دانستنی

معرفی بهترین سایت های فریلنسری داخلی و خارجی

مزیت‌های فریلنسینگ در سایت‌های داخلی:

  • پیدا کردن پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • کسب درآمد به‌طور امن و پرداخت به‌موقع دستمزد‌ها

فعالیت در سایت‌های داخلی به افرادی که تازه به فریلنسینگ روی آورده‌اند پیشنهاد می‌شود.

بهترین سایت های فریلنسری داخلی و خارجی

مزیت‌های فریلنسینگ در سایت‌های خارجی:

  • این سایت‌ها دارای حجم عظیمی از پروژه‌های مختلف از سرتاسر جهان هستند، پس می‌توانید با خیلی از شرکت‌های معتبر همکاری کنید
  • کسب درآمد به دلار

فعالیت در سایت‌های خارجی به افرادی که کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستند و از توانایی‌های خودشان مطمئن می‌باشند پیشنهاد می‌شود.

سایت‌های داخلی

کارلنسر

بهترین سایت های فریلنسری

کارلنسر را باید یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری داخلی دانست که سال‌ها است تاسیس شده و روزانه پروژه‌های مختلفی در این سایت ثبت شده و به پایان می‌رسند. در این سایت، ثبت پروژه و آگهی برای کارفرما کاملا رایگان است، پس می‌توان کارلنسر را محیطی مناسب برای کارفرماها دانست، هم‌چنین فریلنسر‌ها در این سایت رتبه‌بندی می‌شوند و امتیازی به آن‌ها تعلق می‌گیرد که از این طریق، کارفرماها می‌توانند خیلی راحت فردی مناسب برای پروژه خود پیدا کنند و خیالشان از این بابت آسوده باشد. در بخشی از سایت کارفرما و فریلنسر می‌توانند با یکدیگر چت کرده و تمامی مسائل مختلف را با یکدیگر در میان بگذارند. در این سایت‌ می‌توانید در زمینه‌های مختلفی مانند تایپ، برنامه‌نویسی، گرافیک، طراحی لوگو و … پروژه دریافت کنید.

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

پارسکدرز

بهترین سایت های فریلنسری

پارسکدرز یکی دیگر از سایت‌های قدیمی فریلنسری است که محیطی فوق‌العاده را برای ارتباط کارفرما و فریلنسر تشکیل داده است. عضویت و ثبت آگهی در این سایت کاملا رایگان بوده، اما ۱۰ درصد از مبلغ دستمزد به‌صورت کارمزد به پارسکدرز تعلق می‌گیرد که اندکی زیاد به‌نظر می‌رسد. پارسکدر هزاران فریلنسر حرفه‌ای و ماهر دارد، پس اگر پروژه‌ای دارید و برای انجام آن به دنبال شخصی ماهر می‌گردید، می‌توانید پارسکدرز را انتخاب کنید. در این سایت پروژه‌هایی در زمینه برنامه‌نویسی، ترجمه، سئو، طراحی لوگو و … وجود دارد و اگر مهارت کافی داشته باشید، می‌توانید خیلی راحت از این سایت به کسب درآمد برسید.

پونیشا

بهترین سایت های فریلنسری

سایت پونیشا دارای معایب و مزایایی است که همین موضوع باعث می‌شود خیلی از افراد به سراغ این سایت نروند. اما اگر با شرایط سایت مشکلی نداشته باشید، پونیشا می‌تواند برای شما به یکی از بهترین بستر‌های دریافت پروژه تبدیل شود. در این سایت شما قادر هستید به‌صورت تیمی و چند نفره پروژه‌ای را دریافت کنید. فعالیت در پونیشا،‌ در ابتدا رایگان است، اما بعد‌ها برای ارسال پیشنهاد به کارفرما، باید مبلغی به سایت بپردازید. این سایت در زمینه‌های برنامه‌نویسی، طراحی لوگو، ترجمه،‌ ساخت گیم، تایپ، دیجیتال مارکتینگ و … فعالیت می‌کند.

پارس فریلنسر

بهترین سایت های فریلنسری

پارس فریلنسر یکی دیگر از سایت‌های باکیفیت و معتبر در زمینه فریلنسینگ است که مزایای بسیاری دارد و می‌توان گفت یکی از بهتری سایت‌ها برای کارفرماها و هم‌چنین فریلنسر‌ها است. در این سایت از کارفرما هیچ کمیسیونی دریافت نمی‌شود و می‌توانید به صورت رایگان پروژه‌های خودتان را آگهی کنید. هم‌چنین هرکدام از فریلنسر‌ها دارای پروفایل مختص خودشان هستند که کارفرما می‌تواند از این طریق به ویژگی‌ها و مشخصات افرادی که قصد دارند پروژه‌ او را به عهده بگیرند دسترسی داشته باشد و از بین آن‌ها فردی که مناسب‌تر است را انتخاب کند. هم‌چنین سیستم پرداخت امن، باعث شده که فریلنسر خیالش از پرداخت دستمزد راحت باشد. در مجموع پارس فریلنسر را باید یکی از بهترین سایت‌ها در این زمینه دانست که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن سر بزنید.

سایت‌های خارجی

Freelancer

بهترین سایت های فریلنسری

Freelancer را باید بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سایت فریلنسری دانست که حتی خیلی از ایرانی‌ها هم با آن آشنا هستند و در آن فعالیت می‌کنند. دریافت پروژه یا آگهی کردن یک پروژه در این سایت کاملا رایگان است و هرکدام از فریلنسر‌ها دارای یک پروفایل هستند که تمام سابقه و مهارت‌های آن‌ها در این قسمت ثبت شده و کارفرماها می‌توانند از این بخش به مشخصات افراد دسترسی داشته باشند و فردی مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنند. این سایت در هر زمینه‌ای که فکرش را می‌کنید فعالیت دارد و اگر این قابلیت را در خود می‌بینید که می‌توانید در پروژه‌های خارجی سهیم باشید، به هیچ وجه این سایت را از دست ندهید.

Fiverr

بهترین سایت های فریلنسری

Fiverr را باید دومین سایت بزرگ در زمینه فریلنسینگ دانست که روزانه حجم زیادی از پروژه‌ها در آن ثبت می‌شود و با توجه به تعداد بسیار بالای فریلنسر‌های سایت Fiverr، پروژه‌ها عموما خیلی زود واگذار می‌شوند. این سایت در زمینه‌هایی مثل برنامه‌نویسی، گرافیک و طراحی لوگو، دیجیتال مارکتینگ، ساخت ویدیو و انیمیشن و … فعالیت می‌کند. بعد از اتمام پروژه‌ها، کار نهایی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و بدین صورت کارفرما‌ها می‌توانند خیلی راحت‌تر به فردی مناسب برای پروژه خود برسند. روند پرداخت دستمزد در این سایت به این شکل است که تا کارفرما از نتیجه نهایی راضی نباشد، هیچ پرداختی هم صورت نمی‌گیرد.

Upwork

بهترین سایت های فریلنسری

Upwork جزو قدیمی‌ترین سایت‌های فریلنسری است که بیش از ۲۳ سال در این حوزه فعالیت می‌کند و بسیاری از فریلنسر‌های توانمند در این سایت مشغول به کار هستند و شما هم می‌توانید به این جمع بپیوندید. در این سایت روزانه تعداد زیادی پروژه در زمینه‌هایی مانند برنامه‌نویسی، گرافیک و طراحی لوگو، ترجمه، دیجیتال مارکتینگ، ساخت گیم، تولید محتوا و سئو و … قرار می‌گیرد که می‌توانید با توجه به تخصص خودتان، در هرکدام از بخش‌ها به فعالیت بپردازید. اگر به دنبال یک سایت خارجی و فریلنسری می‌گردید، Upwork می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

Toptal

بهترین سایت های فریلنسری

Toptal را باید بهترین محیط برای افراد حرفه‌ای دانست، این سایت فری‌لنسر‌ها را از طریق مصاحبه‌ها و آزمون‌های سخت و دشوار استخدام می‌کند، به همین دلیل، افرادی که در این سایت فعالیت دارند، همگی حرفه‌ای و جزو بهترین‌ها هستند. اکثر شرکت‌های بزرگ پرو‌ژه‌های خودشان را در این سایت آگهی می‌کنند، به همین دلیل پروژه‌های این سایت اکثرا بزرگ بوده و با انجام آن‌ها می‌توانید درآمد خیلی خوبی داشته باشید. اما همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، استخدام در این سایت به عنوان فریلنسر اصلا کار آسانی نیست و اگر تازه‌کار هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سمت این سایت نروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *