دانستنی

معرفی بهترین سایت‌ها‌ی فریلنسری

معرفی بهترین سایت‌ها‌ی فریلنسری

در مقاله‌ی پیش رو، ابتدا با ماهیت دور کاری یا فریلنسینگ آشنا می‌شویم و چند نمونه از پر درآمدترین مشاغل این شیوه  را خواهیم شناخت، پس از شناخت کلی این فرم از گروه‌ها‌ی شغلی بهترین سایت‌ها‌ی فریلنسری از ایران و جهان را باهم بررسی و مقایسه می‌کنیم.

یکی از مزایای حضور داشتن و فعالیت در سایت‌ها‌ی جهانی به عنوان فریلنسر، تنوع مشتریان و گستردگی وسیع‌تر این نوع از گروه شغلی است. از چالش‌ها‌ی این روش خصوصا در بعد جهانی، نحوه‌ی درآمد سازی و دریافت آن به وجه رایج ایران است که در اینجا راهکارهایی ارایه دادیم که می‌تواند این چالش‌ها‌ را برای شما حل کند تا بتوانید به بهترین شکل در حیطه تخصصی خود از هر زمینه‌ای در بهترین سایت‌ها‌ی فریلنسری جهانی فعالیت کنید و به درآمدهای ارزی بالا دست یابید که در شرایط کنونی یکی از راه‌ها‌ی کسب و کار با درآمد بالا محسوب می‌شود.

فریلنسر کیست؟

اگر فردی به جای حضور فیزیکی در یک شرکت یا سازمان، مستقل کار کند، فریلنسر محسوب می‌شود. از طرفی چون فریلنسر‌ها‌ خوداشتغال هستند، معمولا برای بحث در مورد شرایط استخدام مستقیم، نرخ خدماتی که ارایه می‌دهند، خودشان با مشتری تماس می‌گیرند. شرکت‌ها‌ی مختلف هم بسته به پروژه‌ای که شروع می‌کنند اغلب فریلنسر‌ها‌ را به عنوان پیمانکاران مستقل برای مدت لازم تا اتمام یک پروژه خاص، استخدام می‌کنند. فریلنسرها ۳۶ درصد از نیروی کار ایالات متحده را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می‌دادند. جای تعجب نیست که این درصد همچنان در حال افزایش است – فریلنسرها می‌توانند از آزادی انتخاب حجم کار، پروژه‌ها‌ و مشتریان خود لذت ببرند. در طول شیوع کووید-۱۹، شرکت‌ها‌ به طور فزاینده‌ای به استخدام فریلنسرها برای مقابله با تقاضاهای کاری می‌‌‌پردازند. از این رو، تعداد مشاغل آزاد در دسترس – از خریداران مواد غذایی گرفته تا توسعه دهندگان وب – اکنون بیشتر از همیشه است.

مزایا فریلنسینگ

از بهترین مزایای فریلنسینگ می‌توان به آزادی کسب و کار در سایت‌ها‌ی فریلنسری اشاره کرد. می‌توانید همزمان در حیطه‌ها‌ی مختلف در بستر‌‌های متفاوت کار کنید و از هرکدام درآمد جداگانه داشته باشید. از دیگر مزایای کار فریلنسینگ انتخاب مشتریان، ساعات کاری و مکان انعطاف پذیر، توسعه‌ی حرفه‌ای سریعتر، کنترل کامل بر نرخ خدمات خود، توانایی بهبود مهارت‌ها‌ی درون فردی و همانطور که گفته شد فرصت‌ها‌ی کاری روی انواع مختلف پروژه‌ها‌ و موضوعات هست. میزان درآمد شما به عنوان فریلنسر کاملا وابسته با میزان تخصص شما و فعالیت شما در آن حوزه بخصوص است. طبیعتا هرچه پروژه‌‌های بیشتر و تخصصی داشته باشید، از میزان درآمد بالاتری هم برخوردار خواهید بود.ا

معایب دور کاری

از سری معایبی که ممکن است در این گروه شغلی کمی آزاردهنده باشد، باید به این موارد اشاره نمود که کارهای بازاریابی و ارتباط با مشتریان به عهده‌ی خود فرد فریلنسر می‌باشد. در بازه‌‌های زمانی مختلف ممکن است در زمینه کاری فرد فریلنسر، آنچنان پروژه وجود نداشته باشد ، که البته با افزایش تخصص فرد و فعال بودن در سایت‌ها‌ی مختلف فریلنسری تا حدی این قبیل مشکلات قابل حل است.

طبیعتا در کار فریلنسینگ ممکن است مانند کار شخص استخدام شده‌ی تمام وقت در یک شرکت، مزایایی مثل بیمه و پاداش‌ها‌ی شرکتی را به همراه نداشته باشد. یکی از مشکلاتی که فریلنسرهای داخل کشور با آن روبرو هستند، محدود بودن بازار کارشان به داخل کشور به دلیل تحریم‌ها‌ی ارزی می‌باشد که برای رفع این مشکل هم بستر‌ها‌یی فراهم شده که فرد بتواند از داخل کشور صرفا با داشتن دانش خود در حیطه کارش و ارتباط با زبان انگلیسی پروژه‌‌های خارجی قبول کرده و از این راه درآمد دلاری داشته باشد. همچنین بعضا در این نوع گروه شغلی دیده می‌شود که پرداخت از طرف کارفرما بعد از تحویل پروژه انجام نمی‌گیرد ؛ یکی از بهترین روش‌ها برای مدیریت این قبیل مشکلات استفاده از سایت‌های معتبر فریلنسری است.

 

معرفی سایت‌ های فریلنسینگ

 

چگونه می‌توانیم فریلنسری کار کنیم

شما باید در ابتدا نوع خدمات مورد نظر قابل ارایه خود را انتخاب کنید. براساس مهارت و علایق گزینه‌‌های خود را محدود سازی کنید. در مرحله بعد، بازار هدف و اهداف تجاری خود را مشخص کنید. انجام این کار به تعیین نرخ‌‌های خود و تصمیم گیری در مورد مدل کسب و کار برای به کارگیری کمک می‌کند.

هنگامی که به این موضوع رسیدگی شد و با بهترین پلتفرم‌ها‌ و سایت‌ها‌ی فریلنسری هم آشنا شدیم، یک حساب در چندین پلتفرم شبکه‌‌های اجتماعی و سایت‌ها‌ی فریلنسینگ، ایجاد کنید و یک نمونه کار آنلاین برای افزایش حضور آنلاین خود و راه اندازی یک حساب ایمیل تجاری، نام تجاری شخصی خود را بسازید. به دنبال مشتریان بالقوه در وب سایت‌‌های مستقل یا پلت فرم‌‌های رسانه‌‌های اجتماعی باشید. همانطور که جایگاه شغلی شما رشد می‌کند، به تقویت مهارت‌‌های خود ادامه دهید و نمونه کارهای خود را به طور منظم به روز کنید. مطمئن شوید که روابط مثبت خود را با مشتریان گذشته حفظ کنید تا فرصت‌‌های بیشتری را باز کنید.

پردآمدترین مشاغل در حیطه‌ی فریلنسینگ یا دور کاری

همان طور که پیش تر اشاره شد فریلنسینگ می‌تواند مزایای زیادی از جمله برنامه کاری انعطاف پذیر و پتانسیل درآمد بالاتر در صنایع خاص را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، توسعه دهندگان نرم افزار که به صورت مستقل کار می‌کنند، معمولاً می‌توانند نرخ درآمد خود را تعیین کنند. اگر کنجکاو هستید که به عنوان یک فریلنسر کار کنید، انواع شغل‌ها‌ و صنایع مختلفی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. چندین شغل فریلنسری که از لحاظ میزان درآمد از لول بالاتری برخوردار هستند را بررسی کردیم تا شما راحتتر بتوانید مسیر شغلی خودتان را پیدا کنید.

 

سایت های فریلنسینگ

 

طراحی وب (Web Designer)

شرح وظایف اصلی: طراحان وب برای وب سایت‌ها‌ و صفحات وب که از متن، تصاویر، گرافیک، صدا و ویدئو را تشکیل شده اند، برنامه ریزی و کد می‌نویسند. طراحان، مسئول برنامه ریزی طرح کلی یک وب سایت هستند و اغلب ممکن است در طول زمان با چندین مشتری برای به روز نگه داشتن وب سایت‌ها، ایجاد فایل‌‌های پشتیبان، حل مشکلات کد و ویرایش و نوشتن محتوا کار کنند.

میزان درآمد متوسط جهانی بر اساس آمار: ۴۵,۳۹۰ هزار دلار به ازای هر سال

برنامه نویس کامپیوتر (Computer Programmer)

برنامه نویسان کامپیوتری به صورت آزاد معمولاً این کار را به صورت قراردادی انجام می‌دهند و ممکن است با چندین مشتری، مشابه طراحان و نویسندگان، کار کنند. این متخصصان نرم افزار و برنامه‌‌های کاربردی کامپیوتری را توسعه می‌دهند و برای ارائه بهترین راه حل‌‌های فنی برای نیازهای مشتریان خود مشاوره ارائه می‌دهند. برنامه نویسی یکی از بهترین و پرطرفدارترین مشاغل در سایت‌های فریلنسری است.

میزان در آمد متوسط جهانی بر اساس آمار: ۴۷,۷۱۴ هزار دلار به ازای هر سال

متخصص رسانه‌ها‌ی اجتماعی ( Social media Specialist )

متخصصان رسانه‌‌های اجتماعی برای مشتریان خود در پلتفرم‌‌های رسانه‌‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام محتوا ایجاد و منتشر می‌کنند تا حضور آنلاین و دنبال کننده برند خود را ایجاد کنند. متخصصان رسانه‌‌های اجتماعی، متخصصانی هستند که مسئول جذب مخاطبان مشتری، اندازه گیری معیارهای سایت و نظارت بر جنبه‌‌های خلاقانه مدیریت و به روز نگه داشتن یک صفحه اجتماعی هستند.

میزان درآمد متوسط جهانی بر اساس آمار: ۶۰,۲۵۹ هزار دلار به ازای هر سال “

طراح گرافیک (Graphic Designer)

طراحان گرافیک با مشتریان مختلف برای توسعه مفاهیم بصری با استفاده از نقشه‌‌های فیزیکی یا نرم افزارهای کامپیوتری کار می‌کنند. طراحان گرافیک از این مفاهیم بصری برای ایجاد طرح کلی و طرح‌بندی برنامه‌ها‌ی تجاری مختلف، از جمله تبلیغات، گزارش‌ها‌ی بصری و مجلات استفاده می‌کنند.

درآمد متوسط جهانی بر اساس آمار: ۴۸,۹۲۰ هزار دلار به ازای هر سال 

کپی رایتر (Copywriter )

کپی رایترها از روش‌‌های متقاعدکننده نوشتن و تبلیغات برای ایجاد مطالب نوشتاری برای مشتریان خود با هدف جذب و تشویق مشتریان برای خرید استفاده می‌کنند. کپی رایترها ممکن است محتوایی را برای تبلیغات دیجیتالی و چاپی، کاغذهای سفید، راهنمای محصول و سایر مواد بازاریابی که متکی بر کلام نوشته شده است ایجاد کنند.

میزان درآمد متوسط جهانی بر اساس آمار: ۶۲,۰۸۰ هزار دلار به ازای هر سال

مشاور منابع انسانی ( Human resources advisor)

مشاوران منابع انسانی با تیم‌‌های منابع انسانی کسب و کارها و سازمان‌ها‌ همکاری می‌کنند و راه حل‌‌هایی ارائه می‌دهند که به بهبود روابط کاری کمک می‌کند. این متخصصان به مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد کمک می‌‌‌کنند تا رویه‌ها‌ی شکایت را توسعه و نظارت کنند، فرآیندهای حل تعارض مثبت را تسهیل کنند، شیوه‌ها‌ی استخدام مؤثر ایجاد کنند و مزایای کارکنان را یکپارچه کنند.

میزان درآمد متوسط جهانی بر اساس آمار: ۷۵,۵۷۶ هزار دلار به ازای هر سال “

توسعه دهنده‌ی وب ( Web Developer )

یک توسعه دهنده وب با مشتریان خود برای طراحی، ایجاد و انتشار وب سایت‌ها‌ و صفحات وب همکاری می‌کند. این توسعه دهندگان طراحی و طرح بندی کلی یک وب سایت را ایجاد می‌کنند، اما با ویژگی‌‌های فنی سایت از جمله عملکرد، ظرفیت و قابلیت‌‌های ترافیک نیز کار خواهند کرد. یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد در زمینه وب دولوپینگ استفاده از سایت‌های جهانی فریلنسری است.

میزان درآمد متوسط جهانی بر اساس آمار: ۷۸,۳۶۷ هزار دلار به ازای هر سال

مشاور نرم‌افزار ( Software Consultant )

مشاوران نرم افزار برنامه‌ها‌ و سیستم‌‌های نرم افزاری را طراحی می‌کنند که مخصوص نیازهای مشتریان است. این متخصصان نرم افزار رایانه فعلی سازمان را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که چه به روز رسانی نرم افزاری، یکپارچه سازی یا برنامه‌‌های کاربردی جدید باعث بهبود کارایی عملیات تجاری می‌شود.

میزان درآمد متوسط جهانی بر اساس آمار: ۹۲,۲۱۹ هزار دلار به ازای هر سال

مقایسه بهترین سایت‌ها‌ی فریلنسری

در این بخش با محتوای سایت‌ها‌ی فریلنسری برای ثبت نام و ایجاد پروفایل آشنا خواهیم شد. همچنین شیوه‌های پرداخت هر سایت به ازای هر پروژه با پرداخت به روش انتخابی ( مستقیم، آنلاین، پی پل و …) در این سایت‌ها‌ و میزان کارمزد هرسایت برای پروژه‌‌های مختلف را باهم بررسی می‌کنیم تا در نهایت بتوانید تصمیم گیری درستی در انتخاب پلتفرم مناسب با شرایط خود ،برای شروع کسب و کار و درآمد ارزی در کنار دریافت آن به راحت‌ترین شکل داشته باشید.

بهترین سایت‌ها‌ی برون مرزی فریلنسری

سایت Upwork

Upwork یکی از بهترین وب سایت‌ها‌ی فریلنسری است که مشتریان و فریلنسرها را از سراسر جهان به هم متصل می‌کند. بیش از ۱۲ میلیون فریلنسر و ۵ میلیون مشتری در این ساسیت مشغول فعالیت هستند. این پلتفرم طیف گسترده‌ای از دسته بندی‌ها، از طراحی وب و توسعه نرم افزار گرفته تا خدمات مشتری و حسابداری را ارائه می‌دهد. مشتریان و فریلنسرها راه‌ها‌ی متعددی برای ارتباط با یکدیگردارند. مشتریان می‌‌‌توانند شغلی را پست کنند و استعدادها را استخدام کنند یا یک سرویس از پیش تعریف شده را از کاتالوگ پروژه بخرند. به طور مشابه، فریلنسرها می‌توانند به تابلوی کار دسترسی داشته باشند و خدماتی را برای فروش ارائه دهند. شما می‌توانید کار خود را در آپ ورک به عنوان یک فریلنسر با ایجاد یک پروفایل شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که پروفایل شما شامل جزئیاتی در مورد خودتان، تخصص و تجربه کاری شما است. به خاطر داشته باشید که هر زمان که برای شغلی پیشنهاد می‌دهید یا پروژه‌ای را ارائه می‌کنید، مشتریان با اسکن نمایه خود تصمیم می‌گیرند که آیا واجد شرایط هستید یا خیر.

Upwork دارای مقیاس متغیر است، به این معنی که هر چه بیشتر کار کنید، پول کمتری پرداخت می‌کنید. به عنوان مثال، هزینه کمیسیون از ۲۰٪ برای اولین صورت حساب ۵۰۰ دلاری شروع می‌شود و با دریافت پول بیشتر به تدریج کاهش می‌یابد.

پرداخت‌ها‌ در این وب‌سایت از سیستم پرداخت امن پششتیبانی می‌کند و از طریق کارت‌ها‌ی اعتباری و درگاه پی‌پل انجام می‌شود.

 

معرفی سایت فریلنسری

 

سایت Toptal

  • انواع کار ارایه شده: توسعه نرم افزار، مشاوره مالی، مدیریت موقت برای پروژه (Interim Management)
  • جنبه‌‌های مثبت: حضور شرکت‌ها‌ و استعدادهای برتر، صورت حساب و پرداخت بدون کارمزد
  • جنبه‌ها‌ی منفی: غربالگری گسترده‌‌های نیرو، پذیرش فقط پروژه‌ها‌ی بزرگ

Toptal یک وب سایت فریلنسری است که فریلنسر‌های متخصص در صنعت را با شرکت‌ها‌ مرتبط می‌کند. Toptal دارای طیف گسترده‌ای از مترجمان فریلنس، از توسعه دهندگان وب و طراحان وب گرفته تا مشاوران مالی و مدیران محصول است. درخواست برای Toptal به عنوان یک فریلنسر مستلزم گذراندن پنج مرحله از فرآیند غربالگری است، که شامل یک ارزیابی جامع انگلیسی تا یک ارزیابی پروژه می‌شود. این فرآیند تضمین می‌‌‌کند که فقط ۳ درصد برتر به پلتفرم راه پیدا می‌‌‌کنند. شما پس از گذراندن تمام مراحل، به آگهی‌‌های شغلی مختلف از مشتریان و شرکت‌‌های برتر مانند موتورولا و Airbnb دسترسی خواهید داشت. با این حال، عدم موفقیت در آزمون، روند درخواست شما را تا چند ماه متوقف می‌‌‌کند. Toptal دارای یک سرویس اختصاصی برای پیگیری زمان و صورتحساب به نام TopTracker است. با استفاده از این سرویس، فریلنسرها کل قیمتی را که ارائه می‌دهند دریافت می‌کنند و از طریق Payoneer، Paypal یا انتقال مستقیم بانکی، پرداخت‌ها‌ را دریافت می‌کنند.

 

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

 

سایت Fiverr

  • انواع کار ارایه شده: دیجیتال مارکتینگ، توسعه دهنده‌ی وب ، سوشال مدیا
  • جنبه‌‌های مثبت: دسته بندی‌ها‌ی مختلف، ثبت نام رایگان، دوره‌‌های آموزشی آنلاین
  • جنبه‌ها‌ی منفی: کارمزد بالای سایت، پروسه پرداخت طولانی

سایت Fiverr پلتفرمی‌‌ است که فریلنسرها را با صاحبان مشاغلی که به دنبال خدمات در پروژه‌ها‌ی دیجیتال مختلف از جمله طراحی وب‌سایت، نوشتن محتوا و صداگذاری هستند، متصل می‌‌‌کند. یکی از بهترین مزایای سایت‌های فریلنسری فراهم کردن تعامل بین فریلنسر‌ها و صاحبان مشاغل است، تا بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند. توجه داشته باشید که در وب سایت، فریلنسرها فروشنده نامیده می‌شوند. خدمات آن‌ها – گیگ‌ها، و صاحبان مشاغل – خریداران هستند. به جای ارسال پیشنهاد، فروشندگان می‌توانند به صورت رایگان ثبت نام کنند، قیمت‌‌های خود را لیست کنند و قیمت‌‌های خود را تعیین کنند. در همین حال، خریداران می‌توانند برای خرید به سادگی دسته‌‌های مختلف را بررسی کنند.

هر زمان که یک خریدار بخواهد خریدی کند، سیستم به طور خودکار حساب او را شارژ می‌کند و پول را در حالت تعلیق قرار می‌دهد. سپس این سیستم یک حق کمیسیون دریافت می‌کند. کند و ۸۰ درصد از قیمت پیشنهادی را برای فریلنسرها ارسال می‌کند. بسته به سطح فروشنده ، ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد تا درآمد آن‌ها قابل برداشت باشد. گزینه‌‌های متعددی برای برداشت از پرداخت وجود دارد، مانند کارت نقدی، پی پال و پرداخت مستقیم.

 

سایت های فریلنسری خارجی

 

سایت Freelancer

  • انواع کار ارایه شده: ترجمه‌ی محتوا، توسعه دهنده وب، سوشال مدیا مارکتینگ
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: ردیاب درصد پیشرفت فرد، امکان لایو چت، پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • جنبه‌ها‌ی منفی: رابط کاربری پیچیده، درخواست‌ها‌ی اسپم، مشتریان فیک

وب سایت freelancer نیز در زمره‌ی یکی از بهترین وب سایت‌ها‌ی فریلنسری است که در آن متخصصان و شرکت‌‌هایی از سراسر جهان در پروژه‌‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند. حدود ۲۵ میلیون نفر در این سایت کاربر هستند. به لطف طیف گسترده‌ای از تخصص، مشتریان می‌توانند به راحتی یک متخصص از هر نوع را پیدا کنند. می‌توانید به عنوان یک فریلنسر یا صاحب کسب و کار ثبت نام کنید. برای ثبت نام به عنوان فریلنسر، باید فرم ثبت نام کوتاهی را پر کنید، که شامل تایید ایمیل و اتصال به حساب‌‌های دیگر شما در پلتفرم‌ها‌ مثل فیسبوک، تایید هویت و آدرس محل زندگی، اطلاعات دقیق از جمله مهارت‌ها، سوابق تحصیلی و تجربه کاری خود را ارائه دهید. ۸درخواست شغلی اول شما رایگان است ولی برای ارسال درخواست‌ها‌ی بیشتر باید حق عضویت پرداخت کنید. علاوه بر پروژه‌ها، مسابقات زیادی مانند کارهای بصری یا طراحی وجود دارد. فریلنسرها می‌توانند با کسب درآمد همراه با نظرات در پروفایل خود از این مسابقات بهره مند شوند. هر فریلنسر پس از تکمیل یک کار، پرداخت کامل دریافت خواهد کرد. با این حال، این پلتفرم ۱۰٪ از کل درآمد شما را برای مسابقات و پروژه‌‌های ثابت می‌گیرد. مانند بسیاری از سایت‌‌های فریلنسری، می‌توانید برای برداشت از PayPal یا انتقال مستقیم استفاده کنید.

 

بهترین سایت های فرینلسری

 

سایت Flexijobs

  • انواع کار ارایه شده: مهارت نوشتن، تولید محتوا، رونویسی
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: ضمانت برگشت پول حدکاثر ۳۰ روزه، پشتیبانی خوب، خالی از هرگونه خطر کلاهبرداری
  • جنبه‌ها‌ی منفی: برخی از مشاغل پرمیوم را باید خارج از این پلتفرم جست و جو کرد.

وب سایت Flexijobs در زمینه‌ی فرصت‌ها‌ی شغلی از راه دور با ساعت کاری منعطف، از جمله مشاغل آزاد، نیمه وقت و تمام وقت تخصص دارد. در این سایت دسته بندی‌‌های گسترده‌ای ، از تحصیل و آموزش گرفته تا شغل روزنامه نگاری و نویسندگی، وجود دارد. Flexjobs تضمین می‌‌کند که هر شغل فهرست شده در وب سایت قانونی است. این برنامه همه موارد را تأیید و غربال می‌کند، کلاهبرداری‌ها‌ و شرکت‌‌های جعلی را فیلتر می‌کند. برخلاف سایر تابلوهای کار آنلاین، این وب سایت فریلنسری هیچ گونه تبلیغاتی را در صفحه خود نمایش نمی‌‌ دهد. برای یافتن مشاغل آزاد، کاربران باید برای اشتراک ثبت نام کنند. چهار طرح موجود است که از ۶.۹۵ دلار در هفته شروع می‌شود. هر اشتراک دسترسی نامحدودی به لیست مشاغل، همراه با یک نمونه کار شخصی، مشاوره شغلی، و تست مهارت‌‌های رایگان را می‌دهد. کاربران می‌توانند هزینه اشتراک خود را با کارت پیش پرداخت یا پی پال پرداخت کنند. ۳۰ روز ضمانت رضایت وجود دارد، به این معنی که در صورت نارضایتی از خدمات، می‌توانید بازپرداخت کامل دریافت کنید.

 

بهترین سایت های فریلنسینگ خارجی

 

سایت SimplyHired

  • انواع کار ارایه شده: منابع انسانی، بازار‌‌های مالی، ثبت داده ( Data Entry)
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: راهنمایی‌ها‌ی کمک کننده، ابزار شغلی رایگان
  • جنبه‌ها‌ی منفی: ارسال اسپم از وب سایت‌ها‌ی خارجی

وب سایت SimplyHired یک سایت فریلنسری است که در آن شرکت‌ها‌ می‌توانند فرصت‌‌های شغلی را به صورت رایگان ارسال کنند. کاربرد دیگر این پتفرم جمع‌آوری پیشنهادهای شغلی را از سرتاسر اینترنت در یک صفحه است. این سایت یک از بهترین رابط‌های کاربری در بین سایت‌های فریلنسری را دارد، که مشاهده مشاغل را بر اساس دسته بندی آسان می‌کند. فرصت‌‌های فریلنسری مختلفی در زمینه‌ها‌ی مختلف از جمله مالی و بازاریابی وجود دارد. برای یافتن یک شغل خاص، کافی است کادر جستجو را با کلمات کلیدی مرتبط پر کنید. برای داشتن نتایج مرتبط‌تر، آن را با پر کردن شهر، ایالت یا کد پستی خود محدود کنید. جویندگان کار همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر مانند نمای کلی حقوق و دستمزد یک شرکت، لیستی از مزایای ارائه شده، و بررسی‌‌های ارسال شده توسط کارمندان واقعی آن، به صفحات شرکت دسترسی پیدا کنند. افراد می‌توانند از طریق SimplyHired بدون داشتن پروفایل آگهی‌ها‌ و پیشنهادات را مشاهده کنند. با این حال، ثبت نام برای یک حساب کاربری به شما امکان می‌دهد به ابزارهای شغلی مختلفی مانند تعیین حقوق تخمینی و رزومه ساز دسترسی داشته باشید.

سایت های فریلنسری

 

سایت Guru

  • انواع کار ارایه شده: مارکتینگ، برنامه نویسی، مدیریت
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: پرداخت امن، عضویت رایگان، امکان سفارشی سازی لیست شغلی
  • جنبه‌ها‌ی منفی: احتمال وجود مشتریان فیک

سایت Guru محلی برای فریلنسرها و شرکت‌ها‌ در سراسر جهان برای همکاری با یکدیگر است. شرکت‌ها‌ می‌توانند افراد حرفه‌ای با مهارت‌‌های مختلف مانند برنامه نویسان، طراحان گرافیک و مدیران محصول را استخدام کنند. این وب‌سایت فریلنسری با دسته بندی جذاب خود، فهرست‌ها‌ی شغلی و ارسال پیشنهاد به مشتریان را آسان می‌‌‌کند. با ثبت نام و ایجاد پروفایل فریلنسر شروع کنید. این سیستم بر اساس مجموعه مهارت و تجربه کاری شما توصیه‌‌های شغلی را ارائه می‌دهد. فریلنسرها می‌توانند برای پروژه‌‌های بلندمدت یا کوتاه مدت مناقصه بدهند و برای هر پروژه قیمت ثابتی بدهند. چندین روش برداشت برای دریافت درآمد شما وجود دارد، از جمله PayPal و انتقال مستقیم‌‌. مهمتر از آن، این سایت تضمین می‌کند که فریلنسرها با محافظت از SafePay به موقع حقوق دریافت می‌کنند هر فریلنسری که در این وب سایت فریلنسری ثبت نام کند، یک عضویت اولیه رایگان دریافت می‌کند. با این حال، طرح‌‌های عضویت پولی شامل ابزارهای بیشتری برای برجسته کردن پروفایل شما می‌شود.

 

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

 

وب سایت LinkedIn

  • انواع کار ارایه شده: کپی رایتینگ، ترجمه، طراح گرافیک
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: فرصت‌ها‌ی شبکه سازی، بروز بودن اخبار، مقرون به صرفه
  • جنبه‌ها‌ی منفی: ارسال پیام‌ها‌ی اسپم از کاربران مخرب

لینکداین یکی از بهترین و محبوب ترین سایت‌‌های کاریابی و فریلنسری است که راهی آسان برای یافتن شغل در زمینه‌‌های مختلف را ارائه می‌دهد. همچنین یک پلتفرم شبکه اجتماعی برای حرفه ای‌ها‌ برای ارتباط و تعامل با یکدیگر است.

برای شروع به سادگی ثبت نام کنید و یک نمایه ایجاد کنید. تا آنجا که ممکن است اطلاعاتی مانند مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه کاری خود را وارد کنید. یک پروفایل جامع لینکدین می‌تواند فرصت‌‌های شغلی بیشتری را ایجاد کند. افزودن یک پست جدید همچنین می‌تواند نمایه شما را بیشتر در معرض دید قرار دهد. به عنوان مثال، اگر یک نویسنده مستقل هستید، پستی ایجاد کنید که تخصص خود را توضیح دهد و نمونه کارها را پیوست کنید. کارفرمایان بالقوه ممکن است نمایه شما را پیدا کنند و به شما پیشنهاد دهند. مرور پست‌‌های شغلی لینکدین نیز راهی عالی برای یافتن فرصت‌‌های شغلی آزاد است. برای یافتن شغل آزاد مورد نظر خود، حتما از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید و نتایج را از جدیدترین‌ها‌ مرتب کنید.

بهترین سایت های فریلنسینگ خارجی

 

سایت Behance

  • انواع کار ارایه شده: تصویرگری، عکاسی، طراحی سایت
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: مخاطبین گسترده، فرصتهای شبکه سازی، محتوای سفارشی شده
  • جنبه‌ها‌ی منفی: محیط رقابتی، اندازه فایل عکس محدود شده

پلتفرم Behance متفاوت از سایت‌‌های فریلنسری قبلی در لیست است. این یک شبکه اجتماعی برای استعدادهای خلاق است که به یکی از بهترین سایت‌ها‌ی فریلنسری در زمینه طراحی و تصویرگری تبدیل شده است. مردم در سراسر جهان از این وب سایت برای ساختن نمونه کارها و به اشتراک گذاری کارهای خلاقانه خود از انیمیشن‌ها‌ و تصاویر گرفته تا طراحی وب سایت و گرافیک استفاده می‌کنند. چه یک طراح گرافیک آزاد، چه طراح وب یا انیماتور باشید، ، Behance مکانی برای کشف شدن توسط کارفرمایان بالقوه فراهم می‌کند. از آنجایی که این یک سایت شبکه‌ای است، هرچه پروفایل‌‌های بیشتری را دنبال کنید، پست‌‌های بیشتری در فید شما ظاهر می‌شود. این فرصتی برای کشف فرصت‌‌های شغلی آزاد بیشتر می‌دهد.

Behance همچنین لیست مشاغل را ارائه می‌دهد. هر فریلنسر با توجه به مجموعه مهارت‌ها‌ و دسته بندی خود یک توصیه شغلی شخصی دریافت می‌کند و پیدا کردن کار آزاد مطابق با تخصص فرد را آسان تر می‌کند.

 

بهترین سایت های فریلنسینگ خارجی

 

سایت Designs99

  • انواع کار ارایه شده: وب، لوگو و طراح گرافیک
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: پرداخت امن، محیط اختصاصی، افراد فعال
  • جنبه‌ها‌ی منفی: کارمزد بالای سرویس‌ها‌، سطح طراح می‌تواند محدود شود

برای دیزاینر‌ها‌ و طراحان آزاد که به دنبال شغل هستند، ۹۹designs گزینه‌‌های زیادی را ارائه می‌دهد. این یک وب سایت مستقل است که به طور ویژه در حوزه ی طراحی و مشاغل مرتبط ، طراحی شده است تا افراد بتوانند در آن همکاری کنند. پروژه‌‌های طراحی مختلفی از طراحی لوگو و جلد کتاب گرفته تا لباس و کالا در این سایت وجود دارد. پس از ثبت نام، به شما درخواست داده می‌شود که یک پروفایل بسازید و تجربه کاری خود را درج کنید. تیم سرپرستی درخواست شما را بررسی می‌کند و سطح طرح شما را تعیین می‌کند. هرچه سطح شما بالاتر باشد، دید بیشتری روی پلت فرم خواهید داشت. ۹۹designs جستجوی مشاغل آزاد با تخصص شما را آسان می‌کند. با انتخاب صنایع، سبک‌ها‌ و دسته بندی‌‌های طراحی و دیزاین، به لیستی از مشاغل برای انتخاب دسترسی خواهید داشت. هر زمان که با مشتری جدیدی کار می‌کنید، ۹۹designs هزینه معرفی ۱۰۰ دلار و هزینه پلتفرم از ۵٪ تا ۱۵٪ را دریافت می‌کند. فریلنسرها از طریق PayPal یا Payoneer در عرض سه روز کاری و زودتر برای افرادی با سطوح پروفایل بالاتر پول دریافت می‌کنند.

 

بهترین سایت فریلنسری

 

سایت Dribbble

  • انواع کار ارایه شده: موبایل دیزاین، تصویرگری، انیمیشن
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: شبکه‌ی بالا، جامعه‌ی جهانی، الهام بخش طراحی شما
  • جنبههای منفی: لیست‌‌های مشاغل آزاد یا فریلنسینگ تنها با نسخه پرمیوم و پولی در دسترس هستند

سایت Dribbble یکی از محبوب ترین و بهترین سایت‌ها برای استعدادهای خلاق برای میتینگ، ارتباط و تعامل با یکدیگر در مشاغل فریلنسری به حساب می‌آید. طراحان و هنرمندان از این وب سایت برای ساخت نمونه کارها و تبلیغ برندهای خود استفاده می‌کنند. ایجاد یک نمونه کار در وب سایت می‌تواند شانس شما را برای استخدام افزایش دهد. این کار را با ثبت نام در یک حساب کاربری و آپلود طرح‌‌های خود انجام دهید. راه دیگر برای یافتن فرصت‌‌های کاری این است که صفحه کار را در مرورگر خود باز کنید. انواع مختلفی از مشاغل در وب سایت وجود دارد، از جمله طراحی UI/UX و تولید محتوا. با این حال، دسترسی به لیست مشاغل آزاد محدود به کاربران ممتاز است. نسخه پریمیوم Dribbble از ۵ تا ۱۵ دلار در ماه متغیر است. با نسخه حرفه ای، کاربران می‌توانند ویدیوها و تصاویر چند شات را در پروفایل خود آپلود کنند. یک حساب پریمیوم نیز در لیست‌‌های جستجوی استخدام اولویت دارد.

سایت فریلنسری

 

سایت People per Hour

  • انواع کار ارایه شده: برنامه نویسی، ژورنالیسم، برندسازی
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: قابلیت لیست سازی بر اساس لوکیشن، پرداخت امن، ارسال صورتحساب اتوماتیک
  • جنبه‌ها‌ی منفی: تعداد پیشنهادات رایگان در ماه ۱۵ عنوان می‌باشد

همانطور که از نام آن پیداست، People Per Hour به کسب و کارها کمک می‌کند تا فریلنسرهای حرفه‌ای را برای استخدام ساعتی یا پروژه‌ای پیدا کنند. میلیون‌ها‌ فریلنسر از صنایع مختلف مانند روابط عمومی‌‌، بازاریابی و روزنامه نگاری وجود دارد. فریلنسرها می‌توانند به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنند و شروع به تنظیم پروفایل خود کنند. توجه داشته باشید که ناظران هر درخواست را قبل از تایید آن بررسی خواهند کرد. پس از تایید، فریلنسرها می‌توانند جستجوی مشاغل در دسته‌‌های مختلف را آغاز کنند. هنگام کار بر روی یک پروژه، فریلنسرها می‌توانند پیشنهادات خود را ارسال کرده و قیمت خود را تعیین کنند. پس از اتمام کار، می‌توانند به راحتی صورت حساب پروژه‌ی انجام شده را از بخش داشبورد سایت تهیه کنند. مانند بسیاری از سایت‌‌های فریلنسینگ ، برای درآمد ۳۵۰ دلاری، وب سایت فریلنسری هزینه خدمات ۲۰ درصدی را دریافت می‌کند. البته، با کار بیشتر، کارمزد کاهش می‌یابد.

 

سایت فرینلسینگ

 

سایت ServiceScape

  • انواع کار ارایه شده: نگارش آکادمیک، ترجمه، ویرایش مانیفست
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: ساختار قیمت گذاری سفارشی، گزینه برنامه ریزی انعطاف پذیر، ارتباط موثر با دیگر کاربران
  • جنبه‌ها‌ی منفی: درصد کمیسیون بالا و زمینه محدود تخصص

سایت ServiceScape یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری که متخصص در کار نویسندگی، تحریریه و ترجمه آزاد است، می‌باشد. این پلتفرم به فریلنسرها کمک می‌‌‌کند تا پروفایل‌ها‌یی بسازند و آن‌ها‌ را به یک پایگاه داده مشتری در حال رشد ارتقا دهند. چیزی که ServiceScape را از سایر پلتفرم‌ها‌ متمایز می‌کند، فرآیند استخدام است. فریلنسرها به جای ارائه پیشنهاد یا ارسال پیشنهاد، به سادگی منتظر پیشنهادهای کاری از سوی مشتریان هستند. بنابراین، داشتن پروفایلی که برجسته باشد بسیار مهم است. فریلنسرها و کارفرمایان می‌توانند به راحتی از طریق ServiceScape با یکدیگر ارتباط بگیرند. هر دو طرف می‌توانند پیام ارسال کنند و یک تماس کنفرانسی را برنامه ریزی کنند. ServiceScape درآمد را هر ماه از طریق PayPal، چک و توزیع می‌کند. فریلنسرها می‌توانند یک ساختار قیمت گذاری سفارشی، بر اساس پروژه یا ساعتی تعیین کنند. با این حال، این پلتفرم برای هر کار تکمیل شده، ۵۰٪ کارمزد کمیسیون دریافت می‌کند.

 

بهترین سایت فریلنسری

 

سایت DesignHill

  • انواع کار ارایه شده: وب‌سایت، برندینگ، طراحی مرچندایز
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: خدمات رایگان، پشتیبانی به صورت لایو، دارای فروشگاه آنلاین درون سازمانی
  • جنبه‌ها‌ی منفی: صرفا در حیطه تخصصی طراحان می‌باشد

سایت DesignHill یک بازار خلاقانه است که در آن مشاغل طراحی با کیفیت را از طراحان و هنرمندان حرفه‌ای تهیه می‌کنند. طیف گسترده‌ای از مشاغل طراحی، از جمله لوگو، وب سایت و بروشور وجود دارد. شما با ثبت نام برای یک حساب کاربری، به طیف گسترده‌ای از مشاغل طراحی آزاد و مسابقات طراحی مختلف دسترسی خواهید داشت. سایت دیزاین هیل یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری برای رشد سبد کاری خود و ایجاد روابط با مشتریان در زمینه‌های طراحی و برندینگ و … است. به عنوان یک فریلنسر، در این وب سایت می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند ماشین حساب سود و سازنده کارت ویزیت، فروشگاه‌‌های خود را بسازید و فروش جهانی خود را شروع کنید. DesignHill فقط هزینه خدمات را از مشتریان دریافت می‌کند. بنابراین، یک فریلنسر کل مبلغ پول را از مشاغل طراحی، مسابقات و… به حساب DesignHill خود دریافت می‌کند.

 

سایت های فریلنسینگ

 

سایت TaskRabbit

  • انواع کار ارایه شده: خدمات پیکی، تمیز کردن خانه، دستیار شخصی
  • جنبه‌ها‌ی مثبت: خدمات رایگان، نرخ‌‌های سفارشی ساعتی
  • جنبه‌ها‌ی منفی: فقط در مناطق خاصی از شهرها موجود است

برای کسب درآمد از خرید مواد غذایی یا اسمبل یک مبلمان، وب سایت TaskRabbit را بررسی کنید. TaskRabbit یکی از بهترین سایت‌های ارائه دهنده خدمات فریلنسری است. که برای پروژه‌های یک روزه مشتریان را با فریلنسرها برای کمک به کارهای مختلف روزمره مرتبط می‌کند. برخلاف اکثر سایت‌ها‌ی فریلنسری که مشاغل حرفه‌ای را فهرست می‌‌‌کنند، TaskRabbit فهرستی از کارهای ساده مانند کارهای خانه، نصب روشنایی و تحویل را ارائه می‌‌‌کند. برای شروع، به سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید، منطقه و دسته بندی خود را انتخاب کنید و نرخ ساعتی را تعیین کنید. با هر برنامه ای، تیم TaskRabbit یک بررسی و بررسی پس زمینه انجام می‌دهد. پس از تایید پروفایل، فریلنسر باید ۲۵ دلار هزینه ثبت نام بپردازد. سپس آن‌ها می‌توانند شروع به کشف مشاغل و مدیریت کار از طریق برنامه تلفن همراه کنند. هر زمان که فریلنسرها کاری را انجام می‌دهند، صورت حساب برای ساعات کار ارسال می‌کنند. سپس مشتریان مستقیماً به حساب بانکی ثبت شده پول واریز می‌کنند. TaskRabbit فقط هزینه خدمات را از مشتریان دریافت می‌کند، بنابراین مترجمان آزاد کل مبلغی را که دریافت می‌کنند دریافت خواهند کرد.

 

سایت فریلنسینگ

چگونه وب‌سایت‌ها‌ی برتر فریلنسینگ امتخاب کنیم

برای اطمینان از اینکه هر وب سایت فریلنسری موجود در لیست ما قابل اعتماد و قابل اعتماد است، عوامل مختلفی مانند:

شرایط و ضوابط:

وب‌سایت‌ها‌ی فریلنسر منتخب دارای شرایط و ضوابط مستند هستند که هم از فریلنسرها و هم از کارفرمایان در پلتفرم‌ها‌ی مذکور محافظت می‌کنند.

پشتیبانی مشتری

هر سایت فریلنسری پشتیبانی مشتری را برای راهنمایی کاربران و حل هر گونه اختلاف ارائه می‌دهد.

روش‌‌های پرداخت و برداشت:

فریلنسرهای محلی و جهانی می‌توانند از طریق چندین گزینه مانند نقل و انتقالات بانکی و پرداخت الکترونیکی از وب سایت‌‌های فریلنسری پرداخت دریافت کنند.

سخن پایانی ما

برای کسانی که به دنبال مشاغل اداری یا فنی هستند، از جمله توسعه دهندگان وب، مدیران رسانه‌‌های اجتماعی، یا مشاوران مالی – در اینجا بهترین توصیه‌‌های وب سایت آزاد ما وجود دارد.

  • Upwork
  • Toptal
  • LinkedIn

در انتها همچنین می‌توان اشاره کرد اگر به دنبال مشاغل خلاقانه مانند نویسندگان، طراحان گرافیک، یا تصویرگران هستید –بهترین وب سایت‌‌های فریلنسری عبارتند از:

  • Fiverr
  • Flexijobs
  • Dribbble

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *