دانستنی

فروش محصولات هنری در سایت و اینستاگرام

فروش محصولات هنری در سایت و اینستاگرام

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

اگر پای درد دل یک هنرمند نشسته باشید، احتمالا متوجه وضع نابسامان بعضی از ‌آن‌ها می‌شوید. با عشق و علاقه آثار هنری خلق می‌کنند، اما گاهی با عدم استقبال افراد جامعه روبرو می‌شوند. این موضوع هم از نظر روحی این افراد را دچار مشکل می‌کند، هم مادی! این می‌شود که حتی بعضی از آن‌ها، مدتی بعد به انجام کارهای دیگر روی می‌آورند. البته این موضوع در کشورهای دیگر هم وجود دارد.

اینکه افراد جامعه گاهی در حق هنرمندان کم لطفی می‌کنند را قبول داریم؛ اما قطعا خود این عزیزان هم بی تقصیر نیستند. چرا؟ چون بلد نیستند، محصولات و خدمات خودشان را بفروشند و خود را معرفی کنند. ذوق هنری دارند، اما در بحث فروش مهارتی ندارند. حالا می‌خواهم به شما آموزش دهم که چگونه این کار را انجام دهید؛ تا هم از کاری که می‌کنید لذت ببرید، هم منبع درآمدی برای خود داشته باشید.

بعد از اینکه، به بعضی از کارهای هنری درآمدزا در منزل اشاره کردم، به سراغ بهترین روش‌های فروش آن‌ها می‌روم. اگر تا انتهای مقاله با من همراه باشید، نکات جالب و کاربردی زیادی یاد می‌گیرید.

 فروش انواع محصولات و خدمات هنری در اینترنت

در مقالۀ «ایده‌ های کسب درآمد از اینترنت با سرمایه کم»، انجام کارهای هنری به عنوان یک ایده بیان شده است. خدمات و محصولات هنری هیچ محدودیتی ندارد. بی نهایت ایده برای کارهای هنری درآمدزا در منزل وجود دارد:

  • شاید به طراحی رنگ روغن یا سیاه قلم علاقمندید؛
  • یا سفال و مجسمه سازی حال‌تان را خوب می‌کند؛
  • یا از نشستن پای دار قالی و بافتن فرش لذت می‌برید؛
  • یا شاید اصلا در منزل، مشغول درست کردن محصولات دست ساز زینتی مانند گردنبند یا گلدوزی هستید (فروش کارهای هنری دست ساز
  • یا استعداد بالایی در طراحی چهره یا منظره دارید؛
  • یا اینکه شمع سازی را دوست دارید؛
  • یا حتی علاقه زیادی به آموزش هنرتان به دیگران دارید. مثلا دوست دارید، به عنوان یک مدرس خبره طراحی معرفی شوید، یا یک ساز را تدریس کنید.

فروش آنلاین کارهای هنری درآمدزا در منزل

خب شاید می‌پرسید، چگونه کارهای هنری خود را بفروشیم؟ مگر بدون کارگاه و مغازه هم می‌‎توانیم محصولات خود را بفروشیم؟ جواب این سؤال تا چند سال پیش، خیر بود و بدون داشتن سرمایه، به سختی می‌توانستید موفق شوید. اما الان حضور اینترنت، شرایط را عوض کرده است و با حداقل سرمایه یا بدون آن هم، می‌توان درآمد داشت؛ حتی بدون نیاز به مغازه و در منزل هم می‌توانید این کار را انجام دهید. بیایید تا به شما بگویم که چگونه.

استفاده از وب سایت و “اینستاگرام” معروف‌ترین راه کسب درآمد از محصولات و خدمات هنری است که در این مقاله در مورد هر دو روش صحبت می‌کنم و مزایا و معایب آن‌ها را می‌گویم تا تصمیم بگیرید، کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

فروش کارهای هنری در اینستاگرام

فکرش را می‌‎کردید روزی بدون سرمایه، بتوانید ویترینی برای محصولات‌تان داشته باشید، یا بدون داشتن آموزشگاه، هنرجو بپذیرید؟! اینستاگرام این امکان را برای شما ایجاد کرده که بدون سرمایه، با کمک محصولات و خدمات هنری، درآمد خوبی داشته باشید.

 

 

مزیت بزرگ فروش در اینستاگرام، تعداد زیاد مخاطبان و بازار هدف شماست؛ چون محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. اگر کمی با آن کار کرده باشید، حتما پیج‌های فروشی زیادی به چشم‌تان خورده است؛ که شاید از آن‌ها خرید هم کرده باشید. مثلا صفحاتی که کارهای هنری دست ساز می‌فروشند؛ صنایع دستی یک شهر خاص را درست و عرضه می‌کنند. یا اینکه یک هنر مانند طراحی لباس یا گرافیک را آموزش می‌دهند. همۀ اینها نمونه‌هایی از کسب و کار در اینستاگرام است.

اگر مخاطب هدف شما خانم‌ها هستند، راحت‌تر می‌توانید جایی برای خود در این شبکه پیدا کنید. مثلا اگر طراح لباس هستید و قصد آموزش و فروش لباس‌های مزون خود را دارید، اینستاگرام یک بستر خوب برای کار شماست. البته همینطور که وقت خود را صرف کارتان می‌کنید، باید بخشی از آن را هم در اینستاگرام بگذرانید؛ یعنی اینکه باید مهارت فروش در اینستاگرام را داشته باشید.

چطور؟

۱. انتشار محتوای مناسب؛ که شامل محتوای جذاب متنی، تصویری و ویدیویی است. چون تصویر به تنهایی برای شما مخاطب نمی‌آورد. باید اطلاعات مفید و به‌درد بخوری را در اختیار مخاطب‌تان قرار دهید.

۲. جذب فالوور هدفمند؛ فالووری که پیش بینی می‌کنید با احتمال بیشتری، محصول یا خدمت شما را می‌خرد. بالا بودن تعداد فالوورها خوب است؛ اما به تنهایی کافی نیست و برای شما فروش نمی‌آورد.

۳. استفاده از هشتگ‌های مناسب؛ تعدادی هشتگ مشخص پرجستجو و مربوط به محصول یا خدمت خود در نظر بگیرید و آن را در پست‌ها استفاده کنید.

۴. معرفی کردن شما توسط مخاطبان؛ انقدر خوب باشید، تا دیگران شما را معرفی کنند. البته با انجام کارهای دیگر مانند پست‌های چالش برانگیز یا مسابقه و… هم می‌توانید به این هدف برسید.

۵. داشتن حضور مستمر؛ برای ماندن در خاطر مخاطب و تاثیرگذاری باید همیشه فعالیت منظم و بابرنامه داشته باشید؛ نه سرسری و موقت.

اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، مقالۀ “فروش در اینستاگرام” را از دست ندهید.

کسب درآمد از طریق آموزش هنر در اینستاگرام

چند وقت پیش که با یکی از اساتید طراحی سیاه قلم صحبت می‌کردم؛ علی‌رغم اینکه تمایل داشت، مهارتش را به افراد همۀ شهرها ارائه دهد، اما از طرفی هم نمی‌توانست شهر خودش را ترک کند. به او پیشنهاد دادم، چرا دوره‌هایش را وارد فضای آنلاین نمی‌کند؟! هم به چیزی که می‌خواهد می‌رسد؛ هم قطعا شناخته شده‌تر می‌شود. حتی اگر نخواهد دوره‌ها را به‌صورت آنلاین برگزار کند، از اینستاگرام می‌تواند به ‌عنوان ابزاری برای معرفی و جذب مخاطب استفاده کند.

یا یک مورد دیگر آن، طراحان لباس هستند، که با تهیه ویدیوهای کوتاه آموزشی از کارشان، خیلی خوب می‌توانند مهارت و تخصص خود را در معرض عموم قرار دهند. همانطور که می‌بینیم بعضی از آن‌‎ها، روزی تعداد زیادی سفارش می‌گیرند.

این دو پیج یکی در زمینه آموزش آموزش طراحی لباس و دیگری مربوط به آموزش طراحی سیاه قلم است.

اینستاگرام، با همۀ مزایایی که برای فروش محصولات هنری دارد، ایراداتی هم دارد که بهتر است از آن‌ها هم آگاهی داشته باشید:

  • معمولا جلب اعتماد کاربران در اینستاگرام فرآیندی زمان‌بر است و ممکن است به راحتی شکل نگیرد.
  • فرآیند ثبت سفارش و پرداخت در اینستاگرام اتوماسیون نیست و مجبورید آن را دستی انجام دهید.
  • امکان فیلتر شدن این شبکه محبوب همواره وجود دارد و در کشور ما اصلا بعید نیست!

اما نگران نباشید؛ راه دیگری برای فروش محصولات هنری وجود دارد که این معایب را ندارد. چه روشی؟

فروش محصولات هنری در سایت

فکر نکنم هیچ کسب‌وکار و فروشگاه اینترنتی بزرگی را ببینیم که تمامی فعالیتش را به شبکه‌های اجتماعی محدود کرده باشد. همیشه افرادی که به دنبال سود و فروش بالای محصولات‌شان هستند، به سراغ طراحی وب سایت اختصاصی می‌روند. من هم پیشنهاد می‌کنم به سراغ سایت فروش کارهای هنری بروید.

به چند دلیل:

۱. خودکار بودن فرآیند ثبت سفارش و پرداخت: دیگر نیازی نیست سفارش‌ها را دستی پیگیری کنید. سیستم خودکار سایت، این کار را حتی زمانی که شما در خواب هستید هم انجام می‌دهد.

۲. اعتماد سازی راحت‌تر: شما با داشتن سایت، اعتبار بیشتری نزد مخاطب دارید. به علاوه اینکه برای سایت فروشگاهی خود، می‌توانید نماد اعتماد الکترونیک بگیرید که مخاطب را برای خرید از شما مطمئن می‌کند.

۳. قدرت مانور بالا و امکانات بیشتر: در شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانید محصولاتتان را دسته بندی کنید، موجودی و قیمت آن‌ها را به روز رسانی کنید، از قدرت موتورهای جستجو (برای سئو) استفاده کنید و… در حالی که در وب سایت می‌توانید با تمامی این فعالیت‌ها سرعت رشدتان را چند برابر کنید.

۴. در امان بودن از فیلترینگ: اگر می‌خواهید فروشگاه یا کسب و کاری دائمی که خطری مانند فیلترینگ آن را تهدید نکند، داشته باشید، مجبورید بستر دیگری به‌جز اینستاگرام هم داشته باشید؛ مانند “وب سایت”.

۵. جذب مخاطب هدفمند: در اینستاگرام، عمدتا شما به دنبال مخاطب می‌روید؛ در حالیکه در سایت، مخاطب یا مشتری به دنبال شما می‌گردد. چگونه؟ از طریق موتورهای جستجو. مثلا مخاطب خرید عروسک خمیری را در گوگل سرچ می‌کند، اگر سایت‌تان خوب سئو شده باشد، این مخاطب به شما می‌رسد. مقالۀ سئو فروشگاه اینترنتی، کامل به شما یاد می‌دهد چگونه این کار را انجام دهید.

یک نمونه از سایت فروش محصولات هنری سایت دست به رنگ است که صفحه‌ای از آن را می‌بینید:

وب سایت نه تنها برای فروش محصولات هنری، بلکه اگر هدفتان آموزش یا برندینگ هم باشد، گزینۀ بسیار مناسبی است. مثلا استادی که قصد برگزاری دوره آنلاین یا یا ویدیویی دارد، با اینستاگرام نمی تواند این کار را انجام دهد؛ در حالیکه در سایت دستش باز است.

اگر انتخاب نهایی‌تان برای راه اندازی فروشگاه محصولات هنری در اینترنت، راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی است، چند راهکار در مقابلتان وجود دارد:

  • یادگیری برنامه نویسی (بین ۴ تا ۶ ماه زمان و حدود ۲ تا چند میلیون تومان هزینه )
  • یادگیری کار با وردپرس (۲ تا ۳ ماه زمان و ۱ تا ۲ میلیون تومان هزینه )
  • همکاری با یک شرکت طراحی سایت (۱۰ تا ۱۵ روز زمان و ۳ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه)
  • استفاده از سایت ساز و فروشگاه ساز (۱۰ دقیقه زمان و کمتر از یک میلیون هزینه برای یک سال کامل)

اگر دوست دارید در مدتی کوتاه سایت یا فروشگاه اینترنتی خود با نام و دامنه اختصاصی و البته ظاهری کاملا حرفه‌ای تحویل بگیرید، طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی پرتال گزینۀ مناسبی برای شماست. شاید بهتر باشد سری به نمونه سایت‌های پرتال و کیفیت آنها در این صفحه بزنید تا به خوبی متوجه نتیجه نهایی بشوید.

البته این را هم اضافه کنم مدیریت سایت کاری حرفه‌ای تر است و از جهاتی به زمان بیشتری نیاز دارد. اما در نهایت ارزشش را دارد.

بالاخره سایت یا اینستاگرام؟! تکلیف چیست؟

همیشه این سؤال برای افراد پیش می‌آید که برای کسب و کار یا محصول ما سایت بهتر است یا اینستاگرام. سعی کردم مزایا و معایب هر کدام را دقیق توضیح دهم تا در نهایت خودتان انتخاب کنید. اما به نظر من، بهترین حالت این است که هر دوی این‌ها را با هم داشته باشید؛ تا نتیجه چندین برابر شود و چیزی را از دست ندهید.

به سراغ راهکار بعدی برای راه اندازی فروشگاه محصولات هنری برویم:

فروش محصولات هنری در سایت‌های مارکت پِلِیس (Marketplace)

مارکت پلیس مثل همان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی هستند که غرفه‌های خودشان را به فروشنده‌ها اجاره می‌دهند. به عنوان مثال فروشگاه مارکت پلیسی مثل دیجی کالا به شما اجازه می‌دهد محصولات‌تان را طبق قوانین در سایتش به فروش برسانید.

در این حالت شما نه نیاز به اعتماد سازی دارید و نه سئو؛ چون همه اینها در مارکت پلیس دیجی کالا رعایت شده است. در نگاه اول همکاری با یک مارکت پلیس به صرفه به نظر می‌رسد؛ اما شاید بهتر باشد قبل از تصمیم گیری نهایی، ادامه مقاله را هم مطالعه کنید:

معایب فروش در مارکت پلیس

بزرگترین عیب فروش در این بسترها، وجود رقبا در کنار شما است. به عنوان مثال در سایت دیجی کالا زمانی که مخاطب قصد خرید محصول شما را داشته باشد، در کنار آن نام محصولات مشابهی که رقبا در این سایت به فروش می‌رسانند هم نمایش داده می‌شود. کافی است کالای یکی از آنها ارزانتر یا زیباتر باشد تا شانس فروش از شما گرفته شود.

علاوه بر این شما باید دائما کالاهای خود را برای انبار دیجی کالا ارسال و تا زمان به فروش رفتن‌شان صبر کنید. این موضوع شاید برای خیلی از تولید کنندگان و فروشندگان خوشحال کننده نباشد. همچنین مارکت پلیس هیچ تعهدی در برابر فروشگاه شما ندارد. به عنوان نمونه فروشگاه بزرگ بامیلو که سال قبل به طور کامل فروشگاهش منحل کرد و فروش محصولات فروشندگان در آن متوقف شد.

در کنار همۀ این دو، درصدی است که باید از فروش‌تان به مارکت پلیس بدهید. شاید بگویید که خب در مقابل، چون آن سایت همواره در نتایج بالای گوگل است ارزشش را دارد و خودمان با وجود دیجی کالا، به تنهایی از پس آن بر نمی‌آمدیم. اما اشتباه می‌کنید.چرا؟

یک نکته: حتی غولی مثل فروشگاه اینترنتی دیجی کالا هم روی تمام محصولات رتبۀ نخست را ندارد؛ چون سیاستش این است که به جای همۀ محصولات، روی دسته‌ های خاصی از آن‌ها تمرکز کند. پس با انتخاب یک نیچ مارکت و محصول خاص، حتی می‌توانید جایگاهی بهتر از دیجی کالا هم کسب کنید!

اتفاقا یکی از دسته‌های دیجی کالا، مربوط به محصولات هنری از جمله صنایع دستی است. مثلا اگر بتوانید روی محصول… سایت‌تان را بالا بیاورید، احتمالا بعد از مدتی رتبۀ خوبی در نتایج گوگل می‌گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *