دانستنی

نکاتی برای کسب موفقیت بیشتر و سریع‌تر در حرفه برنامه نویسی

نکاتی برای کسب موفقیت بیشتر و سریع‌تر در حرفه برنامه نویسی

 

آغاز حرفه برنامه‌نویسی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. می‌توان با اطمینان گفت که تقریبا هر برنامه‌نویس تازه کاری در آغاز کار خود با مشکلات و مسائلی روبرو می‌شود که ممکن است دشوار یا اضطراب‌آور به نظر برسند. بسیاری از توسعه‌دهندگان موفق اذعان می‌کنند که در آغاز حرفه‌ی خود، اشتباهات بسیاری را مرتکب شده‌اند، که بعدها به این اشتباهات پی برده‌اند یعنی شاید ماه‌ها و حتی سال‌ها بعد متوجه این حقیقت شده‌اند. همه‌ی این افراد آرزو داشتند که می‌توانستند زودتر از این، به نکات و راهنمایی‌های لازم به منظور دستیابی به موفقیت دسترسی داشته باشند تا بدین ترتیب بتوانند از هدر رفتن زمان خود به منظور درک نقش‌ها و وظایف خود به عنوان یکی از اعضای تیم برنامه‌نویسی، اجتناب کنند.

در این مطلب، به نکاتی اشاره می‌کنیم که توسعه‌دهندگان حرفه‌ای به توصیه در مورد آن‌ها پرداخته‌اند تا به شما کمک کنند که بتوانید به عنوان یک برنامه‌نویس هر چه زودتر به موفقیت دست پیدا کنید و از بروز مشکلات اجتناب کنید.

۱- کار گروهی از ضرورت بسیاری برخوردار است.

زمانی که با تیم خود کار می‌کنید، نمی‌توانید از برقراری ارتباط با دیگران اجتناب کنید. و حتی اگر بتوانید به هر نحوی از این ارتباطات اجتناب کنید، کدهای شما باید با کدهایی که توسط دیگران نوشته شده است در ارتباط باشد. مهم نیست که به عنوان یک برنامه‌نویس از چه مهارت‌هایی برخوردارید، شما باید یاد بگیرید که چگونه با هم‌تیمی‌های خود ارتباط و همکاری داشته باشید تا از شکست خوردن اجتناب کنید.

لازم نیست که همه‌ی افراد تیم خود را دوست داشته باشید ، اما باید قادر باشید تا با آن‌ها کار کنید. بنابراین زبان افراد را به اندازه‌ی زبان برنامه‌نویسی بیاموزید!

۲- از سوال پرسیدن نترسید.

سوال پرسیدن روش خوبی برای یادگیری است، همان‌طور که می‌تواند یک فرصت مناسب برای شما به منظور برقراری ارتباط با همکارانتان باشد.

قبل از پرسیدن یک سوال فنی، سعی کنید که خودتان از طریق جستجو در اینترنت پاسخ آن سوال را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک توسعه‌دهنده‌ی PHP هستید، درست نیست که از همکار خود بپرسید “من می‌خواهم یک آرایه مثل {۱, ۲, ۳, …, n, n-1} در PHP ایجاد کنم، می‌توانید در این مورد به من کمک کنید؟ ” شما با پرسیدن این سوال نشان داده‌اید که نه تنها در PHP از کمبود مهارت برخوردارید، بلکه زحمت جستجو کردن در گوگل و یا فکر کردن در مورد آن را نیز به خود نداده‌اید .

۳- ابتدا فعالیت‌های دارای اولویت را تکمیل کنید.

این مورد ممکن است بسیار واضح به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید: شما باید فعالیت‌هایی که از اولویت برخوردار هستند را انتخاب کنید، حتی اگر مواردی که از اولویت کمتری برخوردارند، برای شما جالب‌تر به نظر برسند. رفتار حرفه‌ای داشته باشید.

۴- در مورد چیزهایی که نمی‌دانید نگران نباشید.

ممکن است در معرض بحث‌های فنی بسیاری قرار بگیرید که پر از کلمات و عباراتی هستند که ممکن است برای شما بی‌معنی باشند. لازم نیست که مضطرب شوید و زمان خود را با نگرانی در مورد نکاتی که چیزی از آن‌ها نمی‌دانید، هدر دهید. در دنیای کامپیوتر، موضوعات و مباحث بی‌نهایتی برای یاد گرفتن وجود دارند. همچنین فهرستی از کلمات بی‌نهایتی نیز وجود دارند که ممکن است در ابتدا معنای هیچ یک از آن‌ها را متوجه نشوید. اما اگر به یاد گرفتن آن‌ها ادامه دهید، در نهایت معنای آن‌ها را متوجه خواهید شد.

۵- به دست آوردن یک شغل ، به معنای پایان یافتن یادگیری نیست.

در کنار به روز بودن در مورد اخبار جهان، شما نیاز دارید تا در یادگیری مهارت‌ها و ابزارهای جدید نیز به روز باشید. و این مسئله تقریبا در مورد تمامی حرفه‌ها صدق می‌کند و برنامه‌نویسی نیز از آن مجزا نیست. با به روز کردن مهارت‌های خود، بیشتر و بیشتر پیشنهادهای کاری دریافت خواهید کرد.
مهم‌ترین عامل در موفقیت شما، خود شما هستید. تنها لازم است برای انجام دادن حرفه‌ی خود به بهترین شکل، مسئولیت‌پذیر باشید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *