دانستنی

نحوه فعالسازی حالت تاریک در اینستاگرام (دارک مود) برای آیفون و اندروید

در این مقاله و پست سعی میکنیم که آموزش های لازم جهت تغییر حالت نرمال سفید به حالت تاریک را در پلتفرم اندروید و آیفون  در اختیار شما قرار دهیم امیدواریم که از این آموزش بهترین استفاده را بکنید و مشکلات شما را حل کرده باشد.

دارک مود رابط کاربری اینستاگرام یک طرح رنگی جایگزین برای طرح نرمال حالت سفید با سایه نوشته های خاکستری و مشکلی می باشد. حالا باید به این بپردازیم که چرا این حالت مهم است؟ و چگونه آن را فعال و از آن استفاده کنیم ؟

اگر شما از کاربران فعال و حرفه ای اینستاگرام هستید این حالت باعث میشود که عمر باتری تلفن همراه شما را بهبود بخشد .

در حالت عادی یعنی حالت سفید و پیکسل های سفید قدرت بیشتری نسبت به حالت تاریک و پیکسل های تاریک از گوشی شما میگیرد. این امر بویژه در گوشی هایی که از صفحه های AMOLED  بهره گرفته شده بسیار صدق می کند چون که در این صفحه ها پیکسل های سیاه کاملا خاموش هستند.

همچنین بسیاری از افراد متوجه شدند که حالت شب به دلیل اینکه در تاریکی نور کمی از خود صادر میکند باعث کاهش فشار روی چشم می شود. قبل از اینکه این حالت یعنی حالت شب در اپلیکیشن اینستاگرام یا سایر اپلیکیشن ها ایجاد شود خیلی از کاربران در این پلتفرم ها راحت نبودند بخصوص در شب بسیار اذیت میشدند که خوشبختانه امروزه با این تکنولوژی مشکل کاربران حل شده است.

پس تا به حال متوجه شدیم که حالت تاریک اینستاگرام به نظر خوب می رسد. تقریبا تمام اپلیکیشن ها و برنامه هایی که روزانه خیلی از آنها استفاده می کنیم قابلیت حالت تاریک را دارند مانند توییتر ، فیس بوک ، واتس اپ و در این میان اینستاگرام نیز این حالت را دارد.

همانطور که Adam Mosseri ، سرپرست اینستاگرام از زمان عرضه آن در اکتبر سال ۲۰۱۹ فاش کرد ، باید از آخرین نسخه سیستم عامل تلفن همراه – اندروید ۱۰ یا iOS 13 – در حال اجرا باشید تا از صدای تیره لذت ببرید. در صورت تغییر زمان ما دستورالعمل های لازم برای آپدیت را برای شما خواهیم داد.

نحوه فعالسازی حالت تاریک در اینستاگرام برای آیفون و اندروید

نحوه فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام برای گوشی های آیفون

اگر شما از گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS 13 استفاده می کنید ، مراحل زیر را طی کنید تا حالت تاریک اینستاگرام را فعال کنید و از آن استفاده کنید.

  • تنظیمات تلفن همراه خود را باز کنید.
  • گزینه Display and brightness یا نور و نمایش را انتخاب کنید.
  • روی گزینه dark یا سیاه کلیک کنید تا تم عوض شود.
  • حالا اینستاگرام خود را باز کنید و استفاده کنید.

نحوه فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام برای گوشی های اندروید

برای اجرای حالت تاریک در گوشی های اندروید با ورژن Android 10 کافیست چهار مرحله ی زیر را طی کنید :

  • تنظیمات تلفن همراه خود را باز کنید.
  • کمی پایین امده و به گزینه ‘Display’ یا نمایش بروید.
  • گزینه ‘Dark theme’ یا حالت تاریک را فعال کنید.
  • حالا اینستاگرام خود را باز کنید و استفاده کنید.
نحوه فعالسازی حالت تاریک در اینستاگرام (دارک مود) برای آیفون و اندروید
نحوه فعالسازی حالت تاریک در اینستاگرام (دارک مود) برای آیفون و اندروید

روش های دیگر برای صرفه جویی در مصرف باتری و انرژی در اینستاگرام

اگر هنوز سیستم عامل اندروید ۱۰ یا iOS 13 ندارید و آپدیت نیستید، هنوز یک قدم برای کاهش مصرف شارژ و انرژی اینستاگرام ( محافظت و بهینه سازی داده های تلفن همراه در حالی که در آن فعال هستید) وجود دارد.

برای اینکه شما در اینستاگرام به چرخش خود ادامه دهید و همچنان پست های جدید را مشاهده کنید ، اینستاگرام به صورت خودکار عکس ها و ویدیو ها را از قبل دانلود کرده و برای شما آماده نمایش می کند. اما با چند حرکت می توانید این رفتار اینستاگرام را محدود کنید .

روی آیکن منو در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید ، و سپس روی گزینه ی تنظیمات کلیک کنید و وارد آن قسمت شوید.

روی حساب کاربری یا اکانت خود کلیک کنید و سپس به گزینه mobile data usage یا استفاده از داده های تلفن همراه کلیک کنید و گزینه ‘Data saver’ یا محافظ داده را تغییر دهید.

پس از انجام این مراحل ، پست ها و ویدیو ها دانلود نمی شوند و فقط وقتی که به دلخواه خود شما روی هر یک از پست ها کلیک کنید دانلود خواهند شد و آماده نمایش خواهند شد. بعید به نظر می‌رسد که تاثیر زیادی داشته باشد، اما اگر به طور مرتب باتری خود را تا ۱۰ % آخر با یک شارژر دیگر در نظر بگیرید، کمک کوچکی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *