دانستنی

معرفی ۳۰ وب سایت مخصوص فریلنسرها

اگر جزء دانشجویان پکیج آموزش فریلنسینگ و کسب درآمد ارزی باشید، با اهمیت شناخت سایت های فریلنسری و اساساً کسب و کارهای مبتنی بر دورکاری و آزادکاری، آشنا هستید. شرایطی که کرونا در جهان به وجود آورده، با تعطیلی بسیاری از شرکت ها و دفاتر کار حضوری، فرهنگ دورکاری یا کار از درون منزل را در مدت زمان کوتاهی، بسیار تقویت کرده است.
به طور مثال در حال حاضر فقط در آمریکا، فریلنسرها بیش از ۳۵ درصد نیروی کاری را تشکیل می دهند و شرکت ها دائماً به دنبال برون سپاری پروژه هایشان و کارکردن با فریلنسرها هستند تا به اهداف تجاری خود برسند. بنابراین به عنوان یک فریلنسر، کل کاری که باید انجام دهید این است که به جستجو پرداخته و فرصت های کسب درآمد را پیدا کنید.
اگر هنوز اقدام نکرده اید، ممکن است از خود بپرسید که این فرصت های شغلیِ فریلنسری را چطور و در چه مکانی می توان پیدا کرد. خبر خوب برای شما این است که وب سایت های زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند به عنوان یک فریلنسر، پروژه های مرتبط با تخصص خودتان را به سرعت پیدا کنید.

در این مقاله تعدادی از سایت های موجود و فعال برای فریلنسینگ معرفی شده است که شما می توانید برای یافتن فرصت های شغلی آزادکاری همین حالا از آنها بازدید کنید. این سایت ها را با یکدیگر مقایسه کرده و آنهایی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با توانایی های شما دارند. به این صورت کار مورد نظر خود را خواهید یافت و کسب درآمدتان آغاز خواهد شد.
شما از مشاهده تعداد زیاد سایت هایی که تنها برای یک منظور طراحی شده اند، شگفت زده خواهید شد: کمک به شما برای پیدا کردن مشاغل فریلنسری و همچنین کمک به شرکت ها برای پیدا کردن نیروی کار مورد نیاز برای طیف وسیعی از خدمات.
اگر تاکنون نتوانسته اید در حوزه تخصصی خودتان، سایت مناسب آزادکاری را پیدا کرده و یا اینکه می خواهید فرصت های کاری بیشتری را بیابید، این سایت های فریلنسری خارجی را بررسی کنید.
البته به یاد داشته باشید که همکاری با بعضی از سایت ها از درون ایران نیاز به ترفندهای خاصی دارد که در پکیج آموزش جامع فریلنسینگ و کسب درآمد بین المللی، مفصلاً به آن پرداخته ایم:


۱) Upwork: سایت آپورک، معروف ترین سایت فریلنسری در اینترنت بوده که از ترکیب دو سایت oDesk و Elance به وجود آمده است. وقتی شما برای نخستین بار در این سایت شروع به کار کنید، آنها ۲۰ درصد از درآمد شما را به عنوان کمیسیون کسر می کنند، اما این میزان با افزایش سابقه شما در سایت، کاهش خواهد یافت. سایت upwork در زمینه های طراحی، معماری، مهندسی، گرافیک، برنامه نویسی، تولید محتوا و … پروژه های زیادی دارد.
۲) Guru: اگر هزینه ارائه خدمات سایت Upwork برای شما نامطلوب است، می توانید از سایت Guru به عنوان یک گزینه مناسب استفاده کنید. بیش از یک میلیون فریلنسر از این پلتفرم در راستای یافتن کارهای ساعتی با قیمت ثابت استفاده می کنند.
۳) Freelancerدر این سایت شما می توانید برای مشاغل فریلنسری درخواست داده و برای مسابقه های طراحی، کارهای خود را ارسال کنید. این سایت، تقریباً یک پلتفرم جدید در بازار آزادکاری به حساب می آید، اما توانسته است تعداد زیادی فریلنسر و کارفرما را جذب خود کند.

۴) We Work Remotely: یک سایت کاریابی برای همه انواع خدمات آزادکاری شامل خدمات مشتریان، برنامه نویسی و غیره می باشد. تنها قانون برای کارفرمایان جهت پست کردن کار در سایت این است که احتیاجی به دفتر کار نداشته باشد و از فریلنسرها از داخل منزل بتوانند پروژه کارفرما را انجام دهند.
۵) Fiverr: در این سایت شما می توانید تقریباً همه نوع خدمات آزادکاری را با نرخ شروع ۵ دلار به ازای هر پروژه ارائه دهید. نگذارید این نرخ شما را دلسرد کند. شما می توانید به راحتی روزانه صدها دلار درآمد داشته باشید اگر بتوانید کار مناسبی را راه اندازی کنید، همان طور که خیلی از ایرانیان از داخل ایران به چنین درآمدی رسیده اند. البته این کار بدون تخصص ممکن نیست،و حتماً باید به یک نرم افزار یا مهارت تسلط داشته باشید.

۶) Onsiteاین سایت، فرصت های بازار آزادکاری را در زمینه های گوناگون نمایش می دهد و یک پلتفرم است که تنها افراد دعوت شده، می توانند با آن کار کنند. شما باید نمونه کارهای خود را ارائه دهید تا برای پذیرش بررسی شود.
۷) Folyoیک پلتفرم است که کسب و کارها را با شبکه فریلنسرها و اینفلوئنسرها مرتبط می کند و با بررسی نیازهای آنها، کار را به فریلنسرهای مختلف که ممکن است برای آن کار مناسب باشند، ارجاع می دهد.
۸) Matchist: یک پلتفرم است که در آن هر کارفرمایی می تواند پروژه ای را که در دست دارد در این سایت، مطرح و ارسال کند. این سایت به هر پروژه، یک مدیر پروژه تخصیص داده و سپس کارها را به متخصصان مرتبط، می سپارد. به یکی از متخصصان آنها تبدیل شده و از فرصت های شغلی موجود بهره ببرید.
۹) Mechanical Turk: این سایت که توسط Amazon اداره می شد، پلتفرمی است که کسب و کارها و توسعه دهندگان را با نیروی کار در دسترس پیوند داده تا پروژه های آنها را تکمیل کنند. با ملحق شدن به این سایت می توانید با کارکردن بر روی وظایف هوشمند انسانی (HIT) کسب درآمد کنید.
۱۰) The Museیک پلتفرم است که دیتابیس قابل جستجویی را مشتمل بر بیش از ۸۰ هزار کار ارائه می کند.
۱۱) Indeed: این سایت داده های مربوط به فرصت های کاری موجود در کل دنیا را در اینترنت، در یک مکان جمع کرده است. شما می توانید به راحتی بیش از ۲۰۰۰ فرصت کاری را از راه دور در این سایت مشاهده کنید.
۱۲) Freelanced: یک شبکه اجتماعی است که تنها برای فریلنسرها طراحی شده است. شما باید پروفایل خود را ایجاد کرده، دستمزدهای موردنظر خود را مشخص نموده و برای آگهی های کاری موجود در سایت درخواست دهید. مشتریان همچنین می توانند به شما امتیاز بدهند که در پروفایل شما نمایش داده خواهد شد.
۱۳) Skip the Drive: یک دیتابیس قابل جستجو برای مشاغل دورکاری ارائه می دهد که شامل مشاغل خرید و فروش، حسابداری، توسعه وب، منابع انسانی، خدمات مشتریان، مهندسی و … می باشد.
۱۴) Virtual Vocationsیک دیتابیس دست چین شده از مشاغل فریلنسری آنلاین است که از سوی ۲۵۰۰ شرکتِ ارزیابی شده، ارائه شده است. این وب سایت روزانه با بیش از ۴۵۰ کار جدید به روز رسانی می شود.
۱۵) Rat Race Rebellion: پلتفرمی است که به افراد کمک می کند مشاغل فریلنسری را پیدا کرده و درآمد به دست آورند. این وب سایت یک بُرد تبلیغ کار که تاکنون آگهی بیش از ۱۰۰ هزار موقعیت شغلی در آن درج شده، دارد.
۱۶) Working Nomads: این سایت لیست انتخابی از موقعیت های شغلی را به ایمیلتان ارسال می کند و به افرادی که می خواهند از هر جای دنیا آزادانه کار کنند، تسهیلات ارائه می کند.
۱۷) Remotive: این سایت، موقعیت های شغلی فریلنسری را در زمینه های بازاریابی، فروش، مهندسی، منابع انسانی و چند زمینه کاری دیگر ارائه می کند.
۱۸) FlexJobs: این سایت به شما برای پیدا کردن مشاغل دورکاری و انعطاف پذیر کمک می کند. همه موقعیت های ارائه شده زیر ذره بین قرار گرفته و به وسیله سایت تضمین شده اند.

۱۹) PeoplePerHour: این سایت در اصل برای پاسخ گویی به نیازهای فریلنسرها در انگلستان طراحی شد و هنوز غالب کسب و کارها و فریلنسرهای آن انگلیسی هستند. با وجود این، موقعیت های کاری از سراسر دنیا برای فریلنسرها در همه جا نیز در این سایت موجود است. اتفاقاً فریلنسرهای ایرانی زیادی هم با این سایت از داخل ایران کار می کنند.
۲۰) Crowdsite: در این سایت، کارفرمایان یک پیام ۱۴۰ کاراکتری را که بیان کننده نیازهای آزادکاری آنهاست، پست می کنند. شما می توانید با پاسخ دادن به این پستِ شبهِ توییتری، مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرید و با آن ها همکاری کنید.
۲۱) YunoJuno: این سایت یکی دیگر از پلتفرم های عالی است که به مرتبط شدن کسب و کارها با فریلنسرهای برتر کمک می کند و همچنین امکاناتی را برای پشتیبانی از قراردادها و صورت وضعیت ها فراهم می کند.
۲۲) Just Answer: متخصص Just Answer شوید و به صورت آزادکاری به سؤالات افراد پاسخ دهید. موضوعات موجود عبارتند از مهندسی مکانیک و الکتریک، کامپیوتر، آموزش و …
۲۳) Krop: یک سایت کاریابی برای همه نوع موقعیت از بازاریابی گرفته تا طراحی، امور اداری و سایر موارد است. با استفاده از یک نسخه آزمایشی رایگان، می توانید یک پرتفلیوی خلاقانه ساخته و کار پیدا کنید.
۲۴) CloudPeeps: این سایت یک جامعه آنلاین بوده که به کسب و کارها کمک می کند متخصصین و افراد حرفه ای محلی یا سایر مناطق را پیدا کنند تا با آنها در زمینه بازاریابی، تولید محتوا، طراحی و … همکاری کنند.
۲۵) MeFi Jobs: این سایت کلاً بر اساس موقعیت جغرافیایی شما فعالیت می کند. شما می توانید کارهایی را که توسط سایر اعضا پست شده جستجو کنید و فاصله آنها براساس طول و عرض جغرافیایی مکانی که شما در آن قرار دارید، به شما نشان داده می شود.

۲۶) Aquentاین سایت یک جامعه از متخصصین خلاق، دیجیتال، بازاریابی و فنی از سراسر دنیا را در بردارد که شما می توانید بخشی از آن باشید. به عنوان یک عضو گروه، شما می توانید کمبودهای موجود در زمینه نیروی کاری بازاریابی و دیجیتال را برای شرکت های گوناگون در شبکه آنها تأمین کنید.
۲۷) Project4Hire: این سایت یک پلتفرم آنلاین آزادکاری برای همه گونه خدمات شامل IT، توسعه وب، ترجمه و سایر زمینه هاست. شما باید در آغاز کار برای هر پروژه ۵ درصد هزینه پرداخت کنید اما اگر مشتری کار را کنسل کند، این مبلغ به شما بازگردانده می شود.
۲۸) iFreelance: این سایت یکی دیگر از پلتفرم های موجود برای گروه های مختلف فریلنسرها نظیر نویسندگان، کدنویسان، و بازاریابان است. به نظر می رسد که این سایت، تنها پلتفرمی است که به شما اجازه می دهد ۱۰۰ درصد درآمد خود را برای خود نگه دارید.
۲۹) Damongoاین سایت خود را وب سایت شماره یک برای خرده کاری به صورت آنلاین معرفی می کند. این سایت بسیار شبیه به سایت Fiverr است و در آن شما می توانید برای طیف گسترده ای از کارهای ساده مرتبط با طراحی گرافیک، خرید و فروش، موسیقی، صدا و … پول دریافت کنید.
۳۰) LinkedIn ProFinder: این سایت یک بازار خدمات حرفه ای است که به کسب و کارها کمک می کند بهترین فریلنسرها و متخصصان مستقل را در منطقه خود پیدا کنند. این سایت در حال حاضر تنها برای کسب و کارها و فریلنسرهای مستقر در آمریکا قابل استفاده است.

در این مقاله به معرفی ۳۰ سایت فریلنسری در حوزه های مختلف پرداختیم تا افراد علاقه مند به دور کاری و کسب درآمد ارزی با شناخت این وبسایت ها بتوانند با توجه به حوزه کاری خود کسب درآمد کنند.  بسیاری از کاربران ما در حوزه های مختلف بخصوص در حوزه معماری با آموزش پکیج فریلنسینگ از سایت های فریلنسری معماری کسب درآمد میکنند. شما هم میتوانید با تهیه پکیج های آموزشی در حوزه معماری مانند آموزش تری د مکس، اتوکد، رویت و … از این نرم افزارها از طریق سایت های دورکاری معماری کسب درآمد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *