دانستنی

معرفی یک سایت فریلنسری ایرانی

واژه فریلنسر، با وجود اینکه اکنون بیشتر از گذشته تکرار می‌شود، اما هنوز به گوش بسیاری از افراد نا آشنا است و بسیاری از آنها معنای کار کردن به عنوان یک فریلنسر را نمی‌دانند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، البته نا آشنا بودن این واژه دلیل بر عدم محبوبیت آن نیست بلکه، در تمام دنیا افراد زیادی به کار در این زمینه مشغول هستند و درآمدهای بالایی نیز کسب می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که ۳۵ درصد از نیروی کار کشور آمریکا را فریلنسرها تشکیل می‌دهند. در رابطه با تعداد افرادی که در داخل کشور این نوع از اشتغال را برگزیده‌اند، آمار دقیقی در دسترس نیست ولی شواهد حاکی از آن است که تعداد این افراد بالا است و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

به چه کسانی فریلنسر می‌گویند؟

فریلنسر به افرادی گفته می‌شود که به صورت آزادکاری و دورکاری امرار معاش می‌کنند. آنها معمولاً در خانه و به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند. شیوه‌ی فعالیت آنها به این صورت است که توانمندی‌ها و نمونه کارهای خود را در فضای مجازی و یا حقیقی منتشر کرده و از این طریق با کارفرمایان ارتباط برقرار می‌کنند و پس از توافق بر سر شرایط انجام پروژه و هزینه انجام آن، کار را شروع کرده و در موعد مقرر تحویل می‌دهند.

فریلنسرها می‌توانند این کار را به تنهایی انجام دهند و سختی پیدا کردن پروژه و نگرانی و ریسک دریافت نکردن کامل دستمزد را بپذیرند و یا از سایت‌های فریلنسری معتبری که برای کمک به فریلنسرها و کارفرمایان و تسهیل ارتباط میان آنها به وجود آمده‌اند، استفاده کنند و از مزایای آنها بهره مند شوند.

مزایای کار کردن به عنوان یک فریلنسر چیست؟

آزادکاری و یا فریلنسری مزایای زیادی دارد. یک فریلنسر موظف نیست در ساعت مشخصی از خواب بیدار شود و یا تایم معینی را بدون استراحت کار کند. بلکه می‌تواند در زمان دلخواه خود و در مکانی که بیشترین راحتی و آسایش را دارد، کار خود را انجام دهد و کنترل کامل بر وقت خود داشته باشد. علاوه بر این فریلنسرها مجبور نیستند بخشی از وقت خود را برای آماده شده و رفتن به محل کار یا برگشتن از آن هدر دهند و موارد آزار دهنده‌ای مانند ترافیک، آلودگی و استرس دیر رسیدن را تحمل کنند. علاوه بر تمام اینها، فرلنسرها خود رئیس خود هستند و لازم نیست به هیچ کسی جواب پس بدهند. این موارد و بسیاری مزیت‌های دیگر سبب شده تا افراد زیادی به کار کردن به عنوان فریلنسر علاقه مند باشند. اما قبل از اینکه بر اساس این ویژگی‌ها تصمیم بگیرید، توصیه می‌کنم به این موارد نیز توجه کنید: فریلنسرها معمولاً تنها کار می‌کنند بنابراین اگر به کار گروهی علاقه مندید، فریلنسری انتخاب مناسبی برای شما نیست. هم چنین فریلنسرها معمولاً درآمد ثابتی ندارند و مدیریت هزینه‌ها و زمان می‌تواند برای آنها مسئله‌ای چالش برانگیز باشد.

چگونه به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار شویم؟

در بخش‌های ابتدایی این متن توضیح دادیم که سایت‌های فریلنسری، برای کمک به فریلنسرها به وجود آمده‌اند و فضایی امن و راحت برای برقراری ارتباط آنها با کارفرمایان می‌سازند و توصیه کردیم از امکانات آنها برای کارایی بیشتر، بهره مند شوید. البته از آنجایی که تعداد این سایت‌ها بسیار زیاد است و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود و اگر شما در شروع کار با یک سایت نامعتبر و نامناسب کار کنید، می‌تواند انگیزه شما را از بین ببرد تصمیم گرفتیم یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری را معرفی کنیم.

مزایای کار کردم در بهترین سایت فریلنسری ایران (حامی ورکس) را بشناسید

به جرأت می‌توان سایت معتبر و کارآمد حامی ورکس را به عنوان یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری ایران معرفی کرد. این سایت ویژگی‌های مفید زیادی دارد که می‌توانند به فریلنسرها برای داشتن یک تجربه کاری مطمئن و مفید کمک کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از؛

اطلاع رسانی پروژه‌ها به صورت پیامکی: سایت حامی ورکس بسیار هوشمند بوده و پروژه‌هایی که با مهارت‌های شما مرتبط باشد را برای شما پیامک می‌کند. این اقدام مفید سبب می‌شود تا شما هیچ پروژه‌ای را از دست ندهید و بتوانید از میان پروژه‌های مرتبط با توانمندی‌های خود، بهترین آنها را انتخاب کنید.

سیستم آنلاین چت پرقدرت: شما در صورتی می‌توانید در رابطه با پذیرش یا عدم پذیرش یک پروژه تصمیم بگیرید که، اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید و بتوانید بر سر شرایط انجام آن با کارفرما مذاکره کنید. از این رو سایت حامی ورکس به دلیل داشتن یک سیستم آنلاین چت پرقدرت می‌تواند انتخاب مناسب و مفیدی برای شما باشد.

کمیسیون صفر درصد: بسیاری از سایت‌های فریلنسری بخشی از درآمد شما را به عنوان کمیسیون برمی‌دارند و شما تمام هزینه‌ی پروژه را دریافت نمی‌کنید. که این مسئله می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد. اما سایت حامی ورکس تمام هزینه پروژه را به شما پرداخت می‌کند و باعث می‌شود با امید بیشتری به کار خود ادامه دهید.

دارای سیستم پرداخت امن: قبلاً اشاره شد که یکی از چالش‌های کار به عنوان یک فریلنسر، می‌تواند نگرانی بابت دریافت دستمزد باشد. از این رو سایت حامی ورکس سیستم پرداخت امن را به وجود آورده است که در این سیستم هزینه درخواستی شما برای انجام پروژه قبل از شروع کار، توسط کارفرما پرداخت شده و نزد سایت امانت می‌ماند و پس از تحویل پروژه توسط شما، سایت هزینه را پرداخت خواهد کرد.

دارای سیستم ضمانت انجام پروژه: یکی از دلایلی که باعث می‌شود کارفرمایان پروژه خود را برون سپاری نکنند، این است که در رابطه با انجام نشدن کار توسط فریلنسر و بر زمین ماندن پروژه نگران هستند. ولی با وجود سیستم ضمانت انجام پروژه سایت حامی ورکس، دیگر جایی برای نگرانی وجود ندارد.

تضمین حداقل هزینه انجام پروژه: یکی از دغدغه‌های همیشگی کارفرمایان را، کاهش هزینه‌های انجام پروژه و صرفه جویی در هزینه‌ها تشکیل می‌دهد. سایت حامی ورکس با تضمین حداقل هزینه انجام پروژه این دغدغه را نیز برطرف نموده و شما می‌توانید با خیالی آسوده به این سایت مراجعه کرده و پروژه خود را برون سپاری کنید. علاوه بر این شما می‌توانید پیش از واگذاری پروژه خود، با درخواست نمونه کار از فریلنسر از مهارت او اطمینان یابید.

چه شغل‌هایی را می‌توان به عنوان یک فریلنسر انجام داد؟

هر شغلی را که بتوانید دور از محل کار انجام دهید، می‌تواند یک شغل فریلنسری باشد و خوشبختانه سایت حامی ورکس نیز امکان فعالیت در زمینه انواع مهارت‌ها را فراهم آورده است. پس بدون هیچ نگرانی می‌توانید پروژه خود را در این سایت برون سپاری کنید و یا به عنوان یک فریلنسر در این سایت عضو شده و مشغول به کار شوید.

بخش‌های اصلی فعالیت سایت حامی ورکس عبارتند از؛ تولید محتوا، طراحی گرافیکی، برنامه نویسی، ترجمه، مهندسی، طراحی سایت، سئو، پشتیبانی، عکس، انیمیشن، ویدئو، گویندگی، صوت، موسیقی و دیجیتال مارکتینگ که هر کدام از این بخش‌ها موارد جزئی‌تری را در بر می‌گیرند که می‌تواند به شما در یافتن مهارت مورد نیازتان کمک کند.

حرف آخر

فریلنسری نیز مانند دیگر شغل‌ها، محاسن و معایب خاص خود را دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از ورو به این حوزه و کار کردن به عنوان یک فریلنسر، پس از تحقیق و مشورت با افراد با تجربه، مطمئند شوید که این کار برای شما مناسب است و با ویژگی‌های شخصیتی شما همخوانی دارد. اگر فریلنسری را برگزیدید، توصیه ما این است که کار خود را با سایت‌های معتبری مانند سایت حامی ورکس شروع کنید. زیرا سایت‌های نامعتبر و بی کیفیت می‌توانند شما را دلسرد سازند و وقت و انرژی شما را هدر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *