اخبار اقتصادی

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را چگونه بشناسیم؟

سلام، من «سارا» هستم و قرار شده تجربه‌های خودم از خریدهای اینترنتی دوران نامزدیم رُو با شما دوستان به اشتراک بذارم.
واقعیتش، در شهرهای بزرگی مثل شهری که من در اونجا ساکن هستم، حتی اگه فرصت کافی برای گشتن در فروشگاه‌های فیزیکی (صرف‌نظر از هزینه‌ی ایاب‌وذهابش) داشته باشید، بازهم در اغلب موارد، خرید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر و راحت‌تره اما موضوع مهم این هست که چطوری باید یک فروشگاه اینترنتی معتبر رُو تشخیص داد؟ چون اگه در این مورد اشتباه کنید نه‌تنها صرفه‌جویی نمی‌کنید بلکه شاید متحمل ضرر هم بِشید.

یادم هست برای تکمیل وسایل شخصی خودم و نامزدم «علی»، می‌خواستم برای اون، یک ریش تراش خوب و برای خودم یک اپلیدی بخرم. دوستانم به من پیشنهاد کردن که از معروف‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنم من هم قبول کردم ولی موقع بررسی قیمت‌های یکی ار فروشگاه‌های  معروف اینترنتی، متوجه شدم که با وجود اعتبار بالایی که اون فروشگاه داره، متأسفانه قیمت‌هاش برای اجناس موردنظر من بالاست، واقعیتش من دودل شدم و چون بودجه‌ی محدودی هم در اختیار داشتم و به‌اصطلاح مجبور بودم مو رُو از ماست بیرون بِکشم، بیشتر تحقیق کردم، در مورد لیست فروشگاههای اینترنتی مجاز و این‌که چگونه خرید اینترنتی معتبر داشته باشیم؛ وقت گذاشتم و از منابع معتبر و هم از افرادی که در بین دوستان و فامیل‌هامون خرید اینترنتی داشتند یک عالمه سؤال پرسیدم که جواب‌های درست همه‌شون رُو برای شما در اینجا خلاصه و جمع‌بندی کردم که در حقیقت معیارهای کاملی از بررسی اعتبار فروشگاههای اینترنتی هست.

اگر قصد خرید اینترنتی دارید یا هرازگاهی خرید اینترنتی کالا یا خدمات انجام می‌دید؛ آگاهی از این معیارها بسیار ضروری هستند. متأسفانه گاهی خبرهایی حاکی از کلاه‌برداری‌های حیرت‌انگیزی که ناشی از عدم شناخت فروشگاههای اینترنتی معتبر هست به گوش میرسه که همگی ناشی از ندانستن اطلاعاتی هست که در ادامه میتونید اون‌ها رُو مطالعه کنید.
به‌طورکلی شما برای تشخیص فروشگاه اینترنتی معتبر باید از جزئیات این موارد آگاه باشید:

۱. شکل ظاهری فروشگاه های اینترنتی معتبر:برای خرید اینترنتی از سایت معتبر

فروشگاه آنلاین معتبر و چجوری تشخیص بذیم/

•    ابتدا لازم است مطمئن شوید که هنگام پرداخت وجه کالا، آدرس درگاه بانک الکترونیکی با بانکی که لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید همسان بوده و در کنار نوار آدرس اینترنتیِ فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید؛ علامت یک قفل یا عبارت https:// درج شده است؛ در غیر این صورت صفحه می‌تواند جعلی و به‌قصد کلاه‌برداری ایجاد شده باشد.

•    مطلع باشید که استفاده از لوگوی پلیس فتا به‌منظور معتبر جلوه دادن فروشگاه اینترنتی طبق اعلام پلیس فتا اقدامی غیرقانونی است. اصولاً پلیس فتا هیچ فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایتی را تاکنون به‌طور خاص تأیید نکرده است لذا اگر با چنین آرم‌هایی در یک فروشگاه اینترنتی مواجه شدید احتمال کلاه‌برداری و تقلب وجود خواهد داشت.
هم‌چنین چنانچه با چنین موردی برخورد کردید می‌توانید بلافاصله موضوع را جهت اطمینان، از وب‌سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir استعلام کنید.

•    اگر مشاهده کردید که یک فروشگاه اینترنتی، از لوگوها یا آرم‌های برخی مؤسسات و شرکت‌ها به‌عنوان تأییدیه‌ی اجتماعی استفاده کرده، ضروری است که نسبت به حقیقی بودن آن تأییدیه‌ها تحقیق کنید و صرفاً با دیدن آرم‌های چند شرکت و مؤسسه در وب‌سایت مذکور،‌ تحت تأثیر قرار نگیرید.

•    در فروشگاههای اینترنتی معتبر، همیشه عکس واقعی کالا مورداستفاده قرار می‌گیرد و استفاده از عکس‌های عمومی یک کالا برای معرفی آن، می‌تواند علامتی منفی برای فروشگاه اینترنتی مذکور محسوب شود. هم‌چنین دقت کنید که فروشگاه اینترنتی معتبر باید مشخصات فنی کالا را به‌صورت کامل در صفحه‌ی موردنظر درج کند و ابهام در این مورد می‌تواند یک نشانه‌ی منفی برای فروشگاه مذکور باشد.

•    یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری وب‌سایت‌های فروشگاههای اینترنتی معتبر در محتوای آن‌ها است. یک فروشگاه اینترنتی معتبر، اغلب اوقات دارای محتوای به‌روز است و مطالب درج شده در آن و یا در قسمت وبلاگ آن مربوط به چند ماه قبل نمی‌شود و حداکثر هر هفته یا دو هفته یک‌بار به‌روز می‌شود. این موضوع در عین این‌که خیلی ساده به نظر می‌رسد ولی یکی از نکته‌های ریز و مخفی برای تشخیص این نکته هست که آیا این فروشگاه اینترنتی یک فروشگاه فعال و واقعی هست یا نه؛ پس همیشه باید به بررسی مطالب فروشگاه اینترنتی که قصد خرید از آن را دارید پرداخته و به جدید بودن تاریخ مطالب درج شده در آن توجه کنید.

۲.    مجوزهای قانونی فروشگاههای اینترنتی معتبر: برای خرید اینترنتی از سایت معتبر

آشنایی فروشگاه اینترنتی معتبر

در فروشگاه اینترنتی معتبر، برخی نمادهای اعتماد قانونی باید موجود باشند که عبارت‌اند از:
•    نماد الکترونیکی یک ستاره: این نماد به‌طور انحصاری از طرف مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی صادر می‌شود. هدف از صدور این نماد، احراز کردن هویت و صلاحیت فروشگاه اینترنتی و نیز ساماندهی فروشگاههای اینترنتی معتبر است. یکی از وظیفه‌های مهم وزارت صنعت و معدن و تجارت، همین ساماندهی فروشگاههای اینترنتی است.
پیش از صدور این نماد، مراحلی برای بررسی هویت و صلاحیت مالک یا مالکان حقیقی یا حقوقی فروشگاههای اینترنتی به عمل می‌آید و در صورت منطبق بودن آن با موازین قانونی، اقدام به اعطای نماد الکترونیکی یک ستاره به فروشگاه اینترنتی متقاضی می‌شود.

فایده‌ی داشتن نماد الکترونیکی از دیدگاه مشتریِ فروشگاه اینترنتی این است که اگر مشتری شکایت یا مشکلی درباره‌ی جنسی که از فروشگاه اینترنتیی دارای نماد الکترونیک خریده‌؛ داشته باشد، مدیریت فروشگاه مذکور موظف است که به او پاسخ دهد؛ در غیر این صورت امکان این امر وجود دارد که با طی مراحل قانونی، نماد اعتماد الکترونیکی یک ستاره‌ی فروشگاه مذکور لغو شود. پس نتیجه می‌گیریم که همیشه باید از فروشگاه‌هایی خرید کنیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.
شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی نماد الکترونیکی فروشگاههای اینترنتی، مشخصات صاحب فروشگاه و تاریخ اعتبار نماد الکترونیکی را مشاهده کنید.
هم‌چنین طبق توضیح مندرج در صفحه‌ی مورداشاره باید آدرس (URL) صفحه‌ی نماد اعتماد الکترونیک حتماً با https://trustseal.enamad.ir شروع شده باشد.

شما می‌توانید هم‌چنین برای مشاهده‌ی فهرست کسب‌وکارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک از لینک ایجاد شده در این صفحه استفاده کنید و برای اطلاع از تعهدات کسب‌وکارهای اینترنتی در صفحه‌ی مذکور بر روی لینکی تحت عنوان: در تعهدنامه کسب‌وکار اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی و درباره‌ی مواردی که خریدار باید به آن توجه کند بر روی گزینه‌ی تعیین‌شده در صفحه‌ی مذکور کلیک کنید.
هم‌چنین لینکی نیز برای اعلام هرگونه مغایرت و یا ارسال شکایت از فروشگاه اینترنتی مورد‌نظر در این صفحه اندیشیده و ایجاد شده است که در صورت لزوم قادر خواهید بود گزارش یا شکایت خود را از طریق کلیک کردن بر آن ثبت کنید.
شاید فکر کنید که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی نماد الکترونیکی دارند و داشتن آن خیلی هم مهم نیست ولی باید بگویم که این‌طور نیست زیرا صاحبان حقیقی یا حقوقی فروشگاه‌های اینترنتی برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی مجبور هستند بالغ‌بر ۱۶ آیتم را فراهم و رعایت کنند و حتی تعهد محضری بدهند پس داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یکی از معیارهای اساسی برای تشخیص فروشگاه اینترنتی معتبر است.

نماد اعتماد الکترونیک دوستاره: این نماد مانند نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره است و تنها تفاوت آن «الزام فروشگاه برای نصب گواهی امنیت SSL در وب‌سایت فروشگاه است.»

فروشگاه اینترنتی معتبر چجوریه؟

پروتکل (SSL Socket Secure Layer)، عبارت از نوعی استاندارد وب است که به‌منظور کد کردن اطلاعات مابین کاربر و وب‌سایت به کار می‌رود و به همین دلیل اطلاعات مبادله شده‌ از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می‌شوند البته در ایران تعداد فروشگاه‌های اینترنتی صاحب نماد اعتماد الکترونیک دوستاره بسیار اندک هستند.

تشخیص فروشگاه اینترنتی معتبر

•    داشتن لوگوی موقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی دیگر از علامت‌های فروشگاه معتبر اینترنتی است که به مشتریان نشان می‌دهد که: «هویت متصدی این رسانه‌ی برخط احراز شده است؛ صلاحیت‌های متقاضی برای انجام این فعالیت در دست بررسی است.»
توجه داشته باشید که آدرس صفحه‌ی لوگوی موقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نماد ساماندهی وزارت ارشاد نیز نامیده می‌شود؛ حتماً باید با samandehi.ir آغاز شده باشد و آدرس وب‌سایت فروشگاهی که در آن ذکر شده باید با آدرسی که در مرورگر شما نشان داده می‌شود یکسان باشد.
شما امکان این را دارید که از طریق این صفحه برای فروشگاه مذکور امتیاز ثبت کنید و یا برای اظهارنظر یا گزارش تخلف بر روی لینک تعیین‌شده در این صفحه کلیک کرده و نظر یا گزارش خود را ثبت کنید.

پس از احراز صلاحیت کامل صاحب فروشگاه اینترنتی، لوگوی موقت که به معنای احراز هویت صاحب فروشگاه است به لوگوی دائمی تبدیل می‌شود. در مرحله‌ی بعدی، لوگوی دائم به صاحب فروشگاه اینترنتی داده می‌شود که به معنای احراز هویت متصدی آن رسانه‌ی برخط و نیز تأیید صلاحیت فعالیت درزمینه‌ی موردنظر است.
داشتن نمادهای الکترونیک فقط بخشی از شرایط یک فروشگاه اینترنتی معتبر است و هنوز چند مورد دیگر هم برای اطمینان از خرید امن و با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی معتبر وجود دارد که باید اطلاعات لازم در مورد آن‌ها را به شما ارائه کنم.

۳.    تعهدات و ضمانت‌های فروشگاههای اینترنتی معتبر: برای خرید اینترنتی از سایت معتبر

•    یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید به‌تمامی ضمانت‌ها و تعهداتی که در وب‌سایت خود درج کرده است عمل کند. به‌عنوان‌مثال اگر جوایز تشویقی برای فروش بیشتر در نظر گرفته باید آن جوایز را به همراه محصول اصلی ارسال کند.

•    یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید فروشگاه اینترنتی را با آن محک بزنید سرعت پاسخگویی تلفنی مسئولان فروشگاه است. یک فروشگاه اینترنتی معتبر معمولاً سرعت عمل زیادی در پاسخ‌گویی به مشتریان خود دارد.
هم‌چنین ازجمله موارد بسیار مهم در تشخیص فروشگاههای معتبر اینترنتی، ارائه‌ی خدمات زیر است که یک خرید امن و مطمئن را با قیمت مناسب برای شما تضمین خواهد کرد:

فروشگاه اینترنتی معتبر

•    تضمین اصالت کالا: فروشگاه‌های معتبر همیشه دقت نظر خاصی به منابعی که کالاهای خود را ازآنجا خریداری می‌کنند دارند و بر همین اساس با صراحت، قدرت تضمین اصالت کالایی را که عرضه می‌کنند؛ دارند.
•    تضمین قیمت کالا: این مورد، یکی از امتیازهای بزرگ فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است که با شرایطی خاص در برخی از آن‌ها وجود دارد.
•    گارانتی کالا: لازم است که جزئیات گارانتی کالا در قسمت مربوطه و در فروشگاه اینترنتی توضیح داده شده باشد.
•    تضمین بازگشت وجه: این ویژگی نیز تحت شرایطی در برخی از فروشگاههای اینترنتی معتبر وجود دارد.
•    عودت کالا: لارم است قوانین فروشگاه مذکور را در مورد شرایط عودت کالا بخوانید.
•    امکان پرداخت در محل: این امکان نیازمند داشتن برخی زیرساخت‌های هزینه‌بر ازجمله قرارداد با پست و سایر موارد است و معمولاً در حد توانایی یک فروشگاه اینترنتی جعلی نیست و ملاک خوبی برای ارزیابی یک فروشگاه اینترنتی معتبر است.
 قیمت‌های فروشگاه اینترنتی معتبر:
•    وقتی‌که قیمت یک محصول مشابه را در چند فروشگاه اینترنتی در یک محدوده‌ی مشخص مشاهده می‌کنید اگر در یکی دیگر از فروشگاههای اینترنتی با قیمت بسیار ارزان‌تری برای همان مدل از محصول یا خدمات مواجه شدید؛ لازم است که با احتیاط عمل کنید زیرا منطقی نیست که یک جنسِ واحد توسط یک فروشگاه اینترنتی معتبر با تفاوت قیمت زیادی عرضه شود مگر این‌که یک توضیح شفاف و منطقی توسط فروشگاه اینترنتی معتبر به مشتریان ارائه شده باشد که در آن صورت نیز باید تمامی جوانب توضیح داده‌شده را بررسی کنید و به‌طورکلی از قیمت‌های خیلی پایین برحذر باشید.

اگه یادتون باشه گفتم که می‌خواستم برای نامزدم علی، یک ریش تراش خوب و برای خودم یک اپیلیدی مناسب تهیه کنم در طی بررسی‌ها خودم متوجه شدم که بعضی از فروشگاههای اینترنتی معتبر قیمت‌هاشون کمی بالاتر هست و بعضی‌های دیگه هم اصلاً معتبر نیستند یا ضمانتی ارائه نمی‌کنند و یا قیمت‌های خیلی پایین اون‌ها نشونه‌ی کالای غیر اصل یا تقلبی هست؛ تا این‌که با فروشگاه اینترنتی شیک فام آشنا شدم. فروشگاه اینترنتی شیک فام، تمامی مشخصات یک فروشگاه اینترنتی معتبر رُو که خوندید واقعاً دارا هست. هم پشتیبانی آنلاین و هم پشتیبانی تلفنی خیلی سریعی داشت؛ حتی متوجه شدم که بیشتر از یک‌میلیون تومن برای خط پیامک فروشگاه هزینه کرده و در چندین خبرگزاری معتبر هم آگهی‌هاش رُو دیدم.

از طرف دیگه، فروشگاه شیک فام فقط یک فروشگاه اینترنتی نیست و بیشتر از ۱۰ سال سابقه‌ی فروشگاه فیزیکی درزمینه‌ی لوازم بهداشتی و آرایشی داره و از همه مهم‌تر، تمامی ضمانت‌هایی رُو که براتون توضیح دادم یعنی انواع نمادهای اعتماد الکترونیک و لوگوی ساماندهی، تضمین اصالت کالا، تضمین قیمت کالا، گارانتی کالا، تضمین بازگشت وجه، عودت کالا و امکان پرداخت در محل رُو ارائه می‌کنه.

چطور فروشگاه اینترنتی معتبر رو بشناسم؟

قیمت‌های فروشگاه شیک فام هم کاملاً رقابتی هست و فعلاً در اکثر موارد جنس اصل رُو کمی ارزان‌تر از رقیبانش عرضه کرده؛ به‌هرحال پیشنهاد می‌کنم تا فرصت هست از صفحه‌ی فروشگاه معتبر اینترنتی شیک فام بازدید کنید. من یک ماشین ریش تراش و یک اپیلیدی با قیمت خوب و کالای اصل و ضمانت‌های فول گرفتم و راضی هستم، امیدوارم شما هم در خریدهای اینترنتی همین تجربه رُو داشته باشید.

 

۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایرانی

فروشگاه اینترنتی و خرید از آن مدت‌ها است در ایران جایگاه ویژه‌ی خود را یافته است و البته هنوز راه زیادی برای پیشرفت در پیش دارد.

در ایران، ساخت فروشگاه اینترنتی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی روز به‌روز بیشتر رواج پیدا می‌کند.

در این مقاله ۱۰ فروشگاه اینترنتی موفق ایرانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با شیک فام همراه باشید.

۱-فروشگاه اینترنتی دیجی کالا digikala.com

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی دیجی کالا: بهمن ماه ۱۳۸۵
  • بنیان گذاران فروشگاه اینترنتی دیجی کالا: حمید محمدی و سعید محمدی (شرکت نوآوران فن آوازه)
  • ساختار شرکت دیجی کالا: ترکیبی از خرده فروشی (Retail) و «مارکت پِلیس» (Marketplace) که طیِ آن خریدار می‌تواند هم از خودِ دیجی کالا و هم از فروشندگان دیگری که با دیجی کالا همکاری می‌کنند خرید کند.
  • رتبه‌ی دیجی کالا در وب‌سایت آلکسا: رتبه‌ی سوم ایران
  • زیر مجموعه‌های هلدینگ دیجی کالا: دیجی استایل- دیجی کالا نکست- دیجی کلاب- دیجی پی- فیدیبو

ایده‌ی تأسیس فروشگاه اینترنتی دیجی کالا از خرید یک دوربین عکاسی معیوب توسط برادران محمدی در سال ۱۳۸۵ و با آرزوی در دسترس بودن یک فروشگاه اینترنتی معتبر که هم اطلاعات صحیح فنی به مشتری بدهد و هم کالاهایی باکیفیت عرضه کند، آغاز شد.

دیجی کالا از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ کالاهای دیجیتال و الکترونیکی را همراه با نقد و بررسی محصولات می‌فروخت و از سال ۱۳۹۳ وارد فروش دسته‌بندی‌های دیگرِ کالایی شد.

گفته می‌شود که دیجی کالا حدود ۹۰ درصد از فروش آنلاین خرده‌فروشی ایران را در اختیار دارد.

در حال حاضر دیجی کالا با بیش از ۳ هزار فروشنده همکاری می‌کند و حداقل دو هزار و پانصد شغلِ مستقیم به وجود آورده است.

این فروشگاه اینترنتی، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران است.

دسته بندی‌های کالایی دیجی کالا عبارت‌اند از:

کالای دیجیتال- آرایشی، بهداشتی و سلامت- خودرو، ابزار و اداری- مد و پوشاک- خانه و آشپزخانه- کتاب، لوازم‌التحریر و هنر- اسباب بازی، کودک و نوزاد- ورزش و سفر- خوردنی و آشامیدنی.

مزایای فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

  • باسابقه‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران
  • معرفی نظام‌مند کالاها
  • دقیق بودن مشخصات فنی محصولات
  • پرسرعت بودن وب‌سایت دیجی کالا
  • تصاویر سه بعدی برخی کالاها با کیفیت بالا
  • تبدیل شدن از فروشگاه محصولات دیجیتال و الکترونیکی به فروشگاه اینترنتی برای تمامی دسته‌بندی‌های کالایی
  • ورود به بازار تند مصرف (Fast Moving Consumer Goods) با خریدن سوپر مارکت اینترنتی روکولند
  • ارسال مواد خوراکی در تهران در عرض سه ساعت
  • امکان ثبت نام کردن سریع در هنگام سفارش دهی
  • تشویق به خرید مجدد توسط «دیجی بن»
  • متنوع بودن پیشنهادها در تمامی زمان‌ها
  • اطلاع رسانی در مورد موجود شدن محصولات
  • امکان پرداخت درون برنامه‌ای با «دیجی پی»
  • سیستم امتیازدهی به مشتریان توسط «دیجی کلاب»
  • قسمت «مارکت پلیس» (Marketplace)  (عرضه‌ی محصول توسط فروشندگان دیگر)
  • قسمت «اوپن باکس» (Open Box) (بررسی و قیمت گذاری جدید و فروش کالاهای معیوب برگشتی)
  • دارای قسمت‌های Marcketplace– MAG و TV
  • استفاده از سیستم ایمیل مارکتینگ
  • استفاده از نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند
  • گارانتی دار بودن برخی محصولات از نمایندگی‌های مختلف
  • اختصاص «نشان غیر اصل» به کالاهایی که فروشندگانشان آن‌ها را از تولیدکننده‌ی اصلی نگرفته‌اند
  • دادن تخفیف و مزایای دیگر برای جبران ناراحتی آن عده از مشتریان که در مورد آن‌ها از سوی فروشندگان، تخلفی صورت گرفته است.
  • تأمین تجربه‌ی مطلوب کاربران در حد بالا

معایب فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

  • تأخیر در رسیدگی کردن به بعضی شکایت‌ها
  • وجود نداشتن دسترسی سریع به‌منظور خریداری کردن کالاهای مربوط به کالای اصلی (مانند لوازم جانبی گوشی همراه)
  • مطلع نشدن از وضعیت دقیق سفارش‌های داده شده توسط مشتریان

فروشگاه اینترنتی سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.

هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :

۱- وارد سایت زیر بشید .

۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید

۳-عضویت را بزنید

۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .

۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .

در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .

۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .

۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید

۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید

۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید

۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید

۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد

 

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی زنبیل www.zanbil.ir

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی زنبیل: سال ۱۳۹۰
  • بنیان گذار فروشگاه زنبیل: تیم زنبیل
  • ساختار فروشگاه زنبیل: فروشگاه اینترنتی C2B
  • رتبه‌ی فروشگاه اینترنتی زنبیل در وب‌سایت آلکسا: رتبه‌ی ۴۲۹ ایران

فروشگاه زنبیل با مانور در دو زمینه‌ی حداقل قیمت و مزایای آنچه «بیمه تکمیلیِ» محصول می‌نامد و تعهدات موسوم به «چتر حمایتی زنبیل» (که متعاقباً آن را توضیح خواهیم داد) توانسته است برای خود، جایگاه و هویت مشخص و خوبی در بین فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران به دست بیاورد.

گارانتی‌های اصل، جزو دیگر نکته‌هایی است که فروشگاه زنبیل سعی می‌کند در آن زمینه بر رقبای خود پیشی بگیرد.

تنوع برند و تنوع محصولات فروشگاه زنبیل نیز در حد قابل قبولی قرار دارد.

دسته بندی‌های کالایی زنبیل عبارت‌اند از:

لوازم خانگی- تهویه مطبوع- لوازم دیجیتال- آرایشی و بهداشتی- پزشکی و سلامت- تجهیزات ورزشی- ساعت و اکسسواری- سیسمونی نوزاد- مبلمان- هنر و موسیقی.

مزایای فروشگاه اینترنتی زنبیل

  • تأکید بیشتر بر تضمین قیمت
  • خدمت موسوم به «چتر حمایتی زنبیل» که در صورت ایراد داشتن کالاهای دارای گارانتی، نیازی به مراجعه‌ی مشتریان به شرکت‌هایی که خدمات گارانتی ارائه می‌کنند نیست و خودِ پشتیبانی زنبیل پیگیری کرده و پس از رفع ایرادِ کالا آن را دوباره به مشتری تحویل می‌دهد
  • امکان تحویل کالا در مدت سه ساعت در تهران
  • علاوه بر گارانتی‌های معمول در فروشگاه‌های اینترنتی، ۱۰ روز گارانتی قیمت و پرداخت وجه مازاد به مشتری در صورت ارائه‌ی مستندات. این مزیت رقابتی اولین بار توسط فروشگاه اینترنتی زنبیل در کشور اجرا شده است
  • بیمه تکمیلی محصول

اگر کالا در هنگام ارسال توسط پست یا باربری دچار خسارت گردد و مشتری گزینه‌ی بیمه تکمیلی را در هنگام سفارش انتخاب کرده باشد، با فروشگاه زنبیل طرف حساب خواهد بود و زنبیل تعهد می‌کند که در حداقل زمان، مشکل وارده را حل کند.

  • سیستم پیگیری هوشمند کالا

معایب فروشگاه اینترنتی زنبیل

  • کیفیت فنی پایین وب‌سایت زنبیل به خاطر «ریسپانسیو» (واکنش گرا) نبودن
  • نداشتن نرم افزار مخصوص گوشی‌های همراه
  • نتیجه‌ی دو امر فوق، رابط کاربری ضعیف و تا حدی تجربه کاربری ضعیف است

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی کالا www.kala.ir

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی کالا: (در وب‌سایت فروشگاه قید نشده)
  • بنیان گذار فروشگاه کالا: گسترش تجارت الکترونیکی کالای کیش
  • ساختار فروشگاه کالا: خرده فروشی و مارکت پِلیس
  • رتبه‌ی فروشگاه اینترنتی کالا در وب‌سایت آلکسا: رتبه‌ی ۳۵۷۵ در ایران

به دلیل مارکت پلیس بودن فروشگاه اینترنتی کالا این فروشگاه از تنوع محصولی خوبی برخوردار است.

این شرکت، هدف خود را کمک کردن به تولید کنندگان داخلی، تأمین کنندگان و عرضه کنندگان برتر کالا، حذف واسطه‌ها و شرایط منصفانه اعلام کرده است.

نقش فروشگاه اینترنتی کالا برای تحقق اهداف فوق، فراهم کردن بستر و فضایی رقابتی ذکر شده است.

هم‌چنین این فروشگاه اینترنتی اظهار داشته که سعی در از میان بردن قیمت‌های غیرواقعیِ برخی محصولات و کالاها را دارد.

دسته بندی‌های کالایی فروشگاه کالا عبارت‌اند از:

لوازم الکترونیک- خانه و آشپزخانه- آرایش و زیبایی- بهداشت و سلامت- ابزار آلات و لوازم الکتریک- فرهنگ و هنر- مد و لباس- مادر و کودک.

مزایای فروشگاه اینترنتی کالا

  • سقف نسبتاً پایین‌تر مبلغ خرید برای ارسال رایگان به سراسر کشور
  • شرایط آسان بازپس‌گیری کالا
  • نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند
  • توجه نسبتاً خوب به کیفیت کالاهای عرضه شده.

معایب فروشگاه اینترنتی کالا

  • نداشتن توضیح اجمالی برای محصولات و بسنده کردن به ذکر مشخصات فنی
  • امکان بهبود تعداد دسته‌بندی‌های کالا و افزایش آن
  • نداشتن امکان خرید بدون عضویت در وب‌سایت کالا
  • نداشتن امکان خرید محصولات جانبی و محصول اصلی با هم

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی دیجی استایل www.digistyle.com

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی دیجی استایل: سال ۱۳۹۵
  • بنیان گذار فروشگاه دیجی استایل: آوازه نو پوشان فارسی (دیجی کالا)
  • ساختار فروشگاه دیجی استایل: B2C
  • رتبه فروشگاه دیجی استایل در آلکسا: رتبه‌ی ۲۳۵ در ایران

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل یکی از چند زیرمجموعه‌ی هلدینگ دیجی کالا است.

در حال حاضر دیجی استایل بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک ایران محسوب می‌شود.

این فروشگاه اخیراً وارد عرصه‌ی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز شده است.

دیجی استایل محصولات مختلفی مانند لباس مردانه، لباس زنانه، لباس بچگانه، انواع کیف‌های مردانه و زنانه، عینک، کلاه، ساعت، انواع کفش‌های رسمی و ورزشی، دستبند، دستکش و اکسسواری را در بخش برندهای معروف خارجی و نیز بخش برندهای ایرانی عرضه می‌کند.

دسته بندی‌های کالایی دیجی استایل عبارت‌اند از:

لباس-کیف- کفش-اکسسوار- برندها.

مزایای فروشگاه دیجی استایل

  • تنوع محصولات و برندها (۳۴۲ برند)
  • پشتیبانی خوب
  • زمان در نظر گرفته شده برای آزمایش (پرو) لباس و برگشت آن
  • یکدستیِ سبد خرید
  • سرعت زیاد وب‌سایت دیجی استایل
  • گزینه‌ی انتخاب سایز
  • نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند
  • امکان ثبت نام سریع با اکانت گوگل
  • ایمیل مارکتینگ
  • جستجو از روی برندها

معایب فروشگاه دیجی استایل

  • نداشتن بخش مستقل شکایت مشتریان مانند دیجی کالا
  • موجود نبودن امکانات تعقیب سفارش
  • ریسپانسیو (واکنش گرا) نبودن سایت در نسخه وب
  • گران بودن نسبی برخی محصولات.

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی شیکسون https://www.shixon.com/

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی شیکسون: (در وب‌سایت شیکسون قید نشده)
  • صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی شیکسون: مهدی جعفری
  • ساختار فروشگاه شیکسون: ترکیبی از خرده فروشی و مارکت پِلیس
  • رتبه فروشگاه شیکسون در آلکسا: رتبه‌ی ۹۸۸ در ایران

فروشگاه شیکسون با مقالات جالبِ بخش وبلاگ خود یکی از کاربردی‌ترین محتواهای موجود در بین فروشگاه‌های اینترنتی مد و پوشاک را دارد.

وب‌سایت شیکسون خود را به‌عنوان اولین سایت تخصصی مد و پوشاک در ایران معرفی می‌کند.

تنوع محصولات این فروشگاه در نوع خود کم نظیر است.

دسته‌بندی‌های کالایی شیکسون عبارت‌اند از:

لباس-کیف و کفش- عطر و ادکلن- اکسسواری- آرایشی و بهداشتی- لوازم خانگی- ست‌ها.

مزایای فروشگاه شیکسون

  • وب‌سایت جذاب و پرسرعت
  • ارائه‌ی ست‌های کامل پوشاک
  • استفاده از عکاسی و مدل‌های حرفه‌ای
  • تصاویری از زوایای گوناگون و نزدیک از لباس
  • امکان تحویل گرفتن در درب منزل و پرو کردن و سپس پرداخت مبلغ یا بازگرداندن لباس
  • تضمین ۱۰ روزه برای تعویض لباس
  • قیمت اختصاصی برای البسه‌ی تک سایز
  • امکان نمایش لباس با رنگ انتخاب شده از طرف مشتری
  • تولید محتوای قوی در زمینه‌ی پوشاک.

معایب فروشگاه شیکسون

  • اضافه کردن دسته‌ای از کالاهای بسیار ارزان و بدون کیفیت که امکان دارد به شهرت این فروشگاه لطمه بزند.
  • کم شدن اعتماد افرادی که به دنبال پوشاک اصل هستند به دلیل ازدیاد کالاهای غیر اصل در وب‌سایت شیکسون
  • فرم شلوغ و وقت گیر عضویت برای خرید از شیکسون
  • نداشتن سیستم افزایش خرید در هنگام سفارش
  • نداشتن گزینه‌های ارسال

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی مدیسه https://www.modiseh.com/

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی مدیسه: (در وب‌سایت مدیسه قید نشده)
  • صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی مدیسه: توسعه تجارت الکترونیک گلستان
  • ساختار فروشگاه مدیسه: B2C
  • رتبه فروشگاه مدیسه در آلکسا: رتبه‌ی ۴۷ در ایران

در قسمت «در باره ما» در وب‌سایت مدیسه می‌خوانیم که اعتبار فروشگاه اینترنتی مدیسه به اعتبار شرکت توسعه گلستان که حدود نیم قرن سابقه دارد پیوند خورده است.

خط مشی فروشگاه اینترنتی مدیسه بیشتر روی سلیقه‌ی خوب و تکیه بر جزئیات مد و پوشاک و نیز بهره‌گیری از سیستم جا افتاده‌ی توزیع کالا و خدمات شرکت توسعه گلستان است.

مدیسه توجه خاصی به لباس‌های نسل جوان دارد.

این فروشگاه اینترنتی با وجود داشتن رتبه‌ی خوب در موتورهای جستجو از تبلیغات پولی اینترنتی نیز همچنان بهره می‌برد و این امر نشانگر توجه زیاد مدیسه به تبلیغات اینترنتی فروشگاه است.

وب‌سایت‌های مدیسه و دیجی استایل شباهت قابل توجهی با هم دارند و به نظر می‌رسد رقابت زیادی بین آن‌ها وجود داشته باشد.

دسته بندی‌های کالایی مدیسه عبارت‌اند از:

لباس- کیف و کفش- لوازم آرایش- عطر- لوازم خانه- الکترونیک- فرهنگی و هنری- سوپرمارکت- پت شاپ.

مزایای فروشگاه اینترنتی مدیسه

  • ضمانت آزمایش لباس و پرو
  • وب‌سایت جذاب و کاربرپسند
  • وجود سامانه‌ی هوشمند API که بر اساس رفتارهای قبلی مشتری در وب‌سایت، پیشنهادهای مناسبی به او ارائه می‌کند
  • عرضه‌ی محصولاتِ تعداد زیادی از برندهای خوب دنیا
  • تنوع قابل توجه محصولات با سایز و رنگ‌های مختلف
  • گارانتی‌های قیمت و اصل بودن
  • عضویت سریع در هنگام سفارش محصول
  • سرعت خوب جستجو در برندها و مدل‌ها
  • تخفیف‌های دوره‌ای و تخفیف ۳۵ هزار تومانی فقط با عضویت در سایت مدیسه
  • داشتن نرم افزار گوشی‌های هوشمند
  • سطح کیفی بسیار خوب تصاویر
  • داشتن قسمت خدمات مشتریان
  • ایمیل مارکتینگ

معایب فروشگاه اینترنتی مدیسه

  • طولانی بودن مراحل ثبت نام پس از ثبت سفارش
  • قیمت بالای برخی محصولات
  • عدم ثبات در سرعت ارسال سفارش‌ها به مشتریان
  • نبودن روش‌های مختلف ارسال سفارش
  • نبودن قسمت پرسش و پاسخ

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی تک سبد https://taksabad.com/

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی تک سبد: (در وب‌سایت تک سبد قید نشده)
  • صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی تک سبد: سید حسن رجایی (گروه تجارت الکترونیک تک سبد)
  • ساختار فروشگاه تک سبد: خرده فروشی و مارکت پِلیس
  • رتبه فروشگاه تک سبد در آلکسا: رتبه‌ی ۱۵۲۱ در ایران

فروشگاه تک سبد که از طریق گروه تجارت الکترونیک تک سبد تشکیل شده است، یک فروشگاه اینترنتی بر اساس خرده فروشی و مارکت پلیس است.

فروشگاه تک سبد برای قبول همکاری با تأمین کنندگان کالا و برای معرفی هر یک از محصولات آن‌ها، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

تک سبد با دریافت این مبلغ برای هر یک از کالاهایی که تأمین کنندگان کالا می‌خواهند در وب‌سایت تک سبد به معرض فروش بگذارند، محصول آن‌ها را بدون محدودیت زمانی و برای همیشه در وب‌سایت خود عرضه می‌کند.

شیوه‌ی فوق، «طرح ماندگار فروشگاه اینترنتی تک سبد» نام دارد.

مهم‌ترین دسته‌بندی‌های کالایی فروشگاه تک سبد عبارت‌اند از:

پوشاک و مد- اوقات فراغت- لوازم خانگی- کالای دیجیتال- فرهنگ و هنر- زیبایی و سلامت.

مزایای فروشگاه اینترنتی تک سبد

  • امکان پیگیری سفارش
  • تلاش برای تأمین کالا به‌صورت عمده برای مشتریان دولتی و خصوصی
  • حراج‌های زمانمند

معایب فروشگاه اینترنتی تک سبد

  • محدود بودن دامنه‌ی محصولات
  • همه‌ی محصولات دارای هزینه‌ی ارسال هستند
  • امکان یکسان نبودن کامل عکس محصولات با خود محصولات در برخی موارد (طبق اعلام خود فروشگاه تک سبد)

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی چاره https://www.chare.ir/

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی چاره: (در وب‌سایت چاره قید نشده)
  • صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی چاره: علیرضا محیط
  • ساختار فروشگاه چاره: خرده فروشی و مارکت پِلیس
  • رتبه فروشگاه چاره در آلکسا: رتبه‌ی ۶۶۴۹ در ایران

فروشگاه چاره هدف خود را ارتباط مستقیم، بین عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا اعلام کرده است.

فروشگاه چاره یک فروشگاه اینترنتی قدیمی است. خودروهای فروشگاه چاره آرم دار بودند.

چاره تا پیش از افتتاح فروشگاه اینترنتی دیجی کالا از محبوبیت خوبی برخوردار بود.

این محبوبیت پس از افتتاح دیجی کالا کمتر شد.

البته این فروشگاه همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

اصلی‌ترین ویژگی چاره توجه به تنوع محصولات بوده و هست.

این فروشگاه حدود ۲۸۰۰۰ محصول دارد.

دسته بندی‌های کالایی چاره عبارت‌اند از:

رایانه و الکترونیک- خانه و آشپزخانه- اسباب بازی و سرگرمی- زیبایی و سلامت- زیورآلات و لوازم شخصی- مبلمان و دکوراسیون- کتاب و نوشت افزار- خودرو

مزایای فروشگاه اینترنتی چاره

  • تنوع محصولات
  • تعداد زیاد کالاهای کاربردی
  • امکان پیگیری سفارش ثبت شده
  • داشتن سوپر مارکت آنلاین
  • فهرست مشخص تأمین کنندگان کالا
  • نرم افزار مخصوص گوشی‌های هوشمند

معایب فروشگاه اینترنتی چاره

  • کیفیت متوسط تصاویر محصولات
  • رَوند سخت عضویت در وب‌سایت
  • نداشتن قسمت پیگیری سفارش‌ها
  • مشخص نبودن محصولات پرفروش و جدید

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت https://snapp.market/

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی چاره: (در وب‌سایت اسنپ مارکت قید نشده)
  • صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت: ایده گزین کالای اطلس تجارت
  • ساختار فروشگاه اسنپ مارکت: B2C و B2B
  • رتبه فروشگاه اسنپ مارکت در آلکسا: رتبه‌ی ۳۴۸ در ایران

فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت حاصل همکاری دو شرکت «اسنپ» و «هایپر استار» است.

اسنپ مارکت هدف خود را خریدِ یکجا، آسان و مقرون به‌صرفه توسط کاربران با دور ماندن از ترافیک شهری ذکر می‌کند.

کاربرانِ این فروشگاه قادر هستند که خریدهای خودشان را با تخفیف‌هایی که در فروشگاه‌های هایپر استار داده می‌شود خریداری کنند.

سیستم حمل و نقل فروشگاه اسنپ مارکت با امکانات شرکت اسنپ انجام می‌شود.

دسته‌بندی‌های کالایی فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت شامل حدود ۵ هزار کالا است که عبارت‌اند از:

لبنیات- خواربار-نوشیدنی- دستمال و شوینده- آرایشی و بهداشتی- تنقلات- چاشنی و افزودنی- کنسرو و غذای آماده- محصولات پروتئینی- مواد غذایی منجمد- نان و شیرینی- دسر و شیرینی پزی- آجیل و خشکبار- خانه و آشپزخانه- میوه و سبزی‌های تازه- مادر و کودک- خانه و سبک زندگی- لوازم تحریر و اداری- ارگانیک و رژیمی.

توضیح این نکته نیز ضروری است که پس از تعطیل شدن فروشگاه اینترنتی بامیلو، آدرس اینترنتی بامیلو به فروشگاه اسنپ مارکت ری دایرکت می‌شود.

در این مورد، توضیح خاصی از سوی شرکت تعطیل شده‌ی بامیلو داده نشده است.

مزایای فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت

  • نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند
  • وجود تخفیف‌های فروشگاه‌های هایپر استار
  • امکان ثبت اینترنتی آدرس توسط مشتری
  • انتخاب زمان دریافت کالا توسط کاربر
  • امکان جستجو برای کالاهای تخفیف دار، ارزان‌ترین، گران‌ترین و بیشترین فروش

معایب فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت

  • روند نسبتاً طولانی عضویت در وب سایت
  • وجود برخی کالاهای بدون تصویر
  • قرار داده شدنِ سقف حداقل خریدِ ۴۰ هزار تومان
  • نداشتن قسمت مستقل پشتیبانی

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال https://www.alldigitall.ir/

  • سال تأسیس فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال: ۱۳۸۷
  • صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال: عباس ابراهیمی (شرکت فن‌آوران آینده کرمان)
  • ساختار فروشگاه آل دیجیتال: خرده فروشی همراه با به‌کارگیری پلتفرم از نوع تبادلاتی برای کاربران
  • رتبه فروشگاه آل دیجیتال در آلکسا: رتبه‌ی ۱۱۷۰ در ایران

فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال هدف خود را مشاوره در بررسی و  تأمین بهترین و جدیدترین کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی آن‌ها همراه با مناسب‌ترین قیمت بازار ذکر کرده است.

فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان برند محبوب فروشگاه‌های اینترنتی (به انتخاب کاربران) معرفی شد.

نوآوری‌های آل دیجیتال در چندین مورد به چشم می‌خورد.

مهم‌ترین آن‌ها علاوه بر فروش اینترنتی کالا، واسطه گری آنلاین برای فروش کالای کاربران و نیز دست دوم فروشی است.

دسته بندی‌های کالایی آل دیجیتال عبارت‌اند از:

موبایل- لپ تاپ- تبلت- ساعت هوشمند- دوربین- لوازم جانبی موبایل- اداری و کامپیوتر- گجت‌های خاص- مرکز بازی (ابزارهای بازی‌های اینترنتی).

مزایای فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال

  • تمرکز بر کالاهای دیجیتالی
  • عرضه‌ی طیف وسیعی از کالاهای جانبی
  • امکان تأسیس فروشگاه‌های شخصی کاربران در وب‌سایت آل دیجیتال
  • امکان معامله‌ی کالاهای نو یا کهنه توسط کاربران با یکدیگر
  • مهلت تست برای برخی کالاها
  • امکان بحث و گفتگوی کاربران در مورد محصولاتِ در معرض فروش و مسائل و مشکلات فنی با هم
  • درج محتوای تخصصی در مورد کالاهای دیجیتال و آخرین اخبار فناوریِ مربوط

معایب فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال

  • محدودیت تعداد کالاهای آل دیجیتال
  • نداشتن قسمت مجزا برای پشتیبانی
  • امکان تفاوت کالاهای دست دوم با شرح آن‌ها در وب‌سایت.

جمع بندی ۱۰ فروشگاه اینترنتی موفق ایرانی

در بین ۱۰ فروشگاه برتر ذکر شده دیجی کالا با تفاوت از بقیه پررونق‌تر است.

باید توجه داشت که این رونق بیشتر مدیون سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این فروشگاه اینترنتی است.

پس از دیجی کالا فروشگاه‌هایی مانند دیجی استایل که زیرمجموعه‌ای از دیجی کالا هستند و مدیسه در قسمت فروش اینترنتی لباس جدال نفس گیری با یکدیگر دارند.

هر یک از دو فروشگاه اینترنتی دیجی استایل و مدیسه نقاط قوت خود را دارند.

دیجی استایل با امکان پرو و تجربه‌ی کاربری و گرد آوردن برندهای پوشاک می‌خواهد خود را متمایز کند.

مدیسه با دقت به سلیقه‌ها و جزئیات و تجربه‌ی خوب کاربری است که تفاوت خود را به رخ می‌کشد.

فروشگاه شیکسون با فراهم کردن تجربه‌ی خوب کاربری ضمانت ۱۰ روزه‌ی تعویض کالا و تنوع بیشتر محصولات سعی در حفظ سهم خود از بازار فروش اینترنتی پوشاک را دارد.

فروشگاه‌های زنبیل، کالا، چاره و تک سبد تقریباً هم سطح هستند و فروشگاه آل دیجیتال در زمینه‌ی کالاهای دیجیتال ضمن برخی تفاوت‌های ساختاری، هم سطح با همین فروشگاه‌ها است.

در مورد اسنپ مارکت و رابطه‌ی آن با بامیلو و آینده‌ی پیش روی آن توضیح خاصی داده نشده ولی به نظر می‌رسد که این فروشگاه اینترنتی نیز با دو حامی قوی خود یعنی هایپر استار و اسنپ بتواند رشد قابل توجهی در زمینه‌ی فروش اینترنتی مواد غذایی به دست بیاورد.

فروشگاه اینترنتی شیک فام

فروشگاه اینترنتی شیک فام  https://shikfam.com روز به روز بر آن هست که تمام نقطه های ضعف را پوشش بدهد و یک خرید لذت بخش برای شما عزیزان ایجاد کن

۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر خارجی

خرید از فروشگاه اینترنتی خارجی تجربه‌ی جالبی خواهد بود اگر که امکان‌پذیر باشد و با پیشینه و چندوچون آن فروشگاه اینترنتی خارجی آشنا باشیم.
در این مقاله از فروشگاه اینترنتی پوشاک خارجی گرفته تا فروشگاه اینترنتی کتاب خارجی برایتان ۱۰ مورد از مهم‌ترین آن‌ها را توضیح خواهیم داد. با شیک فام همراه باشید.

فروشگاههای اینترنتی

آمازون amazon https://www.amazon.com

موج خرید آنلاین و استقبال انسان‌ها از خریدوفروش اینترنتی ابتدا از آمریکا آغاز شد.
بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی حال حاضر جهان را «جف بزوس» (Jeffrey Bezos) در سال ۱۹۹۴ در شهر «سیاتل» واقع در ایالت واشنگتن تأسیس کرد.
البته فعالیت رسمی فروشگاه آمازون از سال ۱۹۹۵ با تمرکز بر روی فروش کتاب آغاز شد.
این فروشگاه بیشترین سهم از فروش اینترنتی را در بین دیگر فروشگاه‌های اینترنتی جهان دارد.
جف بزوس در مورد دلیل انتخاب نام آمازون برای فروشگاه اینترنتی خود گفته است نام فروشگاهی که با حرف A شروع شود در اکثر فهرست‌ها که بر اساس الفبا هستند در اول فهرست قرار می‌گیرد.
او این نام را از یک فرهنگ لغت یافت که به معنای جای عجیب‌وغریب و متفاوت است.
او از مدت‌ها پیش می‌گفت همان‌طور که رود آمازون بزرگ‌ترین رود جهان است می‌خواهم فروشگاه اینترنتی آمازون هم بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیا باشد.
فروشگاه اینترنتی آمازون در ادامه‌ی فعالیت‌های خود شروع به فروختن سایر محصولات نو و دست‌دوم از طریق اینترنت کرد.
نقطه‌ی قوت فروشگاه آمازون اجرای سیاست همکاری درفروش از سال‌ها پیش بوده است.
این سیاست آمازون باعث می‌شود که کاربرانی که دیگران را تشویق به خرید از آمازون می‌کنند، درآمدی به دست بیاورند.
این کار علاوه بر رشد زیاد آمازون باعث اشتغال‌زایی نیز شده.
وب‌سایت آمازون قابلیت‌های بسیار خاصی ازنظر سرعت و تجربه‌ی کاربری دارد.
به‌طور مثال، امکان ورق زدن و خواندن کتاب‌های الکترونیکی از مدت‌ها پیش در این وب‌سایت پیش‌بینی‌شده است.
فعالیت آمازون محدود به کتاب الکترونیکی نمی‌شود و نوعی سیستم چاپ، بنا به میزان نیاز دارد.
این ابداع آمازون، موضوع چاپ و نگهداری کتاب را حل کرده و فروشگاه پس از دریافت سفارش، اقدام به چاپ کتاب از روی فایل موجود آن می‌کند.
آمازون، تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ی متعدد دارد.
این غول فروشگاه‌های اینترنتی، روش‌های مختلفی برای ارسال کالا دارد.
سرعت ارسال کالای آن حتی برای محصولات سوپرمارکتی هم بالا است و همان روز یا روز بعد به دست هر مصرف‌کننده‌ای می‌رسد.
طیف کالاهای آن علاوه بر کتاب، سی دی و نرم‌افزار، شامل فروش اینترنتی بازی‌های ویدئویی، پوشاک و کفش، مبلمان، مواد غذایی، اسباب‌بازی و جواهرات نیز می‌شود.
آمازون، زنجیره‌ای از فروشگاه‌های خود را در کشورهای سراسر جهان به وجود آورده و چندین شرکت تابعه نیز دارد.

برخی اطلاعات دیگر در مورد فروشگاه اینترنتی آمازون

•    آمازون یک شرکت چندملیتی متکی بر تجارت الکترونیکی، فنّاوری ابری، جریان رسانه‌ها و هوش مصنوعی است.
•    این شرکت در کنار گوگل، اپل و فیس‌بوک جزو چهار غول بزرگ فناوری محسوب می‌شود.
•    آمازون دومین کارفرمای بزرگ خصوصی در آمریکا است.
•    این شرکت در بورس حضور دارد و علاوه بر آن بزرگ‌ترین مقدار سهام آن‌که حدود ۶.۳ درصد از کل سهامش است، به «کپیتال گروپ» (capital group) تعلق دارد.
•    قسمتی از سهام آمازون در بورس «نزدک» (Nasdaq) نیز معامله می‌گردد.
•    آمازون جزو شاخص‌های نزدک ۱۰۰ و اس اند پی ۵۰۰ (S&P 500)  نیز هست. (این مؤسسه وضعیت ۵۰۰ شرکت برتر بورس را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.)
•    آمازون در سال ۲۰۱۵ از فروشگاه اینترنتی والمارت در خرده‌فروشی جلو زد و هنوز در سال ۲۰۱۹ اولین فروشگاه اینترنتی بزرگ جهان است.

•    رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی آمازون در جهان ۱۰ و در آمریکا ۳ است.

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی‌ای بی ebay https://www.ebay.com/

در سال ۱۹۹۶ همسر فردی به نام «پیر مراد امیدیار» (Pierre Morad Omidyar)  که به کارِ بازاریابی برای جعبه‌های شکلات مشغول بود از همسرش خواست که برای او به طراحی فروشگاه اینترنتی بپردازد تا از آن طریق نیز برای جعبه‌های شکلات بازاریابی کند.
این جعبه‌های شکلات، PEZ نام داشتند و موردعلاقه‌ی کلکسیونرها بودند و بر روی آن‌ها عکس چهره‌های مشهور چاپ می‌شد.
پیر امیدیار که یک فرد ایرانی ساکن آمریکا بود درخواست همسرش را پذیرفت و طراحی فروشگاه اینترنتی را انجام داد.
در ابتدا پیر امیدیار به‌طور پاره‌وقت درفروش اینترنتی جعبه شکلات‌ها به همسرش کمک می‌کرد.
گاهی برای یک جعبه‌ی شکلات PEZ دو یا چند مشتری به‌طور هم‌زمان پیدا می‌شد که کلکسیونر بودند و می‌خواستند تصویر نقش شده‌ی شخصیت مشهور بر روی آن مال آن‌ها باشد.
این موضوع باعث شد که پیر امید یار و همسرش بخش حراجی فروشگاه ای بی را راه‌اندازی کنند و برخی جعبه‌های شکلات را به حراج بگذارند.
کار به‌جایی رسید که درآمد پیر امیدیار از فروش اینترنتی جعبه‌های شکلات به ماهانه ۱۰ هزار دلار رسید.
در اینجا بود که او کار قبلی خود را کلاً رها کرد و به‌طور مداوم به فعالیت در فروشگاه اینترنتی‌ای بی ebay پرداخت.
فروشگاه ای بی هم اجناس نو و هم اجناس دست‌دومی را که کاربران در آن قرار می‌دهند به فروش می‌رساند.
این فروشگاه اینترنتی برای استفاده‌ی کاربران مختلف از خدمات متنوع خود راهنمایی‌های زیادی را در وب‌سایت خود تدارک دیده است.
رشد فروشگاه اینترنتی‌ای بی به‌قدری چشمگیر بود که از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۶ یعنی در عرض ۱۰ سال صاحب ۱۸۰ میلیون نفر کاربرِ ثبت‌نام کرده شد.
این شرکت برای بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده و تعداد کارمندان آن بیش از ۱۱۲۰۰ نفر در دفاتر ای بی در سراسر دنیا است.
تعداد کالاهای موجود در فروشگاه اینترنتی‌ای بی رقم باورنکردنیِ ۳۶ میلیون کالا است!
این فروشگاه اینترنتی توانست بعد از چند سال، شرکت‌های دیگری را که اتفاقاً در عرصه‌ی تجارت الکترونیک خوش درخشیده بودند خریداری کند.
به‌این‌ترتیب شرکت‌هایی مانند: PayPal، Skype و Gumtree به مالکیت فروشگاه اینترنتی ebay درآمدند.
شعار این شرکت عبارت است از: «پیروزمندانه خرید کنید» و: «هر چیزی که وجود دارد را می‌توانید از ای بی بخرید.»
مشهور است که اگر کالایی را در هیچ کجای دنیا پیدا نکردید احتمال این‌که در ای بی آن را بیابید هست.

برخی اطلاعات دیگر در مورد فروشگاه اینترنتی ebay

•    دفتر مرکزی‌ای بی در شهر «سن خوزه» در آمریکا واقع است.
•    فروشگاه اینترنتی‌ای بی دارای سیستم امن و پرسرعت پرداخت است.
•    از سیستم‌های دیگر آن باید به سیستم اعتبار و شهرت مشتریان اشاره کرد.
•    نکته‌ی عجیب در این فروشگاه فروش برخی کالاهای عجیب‌وغریب از فروش یک هواپیمای جت گرفته تا فروش یک‌دانه‌ی ذرت بوداده است که به قیمت یک و نیم دلار فروخته شد!
•    سرویس‌های فروش مختلفی در فروشگاه اینترنت ebay وجود دارد که یکی از آن‌ها سیستم فروش قیمت ثابت است که رفته‌رفته در جهان از آن استقبال بیشتری می‌شود.
•    ای بی بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی اجناس دست‌دوم جهان نیز هست.
•    حراج مواد غذایی در ای بی ممنوع است.
•    درآمد ای بی به سه میلیارد دلار در سال می‌رسد.
•    رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی ‌ای بی در جهان ۳۸ و در آمریکا ۸ است.

فروشگاه اینترنتی معتبر

فروشگاه اینترنتی والمارت walmart https://www.walmart.com/

 

فروشگاه اینترنتی والمارت در سال ۱۹۶۲ توسط «سام والتون»  (Sam Walton) تأسیس شد.
بزرگ‌ترین شبکه‌ی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، هایپر مارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها در جهان متعلق به فروشگاه والمارت است.
این شرکت در سال ۲۰۱۲ سومین شرکت بزرگ جهان لقب گرفت.
والمارت در سال ۲۰۱۳ با ۴۶۹ میلیارد دلار درآمد به‌عنوان پردرآمدترین شرکت جهان معرفی شد.
روش خرید اینترنتی از فروشگاه والمارت انتخاب نزدیک‌ترین محل به کاربر اینترنتی و تعیین زمان دریافت کالا بدون هزینه‌ی ارسال در برخی از اقلام است.
والمارت با ابداع کوپن‌های مختلف تخفیف، ارسال رایگان و پیشنهادهای روزانه و خاص سعی در جذب هرچه بیشتر مشتریان دارد.
از فروشگاه اینترنتی والمارت می‌توان پوشاک، لوازم الکترونیکی، نرم‌افزار، جواهرآلات،  انواع کادوها و کالاهای دیگر را خرید.
والمارت در کشورهای خارجیِ زیادی حضور دارد.
این شرکت در چین، انگلستان و برخی از کشورهای آمریکای جنوبی موفق‌تر از بقیه‌ی کشورها بوده است.
رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی والمارت در جهان ۱۳۳ و در آمریکا ۲۹ است.

بهترین فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی هوم دیپو homedepot https://www.homedepot.com/

شرکت هوم دیپو در سال ۱۹۷۶ توسط چهار نفر به نام‌های «برنارد مارکوس»، «آرتور بلانک»، «پت فراه»  و «ران بریل»  با سرمایه‌گذاری یکی از سرمایه‌گذاران مشهور به نام «کن لانگون» تأسیس شد.
هدف این افراد به وجود آوردن فروشگاه‌هایی برای فروش تجهیزات و ابزارهای تعمیر ساختمان در ابعادی بسیار بزرگ‌تر از دیگر رقبا بود.
برنارد مارکوس و آرتور بلانگ دو فرد اخراج شده از یکی از فروشگاه‌های تعمیر لوازم‌خانگی Handy Dan  بودند که تصمیم گرفتند فروشگاه خودشان را تأسیس کنند.
اولین فروشگاه در «آتلانتا» تأسیس شد.
آن‌ها به هر کس که در ابتدای کار از فروشگاهشان بازدید می‌کرد یک دلار هدیه می‌دادند.
وضعیت ابتدایی شرکت دشوار شده بود.
آن‌ها مدتی برای پر نشان دادن فروشگاه، تعداد زیادی جعبه‌های خالی ابزارآلات ساختمانی را در فروشگاه قرار می‌دادند!
سرانجام این شرکت با جمع‌آوری و عرضه‌ی ۴۰ هزار نوع محصول و آموزش دادن تعمیر ساختمان به مشتریان، تحولی در صنعت تعمیرات ساختمان به وجود آورد، طوری که افراد عادی نیز قادر شدند برخی از تعمیرات ساختمان را خودشان انجام دهند.
در سال ۱۹۸۱ سهام این شرکت در بورس آمریکا عرضه شد و در سال ۱۹۸۹ بزرگ‌ترین خرده‌فروشی ابزارآلات آمریکا شد.
این شرکت در طول حیات خود چندین شرکت دیگر را خریداری کرده و ده‌ها نوع محصول اختصاصی دارد.
شرکت‌های متعددی نیز به عرضه‌ی محصولات آن اقدام کرده‌اند.
هوم دیپو در کشورهای متعددی نظیر کانادا، مکزیک و چین فعالیت دارد که در چین موفق نبود.
در حال حاضر این شرکت ۲ هزار فروشگاه و ۹۰ مرکز توزیع در آمریکا دارد.
تعداد کارمندان آن به بیش از ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد.

برخی اطلاعات دیگر در مورد فروشگاه دیپو

•    فروش اینترنتی تجهیزات ساختمانی یکی از کانال‌ها عمده‌ی کسب درآمد این شرکت است.
•    این شرکت در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.
•    هوم دیپو جزو شاخص «داو جونز» و شاخص  S&P 500 است.
•    در فهرست «فوربس» در سال ۲۰۱۸، سی و سومین برند باارزش جهان بود.
•    بزرگ‌ترین رقیب هوم دیپو شرکتی به نام «لاوز» LOWE’S است.
•    رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی هوم دیپو در جهان ۲۶۹ و در آمریکا ۷۶ است.

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی تارگت target https://intl.target.com/

شرکت «تارگت» هشتمین خرده فروش بزرگ آمریکا و جزو شاخص S&P 500 است.
دفتر مرکزی آن در «مینیا پلیسِ» «مینه سوتا» در آمریکاست.
این شرکت در آمریکا حدود ۱۸۵۱ مغازه و ۱۸ مرکز پخش و حدود ۳۶۰ هزار نفر کارکن دارد و با چندین شرکت دیگر نیز در حال همکاری است.
دیگر دفاتر شرکت تارگت در چین، هنگ کنگ و هندوستان قرار دارند.
این شرکت ابتدا با نام Dayton  در سال ۱۹۰۳ توسط شخصی به نام «جرج دیتون» George Dayton  تأسیس شد ولی بعداً نامش عوض شد.
از سال ۱۹۶۲ با چند فروشگاه دیگر ادغام شد و توانست زنجیره‌ای از فروشگاه‌های خود را تشکیل بدهد.
مغازه‌های این شرکت در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان فروشگاه‌هایی ارزان و شیک مشهور شدند.
نام بخش اصلی این شرکت در سال ۲۰۰۰ به تارگت تغییر یافت.
تارگت در سال ۲۰۰۴ ضربه‌ی اقتصادی سختی خورد ولی توانست کار خود را دوباره گسترش دهد.
فروشگاه‌های تارگت در سه نوعِ هایپر مارکت، سوپرمارکت و فروشگاه‌های کوچک در نظر گرفته‌شده‌اند.
در حال حاضر، فروشگاه اینترنتی تارگت قشر جوان را هدف قرار می‌دهد و با فروشگاه وال مارت رقابت سختی دارد.
تارگت می‌گوید که فروشگاه‌های تمیز، آرامش‌بخش و مجهز به کانال‌های دیجیتال را برای عرضه‌ی محصولات ترندهای باکیفیت همراه با تخفیف فراهم کرده است.
کالاهای فروشگاه تارگت عمدتاً وسایل الکترونیکی، لوازم خانه، پوشاک، دکوراسیون و سایر موارد هستند.
تارگت، وب‌سایتی محبوب است و این فروشگاه اینترنتی مشتریان خاص خود را دارد که به آن وفادار مانده‌اند.

برخی اطلاعات دیگر در مورد فروشگاه‌های تارگت

•    تارگت اعلام کرده که میانگین سن مشتریان فروشگاه‌هایش ۴۰ سال است
•    ۴۳ درصد از مشتریانش دارای فرزند هستند.
•    متوسط درآمد مشتریانش ۶۴ هزار دلار در سال است.
•    ۵۷ درصد از مشتریانش فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند.
•    در حال حاضر رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی تارگت در جهان ۳۸۲ و در آمریکا ۸۸ است.

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی ویش wish https://www.wish.com/

Wish در حقیقت، نام تجاری شرکتی به نام ContextLogic Inc است.
فروشگاه اینترنتی ویش در سال ۲۰۱۰ توسط دو تن از برنامه‌نویسان سابق شرکت‌های گوگل و یاهو به نام‌های Peter Szulczewski و Danny Zhang تأسیس شد.
مرکز آن در شهر سانفرانسیسکو در آمریکا واقع است.
آن‌ها در ادامه‌ی کار خود موفق به جذب حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای فروشگاه خود شدند.
در سال ۲۰۱۵ فروشگاه آمازون و علی‌بابا هریک جداگانه پیشنهاد خرید ویش را دادند ولی پذیرفته نشد.
اپلیکیشنِ گوشی همراه این فروشگاه در سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۱۰۰ میلیون نفر بازدیدکننده در گوشی‌های اندروید و ios جذب کرد.
این فروشگاه در ابتدا با یک اپلیکیشن به نام wish-List (فهرست آرزو) کار خود را آغاز کرد.
سیستم همکاری در فروش و نیز مارکت پلیس در سال ۲۰۱۳ به این فروشگاه اینترنتی اضافه شد.
این فروشگاه اینترنتی در حال حاضر به‌طور روزانه برخی کالاها را با تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصد نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی عرضه می‌کند.
به همین دلیل روزانه میلیون‌ها نفر از وب‌سایت فروشگاه اینترنتی wish بازدید می‌کنند.
ویش ادعا می‌کند که صاحب رتبه‌ی ششم جهان در بین فروشگاه‌های اینترنتی است و قصد رقابت با آمازون، والمارت، ای بی و علی بابا را دارد.

قسمت‌ها و برنامه‌های تخصصی فروشگاه اینترنتی ویش عبارت‌اند از:

•    Wish Local: این قسمت در حقیقت یک نوع مارکت پلیس محلی است.
•    Wish Outlet: در این قسمت، کالاها باقیمت پیشنهادیِ خود تولیدکننده عرضه می‌شود.
•    برنامه‌ی Geek: این قسمت حاوی خدمات الکترونیک متمرکز است.
•    :Mama این قسمت بر روی محصولات خانواده متمرکز است.
•    Cute: این بخش به عرضه‌ی محصولات خاص زیبایی می‌پردازد.
•    Home: در این بخش انواع محصولات مرتبط با دکوراسیون منزل عرضه می‌شود.
مزایای اپلیکیشن و وب‌سایت فروشگاه ویش عبارت‌اند از:
•    تخفیف‌های ساعتی
•    وجود حجم بزرگی از بازخوردهای قابل‌اعتماد و نقد و بررسی
•    امکان جستجو برحسب رنگ، اندازه و اعتبار برند
•    شیوه‌ی پرداخت آسان slide-to-pay
•    فهرست‌های خاص برای جشنواره‌ها و مناسبت‌های مختلف از قبیل Android Accessories و Holiday Outfits

گفته می‌شود که این فروشگاه حدود ۳۰۰ میلیون نفر کاربر دارد.
رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی ویش در جهان ۵۷۴ و در آمریکا ۶۳۸ است.

لیست فروشگاه های اینترنتی خارجی

فروشگاه اینترنتی علی اکسپرس alixpress https://best.aliexpress.com 

فروشگاه اینترنتی علی اکسپرس در سال ۲۰۱۰ در چین توسط فروشگاه اینترنتی علی بابا راه‌اندازی شد.
این فروشگاه اینترنتی چینی با فروش تکی و عمده‌ی محصولات خود که اغلب ساخت چین هستند فعالیت می‌کند.
اکثر فروشندگان علی اکسپرس نیز چینی هستند.
این فروشگاه به‌عنوان واسطه، تعداد زیادی فروشنده و خریدار را در کشورهای مختلف به هم مربوط می‌کند.
این وب‌سایت در روسیه پرطرفدار است و در برزیل نیز معمولاً دهمین وب‌سایت پربازدید است.
وسعت محصولات و تنوع فروشندگان علی اکسپرس باعث شده است که کاربر، قادر به انتخاب محصولاتی باقیمت خیلی ارزان و کیفیت قابل‌قبول نسبت به قیمت باشد.
فروشگاه اینترنتی علی اکسپرس دارای دسته‌بندی‌ها و محصولات متنوعی است که تعداد آن به ۴۰ مورد دسته‌بندی و بیش از ۱۰۰ میلیون کالا می‌رسد.
مهم‌ترین دسته‌بندی‌های آن‌ها عبارت‌اند از: پوشاک مردانه، پوشاک زنانه، انواع تلفن‌ها، کامپیوتر؛ وسایل الکترونیکی مصرفی، محصولات مرتبط با حیوانات خانگی، کیف و کفش، اسباب‌بازی، محصولات زیبایی، سلامتی و مو، محصولات مرتبط با تفریحات و استراحت در هوای آزاد، خودرو و موتورسیکلت، ابزارآلات.
نکات قوت فروشگاه اینترنتی علی اکسپرس
قسمت پرفروش‌ها و قسمت نوآوری‌ها نیز جزو تقسیم‌بندی‌های مفید در این وب‌سایت فروشگاهی هستند.
بخش مجزای دیگر مربوط به معاملات جالبی است که در آن‌ها تخفیف‌های خاص و برندهای چینی با قیمت کم قرار دارند.
یکی دیگر از مزایای قابل توجه فروشگاه علی اکسپرس ارسال رایگانِ بیشتر محصولات آن است. هزینه پستی این فروشگاه نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی دیگر تا حدودی ارزان است.
دلیل امر فوق مستقر بودن بسیاری از توزیع‌کنندگان در کشور چین است.
رسیدن محصولات دارای ارسال رایگان حداقل دو هفته طول می‌کشد.
برای خرید کالاهای حساس توصیه می‌شود که از ارسال رایگان استفاده نکنید چون تضمینی برای کالای صدمه‌دیده وجود ندارد.
برای ارسال سریع‌تر و امن‌تر می‌توان از خدمات مختلف ارسال پولی استفاده کرد.
امتیاز دیگر سایت علی اکسپرس امکان کلیک بر روی گزینه‌ای به نام free shipping است.
با انتخاب گزینه‌ی فوق تمامی محصولاتی که ارسال رایگان دارند برای کاربر نمایش داده می‌شوند.
از امتیازات دیگر وب‌سایت علی اکسپرس می‌توان به چند زبانه بودن آن اشاره کرد.
این فروشگاه اینترنتی طیف وسعی از زبان‌ها را حمایت می‌کند.
تخفیف‌های روزانه‌ی خوب ولی دارای مدت‌زمان محدودِ سایت علی اکسپرس باعث می‌شود کاربرانی که قصد خرید ارزان دارند در زمان‌های مختلف به این سایت سر بزنند تا شاید با اعلام تخفیف در قیمت محصول موردنیاز خود مواجه شوند.
نکته‌ی مهم دیگر که خود، مزیتی محسوب می‌شود رتبه‌بندی فروشندگان توسط علی اکسپرس است.
این رتبه‌بندی به کاربر در تصمیم‌گیری برای خرید کمک زیادی می‌کند.

برخی اطلاعات دیگر در مورد فروشگاه اینترنتی علی اکسپرس

•    خرید از این فروشگاه اینترنتی با عضویت در وب‌سایت و از طریق انواع کارت‌های اعتباری و روش‌های دیگر انجام می‌شود.
•    در ایران برخی از وب‌سایت‌ها ادعا می‌کنند که با ایجاد حالت واسطه، کاربر را قادر می‌سازند که از این وب‌سایت خرید مستقیم انجام دهد.
•    فروشگاه اینترنتی Wish App یکی از رقیبان علی اکسپرس است. این فروشگاه نیز مشتریان اروپایی و آمریکایی را به فروشندگان چینی وصل می‌کند.
•    دیگر رقیب علی اکسپرس، فروشگاه LightInTheBox است.
فروشگاه فوق، انبارهایی در آمریکا دارد و قیمت‌هایش به قیمت‌های علی اکسپرس نزدیک است و افرادی که به آمریکا نزدیک‌ترند به نسبت خرید از علی اکسپرس سریع‌تر می‌توانند به محصول موردنیاز خود از طریق LightInTheBox دست پیدا کنند.
•    سومین رقیب مهم علی اکسپرس و خودِ علی بابا، فروشگاه DHGate است که محصولات ساخت چین را به شکل عمده به فروش می‌رساند.
•    رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی علی اکسپرس در جهان ۳۳۳۶ و در کشور روسیه ۱۰ است.

بهترین فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه اینترنتی راکوتن rakuten https://global.rakuten.com/en/

فروشگاه اینترنتی راکوتن از فوریه‌ی سال ۱۹۹۷ کار خود را در ژاپن شروع کرد.
راکوتن در زبان ژاپنی معنای خوش‌بینی دارد.
مؤسس این فروشگاه اینترنتی شخصی است به نام «هیروشی میکی تانی» (Hiroshi Mikitani).

به این فروشگاه اینترنتی، «آمازون ژاپن» نیز می‌گویند؛ چون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ژاپن است.
فروشگاه اینترنتی rakuten در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های برتر دنیا و کلیدی‌ترین فروشگاه اینترنتی آسیا معرفی‌شده است.
توسعه‌ی این فروشگاه به خارج از مرزهای ژاپن از سال ۲۰۰۵ آغاز شد.
این فروشگاه اینترنتی اکنون در ۳۰ کشور جهان کالا می‌فروشد.
کالاهای مختلفی در این فروشگاه اینترنتی عرضه می‌شود. کالاهایی مانند انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، خوردنی و نوشیدنی، لوازم خانه، وسایل الکترونیک و سایر اقلام.
تلاش‌های این شرکت برای به دست آوردن جایگاه اسپانسریِ تیم «بارسلونا» به‌جای شرکت «ایرلاین قطر» از نکات جالب‌توجه است.
رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی گلوبال راکوتن در جهان ۵۱۸ و در آمریکا ۱۷۲ است.

بهترین فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی زاپوس zappos https://www.zappos.com/

فروشگاه اینترنتی زاپوس در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد. دفتر مرکزی این فروشگاه اینترنتی در ایالت نوادا در شهر لاس‌وگاس قرار دارد.
مؤسس فروشگاه زاپوس «نیک سووِینمِرن» (Nick Swinmurn) است.
او در همین سال دنبال کفشی خاص می‌گشت که نتوانست آن را پیدا کند و از همین‌جا این فکر به ذهنش رسید که اگر می‌شد از طریق اینترنت به انواع کفش دسترسی داشت، حتماً موفق به پیدا کردن کفش دلخواهش می‌شد.
در سال ۲۰۰۹، شرکت آمازون، زاپوس را با شرایطی خاص ازجمله ادامه‌ی فعالیت با همین نام خرید.
در سال ۲۰۱۲ فروشگاه اینترنتی زاپوس هک شد و زاپوس از مشتریانش خواست که رمز ورود خود را عوض کنند و اعلام کرد که احتمال کمی وجود دارد که اطلاعات کاربران به دست هکرها افتاده باشد.
گروهی از مشتریان فروشگاه اینترنتی زاپوس تحت عنوان عدم دقتِ این شرکت در حفظ اطلاعات شخصی خود به دادگاه شکایت کردند.
دادگاهِ اولیه شکایت آن‌ها را رد کرد ولی با اعتراض به رأی صادره توسط مشتریان، دادگاه ثانوی، زاپوس را مقصر شناخت و این بار زاپوس به مراجع بالاتر اعتراض کرد. این پرونده هنوز مختومه نشده است.
فروشگاه اینترنتی زاپوس به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کفش در جهان مشهور است و درزمینه‌ی عرضه‌ی پوشاک نیز فعالیت دارد.
رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی زاپوس در جهان ۱۴۱۰ و در آمریکا ۳۴۷ است.

فروشگاه های اینترنتی برتر

فروشگاه اینترنتی بست بای bestbuy https://www.bestbuy.com

فروشگاه اینترنتی بست بای در سال ۱۹۶۶ در قالب مغازه‌ای به نام  Sound of Music توسط دو نفر به نام‌های «ریچارد شولز»  (Richard M. Schulze) و «جیمز ویلر» (James Wheeler)  افتتاح شد.
دفتر مرکزی این شرکت چند ملیتی در «ریچفیلدِ» «مینه‌سوتا» واقع در آمریکا قرار دارد.
این شرکت، بیشتر به خرده‌فروشی لوازم و دستگاه‌های مختلف الکتریکی مصرفی می‌پردازد.
بست بای ۱۰۰۸ فروشگاه دارد و در چین، کانادا و مکزیک نیز فعال است.
بست بای در سال ۲۰۱۸ در فهرست شرکت‌های برتر Fortune 500 قرار گرفت.
این فروشگاه، انواع تخفیف‌ها را برای طبقات متعدد اجتماع از قبیل دانشجویان و کسانی که می‌خواهند کسب و کاری راه بیندازند را در نظر می‌گیرد.
مثلاً برای کسانی که می‌خواهند کسب و کاری راه بیندازند کلیه‌ی لوازم دفتری را با امکان انتخاب از بین طیف بسیار وسیعی از کالاها با تخفیف‌های بسیار خوب عرضه می‌کند.
تخفیف‌های متعددی در وب‌سایت بست بای وجود دارد.
در حال حاضر، رتبه‌ی آلکسایِ وب‌سایت فروشگاه اینترنتی بست بای در جهان ۲۳۲ و در آمریکا ۶۶ است.

جمع‌بندی ۱۰ فروشگاه برتر اینترنتی خارجی

فروشگاه اینترنتی آمازون بافاصله‌ای قابل توجه در جهان، پیشتاز است.
فروشگاه‌های والمارت و ای بی ضمن رقابت باهم جزو تعقیب‌کنندگان جدی آمازون هستند.
هفت فروشگاه دیگر که توضیح داده شدند، در سطحی پایین‌تر، هم با یکدیگر و هم با فروشگاه‌های رقیب در حال مبارزه برای حفظ و کسب سهم بیشتر از بازار فروشگاه‌های اینترنتی و تجارت الکترونیکی هستند.

بهترین فروشگاه اینترنتی خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *