دانستنی

معرفی سایت های فریلنسری ایرانی

معرفی سایت های فریلنسری ایرانی

حال که میدانید فریلنسر چیست و چه نوع مزایا و معایبی دارد، میخواهیم شما را با سایت های فریلنسری آشنا کنیم. سایت‌ های معتبری در زمینه فریلنسینگ وجود دارند که اگر به آن‌ها سر بزنید می‌توانید از خدمات فریلنسینگ یعنی سفارش انجام پروژه و یا در اختیار گرفتن آن استفاده کنید. در این بخش سعی می‌کنیم تعدادی از بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی را بررسی کنیم:

  • سایت پونیشا : پونیشا سایتی است که می‌توانید به راحتی در آن به فریلنسینگ بپردازید و افرادی از سراسر ایران از این سایت استفاده می‌کنند. در این سایت فریلنسرها در زمینه های مختلفی به ارائه خدمات پرداخته و به راحتی می‌توانند نیاز شما به یک متخصص را برطرف کنند.
  • سایت فریلنس پارس : فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.
  • سایت کارلنسر: کارلنسر با هدف فراهم ساختن یک فضای کاری حرفه ای بین کسب و کارها و متخصصین حرفه ای ایجاد شده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ضریب استفاده از اینترنت شکل و مفهوم کار دستخوش تغییرات زیادی شده است. این تغییرات فرصت های فراوانی را در اختیار کارآفرینان ، متخصصین و افراد علاقه مند به تکنولوژی های جدید می گذارد. فریلنسینگ یا دورکاری شیوه ای از کار است که در آن متخصصین بدون نیاز به حضور دایمی در دفتر کار یا تعهد بلند مدت به یک شرکت به صورت پروژه ای خدمات حرفه ای خود را به کسب و کارها ارایه می دهند. همگام شدن با تغییرات و شیوه های جدید رمز موفقیت هر فرد یا سازمان موفقیست. کارلنسر به منظور تسهیل ارایه خدمات و افزایش رقابت پذیری کسب و کارها و همچنین فراهم آوردن فرصت کاری برابر برای متخصصین اقدام به طراحی پلتفرم برونسپاری پروژه های کوچک و بزرگ نموده است.
  • سایت تایپ ایران : تایپ ایران یکی از مهم ترین سایت‌های فریلنسری ایرانی در زمینه تایپ است که شما را به افراد متخصص دراین زمینه وصل می‌کند. اگر به در تایپ مهارت دارید و یا پروژه ای در این زمینه دارید، تایپ ایران محل مناسبی برای رفع نیاز شما می‌باشد.
  • سایت پارسکدرز : یکی دیگر از سایت‌های مطرح فریلنسینگ ایرانی سایت پارسکدرز است که خدماتی در زمینه گرافیک، ترجمه، برنامه نویسی و غیره به مخاطبان خود ارائه می‌دهد و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.
  • سایت دورکار : سایت دورکار نیز مشابه سایر سایت‌های فریلنسری امکانات گسترده ای را از سراسر ایران در اختیار شما قرار می‌دهد. در این سایت پروژه هایی در زمینه هایی مانند گرافیک، ترجمه و تحقیق، طراحی وب و اپلیکیشن و غیره انجام می‌شود و پروژه های آن در دسترس بسیاری از کارفرمایان و فریلنسرها است.
  • سایت گودکو : سایت گودکو نیز در زمینه فریلنسینگ مورد توجه است و می‌تواند محلی برای انجام پروژه و یا شاغل شدن شما باشد. اگر تمایل به فعالیت در این زمینه دارید شاید بد نباشد به این سایت هم مراجعه کنید.
  • سایت انجام میدم : این سایت یکی از محبوب ترین سایت‌های فریلنسری ایرانی است که در آن می‌توانید بسیاری از کارها را با قیمتی مناسب سفارش دهید و یا حتی به عهده بگیرید. گرافیک، تبلیغات و برنامه نویسی از جمله زمینه هایی هستند که از طریق این سایت می‌توانید در انجام آن‌ها مشارکت کنید.

معرفی سایت های فریلنسری خارجی

بسیاری از برنامه نویسان به دلیل علاقه به کسب و کار ارزی و یا به عبارتی دیگر کسب درآمد دلاری، به سمت فریلنسری جذب شده اند. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب درآمد دلاری هستید، بهتر است خوبی با سایت های فریلنسری خارجی آشنا شوید. در این بخش از مطلب قصد داریم سری به سایت‌های خارجی بزنیم و تعدادی از محبوب ترین سایت‌های فریلنسری خارجی را نیز معرفی کنیم. اگر از داخل ایران قصد همکاری با این سایت ها را دارید بهتر است از قوانین و محدودیت‌هایی که ممکن است برای کاربران ایرانی وجود داشته باشد، اطلاع کامل پیدا کرده و سپس برای انجام پروژه اقدام کنید:

  • سایت Freelancer : یکی از معروف ترین سایت‌های فریلنسینگ که خدمات خود را در زمینه های بسیار مختلفی ارائه می‌دهد سایت فریلنسر است. این سایت یکی از منابع مهم برای فریلنسرهایی است که امکان انجام پروژه ها را به صورت بین المللی دارند.
  • سایت UpWork : فضای تعاملی این سایت شما را به سفر در دنیای فریلنسینگ تشویق می‌کند. این سایت امکان همکاری با شرکت‌های مطرحی مانند مایکروسافت را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • سایت Toptal : این سایت شما را دست خالی برنمی‌گرداند و برای بسیاری از مهارت‌ها توانایی ارائه خدمات دارد. این سایت ادعا می‌کند که می‌تواند ۳ درصد از بهترین فریلنسرهای دنیا را در اختیار کمپانی‌ها قرار دهد.
  • سایت Aquent : یکی از سایت‌های تحسین شده در زمینه فریلنسینگ سایت Aquent است که کیفیت بالای پروژه های تحویلی را عامل موفقیت خود می‌داند. یکی از ویژگی‌های این سایت این است که به فریلنسرهای تازه کار کمک می‌کند تا با تعریف مهارت‌های خود دستمزد مناسب هر کار را برای خود تخمین بزنند.
  • سایت ۹۹Designs : تمرکز این سایت بیشتر بر ارائه پروژه های طراحی است و مرجع مناسبی برای طراحان محسوب می‌شود تا پروژه‌های هیجان انگیزی را به عهده بگیرند. اگر به این زمینه علاقمند هستید اما تجربه کافی ندارید، می‌توانید کار خود را در این سایت با پروژه های کوچکتر شروع کرده و مهارت خود را تقویت کنید.
  • سایت fiverr : فایور یکی از مشهورترین سایت های فریلنسری خارجی است که شما می‌توانید با معرفی مهارت‌ها و مبلغ پیشنهادی خود، برای گرفتن پروژه با سایر فریلنسرها رقابت کنید. این سایت سرویس‌های بسیار متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *