دانستنی, سبک زندگی

مزایا و معایب کار در منزل و ۱۲ ایده برای کسب درآمد از مشاغل خانگی

مزایا و معایب کار در منزل چیست؟

کار کرد در خانه به صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت مزایای زیادی دارد که باعث شده روز به روز افراد بیشتری به سمت این مدل کار کردن تمایل پیدا کنند. اما مانند هر چیز دیگری، کار در منزل معایب و چالش‌هایی هم دارد که باید از قبل در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشیم.

مزایا

  • نیاز به تجهیزات و سرمایه اولیه ندارد. در مدل کار اینترنتی در منزل معمولاً داشتن یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر و دسترسی به اینترنت برای شروع کار کفایت می‌کند.
  • این نوع اشتغال محدود به یک شهر و مکان خاص نیست و  انواع موقعیت‌های کار در منزل در تهران، اصفهان، تبریز، کرج و سایر شهرهای ایران وجود دارد.
  • ساعات کاری منعطفی دارد و می‌توانید با برنامه‌ریزی از وقت خود استفاده بهتر و بهینه‌تری بکنید.
  • برای افرادی که امکان کار حضوری ندارد گزینه بسیار مناسبی است (در برخی موارد تنها گزینه کار و کسب درآمد است)
  • باعث صرفه‌جویی در زمان و پول و انرژی می‌شود (به خاطر حذف رفت‌وآمد به محل کار)
  • به کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمک می‌کند (به خاطر کاهش عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی)
  • آرامش بیشتری برای فرد به ارمغان می‌آورد و استرس ناشی از رفت‌وآمد، دیر رسیدن، تأخیر و …. را از بین می‌برد.
  • کیفیت زندگی را بیشتر می‌کند؛ شما زمان بیشتری برای صبحانه و ناهار خوردن، استراحت، ورزش و رسیدگی به امور خانه ‌دارید.
  • فرصت‌های شغلی یکسان برای ساکنین تمام شهرهای ایران فراهم می‌کند. زیرا کار کردن شما وابسته به حضور در یک شهر و بهره‌مندی از امکانات یک مکان خاص نیست.
  • برای والدین گزینه بسیار خوبی است و زمان بیشتری برای رسیدگی به فرزندان در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • زمان بیشتری برای حضور در کنار خانواده خواهید داشت و به بهتر شدن روابط خانوادگی کمک می‌کند.
  • درآمد بیشتری برای افرادی که مهارت و تجربه بالایی داشته باشند به همراه خواهد داشت.

معایب و چالش‌ها

  • وسوسه بیش‌ازحد کار کردن و فرسودگی در درازمدت وجود دارد.
  • در صورت نداشتن برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، ممکن است مرز کار و زندگی از بین برود.
  • چون دلیلی برای صبح زود بیدار شدن ندارید ممکن است زمان خواب و بیداری شما به هم بخورد.
  • گاهی پیدا کردن یک مکان ساکت و آرام برای کار در منزل سخت است (به‌ویژه برای خانواده‌ها)
  • ارتباطات کاری محدود و تعامل کمتر با همکاران و کارفرمایان
  • تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی کمتر
  • وابستگی بیش از قبل به تکنولوژی و اینترنت
  • فرسودگی تجهیزات الکتریکی مثل لپ‌تاپ و بیشتر شدن قبض برق
  • حس تنهایی و کاهش ارتباطات انسانی
  • محروم شدن از تفریحات و دورهمی های محیط کار
  • امکان و فرصت کمتر برای ارتقاء شغلی

آیا موقعیت‌های کار در منزل فقط در تهران وجود دارد؟

خیر، مزیت کار اینترنتی در منزل این است که محدود به یک شهر نیست و در هر شهری که باشید می‌توانید چندین موقعیت کار در منزل پیدا کنید و با انجام آنها در خانه، کسب درآمد داشته باشید. اگر عبارت کار در منزل را در گوگل جستجو کنید می‌بینید که نتایجی مثل کار در منزل کرج، کار در منزل تهران، کار در منزل تبریز و کار در منزل اصفهان به شما نمایش داده خواهد شد. همین موضوع نشان می‌‌‌دهد که در شهرهای مختلف ایران امکان پیدا کردن فرصت‌های کار اینترنتی و خانگی وجود دارد و حتی اگر تخصص و تحصیلات بالایی هم نداشته باشید می‌توانید کارهایی مثل بسته بندی محصولات در منزل را انجام دهید و کسب درآمد کنید.

چه مشاغلی را می‌توان به صورت دورکاری و کار در منزل انجام داد؟

به‌طور کل، هر شغلی که از طریق بستر اینترنت قابل انجام باشد و محصول و نتیجه نهایی به صورت فایل‌های دیجیتال قابل تحویل باشد را می‌توان به صورت کار در منزل انجام داد. البته برخی مشاغل مثل آشپزی و کترینگ هم با اینکه مستقیماً از طریق اینترنت انجام نمی‌شوند اما ارتباط آنلاین به موفقیت و درآمد بیشتر این مشاغل نیز کمک زیادی می‌کند. در ادامه برخی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل مناسب را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

۲- کسب درآمد از طریق سایت فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

دستورالعمل اجرایی

در صورتی که مایل هستید با سایت فریلنس پارس کسب درآمد کنید، در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید. سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید. در ادامه اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید. دقت کنید که هر چقدر توضیحات شما، شفاف تر و جذاب تر باشد، هزینه انجام کار شما مناسب باشد و نمونه کارها و رزومه کامل تری در سایت داشته باشید، شانس گرفتن پروژه توسط شما افزایش می‌یابد.در نهایت، در صورتی که کارفرما، پیشنهاد شما را پسندید، با شما چت و گفت و گو کرده و شما را استخدام می‌کند. پروژه را در زمان تعیین شده، انجام و تحویل داده و برای کارفرما بفرستید. پس از تایید و رضایت کارفرما، مبلغ آزاد شده و به حساب شما واریز می‌شود.

۳- برنامه‌نویس و دولوپر

برنامه‌نویسی چه به صورت حضوری و فول تایم و چه به صورت دورکاری و کار اینترنتی در منزل درآمد بسیار خوبی می‌تواند برای شما داشته باشد. بسیاری از برنامه نویسان در رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر و IT تحصیل‌کرده‌اند؛ ولی اگر زبان‌های کد نویسی و برنامه‌نویسی بلد باشید بدون مدرک دانشگاهی مرتبط هم می‌توانید پروژه‌های مختلف بگیرید و به صورت فریلنسینگ و کار اینترنتی آن‌ها را انجام دهید. به خاطر مزایای بالای این شغل، روزبه‌روز افراد بیشتری به برنامه‌نویسی علاقه‌مند می‌شوند و به دنبال یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مثل جاوا، پایتون، سی شارپ و HTML می‌روند.

۴- طراحی و پشتیبانی سایت

اگر تا حدی با مفاهیم کد نویسی و طراحی وب‌سایت آشنایی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید موقعیت‌های شغلی مناسبی در این زمینه پیدا کنید. با توجه به اینکه الآن تمام کسب‌وکارها آنلاین شده‌اند همگی به حداقل یک وب‌سایت و در نتیجه یک طراح وب‌سایت نیاز خواهند داشت. در حال حاضر، بسیاری از سایت‌ها به کمک ورد پرس یا Wix ساخته می‌شود که یادگیری مراحل ساخت سایت و آپدیت و به‌روزرسانی‌اش را راحت‌تر کرده است.

۵- ترجمه و ویراستاری

مترجمی نیز از آن دست مشاغلی است که نیازی به حضور فیزیکی در محل کار ندارد و می‌توان آن را به‌عنوان کار در منزل انجام داد. برای این کار لازم است تسلط خوبی بر زبان انگلیسی یا سایر زبان‌های خارجی داشته باشید و با اصول و قواعد دستور زبان فارسی نیز آشنایی بالایی داشته باشید. اگرچه اغلب مترجمین در رشته مترجمی زبان تحصیل‌کرده‌اند؛ اما اگر شما هم تسلط خوبی بر زبان انگلیسی داشته باشید می‌توانید کار خود را به‌عنوان مترجم دورکار شروع کنید و درآمد خوبی از طریق کار در منزل داشته باشید. لازم به ذکر است دستمزد ترجمه زبان‌هایی غیر از انگلیسی، معمولاً بسیار بالاتر است؛ اما به همان نسبت بازار کار کمتر و تقاضای پایین‌تری هم دارد.

۶- کار در منزل تایپ متون مختلف

این روزها تمام مطلب، مقاله ها و ارائه‌های دانشگاهی و کاری می‌بایست در قالب فایل دیجیتالی ارائه شود؛ به همین دلیل نیاز به تایپ کردن نوشته‌های کاغذی وجود دارد. حتی بسیاری از مترجمین عادت دارند متون ترجمه شده را روی کاغذ و به صورت دستی بنویسند؛ به همین دلیل بعد از اتمام کردن به تایپ کردن آنها نیاز دارند.

تایپ کردن کار سختی نیست و تنها لازم است مهارت هایی مثل تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید و سرعت و دقت بالایی در تایپ کردن داشته باشید. به این ترتیب، می‌توایند سفارش‌های مختلف تایپ را قبول کنید و کار اینترنتی در منزل مناسب و درآمد قابل قبولی برای خود داشته باشید.

۷- آموزش و تدریس آنلاین

تدریس یکی از بهترین مشاغل کار در منزل است و طیف گسترده‌ای از مشاغل را دربرمی گیرد. هر کس با هر سطح تحصیلات و مهارت به‌هرحال چیزی برای آموزش دادن دارد. حتی فردی که تحصیلات دانشگاهی هم ندارد بالاخره یک یا چند مهارت دارد و می‌تواند از طریق آموزش آن‌ها کسب درآمد کند.
به‌عنوان‌مثال، برخی از پرطرفدارترین کلاس‌های آموزش آنلاین عبارت‌اند از:

  • آموزش زبان انگلیسی
  • آموزش نوازندگی ساز
  • آموزش کامپیوتر
  • آموزش برنامه‌نویسی
  • آموزش نقاشی و طراحی
  • آموزش آشپزی
  • آموزش خوانندگی

و هر آموزشی که فکرش را بکنید می‌توان به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام داد. حتی برخی آموزش‌های فیزیکی مثل ورزش و بدن‌سازی را هم به‌راحتی می‌توان به کمک یک گوشی موبایل یا لپ‌تاپ و از منزل به علاقه‌مندان آموزش داد.

۸- نویسنده فریلنسر و تولید محتوای متنی

تولید محتوا یکی از مشاغل پر تقاضا در دنیای کسب‌وکار امروزی است و تقریباً هر کسب‌وکاری برای تبلیغات، بازاریابی و شناساندن برند خود به مخاطبان به تولید محتوای دیجیتال نیاز دارد. نویسندگان محتوای متنی معمولاً پیش‌زمینه مترجمی دارند و آشنایی خوبی با زبان انگلیسی و ترجمه دارند. البته علاوه بر این، برای تولید محتوای متنی نیاز به ذوق و خلاقیت و مهارت نوشتاری و داستان‌سرایی بالا وجود دارد.

در حال حاضر اغلب سایت‌ها برای بخش بلاگ یا سایر قسمت‌های سایت به تولید محتوا نیاز دارند. همچنین برای محتوای کپشن‌های اینستاگرامی، تولیدمحتوا برای شبکه‌های اجتماعی، سناریونویسی تبلیغات و … نیز به مهارت‌های نویسندگان باذوق و خلاق نیاز است.

۹- طراح گرافیک و ادیت و ویرایش تصویر و ویدیو

بسیاری از طراحان گرافیک می‌توانند به جای کار حضوری، به صورت فریلنسینگ، دورکاری و کار در منزل فعالیت داشته باشند و با انجام سفارش‌های مختلف درآمد خوبی داشته باشند. برای گرافیستی که مهارت و سرعت بالایی داشته باشد این مدل همکاری می‌تواند درآمد بالاتری نسبت به کارمندی داشته باشد.
تولید محتوای تصویری معمولاً به آشنایی با نرم‌افزارهای ویرایش و طراحی تصویر مثل فتوشاپ و ایلوستریتور دارد و هرچقدر نرم‌افزارهای ادیت و طراحی بیشتری بلد باشید می‌توانید سفارش‌های متنوع‌تری بگیرید و درآمد بیشتری داشته باشید.

برای تولید محتوای ویدیویی اما نیاز به تخصص و تسلط بر نرم‌افزارهای ویرایش و ادیت فیلم و ویدیو وجود دارد. این ویدیوها ممکن است از ویدیوهای آموزشی تا ویدیوهای تبلیغاتی و سرگرم‌کننده متغیر باشد و در پلتفرم‌های مختلف مثل وب‌سایت، یوتیوب، اینستاگرام و … منتشر شود.

۱۰- ادمین و مدیر شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام در چند سال گذشته حضوری پررنگ و تأثیرگذار پیداکرده‌اند و هر کسب‌وکار و شرکتی برای این که از این قافله پرشتاب عقب نماند در این شبکه‌ها نیز فعالیت می‌کند. درصورتی‌که علاقه و توانایی فعالیت مؤثر در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشید می‌توانید به صورت کار در منزل و غیرحضوری با این شرکت‌ها همکاری کنید و مدیریت صفحات اینستاگرام و سایرش شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، لینکدین و توییتر را برعهده بگیرید.

ادمین شبکه‌های اجتماعی معمولاً وظایفی چون انتشار مطالب، پاسخگویی به کامنت و سوالات مشتریان، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و افزایش فالوئر و معرفی و تبلیغ محصولات و سرویس‌های مختلف شرکت را بر عهده دارد. در برخی مشاغل ادمین وظیفه تولید محتوای متنی و تصویری را هم بر عهده دارد؛ به همین دلیل اگر مهارت‌های نوشتاری و آشنایی با نرم‌افزارهای ادیت تصویر را داشته باشید می‌توانید از این طریق، درآمد بالایی داشته باشید.

۱۱- بلاگر شوید!

بلاگر شدن یکی دیگر از مشاغل پردرآمدی است که در چند سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است و در حال حاضر در تمام زمینه‌ها بلاگرهای مختلفی مشغول به کار هستند. اگر به موضوعی علاقه دارید و فکر می‌کنید در این زمینه حرفی برای گرفتن دارید می‌توانید بلاگر شوید و تجربیات، نظرات و ایده‌هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. بسیاری از بلاگرهای معروف دنیا، وب‌سایت شخصی هم دارند؛ ولی با باز کردن یک صفحه اینستاگرام به صورت رایگان هم می‌توانید بلاگر شدن را شروع کنید.

چیزهایی مثل سفر و طبیعت‌گردی، مهارت‌های زبان انگلیسی، نکات و ترفندهای آرایشی، نکات آشپزی، فشن و مد، عکاسی و حتی موضوعات سرگرم‌کننده ازجمله موضوعات محبوب و پرطرفدار برای بلاگرها هستند که مخاطبین زیادی هم پیدا می‌کنند. اگر علاقه، اشتیاق و پشتکار کافی برای بلاگر شدن داشته باشید می‌توانید از طریق کار در منزل به درآمد بسیاری خوبی دست پیدا کنید و دیگر نیازی به کارمندی و کار حضوری نداشته باشید.

۱۲- بسته بندی محصولات مختلف (شکلات، جوراب، پاکت پول، لوازم التحریر)

یکی از پرطرفدارترین انواع کار در منزل برای بانوان خانه‌داری که تخصص و تحصیلات بالایی ندارند بسته بندی محصولات است. اگرچه این روزها اکثر فرآیند بسته بندی محصولات توسط دستگاه‌های اتوماتیک انجام می‌شود؛ ولی هنوز هم برخی محصولات به بسته بندی دستی نیاز دارند و همین موضوع باعث ایجاد برخی مشاغل خانگی شده است .

بسیاری از تولیدی‌ها و مغازه‌ها برای بسته بندی پاکت پول، بسته بندی جوراب، بسته بندی شکلات و بسته بندی لوازم تحریر و … به کمک افرادی دقیق و با سرعت بالا نیاز دارند. این قبیل مشاغل، درآمد و حقوق بالا و ثابتی ندارد؛ ولی برای کسی که هیچ منبع درآمدی ندارد به هرحال درآمد قابل قبولی محسوب می‌شود.

۱۳- تولید کارهای هنری و صنایع‌دستی

بسیاری از ما حداقل یک یا چند هنر دستی بلدیم، ولی هیچ‌وقت به فکر کسب درآمد از آن‌ها نیفتاده‌ایم. خیاطی، بافتنی، تولید دست‌ساخته‌های دکوری، تولیدات هنری چوبی، نقاشی، طراحی، ساخت زیورآلات، طراحی و ساخت تابلوهای دکوراتیو و هنری و صدها هنر دیگر می‌توانند گزینه‌ای عالی برای شروع کار در منزل و کسب درآمد بالا باشند. در حال حاضر، بسیاری از افراد از طریق ساخت و فروش دست‌ساخته‌های هنری خود در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به درآمد ثابت و بسیار خوبی دست پیداکرده‌اند و مشتریان زیادی دارند.

۱۴- آشپزی و کترینگ

آشپزی جزء مشاغلی است که نیاز به تخصص و تحصیلات دانشگاهی ندارد و افرادی که مهارت‌های تخصصی ندارند می‌توانند این گزینه را به‌عنوان کار در منزل انتخاب کنند. اگر آشپزی‌تان خوب است می‌توانید در زمینه تهیه غذا و کترینگ مشغول به کار شوید و با تهیه غذا در منزل و فروش آن به درآمد خوبی برسید. البته برای اینکار، ابتدا می‌بایست مشتری یابی کنید، ولی اگر بتوانید با شرکت‌ها و مشتریان عمده همکاری کنید درآمد تضمین‌شده و خوبی در انتظار شما خواهد بود. اینستاگرام، پلتفرم خوبی برای تبلیغ و مشتری یابی برای این کار است و بدون هزینه و به صورت رایگان، می‌توانید بازاریابی خوبی برای کسب‌وکار کوچک خود انجام دهید.

جمع‌بندی

تحولات و انقلاب عظیم تکنولوژی و دیجیتالی شدن کسب‌وکارها نشان داد که برای کار کردن و کسب درآمد نیازی به حضور فیزیکی در محیط کار نیست. علاوه بر این، پاندمی کرونا هم مزید بر علت شد تا افراد بیشتری تمایل به دورکاری و کار از خانه پیدا کنند. مشاغل بسیار زیادی را می‌توان به صورت غیرحضوری و دورکاری انجام داد و هرکس با هر سطح مهارت و توانایی می‌تواند یک یا چند موقعیت شغلی مناسب برای خود پیدا کند.

تدریس آنلاین، ترجمه و تولیدمحتوا، طراحی سایت و برنامه‌نویسی، بسته بندی محصولات، آشپزی و تهیه غذا، خیاطی و تهیه کارهای هنری و صنایع‌دستی تنها گوشه‌ای از گزینه‌های کار در منزل هستند که می‌توانند درآمد و موفقیت خوبی برای شما به دنبال داشته باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *