دانستنی

وب سایت چیست و چگونه میتوانیم سایت راه اندازی کنیم؟

بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند برای کسب و کارشان نیاز به وب سایت دارند. اما در ابتدای راه نمی دانند که وب سایت چیست و چگونه میتواند سایت بسازند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و نمی دانید که وب سایت چیست پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله به صورت کامل به شما گفتیم که وب سایت چیست و چگونه می توانید سایت راه اندازی کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

وب سایت چیست ؟

یک وب سایت مجموعه ای از اسناد، اطلاعات و پرونده هایی است که از متن، تصویر، قالب و… تشکیل شده است. کار اصلی وب سایت ایجاد ارتباط با کاربران اینترنتی است.

بسیاری از افراد که قصد کسب درآمد از اینترنت را دارند در جلسات مشاوره از من می پرسند که چگونه سایت بسازیم؟ آیا برای راه اندازی و ساخت سایت باید برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشیم؟ و یا این که باید کار طراحی سایت مان را به شرکتهای برنامه نویس بدهیم؟ و… ممکن است شما هم چنین سوالاتی داشته باشید!

اول می خواهم خیالتان را راحت کنم که برای راه اندازی و ساخت سایت به هیچ هزینه اضافی و سرمایه زیادی نیاز ندارید. و با کمترین سرمایه ممکن نهایتاً ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می توانید سایتتان را راه اندازی کنید.

بسیاری از دوستان فکر می‌کنند که برای درست کردن سایت باید برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشند ولی اصلاً اینطور نیست! بدون اینکه یک خط کدنویسی هم بلد باشید می توانید سایتتان را خودتان با سلیقه خودتان راه اندازی کنید.

البته در این مقاله سعی کردم به صورت مختصر و مفید به شما بگویم که وب سایت چیست و چطور میتوانید سایت راه اندازی کنید. در ادامه شما را با به صورت کامل با مراحل راه اندازی وب سایت آشنا خواهیم کرد.

مراحل طراحی وب سایت چیست ؟

وب سایت چیست

طراحی سایت به سه مرحله کلی تقسیم می شود که عبارت است از:
۱- انتخاب و تهیه دامنه یا آدرس اینترنتی
۲- انتخاب و تهیه هاست یا فضای سایت
۳- راه اندازی سایت

انتخاب و تهیه دامنه آدرس اینترنتی

اولین مرحله در راه اندازی سایت انتخاب نام دامنه یا آدرس اینترنتی است. آدرس اینترنتی همان نشانی سایتتان است که مخاطبان و کاربران تان با استفاده از آن وارد سایت تان می شوند. دقیقاً مثل سایت آکادمی سبز که نشانه اینترنتی www.academysabz.com است.

پس در اولین قدم برای راه‌اندازی سایت تان باید یک نام اینترنتی مناسب انتخاب کنید. به نام اینترنتی سایت دامنه هم گفته می‌شود. در انتخاب نام دامنه برای سایت تان باید وقت بذارید و بهترین نام را انتخاب کنید. بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید مخاطبان و کاربران تان شما را با نام سایتتان می شناسند برای همین است که باید بهترین نام را برای سایتتان انتخاب کنید.

برای انتخاب دامنه باید به یکسری نکات توجه کنید به عنوان مثال باید نامی را انتخاب کنید که قبلاً توسط هیچ کسی انتخاب نشده باشد. برای همین قبل از ثبت دامنه حتماً نام مورد نظرتان را در گوگل جستجو کنید و مطمئن شوید که تا به حال کسی نامی که انتخاب کردید را انتخاب نکرده است.

نامی که برای دامنه سایت تان انتخاب می کنید باید در ذهن مخاطبانتان بماند. سعی کنید از کلمات ساده و راحت برای انتخاب نام دامنه سایت انتخاب کنید. به هیچ عنوان از کلمات مخفف و کوتاه استفاده نکنید!

برای تهیه و خرید دامنه باید به شرکت های ثبت دامین مراجعه کنید و دامنه مورد نظرتان را ثبت کنید.

انتخاب و تهیه هاست یا فضای سایت

دومین مرحله در راه اندازی سایت انتخاب و تهیه هاست است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که هاست وب سایت چیست ؟ هاست وب سایت یک فضای اختصاصی مناسب شماست که تمام اطلاعات سایتتان مثل فایل ها، تصاویر و… در آن ذخیره می شود.

بعد از این که دامنه مورد نظر سایتتان را تهیه کردید نوبت به انتخاب و تهیه هاست می‌رسد.در تهیه و انتخاب هاست دقت کنید. حتماً از شرکت های هاستینگ معتبر هاست با کیفیت تهیه کنید. شرکت های هاستینگ زیادی هستند که خدمات هاست و دامین ارائه می کنند. پیشنهاد می کنم برای انتخاب و تهیه هاست از شرکت های هاستینگ معتبر استفاده کنید.

انتخاب هاست بسیار مهم است و هاستی که برای سایتتان انتخاب می‌کنید باید دارای سرعت بالایی باشد تا مخاطبان سریع وارد سایت تان شوند.

بعد از این که هاست سایت تان را تهیه کردید باید دامنه و هاست تان را به هم متصل کنید. پیشنهاد می کنم دامنه و هاست سایتتان را از یک شرکت تهیه کنید تا کارتان راحت تر شود.

راه اندازی و طراحی سایت

سومین مرحله بعد از این که هاست و دامین برای سایت تهیه کردید نوبت به راه اندازی و ساخت سایتتان می‌رسد. همانطور که قبلا هم گفتم برای راه اندازی سایت نیازی به هزینه و سرمایه زیادی ندارید و نیازی نیست با مباحث برنامه نویسی و کد نویسی آشنا باشید.

اگر بخواهید کار طراحی سایت تان را به شرکت های طراحی سایت بسپارید ممکن است بابت یک سایت ساده به چندین میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز داشته باشید. اما اگر کار طراحی سایت تان را خودتان انجام دهید نیاز به سرمایه زیادی ندارید.

برای اینکه بدون علم برنامه نویسی و کد نویسی سایت تان را راه اندازی کنید می توانید از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس، جوملا و… استفاده کنید. سیستم های مدیریت محتوا این امکان را به شما می دهند که بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی وب سایت های حرفه ای با تمام امکانات با سلیقه شخصی خودتان طراحی کنید.

شما با استفاده از از سیستم های مدیریت محتوا می توانیم مثل آب خوردن در کمتر از یک ساعت یک وب سایت حرفه‌ای راه اندازی کنید.

سایت ساز های زیادی هستند که می توانید با استفاده از آنها سایت تان را راه اندازی کنید. اما یکی از بهترین سایت سازها که زبان فارسی را کامل پشتیبانی می کند وردپرس ( wordpress ) است. با استفاده از این سایت ساز کاملاً رایگان می توانید هر سایتی را با هر امکانات که بخواهید راه اندازی کنید. اگر نمی دانید که وردپرس چیه پیشنهاد می کنم حتما مقاله وردپرس چیست را مطالعه کنید.

ساخت و طراحی فروشگاه اینترنتی

اگر سایتتان را با وردپرس راه اندازی کرده باشید خیلی راحت می توانید در کمتر از چند دقیقه آن را به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست و با نصب یک افزونه پلاگین به نام ووکامرس می توانید سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید . ووکامرس یک افزونه و پلاگین کاملا رایگان است که روی سایت وردپرسی تان نصب می شود. با نصب افزونه ووکامرس و در کمتر از یک دقیقه میتوانید سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *