دانستنی

ضرورت داشتن سایت برای مشاوران املاک

ضرورت داشتن سایت برای مشاوران املاک

تاکید بر ضرورت داشتن سایت برای مشاوران املاک در واقع تاکید بر به روز شدن یکی از کسب و کارهای پولساز می باشد چون امروزه همه چیز تحت تاثیر تکنولوژی و فناوری در حال تغییر و تحول اساسی می باشد. این تغییر و تحول ، وابستگی به تکنولوژی به ویژه اینترنت را غیر قابل انکار کرده است همه چیز از سفارش غذا ، رزو بلیط ، ثبت نام ها ، سمینار و همایش ها ، کلاس ها و آموزش ها ، خرید و فروش ها و… به سمت آنلاین شدن می روند.

در این میان خرید و فروش مسکن و زمین ، رهن و اجاره مغازه و خانه و به طور کلی خرید و یا اجاره ملک ، چرا به صورت آنلاین و اینترنتی ارائه نشود؟ تصور کنید فردی با پول و بودجه محدود بخواهد ملکی را اجاره و یا بخرد باید به تمام مشاوران املاک سطح شهر یک به یک مراجعه کند ، لذا کار سخت و خسته کننده ای می باشد . به دلیل اهمیت و ضرورت داشتن سایت برای مشاوران املاک در سایت پول یابی تصمیم گرفتم به این موضوع پرطرفدار و پول ساز بپردازم

ضرورت داشتن سایت برای مشاوران املاک

برای درک بهتر ضرورت داشتن سایت برای مشاوران املاک و بنگاههای مسکن ، تصور کنید یک نفر بخواهد خانه و ملکی را بخرد باید به تک تک مشاوران املاک منطقه رفته و با همه آنها درباره مقدار پول و سرمایه ، نوع ملک و مشخصات آن و… گفتگو کند و این کار یقینا وقت و زمان زیادی را می طلبد ضمن اینکه خستگی زیادی به همراه دارد  و نتیجه کار ممکن است آنطور که انتظار دارد هم نشود و ملک مدنظرش را پیدا نکند.

حال با این اوضاع ترافیک و فرصت نداشتن ، تصور کنید یک فضا و جایی در اینترنت باشد که بتوان به راحتی و با آسودگی خاطر فراوان و به دور از ترافیک و هیاهوی شهری برای ملک جستجو کرد ، این کار ، چه حسی خوبی به آدم می دهد؟ یقینا در این فضا گزینه ها و موارد زیادی برای انتخاب کردن وجود دارد.

امروزه کاربرد فناوری و تکنولوژی در همه ابعاد زندگی انسان‌ها خودش را نشان داده و افراد برای خرید هر چیزی ابتدا در مورد آن در اینترنت به تحقیق و کسب اطلاعات اقدام می کنند. این جستجو فقط محدود به جستجو در مورد خرید و فروش های روزمره نیست بلکه افراد برای خرید ماشین، خرید و اجاره زمین و خانه و… و برای اطمینان و اطلاع از قیمت ها، ابتدا وارد اینترنت می شود. پس اینترنت همه جوره در تمام شئون زندگی ما رخنه کرده و اینجاست که ضرورت استفاده از وب‌سایت برای مشاوران املاک مفهوم واقعی خود را بیان می دهد.

مزایای راه اندازی سایت تخصصی برای مشاوران املاک

برای راه اندازی سایت مشاور املاک اگر اصولی کار شود یکی از راههای میلیونر شدن و کسب پول می باشد. حالا که برایمان ضرورت داشتن سایت برای مشاوران املاک مسجل شده لازم است تا مزایای راه اندازی یک وب سایت اختصاصی برای گسترش کسب و کار مشاوران املاک را بدانیم. برای این موضوع کارشناسان فواید و مزایای زیادی را ذکر می کنند که در اینجا مهمترین آنها را فهرست کرده ام:

۱- ساده شدن دسترسی افراد به املاک

شاید اولین مزیت راه اندازی سایت‌های اینترنتی مختص مشاور املاک ، دسترسی راحت و ساده افراد به انواع املاک موجود باشد. بسیاری از مشاوران املاک با مراجعه به سایت‌هایی که مربوط به درج آگهی است، فایل فروش املاک خود را درون این سایت‌های نامرتبط به کسب و کارشان قرار می‌دهند . البته ممکن است مشتریان زیادی را از این طریق به دست آورند، حال تصور کنید اگر سایت اختصاصی داشتند چه مزایای‌ فراوانی برایشان به همراه می آورد ؟

۲- نداشتن محدودیت زمانی برای جستجوی املاک

در حالت عادی مغازه های مشاوران املاک در ساعات خاصی باز و دایر هستند لذا استفاده از سایت‌های املاک این امکان را به مشتریان می‌دهد تا در هر ساعتی از شبانه‌روز به جست‌وجوی ملک موردنظر بپردازند و همچنین از شر ترافیک شهری راحت شوند. در صورتی که ملک مورد پسند انتخاب شد، با هماهنگی می‌توان به گروه مشاوره املاک مورد نظر مراجعه کرد و اقدام به ثبت قرارداد نمود.


۳- امکان مشخص کردن اطلاعات ملک

از دیگر مزایای داشتن وب‌سایت برای مشاوران املاک این است که می‌توانند مجموعه اطلاعات مورد نیاز برای معرفی ملک موردنظر مانند: مکان و محدوده جغرافیایی، متراژ، امکانات موجود در ملک آسانسور، پارکینگ و انباری ، سال ساخت را برای تک تک ملک ها به طور دقیق مشخص کرد تا مشتری بتواند با کسب اطلاعات لازم ، ملک مورد نظر خود را پیدا کند.

برای بررسی یک ملک حتما باید به آن ملک مراجعه حضوری داشت در حالی که سایت این مشکل را حل می کند. می‌توان تصاویری از ملک موردنظر در سایت قرار داد و خریدار با دیدن این تصاویر ملک موردنظرش را بررسی و انتخاب کند.

۴- یافتن سریع موقعیت مکانی ملک

زمانی که برای ملکی به مشاور املاک مراجعه می کنید با توضیحاتی که صاحب املاک می دهد و با چند بار تماس گرفتن ها و پرس و جو کردن ممکن است آدرس و نشانی ملک را پیدا کنید در حالی که یکی از مزایای اینترنت این است که امکان بارگذاری نقشه ملک در گوگل مپ برای دسترسی آسان فراهم است. با توجه به اپلیکیشن هایی که امروزه مورد استفاده مردم است به راحتی می‌توان  آدرس موردنظر را در چند دقیقه پیدا کرد.

فرقی ندارد ملک در کجا باشد حتی اگر در کوچه‌پس‌کوچه‌های منطقه‌ای باشد که برای خریدار ناآشناست دسترسی به آن ساده و راحت است. در واقع سایت‌های املاک امکان نمایش هزاران فایل مسکن را در هر ثانیه برای هزاران فرد با سلیقه و بودجه‌ای متفاوت فراهم می‌کند و این مزیتی فوق العاده محسوب می شود.

۵- سرویس دهی بی نهایت در کمترین زمان ممکن

اگر از شما سوال شود که یک مجموعه مشاور املاکی در روز به چند نفر می‌تواند مشاوره دهد، پاسختان چه خواهد بود؟ فرضا، از زمانی که فردی وارد یک بنگاه مشاوره املاک جهت خرید ملکی می‌شود و با توجه به بودجه خود درخواست مشاوره و ملک مدنظرش را بدهد تا زمانی که مشاور املاکی چند فایل را پیدا کند و مشخصات ملک را برای فرد توضیح دهد چقدر زمان صرف می‌شود؟ در حالت معمولی حداقل نیم ساعت وقت می برد .

حال تصور کنید یک مشاور املاکی در یک‌زمان بخواهد به هزاران نفر در هزاران نقطه فایل معرفی کند. این نوع جست‌وجو به نظرتان خارق العاده و جذاب نیست؟ معنای واقعی تکنولوژی و فناوری اطلاعات در این نوع کسب و کارها خود را به وضوح نشان می دهد. استفاده از وب‌سایت این امکان را به خریداران می‌دهد تا جست‌وجوی خود را بر اساس پارامترهای مختلفی از قبیل متراژ، منطقه سکونت، سال ساخت و ارزش ملک فیلتر کنند که این کار موجب صرف جویی فراوان در زمان می‌شود.

۶- گستردگی ارائه اطلاعات در سایت مشاور املاک

از تفاوت‌های اساسی بین سایت‌های مشاور املاک و روش‌های سنتی میزان گسترده بودن اطلاعات موجود در یک سایت در مقایسه با یک بنگاه است. در یک بنگاه ارائه اطلاعات تمامی فایل‌های موجود برای فروش و رهن و اجاره امکان پذیر نیست و تا رسیدن به سلیقه مشتری زمان می خواهد. در حالی که در سایت های اینترنتی املاک که مربوط به یک گروه مشاوره املاک یا یک بنگاه خاص است، متقاضی خرید یا اجاره ملک مسکونی یا تجاری، می تواند بر اساس نیاز خود به آنچه که نیاز دارد دسترسی داشته و اطلاعات جامعی را در مورد آن مطالعه نماید.

۸- جستجوی ساده بر اساس قیمت

یکی دیگر از مزایای استفاده از وب‌سایت‌های املاک این است کاربران و جستجوگران ملک با یک جست‌وجوی ساده حدود قیمت برای ملک‌ها و محله‌های مشابه را به دست می‌آورند و می‌توانند جست‌وجوی خود را بر اساس موجودی و قیمت‌های به‌دست‌آمده هدفمند کنند.

اصول راه‌اندازی سایت مشاور املاک

اگر تصمیم به راه اندازی وبسایت برای گروه مشاور املاک گرفته‌اید، کار درست و آینده داری را در نظر دارید، با این کار هم به مشتریان بیشتری می رسید و هم برای وقت و نظر مشتری ارزش بیشتری قائل می شوید. باید آینده نگری داشته باشید چون در حال حاضر نسل جوانی که از بچگی با کامپیوتر و موبایل هوشمند بزرگ شده است، وقتی به سن خرید و اجاره مسکن برسد مطمئنا این نسل ترجیح می دهد از یک وبسایت حرفه ای اطلاعات ملک ، استفاده کند تا با جستجو در فایل های کاغذی ملک خود را بیابد.

با این حال ایجاد سایت مشاور املاک، شروع یک کار مهم و آینده دار است. لذا در طراحی سایت باید به موارد مختلفی توجه داشت تا کسب و کار نیمه دیجیتال به اندازه کافی رشد و توسعه داشته باشد.

۱- دادن اطلاعات دادن به کاربران

به طور کلی در اینترنت همواره سایتی موفق است که در نتایج موتورهای جست‌وجو در رتبه های بالا قرار بگیرد و از نظر رتبه در صفحات اول باشد البته این تمام کار نیست بلکه باید اطلاعات کامل و جامعی درباره املاک به کاربر ارائه دهد تا آنچه را که نیاز دارد به عینه ببیند و بپسندد. وجود اطلاعات ناقص ، کم و یا نامفهوم ، مخاطب را از خرید منصرف می کند.

۲- ارائه مقالات مرتبط با املاک

همان طور که در بالا گفته شد سایت اگر دارای رتبه مناسبی باشد موفق تر خواهد بود این کار هم با تولید محتوا امکان پذیر است. بسیاری از سایت‌ها علاوه بر معرفی املاک مقالاتی نیز درباره بازار مسکن ارائه می‌دهند و به‌نوعی کاربران را ترغیب به استفاده از آن سایت می‌کنند. این کار علاوه بر تکمیل آگاهی ، موجب بهبود رتبه سایت در بین موتورهای جستجو شده و در درازمدت موجب اطمینان بیشتر کاربران به آن وبسایت می‌شود.

۳- انجام تبلیغات هدفمند و هوشمندانه

شیوه های تبلیغات در فضای اینترنت بسیار بیشتر و متنوع‌تر است و می‌توان با اختصاص هزینه‌ای مناسب مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار جذب کرد. افزایش تعداد مشتریان از قشرهای مختلف و در نقاط مختلف می‌تواند منجر به بهبود کسب و کار موردنظر شود. بسیاری از صاحبان ‌سایت‌های املاکی، کارهای هوشمندانه‌ای برای جذب کاربر انجام می‌دهند. برای مثال اطلاعات مشتریان خود را ذخیره می‌کنند و با توجه به نوع جست‌وجوی آن‌ها در زمان مراجعه به ‌سایت، مواردی را که فکر می‌کنند برای فرد گزینه مناسبی است به او ایمیل می زنند.

انجام برخی از امور هوشمندانه و مبتکرانه ، موجب افزایش نرخ بازگشت کاربر به سایت و در نتیجه بهبود رتبه آن می شود. با تمام این تفاسیر داشتن یک وب‌سایت برای یک مشاور املاک یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود و به همان میزان هم دور شدن از این فضا می‌تواند به کسب و کار فردی اش  آسیب برساند . جهان در حال تغییر و پیشرفت سریع است پس چاره ای جز همراهی با آن ندارید.

سخن پایانی ضرورت داشتن سایت برای مشاوران املاک

در این سالهای اخیر به دلیل تورم و گرانی بازار خرید و فروش ملک دستخوش تغییرات اساسی شده و افراد برای حفظ سرمایه خود اقدام به خرید و فروش ملک می کنند. در چند سال اخیر شیوه خرید و فروش کم کم  از حالت سنتی و قدیمی اش فاصله گرفته و به فضای اینترنت پا گذاشته است. همانطور که می دانیم در سه چهار سال اخیر روزبه‌روز بر تعداد سایت‌های مشاوره املاک و اپلیکیشن های خرید و فروش ملک اضافه می شود . اگرچه این سایتها و اپلیکیشن ها از نظر امکانات با هم تفاوت هایی دارند ولی در نهایت هدف اصلیشان کسب درآمد بیشتر می باشد.

با در نظر گرفتن مجموعه مزایایی که در بالا برای سایت‌های آنلاین املاک گفته شد می توان اینگونه استنباط کرد که استفاده از سایت مشاور املاک می‌تواند تأثیر زیادی در ۱- کاهش هدر رفت وقت ۲- صرفه جویی در انرژی و هزینه‌های ناشی از رفت‌وآمد داشته باشد و موجب ‌شود مشتری در مدت‌زمان کمتر و با صرف انرژی اندک ملک موردنظر خود را برای رهن، اجاره و یا خرید پیدا کنند.

سخن آخر اینکه، اگر شغلتان مشاور املاک هست و یا به این حیطه کسب و کار علاقمند هستید و دوست دارید که از این قافله کسب درآمد خوب عقب نمانید، توصیه می شود تا دیر نشده اقدام به راه اندازی یک سایت مشاور املاک خوب با امکانات مناسب اقدام کنید تا کسب و کارتان رشد و ترقی مناسبی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *