دانستنی

قوانینی که میلیونرها باید از آن پیروی کنند

قوانینی که میلیونرها باید از آن پیروی کنند

 

بسیاری از انسان‌ها از سرتاسر جهان در مورد راه‌های میلیونر شدن سوال می‌پرسند. آنها از هر رده سنی با پیشینه‌، مذهب و رنگ پوست‌های مختلف هستند. بطور کلی، آنها پول را بعنوان منبعی برای رسیدن به رویاهایشان می‌بینند.

هرچند بیشتر این افراد دوست ندارند بی دلیل پول هنگفتی دریافت کنند. درعوض، دوست دارند همین مقدار پول را خرج کنند. آنها فکر می‌کنند پول آنها را شاد می‌کند، بااینکه نمی‌دانند مسیر رسیدن به این پول است که لذت و رضایت واقعی را به آنان می‌بخشد.

یکی از بزرگترین سوالاتی که مردم می‌پرسند این است که “برای شروع راه میلیونر شدن چه پیشنهادی دارید؟” ما پیشنهاداتی داریم! با پیروی از ۹ قانون زیر به شما کمک می‌کنیم مسیر موفقیت را بیابید و میلیونر شوید.

۱- بخاطر پول کار نکنید.
اگر صرفا بخاطر کسب درآمد کار می‌کنید، پول برایتان کارساز نخواهد بود. شما باید روی کسب مهارت تمرکز کنید. پول نتیجه‌ی ایجاد مهارت است. هرچه در حرفه‌ی خود مهارت بیشتری داشته باشید، بیشتر از نردبان اقتصادی بالا خواهید رفت (با این فرض که شغلتان رشد درآمدی نامحدود داشته باشد).

کسانی که بخاطر پول کار می‌کنند، برده‌ی پول می‌شوند و آنهایی که با هدف ایجاد مهارت کار می‌کنند صاحب آن خواهند شد، بویژه اینکه مدیریت پول نیز یک مهارت محسوب می‌شود. اگر روی توسعه‌ی مهارت‌هایتان تمرکز کنید، قادر خواهید بود قبض‌هایتان را بپردازید. اما، اگر روی پرداخت قبض‌ها تمرکز نمایید، زمانی برای کسب مهارت نخواهید داشت. بنابراین مهارت بر پرداخت قبض ارجحیت دارد و اولویت است. در نتیجه میلیونرها به شدت با مهارت هستند.

“من از کسی که ۱۰۰۰۰ حرکت را یکبار تمرین می‌کند نمی‌ترسم، از کسی می‌ترسم که یک حرکت را ۱۰۰۰۰ بار تمرین می‌کند” -بروس لی

۲- بدنبال کسب دانش باشید.
تعریف ما از تحصیل کرده بودن این است که “بدانید با داشته‌هایتان چه کنید”. افراد زیادی هستند که طیف وسیعی از اطلاعات انباشته‌اند اما استفاده‌ی بسیار اندکی از آن می‌برند چرا که تحصیلات درستی ندارند. جستجوی دانش یک قانون سرمایه‌داری است که نمی‌توانید آن را از دست دهید مگر اینکه بخواهید به نادانی خیلی‌ها باقی بمانید.

هرروز باید دفتر خود را با آموخته‌هایتان پر کنید. در آخر هر هفته یادداشت‌های خود را مرورکنید و از خود بپرسید “این هفته چه یاد گرفته‌ام؟”

۳- روی ۳ درصد افراد تمرکز کنید.
تنها ۳ درصد از مردم جهان به پیشنهاد شما نیاز دارند. با تمرکز روی این ۳ درصد، بسیار ثروتمند خواهید شد. بیایید این ۳ درصد را تفکیک کنیم: اگر ۱۰۰ نفر مخاطب داشته باشید ۷۰ نفر ممکن است علاقه نشان دهند، ۳۰ نفر سوال می‌پرسند، ۱۰ نفر عمیق‌تر می‌اندیشند و تنها ۳ درصد عاشق شما می‌شوند. طرفداران واقعی شما همین ۳ درصد هستند و وظیفه‌ی شما خدمت به آنهاست.

به کسانی فکر کنید که شما را بخاطر خودتان دوست دارند. این تعداد بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنید. ۳ درصد از آنها از شما تا آخر عمر پیروی می‌کنند. همانطور که به مسیرتان در ارائه‌ی ارزش بیشتر به افراد بیشتر در زمان کمتر ادامه دهید، ۳ درصد شما به نسبت شگفت انگیزی رشد خواهد کرد.

۴- نسبت به بازخوردها رغبت نشان دهید.
چه بازخوردتان از همان ۳ درصد (طرفداران واقعی‌تان) باشد چه از اکثریت باقیمانده (۹۷ درصد)، باید از آنها درس فرابگیرید. بیشتر اوقات، می‌توان تنها با نتایج حاصل از این بازخوردها رشد کرد. باید هنگام آزمایش، اصلاح و تحویل یک محصول یا خدمت حتما از بازخوردها استفاده کنید. چنین تلاشی برای رسیدن به کمال میلیونرها را به اینجا رسانده است.

اگر به بازخوردها رغبت نشان دهید می‌توانید کل برند خود را مجددا طراحی کنید. باید مشکلات را برطرف کرده و روی اینکه چگونه عالی باشید تمرکز نمایید.

۵- همه جا حضور داشته باشید.
ما در قرن اخیر، با اینترنت آشنا شده‌ایم. پلتفرم‌های مختلفی در رسانه‌های اجتماعی داریم که هرکدام ما را قادر می‌سازند تا همه جا باشیم، حتی در جیب دیگران (یعنی گوشی هوشمند آنها). با اینحال باید با تسلط بر محتوا، رویای خود را در تمام پلتفرم‌ها دنبال کنید.

با گذراندن حداقل روزی دو ساعت در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید توجه هزاران نفر را در یک هفته جلب کنید. اگر می‌خواهید میلیونر شوید، باید راهی برای دسترسی به میلیون‌ها نفر پیدا کنید. امروزه، رسانه‌ی اجتماعی سریع‌ترین راه رساندن پیام به قلب و ذهن افرادی‌ست که دوست دارید با آنها در ارتباط باشید.

۶- هیچگاه موفقیت را به تاخیر نیاندازید.
تابحال چندبار شده که از اطرافیانتان بشنوید برای انجام کاری منتظر فارغ‌التحصیلی بچه‌ها، ترفیع، یا چیزهای دیگر هستند؟ مردم بهانه‌های زیادی می‌آورند فقط به این خاطر که نمی‌توانند به ترس از شکست غلبه کنند. آنها می‌دانند که رویاهایشان آنها را فرامی‌خواند اما اجازه می‌دهند چیزهای کوچک حواسشان را پرت کرده و مانع آنها شوند.

موفقیت را نمی‌توان به تعویق انداخت. امروز باید آن را به چنگ آورید. نباید تا هفته‌ی آینده، ماه بعد یا سال آینده صبر کنید. موفقیت صبر نمی‌کند. یک فرد میلیونر می‌داند چه می‌خواهد و برای رسیدن به آن بدون توجه به شرایط تلاش می‌کند. بهانه‌ها و موانع را از سر راه بردارید و هرکاری می‌توانید برای غلبه بر ترس‌هایتان انجام دهید. همین حالا باید موفق شوید.

۷- مقصود و نیت خود را مشخص کنید.
کسانیکه نیت درستی دارند میلیونر می‌شوند. همانطور که قبلا گفته شد، تمرکز کردن نیت فرد روی کسب درآمد صرفا بخاطر پول درآوردن مانع موفقیت او می‌شود. در حقیقت، این طرز فکر فرصت‌های دیگر را از فرد می‌گیرد. نیت اشتباه شما را از موفقیت دور می‌کند.
تقریبا هرکسی به نیت شما پی می‌برد. دیگران می‌خواهند بدانند چی می‌خواهید و قصدتان چیست. این مکانیسم طبیعی آنها را از صدمه حفظ کرده، و امنیت‌شان را تضمین می‌کند.

در روابط شبکه‌ای، باید قصد و نیت خود را نشر دهید و مطمئن باشید این رابطه دو طرفه است. بعلاوه، بیان قصد و نیت، پیام‌تان را واضح و روشن می‌سازد، دیگران را گیج نمی‌‌کند و نهایتا موجب می‌شود در هنگام نیاز به شما کمک کنند.

۸- تمرین کنید.
بسیاری از مردم بخاطر رقابت احساس رعب و وحشت می‌کنند. آنها می‌دانند که در رشته‌ی آنها متخصصان زیادی وجود دارد بنابراین هیچگاه به اندازه‌ای که باید، تلاش نمی‌کنند. هرچند، اگر به بازارهای اشباع شده نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که اکثر آنها از رهبران پیشرو در صنعت تقلید می‌کنند.

فکر اینکه می‌توانیم آنچه می‌خواهیم انجام دهیم و اینکه قبل از ما چندین نفر آن را انجام داده اند بر عملکردمان تاثیر می‌گذارد و مانعی در مسیر پیشرفت می‌شود. به یاد داشته باشید که هیچکس استعدادها و ژنتیک شما را ندارد. کسی نمی‌تواند دقیقا کار شما را انجام دهد. هیچگاه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

۹- کار را برای دیگران راحت کنید.
برای میلیونر شدن باید کار را برای دیگران راحت کنید. بجای پیچیده کردن پیام، باید آن را به روش‌های مختلفی که دیگران متوجه می‌شوند تجزیه کنید. اگر کسی پیام شما را متوجه نشده و گیج شود، با شما همکاری نخواهد کرد. به یاد داشته باشید، ذهنی که گیج شود همیشه “نه” می‌گوید.

زمانیکه مطلبی می‌نویسید باید یک فرد ۸ ساله هم پیام شما را بفهمد. همچنین به هزاران نفری که اهل خواندن مطالب شما نیستند دسترسی داشته باشید.

زمانیکه مدام این قوانین را اجرا کنید، نتیجه‌اش را خواهید دید. هیچکس نمی‌تواند موفقیتی را که متعلق به شماست، صاحب شود.

باید خود را باور داشته باشید و ریسک‌های لازم را برای دستیابی به هدفتان بپذیرید. اگر به خود باور داشته باشید دیگران هم به شما اعتماد می‌کنند. اگر این قوانین را دنبال کنید میلیونر شدن آسان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *