دانستنی

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟(معرفی انواع روش ها)

با توجه به اینکه بسیاری از افراد قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت را دارند بعد از اینکه سایتشان را راه اندازی می کنند باید به فکر توسعه و سایتشان باشند تا سایت شان در نتایج اول گوگل دیده شود.

خیلی از دوستان از من میپرسند که در ایران هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟ یا اینکه اگر بخواهیم سایتمان را در نتایج اول گوگل بالا بیاوریم چقدر هزینه باید کنیم؟ در این مقاله می خواهم به طور مفصل در مورد هزینه آمدن به صفحه اول گوگل با شما صحبت کنم و به شما بگویم که اگر بخواهید سایتتان را به صفحه اول گوگل بیاورید باید تقریباً چقدر هزینه؟ البته در ادامه یکسری پیشنهاد ها به شما خواهم داد که بابت سئو و بهینه‌سازی سایت تان هزینه نکنید.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل بستگی به این دارد که شما بخواهید روی چه کلماتی سایت آن را سئو کنید و رتبه بگیرید. یکی از بزرگترین اشتباه ها این است که بسیاری از افراد بعد از اینکه سایت شان را راه اندازی می کنند به دنبال این هستند که بخواهند در کلمات کلیدی سخت در حوزه کار ایشان سایتشان را بهینه سازی کنند.

اما به شما می‌خواهم بگویم که اگر به فکر این هستید که در اوایل راه اندازی سایتتان روی کلمات کلیدی سخت و دشوار کار کنید اشتباه ترین کار ممکن را انجام میدهید! در ادامه شما را با سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنیم به شما توضیح خواهم داد که چرا نباید در همان ابتدای راه اندازی سایتتان روی کلمات کلیدی سخت و دشوار کار کنید.

پس همراه ما باشید تا در ادامه به شما بگویم که هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل (انواع روش ها)

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل (انواع روش ها)

قبل از اینکه به شما آموزش بدم که هزینه آمدن صفحه اول گوگل چقدر است بهتر است شما را با روش‌های آمدن به صفحه اول گوگل آشنا کنیم. به شما بگویم که چطور می‌توانید در کلمات کلیدی سایتتان به صفحه اول گوگل و حتی رتبه اول گوگل برسید.

۱- اولین روش این است که شما از تبلیغات گوگل استفاده کنید. اگر بخواهم به زبان خیلی ساده به شما بگویم که دقیقا تبلیغات‌ گوگل چیست؟ در تبلیغات گوگل شما به گوگل پول می دهید و گوگل شما را در کلمه کلیدی مدنظرتان به صفحه اول گوگل و یا حتی رتبه های اول هم می رساند.

در این روش کافیست که شما حساب گوگل ادوردز تان را شارژ کنید تا گوگل شما روی کلمات مدنظرتان به نتایج اول برساند. البته این را هم بگویم که ممکن است این روش بسیار هزینه بر باشد و نیاز باشد که ماهانه چندین میلیون تومان برای کسب رتبه اول گوگل به صورت موقتی حساب تان را شارژ کنید.

وقتی شارژ حساب تان تمام شود شما باز به جایگاه قبلی تان برمی گردید. به عنوان مثال ممکن است من روی کلمه ”  آموزش بازاریابی اینترنتی ” صفحه ۵ گوگل باشم. وقتی حسابم را شارژ می کنم با توجه به نوع تبلیغات و هزینه‌ای که به گوگل پرداخت می‌کنیم ما را به صفحه اول و یا حتی رتبه های اول می آورد. وقتی شارژ حسابمان تمام شد باز ما را به جایگاه قبلی مان می‌برد.

 

۲- یکی دیگر از روش های آمدن به صفحه اول گوگل این است که شما سئو سایتتان را به یک سئوکار یا یک شرکت خدمات سئو بدهید .هزینه آمدن به صفحه اول گوگل با استفاده از این روش متغیر است و بستگی به فرد سئو کار دارد که چقدر بابت آوردن کلمات کلیدی سایتتان به صفحه اول گوگل از شما هزینه بگیرد.

در این روش شما به یک سئوکار و یا شرکت خدمات سئو مراجعه می‌کنید و کلمات کلیدی تان را به آنها پیشنهاد می کنید و از آنها می خواهد که روی چنین کلماتی که پیشنهاد کرده اید سایتتان را به صفحه اول گوگل بیاورد. هزینه آمدن سایت به صفحه اول گوگل در این روش متغیر است و بستگی به فردی دارد که می‌خواهد سایتتان را به نتایج اول گوگل برساند.

هزینه یک سئوکار از شما دریافت می کند بستگی به رقابت کلمات کلیدی تان دارد. هر چقدر کلمات کلیدی را سخت‌تر باشد مسلماً هزینه بیشتری از شما خواهند گرفت. اما به طور میانگین اگر بخواهید روی کلمات راحت و متوسط سایتتان کار کنید باید به طور ماهانه مبلغی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان هزینه کنید.

 

۳- یکی دیگر از روش های آمدن سایت به صفحه اول گوگل این است که کار سئو و بهینه سازی سایت تان را خودتان انجام دهید. در این روش شما نیازی به پرداخت هزینه های اضافی ندارید و میتوانید بدون این که از تبلیغات گوگل استفاده کنید و کار سئو سایت تان را انجام دهید خودتان سایتتان را بهینه سازی و سئو کنید.

برای این که بتوانید خودتان سایتتان را سئو کنید باید اصول سئو را کامل یاد بگیرید. شاید در اوایل راه فکر کنید که یادگیری مباحث سئو ممکن است کار سخت و دشواری باشد. اما اگر شما در یک دوره آموزش سئو و شرکت کنید می توانید کار صحیح و بهینه سازی سایت تان را خودتان انجام دهید.

البته برای یادگیری است و نیازی نیست حتماً هزینه‌های زیادی پرداخت کنید. شما می توانید از منابعی مثل یوتیوب، آپارات برای یادگیری صحیح و بهینه سازی سایت استفاده کنید. البته سایت آکادمی سبز یک دوره آموزش سئو کاملا رایگان روی سایت قرار داده است که پیشنهاد می کنیم حتماً در آن دوره شرکت کنید به مبحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل بستگی به شما دارد که بخواهید از چه روشی استفاده کنید. با توجه به اینکه بسیاری از افراد سرمایه زیادی برای سئو و بهینه سازی سایت شان ندارند ما به این افراد توصیه می‌کنیم که از روش سوم استفاده کنند. یعنی شما مبحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید و روی سئو سایت تان کار کنید. البته اگر هنوز نمی دانید که منظور از سئو بهینه سازی سایت چیست همراه من باشید تا در ادامه شما را با مبحث سئو بیشتر آشنا کنم.

 

اصلا سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

اصلا سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

شاید اصلا فکر کنید که سئو و بهینه سازی سایت چیست؟ و چطور میتوانیم بحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیریم؟
سئو یا seo به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است.

وقتی شما سایتتان را بهینه سازی میکنید و روی سئو سایتتان کار می کنید باعث می شود که سایت تان در نتایج اول گوگل دیده شود. برای اینکه سایت تان را به صفحه اول گوگل بیاورید باید طبق مراحل زیر که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد عمل کنید.

البته به این نکته توجه کنید که ممکن است برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی سایتتان چندین ماه طول بکشد تا به صفحه اول گوگل برسید. البته باز بستگی به سختی کلمه کلیدی سایت تان دارد. پس همراه من باشید تا مراحل سئو و بهینه سازی سایت را قدم به قدم به شما آموزش بدهم.

کلا مبحث بهینه سازی سایت به سه مرحله تقسیم می شود. مرحله اول انتخاب کلمات کلیدی، مرحله دوم سئو داخلی و مرحله سوم سئو خارجی نام دارد. برای اینکه شما سایت تان را بهینه سازی کنید باید این سه مرحله را انجام دهید.

 

۱- مرحله اول انتخاب کلمات کلیدی است. در این مرحله شما باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. منظور از کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند. شما باید با توجه به حوزه فعالیت تان بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید و سایت تان را روی آن کلمات بهینه سازی کنید.

راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد که یکی از ساده ترین راه ها استفاده از خود گوگل است. برای اینکه از طریق گوگل بتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید بهتر است کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کنید.

وقتی کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کردید انتهای صفحه گوگل به شما یک سری کلمات کلیدی پیشنهاد می دهد چون کلمات کلیدی بهترین کلمات کلیدی برای سایتتان است است. البته در مورد انتخاب کلمات کلیدی در دوره آموزش سئو که برایتان به صورت کاملاً رایگان قرار دادیم به صورت کامل بحث کردیم.

 

۲- دومین مرحله در سایت و بهینه سازی سایت، بهینه سازی داخلی سایت است. منظور از بهینه سازی داخلی سایت به مجموعه کارهایی که شما باید داخل سایت تان انجام دهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود را سئو داخلی می گویند. مثل تولید محتوای جامع و سئو شده، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی صفحه اصلی سایت، استفاده از هاست با کیفیت و بهینه سازی کد های قالب سایت. پس برای اینکه بتوانید سایت تان را خودتان به صفحات اول گوگل برسانید باید بعد از این‌که کلمات کلیدی سایت را انتخاب کردید و متوجه شده که از این قرار است روی چه کلماتی کار کنید تمام مراحل سئو داخلی را انجام بدهید.

 

۳- و سومین مرحله برای بهینه سازی و سئو سایت تان، سئو خارجی سایتتان است. به مجموعه کارهایی که باید خارج از سایت تان انجام دهید تا سایت تان برای گوگل و بقیه موتورهای جستجو بهینه سازی شود را سئو خارجی می گویند . مثل ساخت بک لینک با کیفیت برای سایتتان، البته برای ساخت بک لینک نیازی به هزینه های اضافی ندارید. شما میتوانید از سایت های رایگانی که اجازه ساخت بک لینک به شما میدهند استفاده کنید.

 

چرا باید سایتمان را به صفحه اول گوگل بیاوریم؟

چرا باید سایتمان را به صفحه اول گوگل بیاوریم؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا اصلاً باید سایتمان را سئو و بهینه سازی کنیم؟

۱- با توجه به اینکه قرار است شما کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید باید به فکر سئو و بهینه‌سازی سایت تان باشید. دلیل اینکه من به شما توصیه می‌کنم باید حتماً سایت تان را ثبت کنید این است که تا سایت تان را بهینه سازی نکنید و در صفحات اول گوگل رتبه نگیرید نمی توانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان شما را پیدا کنند. وقتی مخاطبان و کاربران تان شما را پیدا نکنند باعث می شود که نتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید. برای همین ممکن است فروش تان متوقف شود.

۲- یکی دیگر از دلایلی که شما باید سایت تان را سئو کنید این است که سئو و بهینه سازی سایت باعث افزایش بازدید سایت می شود. ساده ترین راه برای اینکه بتوانید ترافیک سایت را افزایش بدهید این است که سایتتان را بهینه سازی کنید. با توجه به اینکه خیلی از دوستان فکر می‌کنند برای افزایش ترافیک سایت شان حتماً باید هزینه های زیادی بابت تبلیغات بدهند اما وقتی شما سایت تان را بهینه سازی کنید باعث می شود که به صورت کاملاً رایگان و بدون نیاز به هزینه های اضافی ترافیک نامحدود وارد سایتتان کنید. این معجزه و بهینه‌سازی سایت است.

۳-سئو و بهینه سازی سایت یکی از روشهای کاملاً رایگان در بازاریابی اینترنتی است. با توجه به اینکه اکثر روش های بازاریابی اینترنتی نیاز به یکسری سرمایه‌های اولیه دارند اما در سئو اگر شما اصول بهینه سازی سایت را یاد بگیرید میتوانید از این ابزار بسیار قدرتمند بازاریابی اینترنتی به صورت کاملاً رایگان استفاده کنید.

۴- وقتی شما سایتتون را به نتایج اول گوگل می آورید باعث ایجاد اطمینان و اعتماد مخاطبان تان نسبت به شما می شود. اعتماد سازی در کسب و کار اینترنتی شرط اول است و برای اینکه بتواند محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید باید حتماً در نتایج اول گوگل دیده شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *