دانستنی

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام و تگ محصول اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه ارتباطی است که با داشتن اینترنت می توانید به افراد و کسب و کارهای زیادی دسترسی پیدا کنید و کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز کنید.

فضای اینستاگرام به قدری جذاب است که افراد ساعت های زیادی از طول روز خود را به آن اختصاص می دهند، اما باید گفت که با چرخ زدن و لایک کردن پست ها توسط شما، افراد زیادی به درآمد می رسند پس بهتر است شما نیز در این فضا مشغول به کار شوید و یک کسب و کار اینترنتی را در اینستاگرام ایجاد و درآمد زیادی را از این طریق کسب کنید.

یکی از راه های فعالیت در اینستاگرام، راه اندازی یک فروشگاه است که باید با طی یک مراحل خاص این فروشگاه را فعال کنید و با فعال سازی تگ محصولات خود فروش و سود بالایی را به دست آورید.

برای آشنایی بیشتر شما موضوع این مقاله را به فعال سازی فروشگاه اینستاگرام و تگ محصول اینستاگرام اختصاص داده ایم، پس لطفا با ادامه مقاله همراه باشید.

دلیل انتخاب اینستاگرام به عنوان یک فروشگاه

اینستاگرام به دلایل مختلفی می تواند به یک انتخاب درست برای ایجاد فروشگاه های آنلاین تبدیل شود که به برخی از آن ها در زیر اشاره شده است.

  • این که شما می توانید محصولات مختلف برای هر رده ی سنی را در معرض فروش قرار دهید زیرا اینستاگرام کاربرهای زیادی با رده های سنی مختلف دارد.
  • در هیچ جای دیگری این همه خریدار و مشتری را پیدا نمی کنید زیرا روز به روز بر تعداد کاربران اینستاگرام افزوده می شود.
  • امکان دسترسی راحت مشتری، به فروشگاه شما را ممکن می سازد.
  • باعث می شود که از رقبا عقب نمانید.

نحوه فروشگاهی کردن پیج اینستاگرام

با داشتن یک پیج معمولی در اینستاگرام نمی توان کسب و کار را راه اندازی کرد زیرا صفحه و پیج اینستاگرام باید به صفحه تجاری تبدیل شود. یادتان باشد که حتما از این فضا برای رسیدن به درآمد استفاده کنید زیرا محصول وخدمات شما در سر تاسر دنیا و کشور شما دیده می شود که می توانید محصولات خود را به میلیون ها مشتری و خریدار به صورت یک جا نشان دهید و هزینه هایی چون اجاره مغازه، دکوراسیون و … را حذف کنید تا سود حاصل از فروش مستقیما به حساب شما واریز شود.

مراحل ساخت پیج فروشگاهی اینستاگرام به صورت زیر است.

  1. ساخت و راه اندازی یک اکانت در فیسبوک

در ابتدا باید گفت که اساسی ترین کار برای شروع به فعالیت تجاری در اینستاگرام، داشتن یک اکانت در فیسبوک است که چندان کار دشواری نیست. مراحل آن به صورت زیر است.

  1. در ابتدا باید در صفحه های گوگل فیسبوک را سرچ  و سپس با باز شدن صفحه اصلی آن، گزینه Sing up  را فعال سازی کرد، صفحه بعدی که برای شما نمایش داده می شود برای ساخت پیج است.
  2. با کلیک بر روی گزینه create page  شما درخواست خود را به فیسبوک برای ساخت یک پیج ارسال کرده اید که فیسبوک در صفحه مقابل شما، برای راه اندازی کسب و کار گزینه Business or brand  را قرار داده است که با انتخاب شما به مرحله بعدی ساخت اکانت تجاری فیسبوک می روید.
  3. در نهایت در این صفحه تمام اطلاعات مربوطه را ثبت می کنید وساخت اکانت شما پایان می یابد.

 

  1. حال نوبت به ساخت پیج تجاری در اینستاگرام می شود

برای این کار باید آخرین نسخه وارد بازار شده اینستاگرام را بر روی دستگاه خود نصب کنید. در مرحله اول باید صفحه خود را از حالت خصوصی خارج کنید و آن را به یک صفحه عمومی که امکان قرار گرفتن پست های شما در معرض دید دیگران را فراهم می آورد، تبدیل کنید.

  • حال در این مرحله برای تبدیل کردن پیج خود به یک صفحه تجاری، باید به تنظیمات اینستاگرام که با کلمه Settings مشخص شده است بروید.
  • در قسمت بعدی بهتر است فیلتر شکن خود را روشن کنید زیرا باید اکانت فیسبوک و اینستاگرام را به یکدیگر متصل کنید. در قسمت تنظیمات یک گزینه به نام account linked وجود دارد که با انتخاب آن، اینستاگرام و فیسبوک به یکدیگر متصل می شوند.
  • این مرحله که انجام شد در همان تنظیمات با رفتن به قسمت account و روی گزینه Switch to a business profile  کلیک کنید.
  • بعد از انجام این مراحل که صفحه شما به یک صفحه فروشگاهی تبدیل شد، باید در شاپفای ثبت نام کنید و از بسته هایی که ارائه داده است، خریداری کنید.
  • بهتر است در فیسبوک خود محصولات را، با طراحی یک کاتالوگ به مشتری عرضه کنید که برای انجام این کار باید اکانت خود در فیسبوک نیز عمومی شود و اکانت خود را به shopping template تغییر دهید.
  • بعد از انجام این مراحل باید منتظر بمانید تا اطلاعات شما تایید صلاحیت گردد که پس از دریافت نتیجه می توانید نسبت به فروش در اینستاگرام اقدام کنید.

تگ محصول در اینستاگرام

تگ محصول سبب می شود تا کاربران به راحتی به محصول و پیج شما دسترسی پیدا کنند که این امر فروش شما را بالا می برد و در نتیجه درآمد بهتری کسب خواهید کرد.

این ویژگی اخیرا به اینستاگرام افزوده شد و در گذشته مشتری باید مراحل پیچیده و طولانی را برای  دستیابی به پیج و در نتیجه خرید، انجام می داد که خوشبختانه اینستاگرام با اضافه کردن گزینه تگ محصول خرید را بسیار راحت کرده است.

برای اضافه شدن تگ محصول مراحلی وجود دارد که در قسمت قبل برخی از آن ها توضیح داده شد اما در ادامه این مراحل را به ترتیب برای شما ذکر کرده ایم.

  • صفحه و پیج شما باید حتما به یک پیج تجاری تبدیل شده باشد که در قسمت قبل نحوه ایجاد پیج تجاری ذکر شد.
  • اینستاگرام اجازه تگ کردن محصول را به فروشگاه های چند کشور داده است که متاسفانه ایران در این گروه قرار ندارد و تحریم است. بنابراین باید با مشاوران در این زمینه تماس گرفت تا به راحتی این کار را برای شما انجام دهند.
  • در اینستاگرام تگ محصول برای فروش محصولاتی امکان دارد که حضور فیزیکی داشته باشند. به طور مثال شما برای کارهای خدماتی نمی توانید از تگ محصول استفاده کنید.
  • باید حتما کاتالوگ که در قسمت قبل ذکر شد را در فیسبوک متصل به اینستاگرام ایجاد کرده باشید که می توان در شاپفای یا همان پیج فیسبوک این امر را انجام داد و باید مشخصات محصول را وارد کنید که کار چندان دشواری نیست.

با انجام این مراحل به راحتی می توانید تگ محصول را انجام دهید.

جمع بندی

وجود اینستاگرام را می توان به یک فرصت تبدیل کرد زیرا با محبوبیتی که در سر تاسر جهان دارد، کاربرهای زیادی را به خود اختصاص داده و از همین امر می توان برای به دست آوردن درآمد استفاده کرد.

با ایجاد فروشگاه های آنلاین و استفاده از ویژگی تگ محصول به راحتی می توانید یک کسب و کار پر رونق ایجاد کنید که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد.

امیدواریم اطلاعات ذکر شده در این مقاله برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *