دانستنی

معرفی برترین نرم افزارهای ادیت ویدیو

طبق آمارهای ارائه شده توسط Neil Patel، ویدیوها می‌توانند احتمال خرید را تا ۱۴۴% افزایش دهند؛ از همین رو استفاده از نرم‌افزارهای ادیت ویدیو در بین مردم و صاحبان کسب و کارها، این روزها بسیار مرسوم شده است.

امروزه اکثر افراد با داشتن تلفن‌های همراه هوشمند و دوربین‌های با کیفیت، به راحتی توانایی ضبط انواع فیلم‌ها را دارند. به طوری که با کمی ادیت و انجام عملیات ویرایش، می‌‌توانند انواع فیلم‌های تبلیغاتی یا ویدیو‌های حرفه‌ای را بسازند.

شما با داشتن این ابزارهای کاربردی، می‌توانید ویدیوهای ساده را به ویدیوهای حرفه‌ای تبدیل کنید؛ از همین رو ما در این مقاله بهترین نرم افزارهای ادیت ویدیو را به شما معرفی می‌کنیم:

معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت ویدیو

در حال حاضر با توجه به استقبال افراد و انواع کسب‌ و کارها از ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و حرفه‌ای، نرم‌افزارهای ادیت ویدیو مختلفی طراحی شده است. در ادامه به معرفی برخی از این نرم افزارها می‌پردازیم:

ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro)

پریمیر چیست؟ ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro )یکی از بهترین و قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای ادیت ویدیو است که نهایت تکنولوژی و امکانات را برای ویرایش انواع ویدیوها فراهم می‌کند؛ به طوری که اکثر فیلم‌های باکیفیت را با استفاده از این نرم‌افزار تدوین می‌کنند. پریمیر برای انواع سیستم عامل‌ها مناسب بوده و از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار ادوبی پریمیر در طول سال‌ها دچار تحولات مختلفی شده است؛ به طوری که پریمیر در حال حاضر برای نمایش سریع فیلم‌های دوربین پیشرفته‌ای هم‌چون کانن را نیز فراهم می‌کند.

مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم‌افزار ادوبی پریمیر پرو

۱٫قابلیت کار همزمان در چند پروژه و تغییر صحنه‌ها، انتقال کلیپ و فیلم از دو پروژه مختلف

۲٫ تقویت صدا، ویرایش پیچیده VR، اصلاح رنگ و …

۳٫ هماهنگی با سایر محصولات ادوبی برای تولید و سفارش کلیپ، تبلیغات، انیمیشن و موشن گرافی

۵٫ پشتیبانی از فرمت ویدیویی، تصویری و صوتی روی سیستم‌های ویندوز و مک

۶٫ برش و حذف قسمت‌های اضافی و زائد فیلم

۷٫ قابلیت ویرایش فایل‌های صوتی و تصویری به صورت جدا و ترکیبی

فاینال کات پرو (Final Cut Pro)

فاینال کات پرو (Final Cut Pro) برنامه تدوین فیلم حرفه‌ای است که به عنوان بهترین نرم‌افزار ویرایش و مدیریت بر فایل‌های صوتی و تصویری در سیستم عامل مکینتاش شناخته می‌شود‌. فاینال کات محصول شرکت اپل است که ابزارهای کاربردی با کیفیتی را در خود جای داده است.

کاربردهای نرم‌افزار فاینال کات پرو

۱٫امکان ویرایش سریع و بدون عیب با استفاده از افکت‌های ویژه، موشن گرافیگ و انواع فیلترها

۲٫ پشتیبانی از فرمت‌های RAW و HDR

۳٫ قابلیت سازماندهی خودکار کلیپ‌ها و ویدیوها و هم‌چنین امکان استفاده از Bluray و DVD

۴٫ قابلیت جداسازی بازه زمانی خاص از ویدیو بدون کاهش کیفیت

کورل ویدیو استودیو (Corel Video Studio Ultimate X10)

نرم‌افزار کورل ویدئو استودیو (Corel Video Studio Ultimate X10) از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم برای اندروید به شمار می‌رود. این نرم‌افزار قدرتمند و ساده برای ویرایش فیلم، میکس فیلم و عکس، افکت‌گذاری، صداگذاری و از این قبیل کارها بهترین گزینه است.

مزایای استفاده از نرم‌افزار کورل ویدیو استدیو

۱٫پشتیبانی از تمامی فرمت‌های رایج صوتی و تصویری و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها

۲٫قابلیت ساخت لوح فشرده به صورت مالتی مدیا

۳٫ داشتن افکت‌های متعدد، ویرایش صدا، ضبط صدا با فرمت‌های مختلف

۴٫ قطعه قطعه کردن فیلم به سادگی

۵٫ امکان ساخت فیلم‌های سه بعدی و پشتیبانی از ویدیوهای VR 360

۶٫ سرعت پخش مناسب و قابلیت معکوس کردن فیلم

ادوبی افتر افکت (Adobe After Effects)

ار برنامه ادوبی افتر افکت (Adobe After Effects) در صنعت تصویر متحرک، فیلم‌های ویدیویی، تیراژ فیلم و تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌شود. در بسیاری از فیلم‌های معروف هم از این نرم‌افزار برای جلوه‌های ویژه خود استفاده می‌کنند؛ از همین رو اکثر تدوین‌گران می‌دانند که افتر افکت چیست و چه کاربردهایی دارد.

مزایای ادوبی افتر افکت

۱٫قابلیت استفاده از نرم‌افزار ادوبی افتر افکت بدون نیاز به اینترنت

۲٫ امکان ساخت افکت برای متون، مدیریت نویز در تصاویر و افزایش کیفیت در ذخیره‌سازی

۳٫ وجود افکت‌های شبیه‌سازی و  افکت‌های چند کاناله سه بعدی

۴٫ خلق اشکال دو بعدی و سه بعدی و انواع جلوه‌های بصری متحرک

فیلمورا (Filmora)

اگر شما هم به دنبال نرم‌افزار تدوین فیلم به صورت ساده هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از نرم‌افزار ادیت فیلمورا (Filmora) استفاده کنید. این نرم‌افزار دارای ابزارهای قدرتمندی است که تمامی تصورات ذهنی را با ساده‌ترین ابزارها به واقعیت تبدیل می‌کند.

ویژگی های نرم افزار فیلمورا

۱٫امکان متعادل‌سازی صدا و حذف نویز زمینه با وجود ویژگی‌های تقویت صدا در فیلمورا

۲٫ ساخت کلیپ‌ها و تیزرهای تبلیغاتی

۳٫ قابلیت ویرایش همزمان چند ویدیو و محتواهای چند رسانه‌ای

۴٫ امکان جابه‌جایی افکت‌ها، پوشش‌ها، فیلترها و عناوین سفارشی

ویندوز مووی میکر (Windows Movie Maker)

یکی از ابزارهای رایگان و معروف ویندوز برای ساخت فیلم با مجموعه‌ای از تصاویر، نرم‌افزار ویندوز مووی میکر (Windows Movie Maker) است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به راحتی فیلم‌‎های ساخته شده را به اشتراک بگذارید. این برنامه قابلیت نصب بر روی تمامی ویندوزها را داشته و ابزار تدوین مناسبی برای کاربران تازه کار و ساده پسند است.

ویژگی های نرم‌افزار ویندوز مووی میکر

۱٫توانایی سازماندهی تصاویر، ویدیوها، اصوات و سایر فایل‌های رسانه‌ای

۲٫ امکان جابه‌جایی فریم‌ها، اضافه کردن متن به فیلم و استفاده از ابزارهای اضافه کننده افکت‌ها

۳٫ عدم نیاز به نصب و استفاده مستقیم بر روی ویندوز

۴٫ قابلیت ارسال فیلم به رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های آنلاین

بلندر (Blender)

اگر شما هم تا به حال در حوزه ادیت فیلم فعالیت داشته‌اید، اما نمی‌دانید که بلندر چیست و چه کاربردی دارد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کنید. چرا که یکی از بهترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم را از دست داده‌اید.

بلندر( Blender) یکی از مناسب‌ترین نرم‌افزارها برای ساخت فیلم‌های دو بعدی و سه بعدی است. این نرم‌افزار حرفه‌ای بر روی سیستم‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب بوده و امکان ویرایش فیلم رایگان را هم دارد. نرم‌افزار بلندر علاوه بر ساخت فیلم‌های دو بعدی و سه بعدی، برای تدوین فیلم هم استفاده می‌شود.

برخی از مزایای بلندر

۱٫قابلیت نمایش زنده، فرم موجی لوما، وکتوراکوپ کروما و هیستوگرامی

۲٫دارای بخش اسکریپت نویسی، افکت‌های متنوع و نورپردازی واقعی

۳٫ هماهنگ سازی صدا و تصویر، پاک کردن و تصویر سازی موجی شکل

۴٫ قابلیت اضافه کردن انواع افکت‌ها و افزونه‌ها

۵٫ امکان کنترل سرعت، فرم‌های کلیدی و فیلترها

ادوبی پریمیر راش (Adobe Premiere Rush)

ادوبی پریمیر راش (Adobe Premiere Rush) یکی از بهترین نرم‌افزار‌های ویرایش فیلم برای دستکتاپ و تلفن همراه است. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به راحتی فیلم‌های کوتاه را ضبط و ویرایش کرده و به اشتراک بگذارید.

ویژگی های نرم‌افزار ادوبی پریمیر راش

۱٫قابلیت اضافه کردن موسیقی، تنظیم و جابه‌جایی فریم‌ها، اصلاح خودکار رنگ و اشتراگ‌گذاری فیلم در فضای مجازی

۲٫هماهنگی کامل با سایر امکانات جانبی ادوبی

بهترین نرم‌افزارهای ادیت ویدیو در موبایل

این روزها با توجه به استقبال مردم از تلفن‌های همراه هوشمند و کاربرد آن در زندگی، دیگر نیازی به برنامه‌های سخت و سنگین در ویندوز نیست. چرا که با وجود اپلیکیشن‌های مختلف، می‌توانید به راحتی فیلم‌های خود را ویرایش کنید. از همین رو در ادامه بهترین نرم‌افزارهای ادیت ویدیو را نام می‌بریم:

برنامه ویوا ویدیو (VivaVideo)

این برنامه ویرایش‌گر مناسبی برای ویدیو است که افکت‌های متنوع و زیبایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هم‌چنین دارای امکانات مختلفی است که برای ویرایش عکس در اندروید استفاده می‌شود.

کاین مستر (KineMaster)

کاین مستر (KineMaster) جزو برنامه‌های ویرایش فیلم است که با داشتن ابزارهای متنوع، انتخاب خوبی برای ویرایش ویدیو در تلفن همراه است.

ویدیو ادیتور (Video Editor)

یکی از اپلیکیشن‌های قدرتمند برای ویرایش ویدیو با امکانات مختلف، ویدیو ادیتور (Video Editor) است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید دو ویدیو را در هم ادغام کرده و یک ویدیو مشترک بسازید.

اینشات (Inshot)

یکی از بهترین ویرایش‌گرهای فیلم برای شبکه‌های مجازی، اینشات(Inshot) است. این برنامه برای افزایش سرعت ویدیو و افزودن موزیک و متن به ویدیو مناسب است. هم‌چنین امکان فشرده‌سازی آسان و بی‌دردسر ویدیوها را هم فراهم می‌کند.

چگونه بهترین نرم افزار برای ادیت ویدیو را انتخاب کنیم؟

طبیعتا با وجود تنوع نرم‌افزارهای ادیت ویدئو، پیدا کردن بهترین آن‌ها برای تدوین فیلم کار آسانی نیست. برخی از افراد با توجه به تجربه شخصی دیگران اقدام به استفاده از نرم‌افزارها می‌کنند؛ در حالی که برای انتخاب بهترین نرم‌افزار، باید در ابتدا به شرایط، نیازها و معیارهای خودتان توجه کنید.

همه نرم‌افزارها دارای قابلیت‌های عمومی هستند که در همه برنامه‌ها یکسان است؛ اما ویژگی‌های اختصاصی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. مهم‌ترین عوامل برای انتخاب بهترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم به شرح زیر است:

نوع سیستم عامل

به طور کلی دو نوع سیستم عامل ویندوز و مکینتاش برای نصب نرم‌افزارهای ویرایش عکس وجود دارد. اما شما قبل از انتخاب نرم‌افزار، باید به هماهنگی آن با نوع سیستم عامل خود توجه کنید.

مشخصات سخت‌افزاری

ممکن است که برخی از نرم‌افزارها با مشخصات سخت‌افزاری سیستم شما هم‌خوانی نداشته باشند؛ از همین رو باید حتما قبل از نصب، از هماهنگی نرم‌افزار با سخت‌افزار خود مطمئن شوید.

نوع ویدیو

نوع ویدیویی که شما ویرایش می‌کنید، ممکن است که با برخی از نرم افزارها هماهنگی نداشته باشد. از همین رو بهتر است که در ابتدا فرمت ویدیوها را شناخته و نرم‌افزار مخصوص به آن را دانلود کنید.

نتیجه گیری

در دنیای امروز نرم‌افزارهای مختلفی برای ادیت فیلم ساخته شده است که امکان ساخت ویدیوهای حرفه‌ای برای افراد تازه کار را هم فراهم می‌کنند. این نرم‌افزارها به صورت‌های مختلف رایگان و پولی وجود داشته و بر اساس مهارت‌های شخصی هر فرد طبقه‌بندی می‌شوند.

اما برای استفاده از این نرم‌افزارها و کار حرفه‌ای در این حوزه، باید ابتدا دوره‌های آموزشی مخصوص به آن‌ها را یاد بگیرید؛ چرا که نرم‌افزارهای ادیت ویدیو دارای ابزارها و تکنیک‌های خاصی هستند که بدون آموزش، امکان عملی شدن آن وجود ندارد.

اما اگر زمان و هزینه کافی برای گذراندن دوره‌های آموزشی را ندارید، ولی در کسب‌ و کارتان احساس نیاز شدیدی به تدوین ویدیو دارید، پیشنهاد می‌کنیم که ادیت فیلم را به متخصصان آن بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *