دانستنی

سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدره؟

همانطور که گفتیم یکی از دغدغه بسیاری از افراد برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا در اصطلاح کسب درآمد اینترنتی نداشتن و نبود سرمایه است.

خیلی از افراد به فکر شروع کسب و کار اینترنتی هستند اما فکر می کنند برای راه اندازی آن نیاز به سرمایه بسیار زیادی و به دنبال این هستند که این سرمایه لازم را از چه راهی می توانند پیدا کنند.

خیلی از کاربران از من سوال می پرسند که چطور سرمایه لازم برای کسب و کار اینترنتی را فراهم کنیم و خودشان را با سایت هایی مثل بامیلو و دیجی کالا مقایسه می کنند. پیش خودشان فکر می کنند که اگر می خواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند به سرمایه بسیار زیادی نیاز دارند. اما این طور نیست.

 

این طور نیست، در ابتدا برای اینکه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید سرمایه بالایی نیاز نیست. تمام کسب و کارهایی که الان موفق هستند و به درآمد های بسیار بالایی رسیدند در ابتدا با کمترین سرمایه ممکن راه‌اندازی شدند. و بعد از مدتی که رشد بسیار بالایی داشتند کسب و کارشان را توسعه دادند. دقیقا مثل فروشگاه اینترنتی دیجی کالا که در ابتدا با چند نفر کارمند شروع به کار کرد و الان جز یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران می باشد.

در ادامه بیشتر شما را با سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد دارید که یک کار آنلاین و اینترنتی راه اندازی کنید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر است؟

 

در قدم اول اگر قصد دارید که کسب و کارتان را راه اندازی کنید باید ببینید که به چه میزان سرمایه نیاز است. سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در هر زمینه و حوزه متفاوت و یکنواخت نیست. به عنوان مثال اگر می خواهید که یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا راه اندازی کنید، با یک کسب و کار اینترنتی مثل آپارات هزینه های متفاوتی برای سرمایه نیاز دارد.

پس اولین قدم این است که باید ببینید برای راه اندازی و ساخت سایت چقدر سرمایه لازم است. سرمایه لازم برای طراحی سایت شامل خرید هاست، دامین می باشد. البته می توانید بابت طراحی سایت به شرکتها و افراد برنامه نویس پول دهید تا سایت تان را برایتان راه اندازی کنند.

اما پیشنهاد می کنم اگر سرمایه بالایی ندارید خودتان طراح سایت خود باشید. شما بدون برنامه نویسی می توانید یک وب سایت کاملا حرفه ای راه اندازی کنید. طراحی و راه اندازی سایت کار سخت و دشواری نیست و در کمتر از چند ساعت می توانید یک سایت کاملا تخصصی راه اندازی کنید.در ادامه بیشتر شما را با این موارد آشنا خواهم کرد.

۱- تهیه و خرید یک دامین خوب:
اولین قدم باید برای کسب و کارتان یک نام انتخاب کنید. نامی که انتخاب می کنید همان نام برند و کسب و کارتان است. فقط به این نکته دقت کنید نامی را انتخاب کنید که تا به حال توسط هیچ کسی ثبت نشده باشد. شما هم باید برای سایتتان یک دامین و نام مناسب انتخاب کنید.

۲- تهیه و خرید یک هاست مناسب:

بعد از آنکه دامینتان را خرید کردید، نوبت به خرید هاست میرسد. در این مرحله باید برای سایت تان یک هاست مناسب تهیه کنید. حتما به این نکته توجه کنید که برای تهیه هاست از شرکت های هاستینگ معتبر استفاده کنید.
هاست دقیقا همان فضای میزبانی سایت شماست. تمام اطلاعات سایتتان مثل تصاویر، مقالات و… درون ها سلطان ذخیره سازی می شود.

۳- راه اندازی سایت با سیستم سایت ساز وردپرس:

بعد از آنکه هاست و دامین تان را خریدید نوبت طراحی و راه اندازی سایت تان می رسد. در این مرحله برای طراحی و ساخت سایت می توانید از سایت ساز وردپرس استفاده کنید. این سایت ساز کاملا رایگان است و شما می توانید یک وب سایت کاملا حرفه ای با تمام مشخصاتی که می خواهید راه اندازی کنید. برای طراحی سایت با وردپرس به هیچ برنامه نویسی و کد نیاز نیست، با وردپرس شما می توانید یک وب سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *