دانستنی

همه چیز در مورد ارز دیجیتال پولکادات

همه چیز در مورد ارز دیجیتال پولکادات

همه چیز در مورد ارز دیجیتال پولکادات + قیمت

ارز دیجیتال پولکادات یکی از پروژه های نوین رمزنگاری شده است که با نماد اختصاری DOT شناخته می‌شود. پولکادات که نسل جدیدی از بلاک چین به شمار می‌آید، با اتصال شبکه‌های بلاک چین به یکدیگر، یک شبکه گسترده یکپارچه را به ارمغان می‌آورد.

رمز ارز POLKADOT از یک زیر ساخت چند زنجیره تشکیل شده است. زیر ساختی چند زنجیره‌ای که قصد پیاده سازی شبکه‌ای همتا به همتا و پیشرفته برای بلاک چین را دارد. در ادامه بیشتر در مورد این ارز دیجیتال جدید صحبت کرده و به سوالاتی که حول محور این موضوع شکل می‌گیرند پاسخ خواهیم داد.

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

همان طور که پیش‌تر گفتیم، پولکادات رمز ارز و نسل جدیدی از بلاک چین است. پلتفرم پولکادات و ارز دیجیتال آن با هدف ایجاد تحول و تغییرات مثبت در بلاک چین‌ها به وجود آمده‌اند. از پلتفرم پلکادات به عنوان تسهیل دهنده نسل بعدی وب و درهم شکننده انحصار اینترنت هم یاد می‌کنند.

پولکادات یک بستر کاملا مناسب برای ساخت برنامه‌های کامپیوتری غیر متمرکز است. پلتفرمی بدون تهدید خطر توقف یا ایجاد هرگونه دستکاری. پولکادات قصد دارد با یکپارچه سازی شبکه بلاک چین، مشکلات مقیاس پذیری را از بین ببرد. علاوه بر این، ارز دیجیتال پولکادات می‌تواند هزینه تراکنش‌ها را کاهش داده و سرعت آن‌ها را به مراتب افزایش ببخشد.

همچنین با ایجاد یکپارچه سازی و هماهنگی در میان شبکه بلاک چین گره‌های تعامل پذیری هم رفع خواهند شد. مورد دیگری که می‌توان به صفات این ارز دیجیتالی جدید اضافه کرد، تقویت بلاک چین و قدرتمند سازی آن‌‌ها است. وجود یکپارچگی و هماهنگی موجب تقویت نقاط قوت بلاک چین‌ها و کاهش ضعف آن‌ها خواهد شد. بیشترین توجه پولکادات بر روی انتقال رمز ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم در تلاش است ارتباط و امنیت مشترک بلاک چین‌ها را محفوظ نگاه دارد.

تاریخچه ارز پولکادات

تاریخچه ارز دیجیتال پولکادات

در سال ۲۰۱۶ بود که شبکه پولکادات بر روی شبکه اتریوم تاسیس و معرفی شد. این ارز دیجیتال جدید اولین عرضه خود را با فروش ۵ میلیون ارز DOT، در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. با فروش این ۵ میلیون دات عرضه اولیه، صاحبان ارز پولکادات مبلغی معادل ۴۸۵ تا ۵۰۰ هزار اتر به دست آوردند.

این میزان فروش به حدی بالا بود که ارز دیجیتال پوکادات مقام اول و لقب بزرگ‌ترین عرضه اولیه را به دست آورد. از آن جایی که در آن سال‌ها، کوین‌های دیجیتالی به اتریوم فروخته می‌شدند، میزان فروش پولکادات هم بر اساس اتریوم به ثبت رسیده است. کوین دات در سال ۲۰۲۰ به ارزش بالایی دست یافت و به همین واسطه، مشهور گشته و طرفداران زیادی به سوی خود جذب کرد.

بنیان گذار و تیم تشکیل دهنده ارز دیجیتال پولکادات چه کسانی هستند؟

«گاوین وود» یکی از بنیانگذاران اصلی پروتکل بلاک چین پولکادات است. «گاووین وود» تا قبل از ایجاد پولکادات یکی از اعضای کوین اتریوم نیز بوده است. «رابرت هابر مایر» و «پیتر سابان» هم دو عضو مهم و مشهور دیگر از تیم تشکیل دهنده پولکادات به شمار می‌آیند. «رابرت هابر مایر» سابقه تحقیق و توسعه در زمینه رمزنگاری و بلاک چین را در کارنامه خود دارد. «پیتر سابان» نیز در مدیریت فناوری بنیاد اینترنت نسل سوم و همچنین صنایع مالی و تحلیل داده فعالیت می‌کنند.

بنیان گذار ارز دیجیتال پولکادات

بلاک چین شبکه پولکادات توان حل چه مشکلاتی را دارد؟

ISOLATION و SCALABILITY دو مشکلی هستند که با شبکه بلاک چین قابل حل و رفع هستند. این دو عبارت به ترتیب «انزوا» و «مقیاس پذیری» معنا می‌شوند. شبکه های بلاک چین که به تنهایی توان برقراری ارتباط با یکدیگر را ندارد و اصطلاحا در حالت انزوا فعالیت می‌کنند، از طریق پولکادات به یکدیگر وصل خواهند شد.

بنابراین پولکادات توان برقراری تعامل و ارتباط بیشتر را، بین شبکه های بلاک چین محیا خواهد کرد. از سوی دیگر، هر بلاک چین با مقیاس پذیری خاصی همراه است. مقیاسی که برای برخی رمز ارزها بسیار پایین و نامطلوب می‌باشد. شبکه پولکادات می‌تواند با استفاده از فناوری شاردینگ (SHARDING) محدودیت مقیاس پذیری بلاک چین‌ها را از میان بردارد.

شبکه پولکادات از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

شبکه ارز دیجیتال پولکادات، از یک مجموعه اعتبارسنج سه بخشی به وجود آمده است.

۱- RELAYCHAIN

ریلی چین که به همان بخش بلاک چین اصلی پولکادات اتلاق می‌شود.

۲- PARACHAINS

پاراچین به بلاک چین هایی گفته می‌شود که به صورت موازی، توکن ها را انتقال می‌دهند.

۳- BRIDGES

بریجز یا پل‌ها هم همان بخشی هستند که توان اتصال و برقراری ارتباط بین بلاک چین‌ها را فراهم می‌آورند.

شبکه پولکادات

مزایای ارز دیجیتال پولکادات برای کاربران و توسعه دهندگان

رمز ارز پولکادات هم برای کاربران و هم برای توسعه دهندگان مزایای متعدد و بسیاری دارد. یک کاربر توان این را دارد که در طولانی مدت با استفاده از استیکینگ سود خوبی کسب کند. هر ساله در حدود ۱۰%، DOT های در حال گردش افزایش پیدا می‌کنند.

بنابراین هر سرمایه گذار از این ۱۰% افزوده شده، سهم خود را دریافت می‌کند. پولکادات می‌تواند مثل یک پل عمل کرده و هر تعداد بلاک چینی را که بخواهید پشتیبانی کرده و به یکدیگر متصل نماید. این شبکه که با عنوان پاراچین شناخته می‌شود، مقایس پذیری بی حد و مرز را ممکن خواهد ساخت.

از آن جایی که پولکادات یک روش کارکرد حاکمیتی ثابت دارد، مشکل بسیاری از بلاک چین‌ها را رفع خواهد کرد. پولکادات می‌تواند بدون انجام هاردفورک و هیچ دردسر دیگری از نسخه‌های جدید و بروزرسانی شده پشتیبانی کرده و ارتقا پیدا کند. کسانی که در پروژه پولکادات ذینفع محسوب می‌شوند می‌توانند بخشی از نقش‌های مجزا را بر عهده بگیرند.

نقش‌هایی مانند NOMINATOR یا اعتبار سنجی. هر ذینفع برای دسترسی به این نقش‌ها باید حداقل ۲۸ روز، مقداری DOT را در یک قرارداد هوشمند قفل کند. دیگر مزیت ارز دیجیتال پولکادات، انجام تراکنش‌های بین زنجیره‌ای می‌باشد. پلتفرم پولکادات با پشتیبانی از انتقال ارزش بین بلاک چین‌های مختلف، نقش مهمی را در همکاری بین زنجیره‌ای و ادغام واقعی بلاک چین‌ها ایفا می‌کند.

امنیت در پولکادات

از لحاظ امنیت، پولکادات برای تمامی بلاک چین‌های متصل، با به کارگیری یک رویکرد واحد امنیت جمعی را فراهم می‌سازد. بنیاد WEB3 ، بلاک چین قابل همکاری را توسعه داده است تا بتواند زیرساخت‌ها را به سرعت و سهولت در اختیار توسعه دندگان قرار دهد. این پلتفرم از دو زبان برنامه نویسی C++ و RUST نیز پشتیبانی می‌کند. ROCOCO TESTNET یک گام نوین دیگر به سمت توسعه بیشتر بلاک چین پولکادات و شبکه‌ای آزمایشی با امکانات کامل‌تر و به روزتر می‌باشد.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال پولکادات

در زمان نگارش این مقاله، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌فرمایید، قیمت هر واحد پولکادات ۲۸.۴۷ دلار است. مبلغی که با محاسبه نرخ تتر، حدودا ۳۱.۸۷۰ تومان و معادل ۹۰۷.۴۷۶ تومان می‌باشد. برای آگاهی از قیمت به روز و آنی ارز دیجیتال پولکادات می‌توانید از طریق نشانی https://polkaproject.com به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشید. ارز دیجیتال پولکادات کلا ۱.۱ میلیارد واحد است و از این مقدار، تعداد ۹۸۷.۵۸ واحد در حال گردش هستند.

قیمت پولکادات

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال پولکادات

رمز دیجیتال پولکادات هم درست مثل دیگر ارزهای دیجیتال نیاز به محفظه‌ای امن برای نگه داشته شدن و ذخیره سازی دارد. برای خرید و تهیه کیف پول پولکادات حتما چند نکته مهم را در خاطر داشته باشید. امنیت مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول مناسب است و در وهله دوم معتبر بودن بِرند آن حائز اهمیت می‌باشد.

در گام دوم باید رابط کاربری کیف پول مورد بررسی قرار بگیرد. سخت و پیچیده بودن رابط کاربری ممکن است کاربر را از ادامه فعالیت دلزده کند. در نهایت نکات و قابلیت‌های هر کیف پول را مطالعه کرده و مناسب‌ترین گزینه برای خودتان را انتخاب و خریداری کنید.

کیف پول پولاکا والت polka wallet، مت والت math wallet، تراست والت wallet trust، کیف پول اون بیت ownbit، لونی lunie wallet، سیف پال safepal wallet ، توکن پاکت token poket، گواردا gurda wallet ، کریپتو دات کام crypto.com، پریتی ساینر parity signer و انجین والت enjin wallet چند نمونه از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال پولکادات به شمار می‌آیند.

کیف پول های پولکادات

ارز دیجیتال دات DOT و نحوه استخراج آن

ارز دیجیتال DOT برای به ثمر رساندن سه مقصود استیکینگ، اتصال بین بلاک چین‌ ها و مدیریت دارایی کاربرد دارد. کسانی که توکن DOT را تهیه کرده‌اند، دارای قدرت کنترل همه جانبه شبکه پولکادات خواهند بود. غیرمتمرکز بودن و وجود حق انتخاب و دموکراسی این اختیار را برای کاربر فراهم ساخته و آن‌ها را قادر خواهد ساخت تا در وقایع مهم تاثیرگذار باشند.

وقایعی همچون به روزرسانی شبکه، ارتقا پروتکل‌ها و اصلاح شبکه. با در نظر گرفتن الگوریتم اجماع شبکه پولکادات که بر پایه پروتکل اثبات سهام استوار شده است، ارز دیجیتال پولکادات فقط از راه صرافی قابل خریداری است. به بیان ساده‌تر، نمی‌توان ارز دیجیتال پولکادات را استخراج کرد.

نحوه خرید ارز دیجیتال پولکادات

برای خرید ارز دیجیتال پولکادات در ایران دو راه مجزا وجود دارد. روش اول خرید پولکادات به صورت مستقیم و با ریال ایرانی است. شما می‌توانید با ورود به یکی از صرافی‌های حاضر در ایران و با همین کارت بانکی‌های معمولی، ارز دیجیتال پولکادات را خریداری فرمایید. راه دوم خرید رمز ارزهای دیگر مانند بیت کوین است.

ابتدا ارز دیجیتال مورد نظر خود را از یک سایت ایرانی خرید کنید و در قدم دوم رمز ارزهای خریداری شده را در صرافی‌های خارجی به پولکادات تبدیل و معاوضه کنید. برای مردم ایران روش خرید غیر مستقیم پولکادات از روش مستقیم به صرفه‌تر تمام خواهد شد؛ چرا که خرید پولکادات به صورت مستقیم و با ریال کمی گران‌تر است. بنابراین بهتر است که رمز ارز دیگری را خریداری کنید و سپس در فعال‌ترین صرافی خارجی یعنی صرافی بایننس، رمز ارزهای خود را به پولکادات تبدیل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *