دانستنی

نحوه قرار گرفتن در گوگل دیسکاور

نحوه قرار گرفتن در گوگل دیسکاور

 

آیا شما هم مالک کسب و کار یا بازاریاب هستید؟ آیا در جعبه ابزار بازاریابی شما، گوگل دیسکاور جایی دارد؟ هنوز هم Google Discover برای برخی از بازاریابان، ناشناخته است. ولی برخی دیگر، از آن برای رشد تجارتشان استفاده می‌کنند. دیسکاور منبع خوبی برای جذب ترافیک وب است. در نتیجه به کسب اعتبار برای برندتان کمک خواهد کرد.

کاربران با این نرم افزار، سرچ‌هایشان را هرچه سریعتر انجام داده و موضوعات جذاب را پیدا می‌کنند. با این حال، بهترین بخش این ابزار، امکان یافتن موضوع مدنظرتان، بدون انجام سرچ است. این ابزار به عنوان یکی از اجزای موتور جستجوی گوگل، از سوابق سرچ شما برای نشان دادن مطالب مورد علاقه شما استفاده می‌کند.

در نتیجه، بازاریابان محتوا از این اپلیکیشن گوگل برای افزایش ترافیک وب سایت خودشان استفاده می‌کنند. این فید تغییر نام یافته، ترافیک بیشتری تولید می‌کند، چون توسعه دهندگان گوگل این نرم افزار را بهینه سازی کرده و آن را برای دستگاه های تلفن همراه سفارشی کرده‌اند.

اما، توجه کنید که Google Discover به عنوان یک برند، تغییر نام پیدا کرده ولی معادل Google News نیست. این دو با هم فرق دارند.

گوگل نیوز (Google News) چه فرقی با گوگل دیسکاور (Google Discover) دارد؟

اخبار گوگل یا Google News داستان‌های پرطرفدار و مطالب مناسبی از اتفاقات جهانی را به اطلاع مخاطبان می‌رساند. اخبار جدید بر اساس موضوعات خبری که مخاطب قبلا سرچ کرده، در اختیارش قرار می‌گیرند.

اما گوگل دیسکاور اطلاعات مورد علاقه مصرف‌کنندگان را ارائه می‌دهد که کاربران را بدون جستجو کردن، مجذوب این اطلاعات می‌کند. همچنین، در حین استفاده از دیسکاور، می‌توانید محتوای دلخواهتان را سفارشی کنید. این کار به سرعت با دنبال کردن موضوعات یا فالو کردن topics قابل انجام است.

با این وجود، برای این که محتوای بازاریابی شما در دیسکاور نمایش داده شود، به محتوا و ایندکس باکیفیت صفحات وب خودتان در گوگل نیاز دارید.

گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور نوعی Google Feed به روز رسانی شده است که محتوای وب را بر اساس سوابق سرچ مخاطب یا کاربر، نمایش می‌دهد. این نرم افزار، اطلاعاتی را قبل از انجام سرچ، توصیه می‌کند. به عبارت دیگر، حتی بدون وارد کردن کلید واژه هم موضوعات جذابی را پیدا خواهید کرد.

گوگل برای این منظور، سه تغییر مهم را در دیسکاور جدید اعمال کرد. این تغییرات عبارت هستند از:

۱.تغیر موضع از پاسخ‌ها به سفرها

۲.تغییر موضع از کوئری‌ها (queries) به فرآیند کسب اطلاعات عاری از کوئری

۳.تغییر موضع از متن به روش بصری ارتقاء یافته برای اکتشاف داده‌ها

بعلاوه، طراحی فید قدیمی ‌بیشتر حالت متنی داشت. اما دیسکاور جدید دارای طیف گسترده‌ای از محتواهای مختلف، از جمله موارد زیر است:

  • اخبار
  • محتوای ویدیویی
  • عکس/تصاویر
  • پست های وبلاگ تازه منتشر شده
  • مطالب دریافتی
  • محتوای همیشه سبز (Evergreen content)
  • و غیره.

بنابراین، فید Discover به شما امکان می‌دهد موضوعات و محتوای جدید و مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. گوگل دیسکاور جدید به شکل زیر است:

توسعه دهندگان گوگل، این فید را برای دستگاه های موبایل شخصی سازی کرده‌اند. در اصل می‌توانید فید خودتان را سفارشی کنید تا فقط محتوای دلخواه شما را نمایش دهد. برای این منظور، روی هدر هر محتوایی که برایتان جالب است، ضربه بزنید.

با این کار، گوگل دیسکاور، محتوای مهیج و مرتبط را در اختیارتان قرار خواهد داد. بعلاوه، بعد از فالو کردن محتوای مدنظرتان، فقط مطالب مرتبط با آن را مشاهده خواهید کرد. اما می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه «More» در گوشه سمت راست زیر صفحه موبایل خودتان، فالو کردن موضوعات را متوقف کنید.

وقتی روی دکمه «More» ضربه می‌زنید، کمی‌پایین بروید و روی «Your data in Search » ضربه بزنید تا سابقه سرچ خودتان را ببینید. از آنجا به پایین پیمایش کنید تا مواردی را که دیگر برایتان جالب نیستند، حذف کنید.

بنابراین، از آنجایی که دیسکاور می‌تواند ترافیک وب زیادی ‌را به وب سایت شما هدایت کند، پس باید عنصری از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما محسوب شود.

گوگل دیسکاور چه اهمیتی دارد؟

 

دیسکاور به دلایل مختلفی برای کسب و کار آنلاین‌تان اهمیت دارد. در اینجا به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

آیا می‌دانید که گوگل دیسکاور نوعی پلتفرم موتور جستجو و فضایی برای سازماندهی محتوای جالب پیدا شده در سرتاسر وب است؟ این فضا تحت عنوان «Collections» نامیده می‌شود. می‌توانید صفحات وب مجذوب کننده، از جمله محصولات و سایر قطعات محتوایی مهم را به این فضا اضافه کنید.

همچنین، می‌توانید از دیگران دعوت کنید تا در کالکشن‌های شما مشارکت کنند. جالب اینجاست که برنامه گوگل به عنوان یک ابزار تحلیلی عمل می‌کند تا ترافیک دریافتی از پلتفرم دیسکاور را اندازه گیری کنید.

گوگل این ابزار گزارش گیری را دیسکاور نامید. با این ابزار، ترافیک وب حاصل از گوگل دیسکاور را مشاهده و اندازه گیری می‌کنید. بنابراین، با کمک این داده‌ها، محتوایی را تعریف می‌کنید که بهترین عملکرد را دارد (یعنی محتوایی که بیشترین ترافیک را دارند و محتوای فاقد کارایی را می‌شناسید).

در نتیجه، مطالب جاری را به‌روزرسانی می‌کنید و مطالبی را برای بهبود سئو و افزایش ترافیک در نظر می‌گیرید. به همین هم گوگل، ویژگی جدید گزارش دیسکاور (Discover report) را به سرچ کنسول گوگل اضافه کرده تا اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار داده و به برخی از سوالات فوری آنها پاسخ دهد.

برخی از داده های جدید در گزارش دیسکاور به شرح زیر است:

  • حجم ترافیک سایت حاصل از دیسکاور.
  • بهترین محتوای شما در گوگل دیسکاور.
  • هر چند وقت یکبار سایت شما در دیسکاور نمایش داده می‌شود.
  • عملکرد محتوای شما در دیسکاور نسبت به نتایج جستجوی سنتی چگونه است؟

با کمک این اطلاعات، استراتژی محتوا و رتبه بندی گوگل سایت خودتان را ارتقا می‌دهید. بنابراین از آنجایی که همه موتورهای جستجو، محتوای جذاب را دوست دارند، بهینه سازی محتوا برای Google Discover مهم است زیرا این ابزار، معرف ترند محبوبیت محتوای جذاب است. بنابراین محتوای شخصی سازی شده و جذاب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۸ روش محرمانه برای بهینه سازی در گوگل دیسکاور

در ادامه با هشت عنصر محرمانه برای کمک به بهینه سازی محتوا برای گوگل دیسکاور آشنا خواهید شد.

۱.کیفیت محتوای خودتان را تقویت کنید

محتوا جوهره بازاریابی دیجیتال است، بنابراین بدون محتوا، فعالیت‌های بازاریابی شما بیهوده خواهد بود. ولی این به معنای انتشار هر گونه مطلبی نیست. به عنوان مثال، محتوای ضعیف (thin content) یا بی کیفیت، اهمیت کمتری دارد و هیچ ارزشی برای خوانندگان شما نخواهد داشت.

بنابراین اگر به انتشار این نوع مطالب ادامه دهید، به سختی در دیسکاور، ظاهر خواهید شد و به تدریج خوانندگانتان را از دست خواهید داد. اگر مقالات شما به سختی به سؤالات خوانندگان پاسخ ‌دهند و رقبای شما هم مطالب بهتری را نسبت به شما ارائه ‌دهند؛ پس رقبای شما، وفاداری خوانندگان را به دست خواهند آورد.

به همین صورت، گوگل دیسکاور هم محتوای مرتبط و جذاب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فرقی هم ندارد که این محتوا در قالب مقاله، پست وبلاگ، ویدئو و سایر موارد ارائه شود. باید پست‌های بسیار آموزنده تولید کنید چون دیسکاور طوری برنامه‌ریزی شده که مطالب با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار دهد.

برای این منظور، در هنگام تولید محتوا برای انتشار، یا در حین به‌روزرسانی پست‌های قدیمی بلاگ، از داده‌های پرطرفدار، آمارهای فعلی و استراتژی‌های بازاریابی برای تقویت مقالات خودتان استفاده کنید. برای بهینه سازی پست خودتان هم از کلیدواژه‎‌های طولانی تر (Longtail)، کلیدواژه‌های معنایی، تصاویر باکیفیت و گرافیک های گویا استفاده کنید.

همچنین، هدف جستجوی کاربر (Search intent) را بشناسید. فهرستی از کلیدواژه‌های مرتبط تهیه کنید و از آنها برای تقویت محتوا استفاده کنید.

از وجود تمام اجزای ضروری در محتوا اطمینان حاصل کنید تا مخاطبان در صفحه، میخکوب شوند. برای مثال، از همان ابتدا سؤالات مفهومی را برای جلب توجه خوانندگان مطرح کنید. یک سوال مفهومی نیاز به پاسخ ندارد. در عوض، ترفندی برای تحت تأثیر قرار دادن خوانندگان است تا به پیامتان فکر کنند. بازاریابان محتوا هم از این سبک نوشتاری برای تأکید بر نکات مهم، استفاده می‌کنند.

استفاده از این رویکرد به شما برای افزایش موارد زیر کمک خواهد کرد:

  • زمان حضور خواننده بلاگ در صفحه
  • کاهش نرخ پرش (Bounce Rate)
  • افزایش ترافیک سایت
  • بهبود زمان توقف کاربر
  • افزایش رتبه در موتورهای جستجو
  • افزایش شانس خودتان برای ظاهر شدن در Google Discover

چالش های بازاریابی محتوا

نظرسنجی Semrush از ۱۲۰۰ بازاریاب در ۳۹ کشور به نتایج جالبی رسید. از جمله که آمار بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰ حاکی از تلاش بازاریابان برای تولید محتوای جذاب است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، تولید محتوای باکیفیت یکی از بزرگترین چالش‌های هر کسب‌وکاری است.

  • طبق این نظر سنجی، ۵۴ درصد از بازاریابان قادر به تولید محتوای منجر به لیدهای باکیفیت نیستند.
  • بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌ها نمی‌توانند محتوای درجه یک برای جذب ترافیک بیشتر به سایت تولید کنند.
  • ۴۵ درصد از بازاریابان، قادر به تولید محتوا با قابلیت برقراری ارتباط با مخاطبانشان، نیستند.

در نتیجه، اگر در دسته‌های بالا قرار بگیرید، پس دیسکاور هم به سختی محتوای شما را انتخاب خواهد کرد. اما دو روش برای کمک به شما وجود دارد:

۱.تولید محتوای بهتر را یاد بگیرید، یا

۲.برای پر کردن این خلاء، فریلنسرهای متخصص در حوزه تولید محتوا را استخدام کنید.

آنها به شما کمک می‌کنند تا محتوایی با کیفیت برای انسان‌ها و موتورهای جستجو تولید کنید. در واقع، اینفلوئنسرهای برتر و بازاریابان محتوا، از نویسندگان فریلنس برای تولید محتوای بازاریابی برای وبلاگ‌ها و سایر کانال‌های بازاریابی خودشان استفاده می‌کنند.

برای حمایت از این ادعا، نتایج تحقیقات ۲۰۲۰ Semrush  نشان می‌دهد که فرمت محتوایی اصلی در ۸۶٪ از مشاغل، به صورت پست های بلاگ است. ۵۳ درصد از این بازاریابان هم فعالیت های تولید محتوا را برون سپاری می‌کنند.

بنابراین اگر نمی‌توانید بنویسید، می‌توانید کارهای نوشتن را به فریلنسرهای نویسنده واگذار کنید یا انجام این کار را یاد بگیرید.

۲.از تصاویر با کیفیت استفاده کنید

گوگل دیسکاور روی نیاز به محتوای بصری بیشتر تأکید دارد. یعنی برای افزایش شانس حضورتان در این پلتفرم، باید تصاویر با کیفیت بیشتری تولید کنید و آنها را به طور مناسبی بهینه سازی کنید.

به اعتقاد گوگل، محتوای دیسکاور به دلیل کیفیت مطالب و برقراری ارتباط میان علاقه مخاطب و محتوا، موفق به کسب رتبه در جستجوها می‌شود. برای افزایش رتبه محتوای خودتان در Google Discover باید دو کار انجام دهید:

۱.به طور مداوم محتوای جذاب برای خوانندگان تولید کنید.

۲.برای تقویت پست‌های خودتان و بهینه سازی مناسب آنها از جلوه‌های بصری باکیفیت از جمله ویدئو‌ها، عکس‌ها، اینفوگرافی‌ها و گرافیک‌ها استفاده کنید.

بعلاوه، تصاویر بزرگ را جایگزین تصاویر کوچک و بند انگشتی کنید. چرا؟ چون طبق اعلام گوگل، تصاویر بزرگ عملکرد بهتری در کارت‌های دیسکاور دارند. لطفاً به آمارهای گزارش شده از جانب گوگل توجه کنید:

  • بازاریابان زمان حضور روی پیج را تا ۳٪ افزایش دادند
  • ناشران به افزایش ۵ درصدی در نرخ کلیک (CTR) رسیده‌اند.
  • آنها همچنین متوجه افزایش ۳ درصدی رضایت کاربران شدند.

همه موارد فوق به لطف عکس‌های بزرگ و با کیفیت است. اما مطمئن شوید که عکس‌هایتان حداقل ۱۲۰۰ پیکسل عرض دارند.

۳.ویدئوهای هیجان انگیز بسازید

اگر محتوای بصری با کیفیتی تولید کنید، این گوگل فید جدید هم محتوای شما را بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. بعلاوه، از آنجایی که اخیراً ویدیوها اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند، دیسکاور هم بیشتر بر روی محتوای بصری متمرکز شده است.

بنابراین انواع مختلفی از ویدیوها را برای جلب توجه بازار هدف و حل مشکلات آنها تولید کنید. به شما توصیه می‌کنیم که به وبلاگ‌های دارای عملکرد برتر نگاه کنید و از آنها ویدیو بسازید. در حال حاضر این قطعات محتوایی منجر به برقراری تعامل بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و رتبه‌بندی بهتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌شوند.

بنابراین، تبدیل آنها به محتوای ویدئویی به بهبود نرخ تعامل در وب سایت، رتبه بندی SEO و نمایش در Discover کمک خواهد کرد.

برای شروع کار می‌توانید ویدیوهای زیر را تهیه کنید:

  • آموزش های ویدئویی
  • ویدئوهایی از پشت صحنه شرکت
  • ویدئوی نحوه استفاده از محصولات یا خدمات
  • مصاحبه‌های تخصصی
  • ویدئوهای مطالعه موردی
  • و غیره.

طبق تحقیقات HubSpot، بیش از ۵۰ درصد از مشتریان مایلند ویدئوهای بیشتری را نسبت به سایر انواع محتوا ببینند. یعنی هرچقدر ویدیوهای باکیفیت بیشتری تولید کنید، شانس بیشتری برای حضور در گوگل دیسکاور پیدا  می‌کنید.

۴.سیاست های محتوایی گوگل را رعایت کنید

گوگل به صراحت اعلام کرده که اگر می‌خواهید دیسکاور، محتوای شما را انتخاب کرده و به جستجوگران نشان دهد، باید از سیاست‌های محتوایی آنها پیروی کنید. دستورالعمل‌های گوگل شامل رتبه‌بندی کیفیت سرچ (Search Quality Rating) است که رتبه‌بندی‌های کیفیت صفحه (PQ) و  رتبه بندی برآوردن نیازها (NM) را پوشش می‌دهد.

یعنی هر پستی که منتشر می‌کنید باید از دستورالعمل‌های Google News پیروی کند.

این مرحله به معنای نمایش محتوای شما در Google News نیست. در عوض، نشان می‌دهد که اگر دیسکاور، محتوای شما را انتخاب کند؛ یعنی سیاست‌های محتوای گوگل نیوز را رعایت کرده‌اید و می‌تواند به محتوای مناسب Google News هم برسید.

بنابراین، از هماهنگی بلاگ‌های منتشر شده با سیاستهای انتشار محتوای گوگل اطمینان پیدا کنید تا احتمال نمایش محتوای شما در دیسکاور افزایش یابد.

۵. از جامعه مخاطبان بخواهید تا شما را به گوگل دیسکاور اضافه کند

نرم افزار دیسکاور دارای قابلیت‌های جذابی است. این نرم افزار کاربردی به شما اجازه می‌دهد تا منابع اطلاعاتی مدنظرتان را به کالکشن‌های خودتان اضافه کنید. پس موضوعات مورد علاقه خودتان را انتخاب و فالو می‌کنید.

شاید مخاطبتان، نداند که می‌تواند شما را به موضوعات یا کالکشن‌های مورد علاقه خودش اضافه کند مگر اینکه به او بگویید. به همین دلیل باید به جامعه خوانندگان خودتان اطلاع دهید تا شما را به گوگل دیسکاور اضافه کنند. به این ترتیب، وقتی پستی را منتشر می‌کنید یا وقتی دیسکاور، محتوایی از بلاگ شما را انتخاب می‌کند، به آنها اطلاع داده می‌شود

این کار مانند تقاضای دعوت به عمل (Call-To-Action) روی وب سایت شما عمل می‌کند. بازدیدکنندگان بدون تقاضای اقدام  نمی‌توانند کار مد نظر شما را انجام دهند. به همین ترتیب، اگر به آنها نگویید، شاید وبلاگ شما را به دیسکاور اضافه نکنند.

چگونه موضوعات جذاب را به گوگل دیسکاور اضافه کنیم

افزودن موضوعات مورد علاقه به Discover روشی ساده دارد. به عنوان مثال، در اینجا Semrush را به لیست موضوعات جذاب اضافه می‌کنم. در ادامه نحوه انجام این کار مطرح می‌شود:

نرم افزار را باز کنید و عبارت مدنظرتان را در نوار جستجو وارد کنید. در اینجا، Semrush را جستجو کرده‌ایم. اسکرین شات زیر را ببینید. بنابراین با اضافه شدن Semrush، به روز رسانی‌های Semrush را از طریق گوگل دیسکاور دریافت خواهیم کرد.

با این حال، صفحه نتایج شما ممکن است دکمه « Follow+» را نشان ندهد. نتیجه جستجوی ما، این برگه را نشان نداد. بنابراین، همانطور که در اسکرین شات می‌بینید، کمی‌ پایین تر رفتیم و آن را پیدا کردیم. به همین ترتیب، اگر موضوع یا وبلاگ خود را در جستجو وارد کردید و دکمه فالو را مشاهده نکردید، استرس نداشته باشید. فقط کمی‌پایین بروید، آن را پیدا خواهید کرد.

هنگامی‌که دکمه را مشاهده کردید، روی « Follow+» بزنید تا دنبال کردن یک بلاگ یا موضوعات جذاب را شروع کنید. پس از ضربه زدن روی دکمه فالو، علامت (+) به علامت (✓) تغیر پیدا می‌کند. علامت تیک به این معنی است که در حال حاضر موضوع یا نشریه مدنظرتان را دنبال می‌کنید.

به همین دلیل، هنگامی‌که پست جدید در بلاگ Semrush منتشر می‌شود، گوگل دیسکاور هم آن مقاله را به ما نشان می‌دهد. این امر هم بیشتر به جلب توجه خوانندگان موجود کمک می‌کند.

با این کار، وقتی افراد بیشتری بلاگ شما را به دیسکاور اضافه می‌کنند، گوگل هم پی به مفید و مرتبط بودن محتوای شما برای خوانندگان می‌برد. بنابراین رتبه شما را در موتور جستجو افزایش می‌دهد و موقعیت شما در دیسکاور را تثبیت می‌کند.

 ۶. بهینه سازی برای صفحات موبایل پرشتاب (AMP)  گوگل

چرا باید بهینه سازی برای صفحات موبایل پر شتاب گوگل را انجام دهیم؟ چون AMP برای تقویت تجربه کاربری (UX) وب سایت، ایده آل است. بنابراین، همانطور که می‌دانید، بهبود تجربه کاربری عاملی در رتبه بندی گوگل است. از این رو، توسعه دهندگان گوگل، AMP را با هدف سرعت طراحی کردند.

بارگذاری سریع‌تر صفحه وب به بهبود UX کمک می‌کند، که باعث افزایش رضایت مخاطب می‌شود. به عبارت دیگر، اگر سایت شما، سریع عمل نکند، رتبه جستجوی شما را کاهش می‌دهد و شانس شما برای انتخاب شدن از جانب دیسکاور هم کم می‌شود. مخاطبان هم به همین دلیل بلاگ شما را ترک می‌کنند که به نفع رقبای شما است.

بنابراین، اگر می‌خواهید در Discover دیده شوید، بهینه سازی برای صفحات موبایل پر شتاب گوگل ضرورت دارد. به همین دلیل هم ویژگی گزارش دیسکاور در کنسول جستجوی گوگل (GSC) ،گزینه‌های مقایسه داده‌های AMP و غیر AMP را در اختیارتان قرار می‌دهد.

از کنسول جستجوی خودتان می‌توانید به ترتیب داده های AMP و غیرAMP را اندازه گیری کنید. بنابراین، وب سایت خودتان را برای AMP بهینه کنید تا UX را تقویت کرده و در دیسکاور ظاهر شود

۷. دائم محتوای همیشه سبز و ترند را منتشر کنید

همان گونه که اشاره شد، گوگل دیسکاور محتوای تازه و همیشه سبز مرتبط با کوئری کاربر را نشان می‌دهد. این نتایج، متعاقب سابقه سرچ قبلی کاربر ارائه می‌شود. کاربران با کمک این روش از ترندهای صنعتی مطلع می‌شوند.

دیسکاور هم محتوای پرطرفدار و مطالب همیشه سبز و مرتبط با جستجوی شما را نشان خواهد داد. همچنین، گوگل دیسکاور محتوای همیشه سبز را برای برقراری تعامل، حل یک مشکل و سرگرم کردن خواننده ارائه می‌دهد. در این بین، پست های محبوب باعث جذب خواننده شده و شما را از آخرین اتفاقات آگاه می‌کند.

جالب اینجاست که این روش، یک استراتژی بازاریابی برد-برد است. زیرا هنگامی‌که محتوایی با ارزش و همیشه سبز تولید می‌کنید، Discover آن را برمی‌دارد و در نتایج جستجوی مرتبط ارائه می‌کند. در نتیجه، ترافیک سایت خودتان را افزایش می‌دهید؛ آگاهی از برند را بهبود می‌بخشید؛ لیدهای هدفمند می‌سازید و فروش بیشتری خواهید داشت.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

۸. روی رقبا تحقیقات انجام دهید

چرا انجام تحقیقات روی رقبا حیاتی است؟ اگر بعد از رعایت همه موارد فوق، باز هم پست شما در دیسکاور نیست، پس انجام تحقیقات روی رقبا عاقلانه است تا بدانید چرا دیسکاور محتوای شما را نادیده می‌گیرد.

سعی کنید موارد زیر را  بفهمید:

  • چرا گوگل دیسکاور محتوای رقبا را به محتوای شما ترجیح می‌دهد.
  • به چه دلیلی محتوای شما در پلتفرم دیسکاور نیست.
  • رقیب شما چه کار متفاوتی برای ظاهر شدن در Google Discover انجام می‌دهد.
  • چه چیزی باعث مطرح شدن محتوای رقبای شما شده است؟
  • و غیره.

با بررسی رقبا می‌فهمید که چگونه باید مطالب خودتان را در دیسکاور به نمایش درآورید. همچنین، باید موضوعات مرتبط را در گوگل دیسکاور دنبال کنید. در این مرحله بهتر با کیفیت مطالبی آشنا می‌شوید که با ابزار بازاریابی محتوا سازماندهی شده و در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد.

با کمک این داده‌ها رفتار کاربران را درک کرده و می‌فهمید که چرا دیسکاور، رقبا را به شما ترجیح داده است.

در نهایت…

اکنون که با گوگل دیسکاور و نحوه بهینه‌سازی محتوا برای آن آشنا شدید، از این نکات برای بهبود شانس حضورتان در این پلتفرم استفاده کنید. هر چه بیشتر کیفیت محتوای خودتان را افزایش دهید، شانس نمایش شما هم افزایش می‌یابد. بنابراین به آزمون و خطا ادامه دهید تا بفهمیدکه چه حالتی برایتان بهتر است.

اگر در حال حاضر از دیسکاور استفاده می‌کنید، به نظرتان آیا نکات دیگری هم برای کمک به مخاطبان وجود دارد؟ لطفا، نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *