دانستنی

نکاتی در مورد سئو برای بهبود رتبه وبسایت شما در گوگل

نکاتی در مورد سئو برای بهبود رتبه وبسایت شما در گوگل

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) توسط بسیاری از وبسایت‌های در حال رشد انجام می‌گیرد تا بازدید و محبوبیت آنلاین کسب کنند. اگرچه سئو مؤثر است، اما ساده نیست. بروزرسانی مکرر موتورهای جستجو باعث ضروری شدن بهینه‌سازی بخش‌های مختلف یک وبسایت شده است تا بتواند در رده‌ی بالاتری قرار بگیرد. در این پست ۶ نکته‌ی اساسی در مورد سئو را مشاهده می‌کنید که کمک می‌کند در رتبه‌بندی گوگل در رتبه بالاتری قرار بگیرید.

۱- تحقیق در مورد واژه‌های کلیدی

واژه‌ها‌ی کلیدی مهمترین فاکتور برای هر وبسایت محسوب می‌شوند تا در موتورهای جستجو از رتبه بندی خوبی برخودار شوند. تحقیق در مورد واژگان کلیدی قسمت مهمی در فرایند سئو می‌باشد که مشخص می‌کند چه واژه‌های کلیدی توسط کاربران اینترنت برای جستجوی وبسایت شما استفاده می‌شود. به فکر واژه‌های کلیدی باشید که نرخ جستجوی بالا اما رقابت کمی دارند و به رنکینگ بهتر کمک می‌کنند. این واژه‌ها محدود هستند چون رقیبان نیز از واژه‌های مشابهی استفاده می‌کنند. بهترین روش، گنجاندن واژه‌های کلیدی طولانی می‌باشد که مختص صفحه‌ی شماست و شانس بودن در لیست برای جستجوهای مشابه را بالا می‌برد.

۲- بهینه‌سازی از لحاظ تکنیکی

وبسایت شما باید از لحاظ تکنیکی بهینه‌سازی شود تا گوگل بتواند کدها و تکست‌ها را بخواند.
ساختار URL باید تعداد حروف کمتر از ۱۰۰ داشته باشد، از خط تیره به جای underline استفاده کنید.
از یک عنوان منحصربه فرد استفاده کنید که شامل واژه‌های کلیدی اساسی باشد.
شما باید یک توضیحات متا (Meta description) برای هر صفحه داشته باشید که متشکل از یک یا دو جمله برای بازگویی و شرح صفحه باشد.
یکی از مواردی که باید کنترل شده و از آن اجتناب شود محتوای تکراری است.
نقشه‌ی سایت XML برای وبسایت ضروری است و باید به ابزارهای وبمستر گوگل ارائه شوند تا محتوا چک شود. هر زمان که محتوای جدیدی اضافه می‌شود، بروزرسانی و ارائه‌ی مجدد آن لازم است.

۳- سهولت استفاده

اگر استفاده از محتوا برای کاربرانی که در جستجوی آن هستند آسان نباشد، هرچقدر محتوا یا طراحی وبسایت خوب باشد اهمیت ندارد. کاربرد آسان می‌بایست همواره درنظر گرفته شود.
اگر محتوا برچسب داشته باشد کاربران به سادگی چیزی که جستجو می‌کنند را می‌یابند.
باید بر نویگیشن آسان و روان تمرکز شود تا کاربران بتوانند به صفحات دیگر غیر از صفحه اصلی دسترسی داشته باشند.

۴- محتوای باکیفیت

تمرکز اصلی سئو بر محتوای خوب است و به همین خاطر است که سرمایه‌گذاری برای بروزرسانی وبسایت با مطالب تازه و جالب حائز اهمیت است.
آپلود کردن محتوای جدید در وبلاگ شرکت می‌تواند به ایجاد لینک‌های باکیفیت کمک کند و قدرت وبسایت را افزایش دهد.
تمرکز بر محتوای بصری ازجمله اینفوگرافیک‌ها و چارت‌ها نیز می‌تواند به سادگی سبب جذب مخاطب شود.

۵- استفاده از رسانه‌های اجتماعی

استفاده از استراتژی مناسب برای رسانه‌های اجتماعی نیز به نفع شما خواهد بود. برای این‌ کار، ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید و از شبکه‌های اجتماعی خاصی که مخاطبین در آنها فعال‌تر هستند، استفاده کنید.
سعی کنید با افرادی در ارتباط باشید که فالوئرهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند تا اطلاعات به سرعت به اشتراک گذاشته شوند.

۶- ریسپانسیو کردن وبسایت

داشتن یک وبسایت ریسپانسیو یک موضوع کلیدی است زیرا که سبب می‌شود با تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، و لپتاپ‌ها سازگار باشد. این کار مطمئناً سبب محبوبیت و دیده شدن بیشتر، و بهبود رتبه در موتورهای جستجو می‌شود.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *