دانستنی

نحوه فروش محصولات در اینستاگرام

اینستاگرام و محبوبیت آن، همه را به سمت فعالیت در این شبکه اجتماعی کشانده است.

اینستاگرام به دلیل استفاده از اینترنت و نصب و راه اندازی راحت استفاده ی زیادی دارد که از سنین کم تا سنین بسیار بالا از این نرم افزار استفاده می کنند بنابراین این همه مخاطب و این فضا باگستردگی زیاد، قطعا منبع درآمد مناسبی خواهد بود که فروش محصول، کالا و خدمات نیز یکی از روش های درآمد زایی است که باید به نحوه فروش محصولات در اینستاگرام آگاه باشید تا در میان رقبا بهترین عملکرد را داشته باشید.

نحوه فروش در اینستاگرام

افراد زیادی در اینستاگرام به کسب درآمد می پردازند و محصولات خود را در معرض فروش قرار می دهند پس باید نحوه فروش در اینستاگرام را به طور کامل بلد باشید تا بتوانید در این فضای رقابتی به درآمد برسید البته لازم به ذکر است فضای اینستاگرام آن قدر بزرگ است که به راحتی بتوانید مشتریان خود را جذب کنید فقط کافی است روش های زیر را برای فروش در اینستاگرام به کار بگیرید.

  1. بیو و پروفایل شما، مشتری را برای دنبال کردن پیج مصمم می کند

شما اگر به بازار های سنتی مراجعه کنید ابتدا وسایل و دکور مغازه را نگاه می کنید و هر چه جذاب تر باشد شما را بیشتر به خرید از محصول از آن مغازه تشویق می کند.

بیوی و پروفایل شما معرفی کننده صفحه و محصولاتتان خواهد بود بنابراین باید به بهترین صورت ممکن و با یک توضیح کامل این قسمت از صفحه و پیج کاری خود را تکمیل کنید.

می توانید اطلاعاتی چون شماره تماس، نحوه فروش، آدرس و … را در این قسمت قرار  دهید، در واقع این قسمت ذهن مخاطب را سازمان دهی می کند.

  1. نسبت به جذب فالوورها اقدام کنید البته نه هر فالووری

قطعا فروش شما در اینستاگرام توسط فالوورهای شما صورت می گیرد و همین افراد به مشتری شما تبدیل خواهند شد بنابراین تعداد فالوورهای شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

فالوورهای شما باید متناسب با نوع محصولی که می فروشید انتخاب شوند، این موضوع را با یک مثال ساده توضیح خواهیم داد.

اگر محصول فروشی شما لباس های زنانه و بچگانه است بهتر است مزون ها و خانم ها را بیشتر به سمت خود بکشانید تا فروشتان بیشتر شود یا اگر لوازم جانبی موبایل می فروشید، موبایل فروشی ها را برگزینید.

  1. عکس هایی خلاقانه و با کیفیت از محصول خود بگیرید و در  پیج قرار دهید

دیده شدن محصولات می تواند به دغدغه ای که همواره در ذهن همه ی خریدارها وجود دارد و آن هم مطمئن نبود از کیفیت، جنس و نمای نزدیک محصول است، جواب دهد.

این امر با گرفتن یک عکس باکیفیت و جذاب از محصول رفع خواهد شد و مشتری می تواند نسبت به خرید تصمیم راحت تری داشته باشد.

البته عکس گرفتن از یک زاویه چندان جوابگو نیست و باید سعی کنید عکس هایی از نما های دور و نزدیک با  زوایای مختلف بگیرید تا جزئیات محصول به خوبی مشخص باشد.

عکاسی از محصول فوق العاده اهمیت دارد بنابراین سعی کنید عکس هایی با کیفیت بالا و خلاقانه تولید کنید و همچنین از عکس های آماده دیگر پیج ها استفاده نکنید.

  1. مقدار سفارش های هفتگی خود را در معرض دید بگذارید و اعتماد دیگران را جلب کنید

معمولا شخصی که قصد خرید دارد در وهله اول کامنت ها و نظرات دیگر کاربران را مطالعه می کند یا  حجم فروش شما را در نظر می گیرد.

برای جلب اعتماد مشتری باید مقدار رضایت مشتری و کاربران دیگرتان را برای افراد نمایان کنید این کار را می توانید با تعداد ثبت سفارشات هفتگی یا روزانه خود یا با  اشتراک گذاری نظر خریداران و پیام های ارسالی بعد از خرید محصول انجام دهید که بسیار پرکاربرد است و نشان می دهد که دیگران از خریدشان پشیمان نشده اند.

  1. استفاده از ویدئو برای فروش محصولات

قطعا نوشته ها و عکس ها تاثیر کمتری نسبت به ویدئو بر شخص دارند و محتواهای ویدئویی طالب بیشتری دارد بنابراین می توانید خصوصیات، ویژگی ها، نحوه استفاده و …. محصول را توسط یک ویدئو نشر دهید و از قدرت بازتاب آن به طور کامل آگاه شوید چرا که ویدئو احساسات را از طریق حرف زدن بهتر منتقل می کند و همین اثر گذاری آن را بالاتر می برد.

  1. تبلیغات و افزایش فروش

تبلیغ در هر کاری از اهمیت برخوردار است و باعث شناخته شدن بیشتر افرد و محصولاتشان خواهد شد.

فروش در اینستاگرام، به واسطه تبلیغ افزایش می یابد بنابراین بهتر است شما نیز دست به کار شوید.

انجام تبلیغ را می توانید از فالوورهای خود بخواهید یا آن که از پیج های مرتبط با فروش شما این درخواست را داشته باشید.

یک راه دیگر نیز وجود دارد، افرادی در سطح اینستاگرام فعالیت دارند که در بین مردم شناخته شده هستند و اشخاص زیادی در اینستاگرام آن ها را دنبال می کنند، از این افراد بخواهید که برند و صفحه شما را تبلیغ کنند.

  1. استفاده از استوری در برای فروش

استوری یکی دیگر از روش های فروش در اینستاگرام است که قدرت فروش را بالا می برد و شما باید سعی کنید از این ابزار در طول روز بارها و بارها استفاده کنید و محصولات را با تیترهای مختلف در معرض دید مشتری قرار دهید و آن ها را برای پیگیری محصولاتتان طالب تر کنید.

فروش در اینستاگرام و نحوه مدیریت آن

اینستاگرام یک فضای مناسب برای فروش محصول است و شما با راه اندازی یک پیج می توانید در این زمینه شروع به فعالیت کنید اما این پایان کار نیست و تازه شروع و اول راه است.

در واقع پیج شما نیاز به مدیریت دارد تا مخاطبان همواره شما را همراهی کنند و نسبت به شما دلسرد نشوند. در زیر برخی از موارد لازم برای مدیریت کردن پیج ذکر شده است.

  • انتشار تولید محتواهایی جذاب و باکیفیت که به دور از هر گونه غلط املایی هستند.
  • بالا بردن فالوور های هدفمند و سود ده
  • بالا بردن اطلاعات از محصولات فروشی
  • قطع نشدن رابطه بین شما و کاربران
  • شنیدن انتقادات و ارتقا خود
  • برگزاری مسابقات در استوری ها
  • استفاده از تبلیغات
  • داشتن ایده های جدید و جذاب

اگر به دنبال این هستید که شخصی این کارها را برای شما انجام دهد باید گفت که شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و حتی آموزش های کامل و جامعی را ارائه می دهند که در راستای کسب درآمد لازم است با آن ها همکاری کیند.

جمع بندی

نحوه فروش در اینستاگرام با رعایت یک سری نکات و موارد شدنی است و سوددهی بالایی نیز دارد زیرا مشتری های زیادی منتظر ارائه خدمات شما هستند بنابراین اگر بتوانید از این فرصت استفاده کنید و مدیریت پیج خود را به درستی انجام دهید، یکی از سودآور ترین شغل ها را انتخاب کرده اید.

در این مقاله به ذکر روش ها و نحوه فروش در اینستاگرام پرداخته شد که امیدورایم برای شما مفید واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *