دانستنی

معرفی برترین سایت‌های فریلنسری ایران

فریلنسری، امروز شغل اصلی افراد زیادی است. به خاطر این‌که فریلنسرها بر اساس مهارت خود در آمد کسب می‌کنند، این شغل محبوبیت بسیاری دارد؛ چون معمولا افراد در حوزه‌های مورد علاقه خود فعالیت می‌کنند و در جامعه‌ی امروزی ما کار مورد علاقه خود را انجام دادن، یک آرزو و خواست همگانی محسوب می‌شود!

در ادامه‌ی این نوشته قصد دارم اول بگویم که فریلنسری چیست و سپس برترین سایت‌های فریلنسری در ایران را معرفی کنم. بنابراین اگر به این شغل علاقه‌مندید و نمی‌دانید در کدام سایت فعالیت کنید در ادامه این پست مرا همراهی کنید.

فریلنسری چیست؟

وقتی که شما از راه دور کارهاتون رو برای یک شرکت یا کسب و کار خودتان انجام می‌دهید، به شما فریلنسر گفته می‌شود. در واقع فریلنسری یعنی اینکه شما بدون حضور در محل کارتون، کار خود را انجام دهید. برای مثال یک نویسنده فریلنسر بدون اینکه به دفتر شرکتی برود، از طریق اینترنت و در خانه مطالب را می‌نویسد و به شرکت می‌‌دهد و حقوق می‌گیرد.

البته این درصورتی است که شما خودتون را متعهد به یک شرکت کنید. ولی به طور معمول فریلنسرها برای یک شرکت کار نمی‌کنند و تعهدی به یک شخص ندارند. برای همین هم کسی صاحب کارشان نیست و همه به همین خاطر سمتش می‌روند.

درآمد این شغل هم بسته به میزان تجربه شخص است. هرچقدر جلوتر بروید بیشتر درآمد خواهید داشت. البته رزومه سازی، اطلاعات بروز داشتن در مورد حوزه‌ی کاری‌تان هم مهم است. برای همین هم هست که افراد کمی در این‌کار موفق می‌شوند. چون یا اطلاعات کافی را ندارند یا اگر اطلاعات دارند رزومه چندان خوبی ندارند.

کسانی که کار با فتوشاپ،سئو،تولید محتوا،مدیریت شبکه‌های اجتماعی، حل تمارین درسی،عکاسی،ویراستاری و … رو بلد هستند می‌توانند به عنوان فریلنسر فعالیت خود را شروع کنند.

برترین سایت‌های فریلنسری در ایران

در زیر لیست برخی از سایت‌های فریلنسری که سابقه خوب و کاربران زیادی دارد را تهیه کرده‌ام:

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

پارسکدرز

پارسکدرز به عنوان اولین پلتفرم فریلنسری ایرانی شروع‌ به فعالیت کرد و روزانه هزاران فریلنسر در آن فعالیت می‌کنند. بیشتر پروژه‌های پارسکدرز از نظر من مرتبط به حل تمارین دانشگاهی، برنامه‌نویسی و طراحی است.

البته برای کسب در آمد از پارسکدرز، راه دیگری هم دارید و می‌توانید با معرفی آن به دوستان و آشنایانتان و از طریق زیرمجموعه گیری در آمد کسب کنید.

پونیشا

پس از پارسکدرز، پونیشا بهترین سایت فریلنسری ایران است. البته برای کسب در آمد از آن نیاز است که اشتراک ویژه آن را خریداری کنید تا در ارسال درخواست پروژه مشکلی نداشته باشید.

در پونیشا می‌توانید از هر مهارتی که دارید کسب درآمد کنید. مثلا اگر نصب وردپرس بلد باشید، می‌توانید پروژه‌های زیادی را در این سایت بگیرید.

 

انجام میدم

در انجام میدم شما می‌توانید یک صفحه برای خود بسازید، مهارت ها و رزومه خود را بنویسید و به مرور پروژه‌های بسیار زیادی را بگیرید. انجام میدم بعد از پونیشا و پارسکدرز فعال‌ترین سایت در زمینه فریلنسری هست .

برای عضویت در این سایت، تنها نیاز به یک ایمیل و شماره تلفن دارید.

در انجام میدم می‌توانید همانند پارسکدرز از همکاری در فروش یا زیر مجموعه گیری کسب در آمد کنید.

کاریشه

کاریشه اولین سایتی است که من در آن عضو شدم.(برای تست) سرعت بالا و محدودیت‌های کمی که دارد این سایت را به عنوان بهترین سایت در این زمینه معرفی می کند. توی این سایت بیشتر اوقات در زمینه مهارت‌های دیجیتالی پروژه هست؛ اما مثل پارسکدرز نیست که بیشتر پروژه ها حل تمرین دانشجوییه!

وبلاگ شخصی

اگر اهل وبلاگ‌نویسی هستید و توانایی راه انداختن سایت را دارید، یک سایت شخصی راه بیندازید و در مورد تخصصتون مطلب بنویسید. پس از مدتی می‌توانید پلن هایی برای کارفرماها طراحی و سپس با انجام پروژه برای دیگران کسب در آمد کنید.

این روش بسیار پر درآمدتر از فعالیت در پونیشا و … است. به چند دلیل:

  • در سایت های فریلنسری به دلیل رقابت بالا درآمد کمتری دارید. اما در وبسایت شخصی چون با نوشتن میزان مهارت خود را نشان داده‌اید و رقابتی با کسی ندارید پروژه‌های بهتری پیدا خواهید کرد.
  • در وبسایت شخصی به طور معمول قردادهای بلند مدت می‌بندید. اما در سایت های فریلنسری کم می‌شود که چنین اتفاقی بیفتد و برای بستن قرار داد باید حداقل چندین بار کار انجام بدید.
  • در وبسایت شصی شما میزان پروژه ها را بر اساس توانایی خود می‌گوئید و کارفرما درصورتی که با اون میزان موافق باشد به شما پیشنهاد همکاری می‌دهد. اما در سایت های فریلنسری شما گاهی مجبورید که چندین پروژه را با هم انجام بدید تا درآمد بیشتری داشته باشید. بنابراین کیفیت کارتون پائین می‌آید و مشتری‌هاتون را از دست می‌دهید. بنابراین وبسایت شخصی بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *