استوری خود را کاهش دهید و به این ترتیب از حجم تصویر خود بکاهید.

ویدیوهای اینستاگرام باید کمتر از ۴ گیگابایت باشند

 

ابعاد استوری اینستاگرام برای ویدیو تا سقف ۴ گیگابایت مجاز شمره می‌شود. با این حال، برای ویدیویی که طول مدت آن ۱۵ ثانیه بیشتر نیست، این حجم برای ویدیو نیز اغلب بیش از حد نیاز خواهد بود.

افرادی که به طور حرفه ای کار فیلم برداری انجام می‌دهند، ممکن است با ویدیوهایی با سایز بزرگ تر سر و کار داشته باشند. این افراد می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای تخصصی، حجم فایل ویدیویی خود را متناسب با حجم مجاز اینستاگرام کاهش دهند.

به طور ویژه در مورد ویدیوها، کاهش حجم استوری می‌تواند به طور قابل توجهی سرعت آپلود و متعاقباً سرعت لود شدن آن برای بینندگان را افزایش دهد. شما ممکن است در آپلود یک یا چند ویدیو متوجه این تغییرات نشوید.

اغلب اوقات زمانی تأثیر حجم استوری را بر سرعت آپلود درک خواهید کرد که بخواهید تعداد زیادی تصویر یا ویدیو را به طور همزمان بر روی اینستاگرام آپلود کنید.

با این حال، باید به یاد داشته باشید که کاهش اندازه استوری اینستاگرام مستلزم آن خواهد بود که کیفیت تصویر را نیز کاهش دهید. بنابراین، اگر می‌خواهید تصاویر و ویدیوهایی که آپلود می‌کنید، تار و نامشخص از کار در نیایند، از کوچک کردن بیش از حد آن‌ها بپرهیزید.

شما می‌توانید سایز استوری اینستاگرام خود را از طریق برخی برنامه‌های ادیت عکس و ویدیو و نرم افزارهای مخصوص اینستاگرام تغییر دهید و آن را به نسبت ایده آل ۹:۱۶ برسانید.

در ضمن به یاد داشته باشید که یک راه ساده تر، استفاده از خود اپلیکیشن برای ثبت و ضبط تصاویر و ویدیوهایتان است. به این ترتیب، اینستاگرام به طور خودکار تناسب و رزلوشن مناسب و نیز عمودی بودن تصاویر را تنظیم خواهد کرد.سایز استوری اینستاگرام چقدر است

در نهایت، از ابعاد استوری‌های خود برای پیشی گرفتن از رقبایتان بهره برداری کنید

 

با رعایت نکاتی که در مورد تنظیم اندازه و حجم استوری‌های اینستاگرام گفتیم، می‌توانید استوری‌های خود را از دیگران متمایز سازید و برای برندی که مدیریت پیج آن را بر عهده دارید، به نحو احسن بازاریابی کنید.

استوری‌هایی که از ابعاد مناسب برخوردارند، طرفداران زیادی در میان مخاطبان شما خواهند یافت و موجب می‌گردند که میزان بر هم کنش مشتریانتان با این استوری‌ها افزایش یابد.

در واقع هر چه مخاطبانتان بیشتر استوری‌های شما را بپسندند، بازدیدهای پیجتان نیز به تناسب افزایش خواهد یافت. پس از این به بعد حتما به سایز استوری اینستاگرام خود دقت کنید و سعی کنید ترجیحات بینندگان خود را برای قرار دادن محتوای چند رسانه ای در اولویت قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *