دانستنی

نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام

بزرگ ترین شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام در هر آپدیت قابلیت های زیادی را به این برنامه اضافه می‌کند.

اگر اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشید خواهید دید که یک قابلیت جدید به آن اضافه خواهد شد و آن هم قابلیت ارسال عکس در دایرکت به صورت یکبار مصرف است.

البته در آپدیت های قبلی امکان ارسال تصویر در حالت عادی وجود داشت اما هم اکنون شما می توانید تصاویر یک‌بار مصرف را از این طریق ارسال کنید.

برخی از کاربران با نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام آشنایی نداشته و تنها به ارسال متن از طریق دایرکت آشنا هستند. چنانچه تا انتهای مطلب با ما همراه شوید با نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام آشنا خواهید شد.

نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام تنها در چند قدم

بخش Instagram Direct یکی از قسمت هایی است که به مرور تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است. هم اکنون کاربران به سادگی هر چه تمام قادر به گفتگو در این بخش بوده و حتی می توانند اقدام به ارسال پست، استوری، عکس و پیام صوتی کنند.

آموزش ارسال هر یک از موارد ذکر شده تقریبا با یکدیگر یکسان می باشد اما چنانچه قصد دارید با نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام آشنا شوید مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام:

  1. در ابتدا وارد اینستاگرام شده و بخش دایرکت را باز کنید
  1. شخصی که می‌خواهید برای او عکس ارسال کنید را انتخاب کنید. (اگر فرد مورد نظر در بخش دایرکت وجود نداشت از قسمت بالای صفحه نام کاربری او را جستجو کنید)
  1. بعد از انتخاب فرد مورد نظر( از قسمت چپ یا راست بسته به فارسی یا انگلیسی بودن زبان اینستاگرام دارد) بر روی گزینه تصویر، کلیک کنید
  1. با طی کردن مراحل بالا وارد بخش گالری می شوید و می توانید عکس مورد نظر خود را انتخاب و ارسال کنید

در کنار بخش ارسال تصویر گزینه های دیگری را مشاهده می کنید که شامل ویس و استیکر است.

با لمس دکمه های مورد نظر قادر به ارسال ویس یا استیکر نیز به همین روش هستید.

لازم به ذکر است اگر برای بار اولی است که قصد ارسال تصویر به یکی از مخاطبان خود را دارید درخواست دسترسی به گالری تلفن همراه داده می شود که باید مجوز آن را تایید کنید.

مشکلات مربوط به ارسال عکس در دایرکت

همان طور که گفته شد ارسال تصویر از طریق دایرکت به سادگی هر چه تمام انجام می گیرد اما برخی از کاربران با مشکلاتی در این زمینه مواجه می شوند که سعی می کنیم تک تک آن ها را عنوان کنیم و به رفع آن بپردازیم.

چرا قادر به ارسال عکس از طریق دایرکت نیستم؟

  • تصویر انتخاب شده ابعاد مناسبی نداشته، بیش از حد کوچک یا بزرگ است.
  • مخاطب مورد نظر شما را مسدود کرده است.
  • از طرف اینستاگرام در بخش گفتگو محدود شده اید.
  • فرمت عکس توسط اینستاگرام پشتیبانی نمی شود.
  • اینترنت شما دچار مشکل شده است.

همه با با نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام آشنا هستیم اما ممکن است در برخی مواقع موفق به ارسال تصویر نشویم در چنین شرایطی اولین کاری که باید بکنید این است که از اتصال اینترنت خود اطمینان کسب کنید.

تفاوتی ندارد از داده دستگاه استفاده می کنید یا وای فای در هر صورت باید این اطمینان را کسب کنید که بسته اینترنتی فعالی دارید و هیچ تداخلی در اینترنت ایجاد نشده است.

برای کسب اطمینان برنامه های دیگر را اجرا کنید و یا وارد بخش اکسپلور اینستاگرام شوید.

اگر مطمئن شدید مشکل ارسال تصویر به شبکه مربوط نمی شود.

ابعاد و فرمت تصویر را بررسی کنید. در بسیاری از موارد فرمت برخی از تصاویر توسط اینستاگرام پشتیبانی نشده و به همین جهت شما نمی توانید آن را ارسال کنید. برای تغییر فرمت به png یا jpg می توانید از برنامه های تغییر فرمت عکس استفاده کنید.

چنانچه فردی که می خواهید برای او تصویر از طریق دایرکت اینستاگرام ارسال کنید شما را مسدود کرده باشد نمی توانید این کار را انجام دهید.

اگر از سوی مخاطب مسدود شوید نه تنها قادر به ارسال تصویر نخواهید بود بلکه نمی توانید گفتگو کرده و حتی اقدام به ارسال پیام صوتی یا استیکر کنید.

برخی از مشکلات مربوط به عدم ارسال عکس در دایرکت به محدود شدن حساب شما بر می گردد. اگر اکانت شما از سمت اینستاگرام به طور موقت یا دائمی مسدود شده باشد امکان ارسال تصویر وجود نخواهد داشت.

اگر فکر می کنید قوانین اینستاگرام را نقض کرده اید بهتر است وارد بخش تنظیمات و Report شوید.

در آنجا مشکل خود را به زبان انگلیسی تایپ و ارسال نمایید. کارشناسان اینستاگرام پس از مدت زمان چند روزه پاسخ پشتیبانی را به ایمیل شما ارسال می کنند.

علت پاک شدن عکس در دایرکت اینستاگرام
علت پاک شدن عکس در دایرکت اینستاگرام

نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام به شکل تایمر دار

جدیدا اینستاگرام قابلیتی برای کاربران و البته در بخش دایرکت فراهم کرده تا بتوانند اقدام به ارسال عکس تایمر دار یا نابود شونده کنند.

حالا که با نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام به صورت عادی آشنا شده اید بهتر است با نحوه ارسال تصویر زمان دار در اینستاگرام نیز آشنا شوید.

شایان ذکر است اینستاگرام به شکل رسمی به عنوان یک پیام رسان فعالیت نکرده اما با این حال همواره سعی داشته بستری را فراهم کند که کاربران بتوانند به گفتگو یا ارسال صوت و تصویر با یکدیگر بپردازند.

بخش دایرکت اینستاگرام با پیشرفت های زیادی همراه بوده است و اخیرا اینستاگرام بستری عالی برای حفظ حریم شخصی برای این بخش تدارک دیده که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

مراحل ارسال عکس تایمر دار در اینستاگرام

  1. وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  1. در صفحه اصلی بر روی آیکون دایرکت لمس کنید. آیکون دایرکت بالا و سمت راست نمایان است.
  1. وارد صفحه چت شخص شوید. اگر قبلا با فرد مورد نظر چتی نداشته اید، گفتگوی جدیدی را آغاز کنید.
  1. در سمت چپ صفحه چت و در کنار محلی که مخصوص تایپ متن است روی آیکون دوربین که اغلب با رنگ آبی رنگ بوده را لمس کنید.
  1. یک محتوای تصویری از جمله فیلم یا عکس از طریق دوربین تهیه کنید و یا محتوای مورد نظر خود را از داخل گالری انتخاب کنید. (برای انتخاب تصویر از گالری باید بر روی آیکون گالری که در سمت چپ و پایین صفحه است کلیک کنید).
  1. بعد از گرفتن عکس از طریق دوربین یا انتخاب از گالری سه گزینه مختلف در اختیارتان قرار می‌گیرد که شامل موارد زیر است.
  • گزینه اول  Keep in chat: با انتخاب کردن این گزینه تصویر به صورت عادی ارسال خواهد شد. به این صورت که تصویر برای همیشه توسط فرد مورد نظر قابلیت مشاهده و حتی ذخیره دارد.
  • گزینه دوم Allow reply: با انتخاب این گزینه به مخاطب مورد نظر خود این اجازه را می دهید که بتواند پاسخ پیام شما را بدهد.
  • گزینه سوم View once: جهت ارسال تصویر زمان دار در اینستاگرام باید این گزینه را انتخاب کنید. بعد از قرار دادن حالت بر روی view once بر روی گزینه ارسال یا send کلیک کنید تا تصویر تنها یک بار قادر به مشاهده عکس باشد. با انتخاب این گزینه کاربر قادر به ذخیره تصویر در گالری نیز نیست.

نتیجه گیری

اینستاگرام شبکه اجتماعی پرطرفداری است که میلیون ها کاربر در آنجا با ایجاد اکانت فعالیت می کنند. در برخی مواقع ممکن است قصد ارسال عکس، ویدئو یا متنی را داشته باشید که در این صورت باید از دایرکت اقدام کنید.

چنانچه کاربری بخش دایرکت را آزاد گذاشته باشد شما بدون فالو کردن شخص قادر به ارسال تصویر در گفتگو هستید. ما در این مقاله شما را با نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام آشنا کردیم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان و بدون دردسر این کار را انجام دهید.

تفاوتی ندارد از کاربران ios باشد یا Android در هر حال با طی کردن مراحلی که با آن آشنا شدید قادر به ارسال عکس در دایرکت هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *