اخبار اقتصادی

معرفی کسب و کارهای موفق و جدید

اگر از کمی قبل‌تر به سیر تحول مشاغل نگاهی بیندازیم، از تغییرات آن شگفت‌زده می‌شویم؛ این تغییرات به شکل محسوسی در زندگی امروز بشر حس می‌شوند. از زمان کشاورزی و دامپروری تا عصر دیجیتال و مشاغل جدید و کسب و کار‌های موفق امروزی، مشاغل زیادی دستخوش تغییر شده‌اند. هر چه با موج زمان به جلو پیش برویم، ایده‌ها به حقیقت می‌پیوندند و کسب و کارهای جدیدتری ایجاد می‌شوند. با این وجود شاید هنوز برای بعضی از افراد پذیرفتن ریسک تغییر یا امتحان یک شغل جدید، سخت و دور از ذهن باشد؛ اما تجربه نشان داده که افرادی که دست به کار‌های جدید می‌زنند به موفقیت‌های بزرگی هم دست پیدا می‌کنند. در هر صورت اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به دنبال کسب و کار‌های موفق و جدید می‌گردید، این متن را تا انتها مطالعه کنید؛ چرا که تصمیم داریم در این مطلب، جدید‌ترین مشاغل را به شما معرفی کنیم.

معرفی کسب و کار‌های جدید و موفق

در ادامه ۲۵ مورد از جدیدترین مشاغل ایران و جهان را معرفی می‌کنیم. شاید شما هم متوجه فراوانی بعضی از این مشاغل شده باشید یا حداقل اسامی این مشاغل برای شما آشنا باشد؛ در هر صورت نکته‌ی قطعی این است که این مشاغل، کسب و کار‌های موفقی هستند که هنوز ظرفیت آن‌ها تکمیل نشده است. شاید یکی از این موارد، همان شغل پولساز و جدیدی باشد که به آن نیاز دارید!

۱-سئو

سئو، شامل رعایت اصول، قوانین و فرایندی برای بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتور‌های جستجوی گوگل می‌شود. حتما از میزان اهمیت گوگل با خبر باشید، تمام وب‌سایت‌هایی که در حال رقابت هستند، بر اساس سئوی قوی می‌توانند از رقیب خود پیشی بگیرند و بازدید بیشتری داشته باشند. سئو به صورت کلی، مجموع فعالیت‌هایی مثل  استراتژی تولید محتوا، طراحی سایت، کلمات کلیدی و… است که باعث ایجاد شرایطی برای دیده شدن و کسب رتبه در گوگل است. برای این که سئو یاد بگیرید اول باید به سراغ مفاهیم تئوری بروید و پس از آن بسته به توانایی خود به عنوان کارآموز یا کارمند مشغول به کار شوید؛ اگر هم نیاز به مدرک یا گواهی داشته باشید، مراکز زیادی هستند که آموزش‌های سئو برگزار می‌کنند و شما می‌توانید پس از طی کردن این دوره، گواهی سئو دریافت کنید.

۲-دیجیتال مارکتینگ

با این که شاید عبارت دیجیتال مارکتینگ تازه به نظر نرسد، اما این حوزه روز به روز در حال گسترش و تکامل است. شیوه‌های جدیدی که در دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده‌اند، طیف گسترده‌ای از تبلیغات را در بر می‌گیرند. دیجیتال مارکتینگ قابلیت‌های زیادی را در دست مخاطبان‌اش قرار می‌دهد و روز به روز در حال به روزرسانی این خدمات و قابلیت‌ها است. دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای جذب بازار‌ هدف به محصول یا خدمات، به کمک فضای دیجیتال است. کانال‌های مختلفی از دیجیتال مارکتینگ در جهان در حال اجرا هستند. برای بازاریابی کافی است شاخه مورد نظر خود را پیدا کنید و درباره‌ی آن آموزش‌های تئوری و عملی ببینید. معمولا به مدرک خاصی نیاز ندارید، بازاریابی کسب و کار موفقی است که می‌توانید از آن درآمدزایی کنید.

۳-تولید محتوا

از زمانی که اینترنت دنیا انسان را دستخوش تغییر کرد، تولید محتوا هم به عنوان یک شغل اینترنتی، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. با رشد شبکه‌های اجتماعی اهمیت تولید محتوا بیشتر از پیش شده است. در حقیقت تولید محتوا روش‌های مختلفی دارد. محتوا‌های تصویری، متنی ویدئویی و صوتی هر کدام بازار مشخصی دارند و هر کدام اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. محتوا در حقیقت غیر از جذب مخاطب و جنبه‌ی سرگرمی، وظیفه‌ی رفع دغدغه و سوالات او را دارد. از طریق محتواست که کسب و کار‌های امروزه، مخاطب را جذب می‌کنند و اعتماد او را به دست می‌آورند. برای این که تولید محتوا کنید لازم است تا ابتدا تصمیم بگیرید که کدام یک از ۴ شاخه‌ی تولید محتوا برای شما مناسب است. پس از آن بسته به شاخه‌ای که انتخاب کردید باید آموزش‌های تئوری را پیش بگیرید. خوشبختانه جذب نیرو در بازار تولید محتوا به سرعت رخ می‌دهد و طولی نمی‌کشد که در این راه مشغول به کار شوید.

۴-کارهای گرافیکی

هنر گرافیک، راهی برای انتقال پیام از طریق خلق  تصاویر است. گرافیک به خودی خود، به دسته‌های متنوعی تقسیم‌بندی می‌شود. تکنیک‌های زیادی در این رشته وجود دارند که باعث محبوبیت بیشتر آن می‌شوند. گرافیک به عنوان یک هنر بصری، کاربرد‌های مختلفی دارد و به همین دلیل همیشه بازار کار این شغل ظرفیت پذیرش گرافیست‌های بیشتری را دارد. طراحی پوستر، طراحی صفحات وب، طراحی جلد، تصویرسازی و… از مشاغلی هستند که یک گرافیست می‌تواند برای درآمدزایی انتخاب کند.

۵-طراحی سایت

برای این که تبدیل به یک طراح سایت حرفه‌ای شوید، باید پس از یادگیری مفاهیم اولیه به سراغ آموزش‌های پروژه محور بروید. خوب است بدانید طراحی سایت یکی از مشاغل پولسازی است که در این دوره مخاطبان زیادی به خود جذب می‌کند. طراحی وب‌سایت شامل فراینی از لایه‌های صفحات وب، محتوا، سئو و طراحی گرافیکی است. معمولا برای یک سایت باید دو تیم همکاری داشته باشند و همین دلیلی است که طراحان سایت به سادگی فرصتی برای اشتغال پیدا می‌کنند.

۶-طراحی اپلیکیشن

روزانه‌ هزاران اپلیکیشن روی گوشی‌ یا سیستم‌های افراد نصب می‌شود. اپلیکیشن‌ها کاربرد‌های متفاوتی دارند، حتما شما هم روی گوشی هوشمند خود، چند اپلیکیشن پیان‌رسان، بازی و یا اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر داشته باشید. طراحی اپلیکیشن‌های مختلف نیازمند داشتن ایده‌ی نو و دانش زیرسازی‌های لازم است. برای ایجاد یک اپلیکیشن، باید علاوه بر کد نویسی، طراحی گرافیکی هم پیاده‌سازی کنید. تنوع اپلیکیشن‌ها به موضوعات مختلفی مثل آموزشی، تناسب اندام، بازی و سرگرمی، پزشکی، پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی، خرید، سفر، عکاسی و.. تقسیم بندی می‌شود.

۷-ادیتور ویدئو

شاید به راحتی بتوان گفت که ادیتوری ویدئو، یکی از کسب و کارهای موفقی است که می‌توانید آن را پیش بگیرید. معمولا افرادی که به تولید محتوای ویدیویی می‌پردازند به یک ادیتور که ذوق هنری و البته سواد تدوین خوبی هم داشته باشد، نیاز دارند. برای مشغول شدن به این شغل باید دوره‌های تدوین را بگذرانید یا به صورت کارآموز، آموزش‌های لازم را ببینید. زمانی که بتوانید به عنوان یک ادیتور آماده به کار شوید، مشاغل مختلفی پیش رو دارید از این مشاغل به ساخت تیزر، ادیت محتوای ویدئویی و … اشاره کرد.

۸-بورس

شاید این روز‌ها اسم بورس بیشتر به گوشتان خورده باشد؛ شاید هم از دسته افرادی باشید که در این زمینه فعالیت کرده‌اید و تجربه‌های تلخ و شیرین زیادی داشته باشید. بورس در حقیقت بازاری است که دارایی‌های مالی و سهام‌ها خرید و فروش می‌شوند. بورس به صورت کلی به سه دسته‌ی بورس اوراق بهادار، بورس ارز و بورس کالا تقسیم‌بندی می‌شود. در واقع زمانی که قسمتی از سهام یک شرکت را خریداری می‌کنید، به نسبتی که سهام خریداری کرده‌اید، جزوی از مالکین آن محسوب می‌شوید. داشتن سواد بورس و شناخت کافی از بازار پیش‌نیازی است که باید برای شروع این شغل برآورده سازید.

۹-آنلاین شاپ

شاید شما هم متوجه افزایش میزان علاقه‌ی مردم به خرید‌ها آنلاین شده باشید. با وجود مشغله‌های زیاد و کمبود زمان، آنلاین‌شاپ‌ها فرصت خوبی پیدا کرده‌اند تا با ارائه محصولات به علاقه‌مندان، کسب درآمد کنند. برای داشتن آنلاین‌شاپ علاوه بر محصول مورد نظر، باید یک بستر مثل وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را انتخاب کنید، با تکنیک‌های فروش کسب درآمد را شروع کنید و برای توسعه‌ی آن برنامه‌ریزی کنید.

۱۰-پت شاپ

این روزها حضور حیوانات، نقش پررنگ‌تری در زندگی انسان ایفا می‌کند. احداث پت‌شاپ یکی از مشاغلی است که در ایران رونق گرفته است. غذای حیوانات، وسایل بازی، پوشاک، مکمل‌ها و… برای صاحبان حیوانات خانگی یک اولویت محسوب می‌شود. پت‌شاپ می‌تواند آنلاین یا حضوری باشد؛ نکته‌ی مهم در کیفیت و کامل بودن اجناس پت‌شاپ است.

۱۱-پادکست

اگر از دسته افراد شاغل باشید که فرصتی برای مطالعه پیدا نمی‌کنید احتمالا پیشنهاد گوش دادن به پادکست را تاکنون دریافت کرده باشید. پادکست‌ها مباحث جذاب یا کتاب‌هایی هستند که به صورت صوتی همراه با موسیقی، تحلیل و… برای کاربران تهیه می‌شوند. مخاطبان علاقه‌مند به پادکست رو به افزایش است و این فرصتی است که در صورت تمایل، در تولید پادکست خودی نشان دهید!

۱۲-همکاری در فروش

همکاری در فروش یک روش نوین از بازاریابی است که به عنوان بازاریابی دو سر برد شهرت خوبی ایجاد کرده است. همکاری در فروش یک بازاریابی عملگرا است که پس از فروش به بازاریاب سود می‌رساند. این سبک از بازاریابی در دنیا به عنوان یک شغل پولساز به صاحبان کسب و کار و همینطور به بازاریاب‌ها سود خوبی می‌رساند. برای شروع این کار، دانش یا تحصیلات دانشگاهی نیاز ندارید؛ کافی است در یکی از برنامه یا شبکه‌های همکاری در فروش مثل افیلی ثبت‌نام کنید و بر اساس آموزش‌های بازاریابی موجود در این شبکه‌ها همکاری در فروش را آغاز کنید.

۱۳-تدریس آنلاین

مثل بسیاری از مشاغل، تدریس آنلاین هم یکی از کسب و کار‌های موفق و جدیدی است که افراد زیادی را به کار مشغول کرده است. بسته به این که چه دانشی دارید، قادرید بازار هدف خود را پیدا کنید و تدریس را آغاز کنید. تفاوتی نمی‌کند که در کدام حوزه تخصص دارید؛ از تناسب اندام یا آشپزی تا دروس دانشگاهی یا علم مدیتیشن، همگی مخاطب‌های خاص خود را دارند.

۱۴-بلاگری

کمتر کسی است که نام بلاگری را نشنیده باشد. این شغل به عنوان یک کسب و کار پولساز مخاطبان زیادی به خود جذب کرده است. شاید اگر به سراغ شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا یوتیوب بروید به راحتی تعداد زیادی از بلاگرهای موفق را پیدا کنید. بلاگری نیاز به ایده، تولید محتوا و استمرار دارد. دانستن اصول بستری که روی آن فعالیت را شروع می‌کنید، نکته‌ی دیگری است که نباید از قلم بیندازید. برای شروع این کار چیز زیادی لازم ندارید. معمولا یک گوشی هوشمند، اینترنت و وسایل جزئی برای شروع کفایت می‌کند.

۱۵-دکوراسیون

دکوراسیون، مخصوصا دکوراسیون داخلی یکی از مهم‌ترین مشاغلی است که این روز‌ها توجه‌ها را به خود جلب کرده است. معمولا صاحبان کسب و کار مثل فروشگاه‌ها یا کلینیک‌های درمانی به دلیل چشم‌نواز شدن و تاثیر خوبی که چیدمان و اصول رنگ‌ها روی مخاطب دارند، از دکوراسیون داخلی بسیار استقبال می‌کنند. علاوه بر محیط‌های کاری، منازل هم پتانسیل خوبی برای اجرای دکوراسیون محسوب می‌شوند.

۱۶-کافه و رستوران سیار

غذا همیشه به عنوان یک نیاز و همینطور یک سرگرمی جذاب مورد استقبال انسان‌ها قرار می‌گیرد. قبلا داخل فیلم‌های خارجی، مینی‌بوس‌هایی را می‌دیدیم که غذاهای خیابانی می‌فروشند و امروز آن‌ها را در خیابان‌های تهران و البته سراسر ایران می‌بینیم. شاید زمانی که تیتر «کافه و رستوران سیار» را دیدید با خود فکر کردید که چرا این کار گزینه‌ای برای کسب و کار‌های موفق و جدید به شمار رفته است؟ پاسخ این سوال ساده‌ است! فروش این رستوران‌ها بسیار خوب و البته به عنوان شغلی تازه در ایران مورد توجه قرار گرفته است!

۱۷-اجرای مراسم‌ها

اجرای مراسم‌ها نه تنها به عقد و عروسی محدود نمی‌شود، بلکه گسترده‌تر از آن است که فکر می‌کنید. از مراسم تولد، تا سیسمونی، عزا و… در دسته‌ی مراسم‌هایی قرار می‌گیرند که مردم از آن‌ها برای مجلل‌تر شدن و راحتی برگزاری، از خدمات اجرای مراسم کمک می‌گیرند. این خدمات از تزئینات تا ایده‌پردازی، تهیه مواد خوراکی و پذیرایی و اجرای مراسم را شامل می‌شود. در صورتی که ایده‌های خوبی برای برگزاری مراسم‌ها دارید، از این گزینه ساده عبور نکنید.

۱۸-ادمینی

ادمینی یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک شغل پرطرفدار بین عموم محسوب می‌شود. معمولا این کار مناسب افرادی است که نیاز به شغل دوم دارند یا به عنوان دانشجو نیازمند شغلی با ساعات کاری منعطف هستند. ادمینی به صورت کلی شامل بررسی نیاز مخاطب، انتشار پست و محتوا و رسیدگی به سوالات یا نقد‌های کاربران است. برای ادمین بودن نیاز به دانستن الگوریتم بستر فعالیت و دانستن نحوه تعامل مناسب دارید.

۱۹-کار‌های فریلنسری

با شیوع کرونا بود که مشاغل فریلنسری بیشتر از قبل رایج شدند و مورد توجه مردم قرار گرفتند. کسب و کار‌های فریلنسری یا دورکاری تقریبا شامل طیف گسترده‌ای از مشاغل می‌شوند؛ از تولید محتوا تا مشاغل کارمندی و آزاد.

کار‌های فریلنسری به صورت پروژه‌ای هستند و پس از اتمام پروژه دستمزد پرداخت می‌شود.

۲۰-شمع سازی

شمع‌سازی یکی از مشاغل جدیدی است که بین مردم محبوبیت بالایی پیدا کرده است و فروش خوبی هم دارد. خوشبختانه یادگیری این کسب و کار بسیار ساده است و زمان کمی می‌برد تا به این کار تسلط پیدا کنید. در صورتی که به مشاغل هنری علاقه دارید و یک کار آزاد و هنری را به سایر مشاغل ترجیح می‌دهید، به شمع‌سازی به عنوان گزینه‌ای مناسب فکر کنید.

۲۱- مشاوره آنلاین

به لطف اینترنت تقریبا هر نوع از کسب و کاری در این فضا امکان رشد پیدا کرده‌اند. مشاوره‌ی آنلاین در سراسر دنیا به عنوان یک شغل جدید اینترنتی پذیرفته شده است. در صورتی که تخصص دارید می‌توانید از دانش خود استفاده کنید و از این روش کسب درآمد کنید. بسیاری از افراد هستند که نیاز به مشاوره در حوزه‌های مختلفی مثل مشاوره تحصیلی، کاری و حتی مشاوره روانشناسی و فردی دارند و بابت این نیاز هزینه می‌کنند.

۲۲- فروش کتاب صوتی

اگر از علاقه‌مندان به پادکست باشید احتمالا با کتاب‌های صوتی هم آشنایی دارید. در حالی که انسان تمام وقت خود را مشغول به کار و فعالیت است، فرصتی برای مطالعه پیدا نمی‌کند و کتاب‌های صوتی این اجازه را به افراد می‌دهند تا از تمام زمان از دست رفته‌ی خود استفاده کند یا به صورت همزمان در حالی که به فعالیت‌های دیگر می‌پردازد از کتاب های صوتی هم بهره ببرد. در هر صورت این ویژگی‌ها باعث شده تا کتاب‌های صوتی این روز‌ها بیشتر رواج پیدا کنند. در صورتی که صدای خوبی دارید و به کتاب ها هم علاقه‌مند هستید این گزینه را از یاد نبرید.

۲۳- خرید و فروش ارز‌های دیجیتال

ارز‌های دیجیتال این روز ها سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. احتمالا اسامی بیت کوین، اتریوم، سولانا و دیگر ارز‌های دیجیتال به گوشتان آشنا بیاید. خرید و فروش این ارز‌ها به عنوان یک جریان درآمدی جدید و  موفق، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به خرید و فروش و البته سرمایه‌گذاری علاقه دارند. در صورتی که سرمایه‌ای در دست دارید و به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال می‌اندیشید، کمی بازار را مورد بررسی قرار دهید، با افراد حاذق این حوزه مشورت کرده و آموزش‌های لازم را پیش بگیرید.

۲۴-تستر غذا

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، غذا یکی از اصلی‌ترین نیاز‌ها و البته یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌ی بشر است. به همین دلیل است که روز به روز تعداد کافه ها رستوران‌ها و منوهای غذایی گسترده‌تر می‌شود. در این بین معمولا افراد به دنبال بهترین کیفیت و جذاب ترین گزینه‌ها برای صرف غذا می‌گردند و این وظیفه را افرادی که به عنوان تستر غذا شناخته می‌شوند، برآورده می‌کنند. این شغل یکی از شغل‌های جذاب برای دوستداران غذا است. البته باید در این بین بتوانید فرق کیفیت و دستورالعمل ها را تشخیص دهید تا به عنوان یک تستر ماهر شناخته شوید.

۲۵- کافه‌های بازی و سرگرمی

در دورهمی‌های دوستانه و صمیمی همیشه یک خلا را حس می کردند و آن هم نیاز به سرگرمی و بازی بود. کافه‌های سرگرمی و بازی‌های فکری هم از همین ایده شروع شدند. کافه‌های بازی و سرگرمی یک فضای دوستانه برای داشتن اوقات فراغت خوب همراه با غذا و بازی هستند. این بازی‌ها برای سنین پایین تا بزرگسالان تهیه می‌شوند؛ علاوه بر جو خوب، سادگی مدیریت این کافه ها آن ها را به یک کسب و کار موفق و جدید تبدیل کرده است.

تا این قسمت در مورد مشاغل جدیدی که بازار کار مساعدی دارند صحبت کردیم و الان نوبت به معرفی برخی از نمونه های داخلی و خارجی کسب و کارهای موفق و جدید می رسد.

معرفی نمونه کسب و کارهای موفق ایرانی و خارجی

در ادامه به معرفی سه نمونه از مشاغل موفق ایرانی و ۳ نمونه کسب و کار‌های موفق خارجی می‌پردازیم.

فروشگاه اینترنتی خانومی

خانومی یکی از بزرگترین و شناخته‌‌شده‌ترین فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی است که روزانه صد‌ها بازدیدکننده و خریدار دارد. این آنلاین شاپ از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در حوزه آرایشی آغاز کرده و تا امروز به یکی از معتبرترین وب‌سایت ‌های ایرانی تبدیل شده است.

اپلیکیشن آمیرزا

اپلیکیشن آمیرزا یکی از بازی‌های محبوب ایرانی‌ها است. آمیرزا یک بازی و سرگرمی فکری برای حدس زدن کلمات و کلمه‌سازی است. این بازی ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد و فکر او را درگیر می‌کند. این اپلیکیشن بیشتر از ۵ میلیون دانلود داشته و کابر‌های زیادی از این اپلیکیشن لذت می‌برند.

مستر تستر

اگر طرفدار خوراکی و رستوران‌گردی باشید احتمالا مستر تستر را بشناسید او یکی از تستر‌ها مشهور ایرانی است که از طریق محک زدن رستوران ها و کافه های مختلف از میزان کیفیت و دلپذیر بودن غذا و محیط رستوران ها صحبت می کند. با سر زدن به پیج اینستاگرامی یا وب سایت او می توانید بهترین رستوران‌های ایران را پیدا کنید.

پینترنست

پینترست یک وب سایت و اپلیکیشن محبوب است .سازندگان پینترست را بستری برای اشتراک گذاری تصاویر و ایده‌ها طراحی کرده اند. این وب‌سایت محبوبیتی به اندازه‌ی اینستاگرام دارد.

اوبر

اوبر یک اپلیکیشن برای خدمات حمل ونقل مسافر محسوب می‌شود. البته در ایران هم اسنپ و تپ‌سی موارد مشابه این اپلیکیشن هستند. کاربران این اپلیکیشن‌ها بر اساس مشخص کردن مبدا و مقصد، درخواست سرویس تاکسی می کنند و از طریق درگاه‌های پرداخت هزینه‌ی خدماتی که دریافت کرده‌اند را پرداخت می‌نمایند. این هزینه به راننده و درصدی هم به صاحبان  اپلیکیشن اوبر یا اپلیکیشن‌های مرتبط تعلق می‌گیرد.

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.

هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :

۱- وارد سایت زیر بشید .

www.sarkala.com

۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید

۳-عضویت را بزنید

۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .

۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .

در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .

۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .

۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید

www.sarkala.com

۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید

۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید

۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید

۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد

کست باکس

این اپلیکیشن یک مرجع خوب برای پیدا کردن انواع پادکست خارجی و حتی ایرانی است. مدت زیادی نمی‌شود که این اپلیکیشن فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است. اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که خدماتی مشابه کست باکس ارائه می‌کنند اما همچنان این اپلیکیشن پرچمدار این حوزه است.

سوالات متداول

کدام یک از کسب و کارهای جدید، جنبه‌ی سرمایه‌گذاری دارند؟

بورس، ارز‌های دیجیتال دو روش جدید از کسب و کار هستند که با سرمایه‌گذاری در آن می توانید جریان درآمدی داشته باشید.

مهم‌ترین کسب و کارهای جدید اینترنتی کدام‌اند؟

همکاری در فروش، آنلاین‌شاپ‌ها، سئو و تولید محتوا از مشاغل مهم و جدیدی هستند که در دنیای مجازی مخاطب زیادی دارند.

نمونه های ایرانی کسب و کارهای جدید کدام‌اند؟

اسنپ، بازی آمیرزا، شبکه همکاری در فروش افیلی، مستر تستر و… نمونه‌های برجسته‌ای از مشاغل جدید و موفق ایرانی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *