دانستنی

هنر صنایع دستی دارید؟ آن را به درآمد تبدیل کنید!

هنر صنایع دستی دارید؟ آن را به درآمد تبدیل کنید

آیا به دنبال کاری در منزل می‌گردید؟ آیا هنری دارید که مایل به عرضه آن هستید؟ آیا در کار تولید و فروش صنایع دستی هستید؟ آیا می‌خواهید محصولات خود را در سایت خود بفروشید یا از طریق سایت‌های فروش آنلاین کار کنید؟ چقدر در این حوزه اطلاعات دارید؟ چقدر آشنا به بازار و روش‌های آن هستید؟ آیا می دانید یکی از چالش‌هایی که در هنگام فروش با آن مواجه می شوید پیدا کردن مشتری مناسب و رساندن کالای سالم به دست او است؟

رسانه‌های اجتماعی، نمایشگاه‌های تجاری، نمایشگاه‌های هنری، سایت‌ها و خیلی روش‌های دیگر… چطور می‌توان فهمید روی چه روشی متمرکز شوید جواب بهتری می‌گیرید؟ توصیه اول ما این است که پیدا کردن یک راه برای فروش بهتر از این شاخه به آن شاخه پریدن است.  پس اگر یک استراتژی موفق پیدا کردید با همان روش پیش بروید.

پیش از هر چیز، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را هم در برنامه خود قرار دهید:

چطور شروع کنیم؟

ابتدا  کار خود را خوب بشناسید .اطلاعات کافی جمع کنید و بعد با اعتماد به نفس  پیش بروید.در اینجا شما را با چند نکته که از زبان کارآفرینان این حوزه نقل  شده آشنا می کنیم :

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

۱- گروه عشاق را بیابید

یک  تیم از افرادی را پیدا کنید که عاشق محصول شما هستند و آنها را با  انگیزه‌های مختلف مانند کسب سود و یا دریافت هدیه و یا محصولات جدید، تشویق کنید تا در رویدادهای محلی که مربوط به محصول شما هستند، شما را معرفی و یا تبلیغ کنند “هرچه نمونه کارهای شما بیشتر پخش شود شهرت شما بالاتر می‌رود ”

۲- شور و اشتباق

در  هر مرحله از کار شور و اشتیاق داشته باشید.این کار محصول‌تان را منحصر به  فرد می‌کند. بعد از چنین اعتقادی کار خود را در بین مردم مطرح کنید. “مثلا فکر کنید بافت دست شما یک چاپ بی نظیر نقش کامپیوتری بر روی پارچه است و یا یک اثر ماندگار است.

با  شور و اشتیاق به دنبال برقراری ارتباط با مشتریان باشید تا اعتبار محصول و  خودتان را بالا برده و مشتری بالقوه همراه شما مانده و به مرور با رسیدن  به انتظاراتش به یک مشتری بالفعل تبدیل شود.” به هر روشی خود را عمومی کنی دو متوقف نشوید”.

۳- شیوه ارتباط

داشتن شماره تلفن ثابت ،تبلیغات  از طریق گوگل و حضور آنلاین از طریق وبلاگ‌ها،‌ عضویت در انجمن‌ها و  انتشار مقالات در مطبوعات آنلاین، به شکل پیوسته، یا داشتن یک سایت ساده،  باعث اعتماد خریدار شده و شما را به فضای مجازی وصل می‌کند.

استفاده  از رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با افرادی که شناخته شده‌اند  ویا وب سایت‌هایی دارند که بر روی محصولات مانند شما متمرکز هستند بسیار  ضروری است. هرچقدر هم محصول شما عالی باشد باز هم بدون بدون کمک دیگران و  موتورهای جستجو گمنام می‌مانید. رسانه‌های اجتماعی علاوه بر مهم بودن ،  ارزان‌ترین روش برای زنده نگه داشتن نام تجاری شما در دنیای رقابت هستند.

به یاد داشته باشید که مشتریان می‌ایند ومی‌روند. پس بدنبال راه‌هایی برای تعامل با آنها باشید. از بازخورد آنها و ایده‌هایشان در مورد محصول بپرسید.  چی چیزی دوست دارند؟ نظراتشان را در وبلاگ مطرح کنید.

از کارهای خود عکس‌های بزرگی داشته باشید . با استفاده از عکس‌های بزرگ، یک دید طبیعی با یک مقیاس مناسب از کار خود به بیننده بدهید.

رقیبان خود را دنبال کنید.ببینید مشتریان برای یافتن کالاهایی نظیر محصول شما، از  چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.به عنوان مثال کلمه “طلا و جواهر” نتایجی  بیشتر از “گردنبند ” نشان می‌دهد. سپس همین کلید واژه‌ها را در آدرس و متن خود رعایت کنید. داشتن کلمات کلیدی تضمین می‌کند که سند در موتورهای جستجو به خوبی نشان داده شده و فروش را بالا می‌برد.

۴- ایمیل

اطلاعات خریدار برایمان مهم است  بعضی  معتقدند با ایمیل در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد معاملات تجاری انجام می‌شود.  بنابراین جمع آوری ایمیل‌های مشتریان برای بهینه سازی تعامل با مشتریان  بسیار مهم است.  مطمئن شوید که خریدار اطلاعات خود را در اختیار شما می‌گذارد. آدرس ایمیل آنها را درخواست کنید. تا آنها را در جریان تغییرات یا تولیدات محصولات جدید خود قرار دهید.

۵- چگونگی تولید

محصول  شما باید منحصر به فرد باشد پس به کیفیت کالا فکر کنید. داستان‌سرایی  کنید. هیچ کس بهتر از شما داستان چگونگی خلق اثر ، فرایند تولید و اینکه  این کالاچطور کار می‌کند؟ را نمی‌داند.داستان‌هایی در مورد : آیا کار دست شما ،یک تکنیک فراموش شده است؟ آیا از ابزار خاصی استفاده می‌کنید؟ آیا از ابتدا این کار را به عنوان سرگرمی شروع کردید و بعد آن را رشد دادید؟ چه آزمایشات و سختی‌هایی در سفرتان تا رسیدن به این نقطه تحمل کردید و با چه انگیزه‌ایی ادامه دادید؟

یادتان باشد داستان شما توسط مشتریان بازگویی یا باز نویسی می‌شود. هر وقت آن  را شروع کنید زبان به زبان نقل می‌شود و به شکلهای مختلف به گوش همه  می‌رسد. پس وقت صرف کنید تا داستان خوبی بسازید و در هر زمان مناسب آن را نقل کنید.

۶- توضیحات

توضیحات کاملی از محصول (حداقل ۲۰۰ کلمه) که همه کلمات کلیدی مناسب را در خود داشته باشد در هنگام فروش ارائه کنید. شرح مفصل از کالا ، اطمینان بیشتر و درک بالاتری از کیفیت را به مشتریان ما می‌دهد.

۷- تسخیر یک بازار خاص

برای شروع، یک خط فروش محدود را در نظر بگیرید و بر روی نمایندگی و نام تجاری محصولات خود تمرکز کنید. هرگز  کیفیت محصولات دست ساز خودتان را با بقیه مقایسه نکنید چون محصولات دست  ساز، دارای انعطاف پذیری زیادی در بازار رقابتی هستند .اگر هدف شما تسخیر  چند بازار است ابتدا فقط یک بازار را در اولویت قرار داده و به آن برسید .” مثلا اگر هدفتان بازار پوشاک است ابتدا بازار پوشاک زنان را در اولویت قرار دهید ”

۸- ارتباط مستقیم با مشتری

تفکر،  انرژی و تلاش که بر روی هر محصول گذاشته‌اید متفاوت است اما این تفاوتها  وقتی زیبا به نظر می رسند که از نزدیک دیده شوند. بخصوص وقتی یک شرکت کوچک  دارید.

توجه کنید که آیا خریدار شما یک فروشنده در یک بازار است یا یک خریدار در یک فروشگاه خرده فروشی  نتیجه برخورد شما با هر کدام جداست .

هدفتان افرادی باشد که واقعا به محصول نیاز دارند سعی نکنید همه دنیا را دوست داشته باشید و در نهایت صبور باشید و متمرکز شوید..

بیرون بیایید و محصول خود را به مردم نشان دهید.اجازه دهید آنها را لمس کنند، آن را در دست بگیرند ، وزن و بافت آن را حس کنند، تا تفاوت آن را از تولیدات انبوهی که در بازار هست جدا کنند. این  بدان معنا نیست که تولید انبوه بد است، بلکه متفاوت بودن کالای شما را  نشان می‌دهد. در دنیایی که هر روز میلیون‌ها کالا تولید می‌شود و بسیاری از  کالاها مدت‌ها بدون انکه توسط مشتری لمس شوند در قفسه می‌مانند کالای شما  می‌تواند حس متفاوتی به خریدار بدهد. پس با افتخار ان‌را بدست مشتری داده و  نشان دهید که محصول شما متفاوت و با ارزش است “این بزرگترین برتری شما  نسبت به کالاهای انبوه است “.

۹- پیشنهادات

فروش  محصول بستگی به فاکتورهایی مانند ارتقاء داخلی (خبررسانی مشتری)، روابط  عمومی و تبلیغات (از طریق چاپ، تبلیغات یا تبلیغات آنلاین یا رادیو و ..)  دارد . “هرچه بیشتر به صدای مشتریان توجه کنید کارشما موفق‌تر است”. به  عنوان مثال،یکی از تولید کنندگان از طرف  مشتریان پیشنهاد تولید کتاب الکترونیکی داشت و توانست  ۲۰٪ به سود خود از این طریق اضافه کند .

مهم است که انتظارات مشتری را تشخیص بدهید و سپس پاسخ دهید. سعی کنید از دید مشتری، بی طرفانه به  محصول خود نگاه کنید.” اگر یک تصویر باارزش‌تر از هزاران کلمه است، پس یک فیلم یک میلیون بار با ارزش‌تر است”.

۱۰- حمل و نقل

شاید اولین چالش بعداز بازاریابی یک محصول، بسته بندی و حمل و نقل آن باشد . بسته بندی شما باید محصول شما را تعریف کند، از آن محافظت کند و به اندازه کافی برای قفسه‌های خرده فروشی مناسب باشد. اگر  این کارها را انجام ندهید، به بازار نمی‌رسید . محصول خود را تا حد امکان  در جلوی چشم بگذارید. و انواع متفاوتی از تولیدات‌‌تان را ارائه دهید. ” مثلا یک پرتره بکشید.و انواع پرتره‌ها از افراد و خانواده یا عروسی یا خاطرات به‌یاد ماندنی یا حیوانات را از آن تهیه کنید. همه آنها فقط یک پرتره هستید  اما در حالت‌های مختلف”

۱۱- هزینه

وقت  قیمت‌گذاری، سعی کنید پیش بینی کنید که آیا می‌خواهید عمده فروشی داشته  باشید یا خیر؟ اگر چنین است، شما باید قیمت خود را ۲ تا ۲.۵ درصد کاهش  دهید. خیلی سخت است که نیمی از سود خود را به خرده  فروش بدهید اما توجه کنید که این شریک، شما را به مشتری که هنوز از وجود  شما باخبر نیست مرتبط می‌کند. صحبت  کردن با خرده فروشان درباره قیمت، هم یک راه عالی برای دریافت نظرات جدید  در مورد موقعیت کالای شما است.بعضی نکات ممکن است به چشم شما نیاید اما  توجه این گروه را جلب کرده باشد.

قیمت  را مستقیم و از ابتدا به مشتری اعلام نکنید. تلفنی یا اینترنتی قیمت رو  اعلام کنید. پیش امده که از محصولی خوشمان امده و بدون اطلاع از قیمت تصمیم  به خرید گرفتیم وی با وجود قیمت گران باز هم خرید را انجام داده‌ایم.

۱۲- نمونه رایگان

یک کارآفرین  معتقد بود نقطه عطف فروش محصولاتش، عرضه نمونه‌های رایگان است، وقتی که  آنها را به صورت شخصی در برخی از بوتیک و یا مغازه‌ها می‌فروشید توجه همه  را به خود جلب می‌کنید. خیلی از شرکت‌ها می‌توانند کالای شما را به عنوان  هدیه به کارمندان یا مشتریان یا بازدید کنندگان از نمایشگاه، بدهند.

۱۳- نام تجاری

استفاده از یک نام تجاری مناسب، امکان  مقایسه با بقیه رقبا را داده و همچنین کمک می‌کند تا ابزارهای بازاریابی  ،نوشته‌ها و وب سایت و رسانه‌های اجتماعی به کمک شما بیایند و دروازه  بازارهای محلی، نمایشگاه‌های هنری، و جشنواره‌ها را بر روی شما باز می‌کند.

۱۴- روش پرداخت

و البته اگر کار جدی‌تری انجام می‌دهید که نیاز به مجوز دارد،  حتما برای ایجاد درگاه پرداخت، باید مجوز بگیرید. ولی اگر محصولات را  خودتان می‌فروشید ، گرفتن مجوز در سال اول نیاز نیست. می‌توانید با همان  درگاه‌های پرداخت شخصی یا کارت بانکی، (که باید به نام خود فروشنده باشد) کار کنید.

جمع بندی نهایی

یک کار بیزینس شخصی، ریزه‌کاری‌های زیاد اما پر هیجان  دارد. شناخت مشتری یکی از انهاست. آیا مشتری چه سلیقه‌ای دارد؟ توان  مالیش چقدر است؟ آیا می‌توانید احساس و نظر اورا درک کنید؟ “مثلا وقتی  محصول گران دارید مشتری پولدار می‌خواهید .وقتی تابلو فرش دارید دنبال  مشتری مسن باید باشید. ”

کانال ارتباطی قدم بعدی است. اینستاگرام  ، تلگرام شبکه های اجتماعی پر بازدید کننده و البته تبلیغات در وب سایت‌ها  و ساخت کانال ،محل‌هایی هستند که در شهرت شما سهم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *