دانستنی

فریلنسر کیست و یعنی چه؟ فریلنسینگ چیست؟

فریلنسر کیست و یعنی چه؟ فریلنسینگ چیست؟

این روزها واژه فریلنسر (Freelancer) و فریلنسینگ را زیاد می‌شنویم، اما شاید برای شما که گاهی کارهای پروژه‌ای می‌کنید یا دوست دارید این کارها را انجام دهید، این سوال پیش آمده باشد که “تعریف دقیق فریلنسرینگ چیست؟” و آیا شما هم در این گروه از شاغلین قرار دارید یا خیر. پس بیایید ابتدا ببینیم فریلنسر کیست و معنی فریلنسر چیست؟

فریلنسر به این معنی است که شما ترجیح می‌دهید به عنوان یک فرد مستقل کار کنید تا اینکه توسط شخص یا سازمان دیگری به صورت تمام وقت یا نیمه‌وقت با تعهد بلندمدت استخدام شوید. فریلنسری شغلی است که به طور معمول زمان کاری آن در دست خود شماست.

شما با عنوان یک فریلنسر، به قول معروف “از هفت دولت مشاغل استخدامی” آزاد هستید! البته این شرایط به این معنا نیست که تعهدات دیگری ندارید! در ادامه با ما همراه باشید تا دقیقا ببینیم فریلنسر چیست و چه کار می‌کند.

فریلنسینگ چیست و چرا پرطرفدار شده است؟

فریلنسر کسی است که بر حسب تخصص خود در زمان‌های مشخصی روی یک سری قراردادهای مجزا کار می‌کند؛ این قراردادها می‌توانند یکی پس از دیگری شروع شوند یا همزمان باشند. فریلنسینگ مزایا و معایبی دارد که نکات مثبت آن به نکات منفی‌اش می‌چربد! در این مطلب به طور ویژه در مورد تمام این نکات صحبت خواهیم کرد.

اگر عکاس، مترجم، نویسنده، برنامه نویس و یا طراح سایت هستید و کارفرمای مشخصی ندارید و از یک پروژه به پروژه بعدی می‌روید، به شما تبریک می‌گوییم؛ شما یک فریلنسر هستید! فریلنسینگ می‌تواند یک شغل تمام وقت یا حتی پاره وقت باشد و به طور کلی به کارهایی که می‌توانید در خانه به صورت آنلاین انجام دهید گفته می‌شود.

فریلنسرها توسط شرکت‌ها و کارفرماهای مختلف به صورت پاره وقت یا کوتاه مدت استخدام می‌شوند، اما مانند کارکنان تمام وقت حقوق و مزایا دریافت نمی‌کنند و به همان اندازه، تعهدی هم نسبت به شرکت خاصی ندارند. یعنی پس از اتمام پروژه و تسویه حساب با شرکت، کارشان تمام شده و دیگر تعهدی به کارفرمای خود ندارند.

با ظهور اقتصاد گیگ (اقتصادی که در آن تمامی سِمت‌ها و پست‌ها به صورت موقتی است)، مردم بیش از هر زمان دیگری در مورد کار آزاد یا همان فریلنسینگ صحبت می‌کنند و این همان دلیلی است که امروزه تعداد فریلنسرهای بیشتری نسبت به گذشته وجود دارند. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ توسط موسسه Upwork and Freelancers Union انجام شد، مشخص شد که نزدیک ۵۷ میلیون آمریکایی در سال ۲۰۱۹ به صورت فریلنسینگ مشغول به کار بودند.

آیا دورکاری هم نوعی فریلنسری است؟

با همه‌گیری ویروس کرونا، با عبارت دورکاری یا کار از منزل بیشتر سر و کار داریم و به نظر می‌رسد که دورکاری به یک اصل برای همه سازمان‌ها تبدیل شده است. درست است که فریلسنرها به صورت مستقل، در خانه و بدون نیاز به حضور در شرکت فعالیت دارند و به نحوی دورکاری می‌‎کنند؛ اما این مبحث (دورکاری) به صورت ویژه به کارمندان استخدامی شرکت هم دلالت دارد. شما می‌توانید کارمند یک شرکت باشید، اما به دلیل پاره‌ای از مسائل، به صورت دورکاری عمل کنید. در این صورت، شما به تمامی زیرساخت‌هایی که در شرکت داشته‌اید احتیاج پیدا می‌کنید. بنابراین نمی‌توانید بگویید که یک فریلنسر هستید.

برای مثال اگر منشی یک شرکت هستید، باید خط ارتباطی با مشتریان خود را از شرکت به منزل خود منتقل کنید، یا اگر کنترل پنل وبسایتی در اختیار شما است باید تمامی کلمات عبوری را به رایانه داخل منزل‌تان منتقل کنید. لذا درست است که فریلنسرها به طور دائم دورکاری می‌کنند، اما کارمندان شرکت هم از این قاعده مستثنی نیستند و در برخی موارد به دورکاری روی می‌آورند.

به طور خلاصه می‌توان گفت که عمدتا هر فریلنسری دورکار است، ولی عکس این شرایط برقرار نیست و هر شخص دورکاری الزاما فریلنسر نیست. امیدواریم اکنون برایتان شفاف‌‌تر شده باشد که فرق فرد دورکار با فریلنسر چیست.

مقایسه کار فریلنسینگ با کارمندی

  • یک کارمند ممکن است تا پایان عمر یک کارفرما داشته باشد (البته اگر شرکتی در آن مشغول به کار است را عوض نکند)، اما یک فریلنسر می‌تواند کارفرماهای بی‌شماری داشته باشد یا در یک زمان، با چند کارفرما کار کند.
  • کارمندانی که برای بازه زمانی خاصی در یک شرکت استخدام می‌شود، موظف به رعایت قوانین و نکات مربوط به آن شرکت هستند. اما فریلنسرها تنها به ارائه پروژه در زمان مقرر پایبند هستند و نیازی به حضور در شرکت در زمان مشخص، پوشیدن یونیفرم و غیره ندارند.
  • مادامی که کارمند عضوی از خانواده شرکت است در قبال وظایفی که دارد مسئول است و از طرفی بابت رعایت همان‌ها حقوق دریافت می‌کند. اما فریلنسرها برای اجرای یک پروژه موقت با کارفرمای خود قرارداد می‌بندند و پس از اتمام پروژه و تسویه حساب عملا با شرکت قطع رابطه خواهند کرد – گرچه ممکن است بار دیگر در پروژه‌ای متفاوت با یکدیگر همکاری مجدد داشته باشند.

مزایای فریلنسینگ در مقایسه با کار کارمندی

کارمندان در قبال شرکتی که در آن کار می‌کنند موظف به رعایت نکاتی هستند. رفت و آمد به موقع، پوشیدن یونیفرم مخصوص، تبعیت از خط مشی شرکت و غیره بخشی از وظایف آنها است. اما فریلنسرها به نحوی آقای خودشان هستند و تنها وظیفه‌ای که در قبال کارفرمای خود دارند، به پایان رساندن پروژه به بهترین شکل ممکن در زمان مقرر است. در ادامه با برخی از مزایای فریلنسر بودن آشنا می‌شوید:

  • در اصل شما کارفرمای خودتان هستید و برای خودتان کار می‌کنید
  • می‌توانید با گرفتن پروژه‌های برون مرزی به صورت فریلنسینگ برای خود درآمد ارزی ایجاد کنید
  • حتی در هنگام سفر هم می‌توانید روی پروژه‌ها کار کنید
  • می‌توانید روی چندین پروژه به صورت همزمان کار کنید
  • هیچ مدیر یا مسئولی بالای سر شما نخواهد بود
  • با توجه به اینکه حقوق خود را خودتان تعیین می‌کنید، درآمدتان هیچ حد و مرزی نخواهد داشت
  • در بیشتر مواقع معاف از پرداخت مالیات هستید

نکات منفی فریلنسر بودن

تا اینجا گفتیم مزایای فریلنسینگ چیست اما اگر منصفانه بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که فریلنسر بودن آنقدرها هم آسان نیست و نکات منفی خودش را دارد، گرچه این نکات منفی در مقایسه با مزایای آن ناچیز هستند، اما وظیفه ما ایجاب می‌کند تا نگاهی گذرا به آنها بیاندازیم:

  • کار در منزل – اگر شرایط خانه مهیا نباشد – می‌تواند برای شما چالش‌برانگیز شود، به طوری که ترجیح دهید در شرکت به کارهای خود رسیدگی کنید!
  • هنگامی که فریلنسر هستید تمام کارها به دوش خودتان می‌افتد، از حسابداری و فروش و تسویه حساب با کارفرما گرفته تا انجام پروژه به صورت انفرادی
  • برای این که امورات شما بگذرد باید پروژه‌های مختلفی را در دست بگیرید، پیدا کردن کارفرما و پروژه‌های جدید همگی به بخشی از وظایف و چالش‌های شما تبدیل خواهند شد
  • اگر در بستن قرارداد به مشکلی برخوردید و کارفرما از پرداخت حقوق شما سر باز زد، پیگیری مطالبات‌ به دوش شما خواهد بود

البته ما در پونیشا سعی کرده‌ایم که این چالش‌ها را برای فریلنسرها به حداقل برسانیم. شما می‌توانید با ثبت نام در پونیشا به عنوان یک فریلنسر، نمونه‌کارها و رزومه‌ی خود را در معرض دید کارفرمایان سراسر ایران قرار دهید و به انجام پروژه‌های آنان بپردازید بدون آنکه نگران مشکلات پرداخت حقوق و دستمزد باشید.

 

چه مشاغلی که برای فریلنسینگ مناسب هستند؟

آیا فردی که جراح متخصص است را هم می‌توان به عنوان فریلنسر در نظر گرفت؟ جواب بسیار واضح است. پزشک متخصص به یک مطلب و اتاق عمل برای کار خود نیاز دارد.

چنین مشاغلی که هرگز به صورت آنلاین و کار در خانه شدنی نیستند، جایی در کانسپت فریلنسینگ ندارند. گرچه ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور، پزشکان نیز به صورت دور کاری به حرفه خود بپردازند، اما تا آن زمان باید دست نگه داشت!  مشاغلی که مربوط به دنیای دیجیتال هستند و فرد می‌تواند پروژه‌هایی که به او تحویل داده می‌شوند را در خانه نیز انجام دهد، بهترین گزینه برای فریلنسینگ هستند. البته برخی از این مشاغل نیاز به حضور فرد نیز خواهند داشت، مثل عکاسی فریلنسری. در این بخش شما را با تعدادی از مشاغلی که می‌توان آن را به صورت فریلنسری انجام داد، آشنا خواهیم کرد.

 

برنامه نویسی

برنامه نویسی (Programming) یکی از مهارت‌هایی است که نه تنها دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه کامپیوتر بلکه کسب و کارهای آنلاین و نوپا نیز به آن نیاز دارند. برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از رایانه شخصی خود، پروژه‌های کوچک و بزرگی را قبول کنند و به ازای اتمام آنها از کارفرمایان خود دستمزد بگیرند.

برنامه نویسی و کد نویسی گستره بسیار وسیعی دارد و از ساخت و تولید اپلیکیشن و برنامه‌های کامپیوتری تا طراحی وبسایت و انجام پروژه‌های دانشگاهی را شامل می‌شود. یک پروژه برنامه نویسی می‌تواند شامل مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌ها شود که بسته به اندازه پروژه از چند ساعت تا چند ماه به طول خواهد انجامید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه نویسی، مقاله “برنامه نویسی چیست؟” را مطالعه کنید.

برنامه نویسان می‌توانند در پروژه‌هایی که در ادامه مطرح شده، به صورت فریلنسری کار کنند و با انجام این پروژه‌ها در پونیشا، درامد خوبی کسب کنند:

  • طراحی سایت
  • طراحی فروشگاه‌های اینترنتی
  • طراحی و تولید انواع برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی
  • برنامه نویسی پروژه‌های دانشگاهی
  • انجام پروژه‌های برنامه نویسی به زبان‌های مختلف کد نویسی
دیجیتال مارکتینگ

امروزه بازدهی شرکت‌ها به طرز چشم‌گیری به نحوه مدیریت بازاریابی وابسته است. بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) انواع و اَشکال مختلفی را شامل می‌شود که رسیدگی به تمامی آنها نیازمند نیروی انسانی مجرب است.

به عنوان مثال، مدیریت صحیح شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و واتساپ و پاسخ دادن به سوالات متداول مخاطبین از طریق این پلتفرم‌ها، بسیار حائز اهمیت است و برگ برنده شرکت‌های نوپا به حساب می‌آید. برای اینکه بتوانید چنین ویژگی مثبتی را در شرکت خود بگنجانید به افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند احتیاج دارید. ادمین‌ شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به عنوان فریلنسر به یکی از اعضای اصلی شرکت شما تبدیل شود.

با روی کار آمدن فروشگاه‌های اینترنتی و تغییر شیوه کسب و کارها، وجود ادمین‌ها و افرادی که به طور ویژه به مشکلات مخاطبین می‌پردازند و وظیفه تولید محتوای مناسب برای کسب و کار را دارند از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌است.

افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ به صورت فریلنسر مشغول به کار می‌شوند، می‌توانند وظایف مختلفی را بر عهده بگیرند که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهیم شد:

  • نظارت بر مدیریت کلی صفحات اجتماعی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در سوشال مدیا
  • رصد کردن رقبا و مقایسه کارکرد شرکت با سایر کسب و کارها در حیطه دیجیتال مارکتینگ
  • تولید محتواِی مناسب و در خور بر اساس تقویم سالیانه و انتشار مستمر محتوا
  • ارزش‌یابی پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی جدید جهت ایجاد پایگاه جدید در آنها
  • پاسخ به تمامی نظرات، سوالات و مسائل مشتریان جهت جلب رضایت آنها
  • تحلیل گزارشات و داده‌ها، بررسی موفقیت‌آمیز بودن محتوا و کمپین‌های تبلیغاتی
  • توانایی به کارگیری نرم افزارهای کاربردی برای تولید انواع محتوا اعم از متنی، ویدیویی و شنیداری
نویسندگی و درج مطلب سئو شده

موتور جستجوگر گوگل به تنهایی توانسته است مشاغل بسیار قابل توجهی را به وجود آورد؛ یکی از آنها نویسندگی تخصصی مقالات به صورت SEO شده است. نویسندگانی که در حوزه تولید محتوای سئو شده فعالیت می‌کنند موظف به رعایت نکات ریز و درشتی هستند تا بتوانند محتوایی خلق کنند که علاوه بر جلب رضایت کاربران، بتواند نظر ربات‌های گوگل را نیز جلب کند.

بهبود سئو سایت و افزایش رتبه کلمات کلیدی در نتایج جستجو گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. کسب و کارهای اینترنتی به جای اینکه از تبلیغات پولی گوگل استفاده کنند، به راحتی می‌توانند با استخدام متخصص سئو و یک یا چند نویسنده ماهر، رتبه وب‌سایت شرکت را بهبود دهند. انجام پروژه‌‌های سئو نیازمند آشنایی کامل فرد به اصول فنی و ابزارهای تکنیکی و همچنین تولید و انتشار محتوای مورد نظر گوگل است.

اگر تسلط کافی در زبان فارسی و یا انگلیسی دارید، کار روی پروژه‌های تولید محتوای سئو شده به صورت فریلنسر می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد. همچنین می‌توانید با گذراندن دوره‌های آنلاین و مطالعه‌ی زیاد، در زمینه سئو نیز ماهر شوید و خدمات سئو را به صورت فریلنسری به سایت‌های مختلف ارائه دهید. دلایل زیادی وجود دارد که کسب و کارها به جای استفاده از تبلیغات پولی گوگل (PPC) به سئوکردن محتوای سایت رو آورده‌اند. مثلا:

  • برای استفاده از تبلیغات پولی گوگل شما به طور مستمر به بودجه نسبتا زیادی احتیاج دارید، در صورتی که با استخدام نویسنده و مشاور سئوی فریلنسر این بودجه تا یک چهارم کاهش خواهد یافت
  • گرچه با سئو کردن مطالب کمی دیرتر به صفحه اول می‌آیید، اما جایگاه شما پایدار خواهد بود و تا زمانی که به درج محتوای استاندارد ادامه دهید این جایگاه را حفظ خواهید کرد
  • مدت زمانی که کاربران در صفحه شما می‌گذارنند در تبلیغات پولی کمتر از یک دقیقه و در سئو نزدیک به سه دقیقه است
  • نرخ تبدیل (Conversion Rate) در تبلیغات PPC یک درصد و در سئو نزدیک به ۵ درصد است

منشی و دستیار مجازی

منشی‌گری و دستیار مجازی بودن یکی دیگر از حیطه‌هایی است که می‌توانید به صورت فریلنسر به آن وارد شوید. افرادی که مشغله کاری فراوانی دارند به جای آنکه شخصا قرارهای کاری خود را تنظیم کنند و برای سفرهای کاری به دنبال بلیط هواپیما بگردند، با استخدام یک دستیار مجازی به راحتی می‌توانند به مسائل مهم‌تر زندگی‌شان بپردازند.

ویرچوال اسیستانت (Virtual Assistant) یا همان دستیار مجازی به عنوان دستیار اجراییِ دورکار به مدیران کمک خواهند کرد و به طور معمول می‌توانند دو تا چند کارفرما را پوشش دهند. بسته به نوع قرارداد، چنین افرادی که به عنوان فریلنسر استخدام می‌شوند وظایف مختلفی را بر عهده خواهند گرفت که برخی از آنها عبارتند از:

  • کمک به کارفرما در حوزه‌های مختلف کاری
  • کمک به کارفرما در شناسایی مشتریان بالقوه
  • مدیریت و تعیین قرارها و جلسات شرکت
  • پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی و ایمیلی
  • نوشتن و ذخیره کردن اسناد دیجیتالی (مجازی)
  • رسیدگی به مسائل مربوط به شرکت اعم از پرداخت قبوض و حسابرسی جزئی

مشاغل دیگر بسیاری هم وجود دارند که می‌توانید به صورت فریلنسر به آنها وارد شوید، همانطور که گفتیم، بسیاری از مشاغلی که مربوط به حوزه دیجیتال می‌شوند را می‌توان به صورت فریلنسینگ انجام داد. در ادامه به برخی دیگر از این حرفه‌ها اشاره کرده‌ایم:

چگونه به یک فریلنسر موفق تبدیل شویم؟

حال که می‌دانید فریلنسر کیست و چه کارهایی را می‌توان به صورت فریلنسری انجام داد، شاید وسوسه شده باشید که به این کار روی بیاورید. اما چگونه باید یک فریلنسر موفق شد؟ فریلنسینگ به شما آزادی انتخاب می‌دهد؛ برای تبدیل شدن به یک فریلنسر کارکشته راه‌های مختلفی وجود دار صرف نظر از رویکرد شما، ۵ نکته ذکر شده در ادمه مطلب شما را در مواجهه با بسیاری از موانع رایج که .فریلنسرها با آن روبرو هستند، راهنمایی می‌کند

حوزه خدمات خود را مشخص کنید

تبدیل مهارت‌های خود به خدمات، اولین قدم برای تبدیل شدن به یک فریلنسر است. برای انجام این کار، باید مشخص کنید که مهارت‌های شما چگونه می‌تواند به مشتری احتمالی کمک کند. برای این کار سعی کنید خودتان را جای مشتری ایده‌آل خود قرار دهید و ببینید چگونه می‌توانید مشکل آن‌ها را حل کنید.

برای اینکه یک فریلنسر موفق باشید، باید وضعیت مشتریان را درک کرده و از خدمات خود برای حل مشکل آنها استفاده کنید. پاسخ به این سوال پایه و اساس نحوه ارائه مهارت‌های خود به عنوان خدمات خواهد بود. همچنین سعی کنید در حوزه خود، مطالعه کنید تا بتوانید با دانش به روز خود، به مشتریان خدمت رسانی کنید.

مشتریان هدف خود را مشخص کنید

اکنون که یک سرویس فریلنسینگ برای ارائه دارید، باید مخاطبین هدف خود را پیدا کنید. با شناسایی مشتریانی که مناسب خدمات شما هستند شروع کنید. به عنوان یک فریلنسر جدید، فقط داشتن مهارت در کارهایی که انجام می‌دهید کافی نیست، بهتر است که خود را در معرض مشتریان بالقوه خود قرار دهید تا آنها بتوانند با خدمات شما آشنا شوند. برای این کار می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، خدمات خود را به دوستان و همکاران معرفی کنید و از همه مهم‌تر در بزرگترین پلتفرم فریلنسری ایران یعنی پونیشا ثبت نام کرده، پروفایل خود را تکمیل کرده و نمونه‌کارهای خود را در آن قرار دهید.

چهارچوب قیمتی برای خود مشخص کنید

پس از اینکه سرویس‌های خود را مشخص کردید و به مشتریان هدف دست یافتید، نوبت به تعیین قیمت برای ارائه خدمات خود می‌رسد. در دنیای واقعی هیچ فرمول خاصی برای تعیین ارزش خدماتی که ارائه می‌دهید وجود ندارد. اما نوع صنفی که در آن هستید، میزان مهارت و تجربه شما، گستره پروژه و غیره می‌تواند در قیمت‌گذاری خدمات شما تاثیر بگذارند. قبل از شروع کار حتما قیمتی برای ارائه به مشتری آماده کنید و سعی کنید با قیمت‌های خیلی پایین کار نکنید.

از نوشتن یک پروپوزال عالی غافل نشوید

برای اینکه به طیف وسیع‌تری از مشتریان دست پیدا کنید، باید چهره‌ای درخشان از خود به جای بگذارید. نوشتن پروپوزال حرفه‌ای و حساب‌شده در این امر به شما کمک قابل توجهی خواهد کرد. هنگام نوشتن پروپوزال، حتما شرح پروژه را با دقت بخوانید و به تمام نیازمندی‌های کارفرما، در پروپوزال خود اشاره کنید.

مهارت‌های خود را بدون وقفه توسعه دهید

ممکن است دانش و مهارت شما برای انجام پروژه‌های حال حاضر کافی به نظر برسد، اما با گذشت زمان و روی کار آمدن تکنولوژی‌های جدید ممکن است از بازار عقب بمانید. برای این منظور در کنار قبول پروژه‌ها، حتما به فکر توسعه دادن مهارت‌های خود باشید. خوشبختانه امروزه منابع آنلاین بسیاری در دسترس است و می‌توانید از آن‌ها برای توسعه دانش و مهارت خود استفاده کنید. از نظارت بر کار رقبای خود نیز غافل نشوید.

فریلنسری در هزاره سوم؛ یک شغل ایده‌آل

این روزها فریلنسرها بیشتر از هر زمان دیگری مشغول به فعالیت هستند. مشتریان به طور جدی به دنبال راه‌های جدیدی برای حل مشکلات خود هستند و خدمات فریلنسینگ شما می‌تواند راه حل آن‌ها باشد. با پیروی از اصول فریلنسینگ می‌توانید راه خود را برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق در هزاره سوم آغاز کنید. اگر علاقه زیادی به حضور یافتن در شرکت‌های مختلف را ندارید و در خانه خود احساس بهتری دارید، فریلنسری را حتما جدی بگیرید و در این راه از کمک سایتی معتبر استفاده کنید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *