دانستنی

نگاهی بر کار در خانه (فریلنسینگ)

نگاهی بر کار در خانه (فریلنسینگ)

در تالار گفتمان وب سایت ها و وبلاگ ها به راحتی می توانید پست هایی را ببینید که به توصیف مزایای کار در خانه (فریلنسینگ) پرداخته اند. این پست ها اغلب اطلاعات مفیدی ارائه می دهند. با این حال گاهی اوقات این پست ها مبتدیان را گمراه ساخته است. اگر کار در خانه بسیار بهتر از رفتن به سرکار است، پس چرا هنوز هم کارکنانی وجود دارند که به محل کار خود می روند و حقوق و دستمزد خود را از شرکت دریافت می کنند؟ اجازه دهید نگاهی دقیق تر به این وضعیت داشته باشیم.

در واقع، در نگاه اول چه چیزی می تواند بهتر از داشتن ساعات کاری دلخواه در منزل، احساس راحتی، و کسب درآمد از راه دور مطلوب باشد؟ به چنین کارهایی “فریلنسینگ” گفته می شود.

زمانی که یک فریلنسر سرش شلوغ است، معمولا تحت استرس کار می کند. کار او می بایست تا موعد مقرر به پایان برسد و تنها می تواند به خودش تکیه کند. در نتیجه، خسته می شود و منتظر است تا کار هرچه سریعتر تمام شود.

وقتی سرش خلوت می شود، چند روز کامل استراحت می کند و از آن لذت می برد. اما پس از آن احساس ناراحتی می کند: پروژه بعدی چه زمانی به دستش می رسد؟ آیا اصلا پروژه ای وجود دارد؟ در حالی که استراحت می کند، آیا ممکن است شخص دیگری مشتری او را از او بگیرد؟

در نهایت لذت بردن از زندگی خود به یک مشکل مزمن تبدیل می شود. پس بیایید نگاهی به معایب کار در خانه بیندازیم :

•    یک فریلنسر نمی داند چه زمانی ممکن است پروژه ای به دستش برسد
•    یک فریلنسر امکان دارد مزد خود را دریافت نکند یا تا حد زیادی به تاخیر بیفتد. در حالی که اقدامات قانونی بیفایده و خیلی گران قیمت هستند، هیچ کس درخواست رسیدگی به شکایت نمی کند.
•    مسئولیت دریافت مزد بر عهده فریلنسر است و هیچ کس این کار را برای او انجام نمی دهد.
•    یک فریلنسر باید خودش مالیات را پرداخت کند و خود را بیمه کند.
•    یک فریلنسر می بایست مراقب زمانی که بازنشسته می شود باشد. هیچ کس به او حق بازنشستگی پرداخت نمی کند.

با این حال، زمان در حال تغییر است و ما نیز با آن در حال تغییر هستیم. مفهوم ” ایمنی در کار ” به یک توهم تبدیل شده است. طول عمر شرکتها کاهش یافته است. مترجمان و تعداد زیادی از متخصصان با عنوان کارکنان قراردادی استخدام می شوند، یعنی از قبل می دانند که در ظرف چند ماه، یک سال یا کمی بیشتر (بسته به پروژه استخدامی آنها) مجبور به ترک کار می شوند. این نشان می دهد که ماهیت کار در خانه و نگرش نسبت به آن باید تغییر کند.

امروزه اکثر کارفرمایان به دلیل هزینه های بالای خرید کامپیوتر و سرویس های آن، خرید یا اجاره دفتر کار، و پرداخت بیمه به کارمندان، اقدام به استخدام فریلنسرها به طور مستقیم و یا از طریق سایت ها می کنند.

علاوه بر این، هر کسی نمی تواند یک فریلنسر باشد: برخی از افراد نمی توانند در خانه کار کنند و یا حتی عده ای دوست دارند به صورت تیمی کار کنند. با این حال، من معتقدم که در آینده نزدیک ما شاهد افزایش تعداد فریلنسرها خواهیم بود.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *