دانستنی

معرفی چند شغل خانگی پر درآمد با دورکاری

معرفی چند شغل خانگی پر درآمد با دورکاری

شغل های خانگی پردرآمد

انقلاب دورکاری مفهوم و پدیده‌ای نوظهور است. هر کسی به کسب درآمد در خانه علاقمند است. ولی برخی از افراد به ویژه آقایان به دنبال یک شغل خانگی پر درآمد با دورکاری هستند تا بتوانند هزینه‌های خانواده را تأمین کنند.

همه افراد جدید، خواهان آزادی عمل بیشتری هستند. جوانان علاقه‌ای به سیاست‌ها و قوانین کار دفتری ندارند و به دنبال مشاغل دورکاری انعطاف پذیر و پر درآمد می‌روند. کسی دیگر به دنبال قربانی کردن زندگی خانوادگی در قبال شغل کارمندی با درآمد متوسط نیست. اینجاست که اهمیت یک شغل خانگی پر درآمد مشهود می شود.

طبق بررسی‌های انجام شده، حتی کارکنان اداری هم می‌خواهند بخشی از کارشان را به صورت دورکاری انجام دهند. برخی از شرکت‌ها هم برای رفاه حال کارکنان و افزایش بهره‌وری، شرایط دورکاری پاره وقت را می‌پذیرند.بعلاوه با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از فعالیت‌های کاری، آموزشی و خدماتی به صورت دورکاری انجام می‌شوند. فریلنسر‌هایی که قبل از همه‌گیری این بیماری به دورکاری مشغول بوند، تغییر زیادی در شرایط زندگی را احساس نکرده و به راحتی این دوره را طی می‌کنند.

 

مشاغل خانگی پردرآمد با دورکاری در ایران

بیشتر کارجویان و شاغلین در ایران به دورکاری به عنوان شغل دوم نگاه می‌کنند. دورکاری یا فریلنسری همواره شامل مزایایی همچون بیمه نمی‌شود؛ پس نگرش چندان مثبتی نسبت به آن وجود ندارد. باید بدانید که در طول دورکاری با کار همزمان برای چند شرکت می‌توان به حقوقی بالاتر از حقوق کارمندی تمام وقت رسید و هزینه‌های جانبی مثل بیمه و پرداخت قبوض را به راحتی تأمین کرد.

در صورتیکه بتوانید توانایی‌ها و مهارت‌های مدنظر کارفرماهای خاصی را برای دورکاری تأمین کنید به مزایایی مثل بیمه و پاداش هم دسترسی پیدا خواهید کرد. در این نوشته شما را با تعدادی از مشاغل دورکاری پردرآمد در ایران آشنا می‌کنیم.

 

دستیار مجازی دورکار

عناوین شغلی که برای دستیار مجازی دورکار در سایت‌های کاریابی ایرانی درج می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند:

  • کارشناس فروش دروکار
  • کارشناس بازاریابی دورکار
  • کارشناس خدمات مشتری دورکار
  • منشی تلفنی دورکار
  • تحلیلگر بازار دورکار

 

دستیار مجازی دورکاری پردرآمد

در اینجا بیشتر با امور مدنظر کارفرما، مشتریان و مؤلفه‌های محصول و فروش سروکار دارید و این کار را با استفاده از گوشی هوشمند، تلفن ثابت، ایمیل یا نرم افزارهای تحلیل نیاز مشتری و بازار انجام می‌دهید. با استخدام در شرکت‌های بزرگ و جلب نظر کارفرما می‌توانید به مزایا و درآمد بالایی با دورکاری برسید.

البته اگر هیچ مهارتی در این حوزه‌ها ندارید و می‌خواهید کار را از صفر شروع کنید نباید درآمد بالایی را مدنظر قرار دهید. داشتن مدرک کارشناسی در این شغل الزامی نیست ولی یک مزیت محسوب می‌شود. در ابتدا باید آموزش‌ها و مهارت‌های بازاریابی و فروش را یاد بگیرید. افراد خبره در این حوزه می‌توانند با چند ساعت کار، درآمدی بالاتر از کار تمام وقت را کسب نمایند.

 

بلاگرهای پر درآمد

امروزه شاهد درآمد بالای بلاگرهای ایرانی در نقاط مختلف جهان هستیم. این بلاگرها در حوزه‌هایی مثل لوازم بهداشتی آرایشی، مد و لباس، غذا، سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای، اقتصاد و غیره به فعالیت می‌پردازند. کار اصلی آنها تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری در حوزه مورد علاقه خودشان است.

برخی از آنها در این حوزه‌ها تخصص دارند. یعنی طراح لباس، آشپز، آرایشگر و غیره هستند و برخی دیگر فقط با علاقه شخصی وارد این زمینه شده و تجربیات شخصی را با مخاطب در میان می‌گذارند.

درآمد بلاگرها با ظهور اینستاگرام افزایش چشمگیری پیدا کرد. آن‌ها با معرفی محصولات، برندها و استارت آپ های جدید، رونق بالایی به کسب و کارها داده و مشتریان بالقوه را به راحتی به محصولات مدنظرشان پیوند دادند.

درآمد بلاگرها با توجه به تعداد مخاطبان، تعداد برندهای طرف قرارداد و کیفیت محتوای تولید شده متغییر است. هر چقدر نرخ تعامل محتوای تولید شده از جانب بلاگر، بالاتر می‌رود؛ درآمد دورکاری او هم افزایش می‌یابد.

 

تایپیست حرفه‌ای دورکار

برخی از شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های صنعتی، حقوقی و پزشکی نیازمند تایپیست حرفه‌ای هستند. آن‌ها به استخدام تایپیست حرفه‌ای دورکار با تمام مزایای یک کارمند تمام وقت می‌پردازند. آموزش تایپ به گذراندن دوره فنی و حرفه‌ای نیاز داشته و مدرک دانشگاهی لازم ندارد.

اگر به این شغل خانگی پر درآمد علاقه دارید باید مهارت تایپ از روی متن، تبدیل صوت به متن و تایپ از روی صدا و فیلم را کسب کنید. تعهد کاری برای تحویل پروژه‌ها طبق موعد مقرر هم اهمیت دارد. البته مهارت تایپ، زیر مجموعه سایر مشاغل خانگی پردرآمد دیگری از جمله دستیاری مجازی، بلاگری، مترجمی، تولید کنندگی محتوا و غیره است.

 

مترجم تخصصی دورکار

امروزه ترجمه تخصصی متون، اهمیت بالایی دارد. کسب و کارهای مختلف می‌خواهند با روندهای روز دنیا هماهنگ شوند؛ پس به محتوای جدید از طریق ترجمه نیاز دارند. مترجمی تخصصی در حوزه های پزشکی، حقوقی، مهندسی و صنعتی از جمله مشاغل دورکاری پر درآمد در ایران محسوب می‌شود.

حقوق ترجمه تخصصی به صورت کلمه‌ای و بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان طبق نظر کارفرما و توافق با مترجم دورکار محاسبه می‌شود. کار همزمان برای چند شرکت تخصصی و حجم بالاتر پروژه‌ها هم درآمد بالاتری را برای مترجم دورکار به همراه دارد.

البته  همانگونه که قبلا هم اشاره شد؛ مترجم برای تحویل پروژه به مهارت تایپ هم نیاز دارد. فایل نهایی در شغل مترجمی دورکار به صورت تایپ شده یا فایل صوتی تحویل داده می‌شود.

مترجمی دورکاری شغلی پر درآمد برای آقایان و بانوان ایرانی متخصص در رشته‌های مختلف محسوب می‌شود. برای تبدیل شدن به مترجم تخصصی دورکار نیازمند مدارک کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از رشته‌های تخصصی مدنظر کارفرما هستید.

 

مهندس نرم افزار دورکار

مبنای این شغل، داشتن دانش برنامه نویسی است تا بتوانید نیازهای مختلف مشتریان را در بسترهای مختلف تأمین کنید. مهندس نرم افزار دورکار خدمات زیادی مثل طراحی سایت، پردازش سیتسم های ابری، نگهداری و به روزرسانی سایت‌ها و بسترهای اجتماعی ، طراحی بازی موبایل  و غیره را انجام می‌دهد.

مهندسان حرفه‌ای به دورکاری پر درآمد در این حوزه می‌پردازند و به دانش در حوزه جاوا، SQL و کدنویسی نیاز دارند. البته برخی از شرکت‌های نوپا، مهندسان تازه کار را استخدام می‌کنند. این مهندسان تازه کار پس از شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین و کسب چند سال تجربه کاری، به افراد حرفه‌ای و پر درآمد تبدیل می‌شوند.

نکته: امروزه با ظهور وردپرس، دیگر الزاما نیازی به آشنایی با برنامه نویسی و کدنویسی برای طراحی سایت نیست و افراد با استفاده از قالب‌های آماده و هزاران پلاگین، می‌توانند انواع سایت‌های مختلف با امکانات زیاد را طراحی کنند. علاقمندان به این حوزه که مهارت کامپیوتری خوبی دارند؛ با شرکت در دوره‌های وردپرس یا مشاهده ویدئوهای آموزشی قادر به طراحی سایت‌های ساده و پیچیده هستند.

 

دورکاری پر درآمد در ایران

 

تولیدکننده محتوا

اگر در حوزه نویسندگی، تهیه و تولید محتوای صوتی و تصویری مهارت دارید پس به راحتی به عنوان تولید کننده محتوا در شرکت‌های فناوری محور و نوپا استخدام می‌شوید.

اگر به تولید محتوای تخصصی و کمیاب بپردازید؛ شرکت‌های بیشتری تمایل به همکاری با شما را پیدا کرده و حقوق بالاتری دریافت خواهید کرد. اگر مهارت‌های نرم افزاری خوبی در مجموعه آفیس و ادوبی دارید؛ به راحتی به عنوان فریلنسر در شرکت‌های دورکاری مثل کارلنسر ثبت نام کنید و با انجام پروژه‌های پیشنهادی به درآمد خوبی برسید.

کسب و کارهای مختلف برای به روزرسانی محتوای سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی به استخدام تولید کننده محتوای دورکار می‌پردازند. آن‌ها از محتوای متنی، صدا و فیلم برای افزایش جذابیت بسترهای آنلاین و جذب مخاطب استفاده می‌کنند. تمامی این فعالیت‌ها به افزایش فروش و کسب درآمد منجر خواهد شد.

 

ادمین (مدیریت) شبکه‌های اجتماعی

کسب و کارهای بزرگ و افراد حقیقی و حقوقی برای رقابت در بازار داخلی و جهانی به حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند. بسیاری از مشتریان احتمالی آنها به شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توئیتر و… اهمیت زیادی می‌دهند.

یک ادمین حرفه‌ای و دورکار شبکه‌های اجتماعی براساس تقویم محتوای کارفرما به انتشار محتوا، تعامل با مخاطب و توسعه روابط شبکه‌ای می‌پردازد. اگر به رسانه اجتماعی علاقمند هستید و به طور همزمان حضور در چند بستر را مدیریت می‌کنید پس با کمی تلاش به شغل خانگی پردرآمدی با دورکاری خواهید رسید.

ادمین یا مدیر شبکه‌های اجتماعی دورکار به مدرک تحصیلی خاصی نیاز نداشته و حتی دانشجویان و افراد خانه‌داری که با شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند؛ به خوبی از عهده این کار بر می‌آیند.

البته مهارت‌های کامپیوتری، عکاسی و فیلمبرداری به شما برای انتشار محتوای با کیفیت و افزایش نرخ تعامل و ترافیک شبکه کمک خواهد کرد. هر چقدر مخاطبان بیشتری را از طریق شبکه‌های اجتماعی به سمت سایت فروش کارفرما بکشانید، عملکرد بهتری داشته و درآمد بالاتری دریافت می‌کنید.

 

سئوکار حرفه‌ای

در تبلیغات کاریابی، زیاد با عبارت استخدام سئوکار حرفه‌ای، مواجه می‌شوید. سئوکار، محتوای سایت، وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی کارفرما را طبق الگوریتم‌های موجود و با کمک نرم افزارهای تحلیلی، بهینه سازی می‌کند. بهینه سازی یعنی محتوای متناسب با کلیدواژه‌های جست و جو شده از جانب مخاطبان تهیه شوند تا محتوای شما در فهرست موتورهای جستجو قرار گیرند.

 

سئوکار حرفه ای دورکار

هر چه محتوای بیشتری را هماهنگ با اصول سئو ارائه کنید، رتبه بندی محتوا هم افزایش یافته و در صفحات اولیه جستجو قرار می‌گیرید. آشنایی با اصول سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو یکی از مهارت‌های اصلی یک سئو کار حرفه‌ای است.

اخیراً مفهوم چراغ سبز سئو در استخدام سئو کار، نویسنده و تولید کنندگان محتوای دورکار متداول شده است و در سایت‌ها و وبلاگ‌های وردپرس، داشتن محتوا با چراغ سبز سئو، به معنای انتشار محتوای بهینه و مطلوب در فضای آنلاین است. این محتوا، ترافیک سایت را افزایش داد و شما را به مخاطبان هدف می‌رساند.

امروزه دوره‌های آنلاین رایگان و پولی برای آموزش سئو برگزار می‌شوند. برخی از شرکت‌ها هم برای تولید محتوای سئو شده، دوره‌های آموزشی را برای نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا برگزار می‌کنند. اگر می‌خواهید به سئو کار حرفه‌ای تبدیل شوید؛ علاوه بر بر مهارت‌های پایه نگارش باید با الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل و اصول بهینه سازی محتوا آشنا شوید.

 

طراح گرافیکی دورکار

اگر فردی خلاق در حوزه طراحی گرافیک هستید؛ پس به خوبی می‌توانید با این شغل پردرآمد به زندگی مطلوبی برسید. در سال‌های اخیر، شغل طراحی گرافیکی در حوزه‌ تولید محتوای تصویری و ویدئویی رونق گرفته است.

داشتن مدرک تحصیلی در حوزه طراحی و گرافیک و آشنایی با نرم‌افزارهای ضروری مثل ادوبی و فتوشاپ برای این شغل ضرورت دارد. حقوق پرداختی هم با توجه به کیفیت محتوا و سرعت تولید آن متغیر است. طراحان حرفه‌ای و باسابقه، حقوق خوبی را بابت انواع طراحی لوگو، بروشور، پوستر، بنر، موشن گرافیک، انیمیشن، طراحی رابط کاربری و غیره دریافت می‌کنند.

 

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

 

در نهایت . . .

مشاغل دورکاری الزاماً به معنای انجام کار کمتر و کسب درآمد بالاتر نیستند. شما در مشاغل خانگی دورکار از انعطاف پذیری کاری بالاتر، سلامت بیشتر و حضور در جو خانواده بهره مند می‌شوید؛ اما برای کسب درآمد بالاتر به مهارت‌های روز و خلاقیت بالا نیاز دارید.

در این مقاله با چند شغل خانگی پر درآمد با دورکاری در ایران آشنا شدید. ویژگی مشترک تمامی این مشاغل خانگی، آشنایی با مهارت‌های کامپیوتری، نرم افزاری و شبکه‌های اجتماعی است. پس اگر به دنبال دورکاری پردرآمد هستید؛ علاقمندی به دورکاری، خلاقیت و دانش مجازی خودتان را مدنظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *