دانستنی

ویژگی کسب و کار اینترنتی موفق با حاشیه سود بالا

با توجه به فعالیت هایی که در دنیای اینترنت و مجازی داشتم، در این چند سال گذشته مشاهده نابودی کسب و کارهای زیادی شدم. با توجه به پیشرفت علم و گذشت زمان اکثر کسب و کارها به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده شده‌اند که در این مقاله قصد دارم شما را با ویژگی کسب و کار اینترنتی آشنا کنم.

کسب و کارهای اینترنتی نسبت به کسب و کارهای سنتی دارای یک سری ویژگی و مزایای می باشد که در این مقاله می خواهم شما را با ۱۰ ویژگی کسب و کار اینترنتی سود آور و با درآمد بالا آشنا کنم.

من خودم به شخصه کسب و کار های زیادی را راه اندازی کردم اما به آن موفقیتی که می خواهم نرسیدم. از طرفی کسب و کار های زیادی را دیده ام که روز به روز به رشد قابل توجهی رسیدند و از کنار آنها کسب و کار دیگری راه اندازی شده است. دقیقا مثل وب سایت دیجی کالا که پس از مدتی دیجی استایل را راه اندازی کرد.

 

کسب و کارهای اینترنتی زیادی راه اندازی شده اند و پس از مدت بسیار کوتاهی شکست خوردند، شاید تنها دلیل شکست اکثر کسب و کارهای اینترنتی نبود هدف و برنامه ریزی بوده است.

اکثر کسب و کارهایی که فقط جهت درآمدزایی بدون هیچ برنامه و هدفی ساخته شده اند شکست خوردند. برای آن که بتوانید یک کسب و کار اینترنتی پولساز با حاشیه سود بالا داشته باشید باید برنامه ریزی و هدف گذاری کنید.

 

برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی باید از روش های نوین بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. شما با استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی مثل بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی وب سایت و… می توانید موفقیت کسب و کارتان را ببینید.

در این مقاله قصد دارم شما را با ۱۰ ویژگی کسب و کار اینترنتی موفق آشنا کنم. اگر قصد دارید که یک کار آنلاین راه اندازی کنید پیشنهاد می کنم حتما این ۱۰ ویژگی کسب و کار اینترنتی را که در ادامه به شما معرفی می کنیم درون کسب و کارتان رعایت کنید.

 

اگر این ده ویژگی را در کسب و کارتان پیاده‌سازی کنید مطمئن باشید موفقیت کسب و کارتان تضمینی است. اما اگر کسب و کار اینترنتی تان این ویژگی ها را نداشته باشد مطمئن باشید کسب و کارتان رشد چشمگیری نخواهد داشت. پس پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

ویژگی کسب و کار اینترنتی موفق و سودآور

 

بسیاری از دوستانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل را دارند با من تماس میگیرند و به دنبال این هستند که چطور از طریق کسب و کار اینترنتی پولدار شوند. وقتی از آنها می پرسند که هدف اصلی شما از راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست هیچ پاسخی برای گفتن ندارند. تمام فکر و خیال این افراد پولدار شدن از طریق اینترنت است.

درست است که کسب و کار های اینترنتی بازار بسیار داغی دارند اما وقتی هیچ هدفی نداشته باشید خیلی زود از کسب و کارتان سرد می شوید.

در ادامه می خواهم ویژگی های کسب و کار اینترنتی سودآور را به شما بگویم. اگر درون کسب و کارتان موارد زیر را رعایت کنید مطمئن باشید نتایج بسیار ارزشمندی را خواهید گرفت.

۱/حاشیه سود بسیار بالایی دارند

اولین ویژگی کسب و کارهای اینترنتی موفق حاشیه سود بالا می باشد. کسب و کاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنید ممکن است سود آور باشد؟ آیا اگر روزی قادر به انجام کاری نباشید باز هم کسب و کارتان سودآور است؟

کسب و کارهایی که رشد بالایی دارند سودآوری هستند. یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید در انتخاب حوزه فعالیت است.

حوزه فعالیتی را که انتخاب می کنید باید طرفداران زیادی را داشته باشد. هرچه میزان مخاطب بیشتری داشته باشید نشان دهنده این است که می توانید به درآمد بالایی برسید.

 

حتما در انتخاب حوزه فعالیت تان دقت کنید و حوزه را انتخاب کنید که دارای حاشیه سود بالا می باشد. حتما برای انتخاب حوزه فعالیت از ابزار google trends استفاده کنید.

برای آنکه ببینید حوزه فعالیتی که انتخاب کرده اید مناسب است یا نه باید آن را درون ابزار گوگل ترند جستجو کنید و نمودار ترند آن را مشاهده کنید. اگر نمودار به صورت صعودی بود نشانه این است که حوزه فعالیتی که انتخاب کرده اید، حوزه ای است که مخاطبان خودش را دارد.

 

۲/ اهدافشان طولانی مدت است

یکی دیگر از ویژگی های کسب و کار اینترنتی موفق داشتن اهداف دراز مدت است. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم کسب و کارهای اینترنتی بزرگ به فکر سریع پولدار شدن نیستند.

اهداف این کسب و کارها درازمدت است. مدیران این کسب و کارها اصلا به این فکر نمیکنن که باید خیلی زود به درآمد اینترنتی بالایی برسند.

شما هم برای آنکه بتوانید چنین کسب و کار سود آوری داشته باشید باید برای کسب و کارتان هدف گذاری و برنامه ریزی کنید. دوستان عزیز به این نکته توجه کنید که برنامه ریزی یکی از مهمترین ویژگی کسب و کار اینترنتی می باشد. اگر برای کسب و کاری که میخواهید راه اندازی کنید برنامه ریزی نداشته باشید خیلی زود شکست می خورید.

برای تمام بخشهای کسب و کارتان به خصوص برندسازی برنامه ریزی داشته باشید. بحث های دیجیتال مارکتینگ مثل بازاریابی محتوا و… را جدی بگیرید. شما باید برای تمام مراحل کسب و کارتان برنامه ریزی داشته باشید.

۳/ رشد ماهانه کسب و کار

برای آن که ببینید کسب و کارتان یک کسب و کار موفق است یا نه باید به رشد ماهانه آن نگاه کنید. کسب و کارهای اینترنتی که رشد ماهانه داشته باشند همیشه سودآور هستند. در این کسب و کارها درآمد سالانه مهم نیست، بلکه درآمد ماهانه بسیار مهم است. هر ماه درآمدی که کسب می کنید را یادداشت کنید و با ماههای قبل بررسی کنید. اگر هر ماه درصدی به درآمد ماهانه تان اضافه شده باشد نشانه این است که دارید راه را درست می روید.

۴/ گوشه گیر نیستند

چهارمین ویژگی کسب و کار اینترنتی موفق گوش گیر نبودن آن کسب و کار است. برخلاف گفته خیلی از متخصصان کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ انتخاب یک گوشه از بازار به رشد کسب کار کمک نخواهد کرد.

البته این مورد در تمام کسب و کار ها صدق نمی کند. ولی کسب و کارهای اینترنتی با سودآوری بالا که خیلی زود رشد می کنند یک گوشه از کسب و کار را انتخاب نمی‌کنند. دقیقا مثل وب سایت دیجی کالا که در تمام زمینه محصولات زیادی را می فروشد.

وب سایت های زیادی هستند که به جای کار کردن در یک زمینه، در زمینه های متفاوتی فعالیت می کند مثل سایت زومیت و چطور، این وب سایت ها در تمام حوزه های پر مخاطب فعالیت می کند. پس به این نکته توجه کنید که کسب و کارهای اینترنتی موفق با حاشیه سود بالا هرگز در یک زمینه فعالیت نمی‌کنند و در اصطلاح گوشه گیر نیستند.

 

۵/ دارایی شان رو به رشد است

یکی از مهمترین ویژگی کسب و کار اینترنتی موفق این است که دارایی شان رو به رشد است. کسب و کارهای کوچک هرگز به رشد کردن فکر نمی کند. درآمد اکثر این کسب و کارها مشخص است و خیلی کم رشد می کند.

کسب و کارهای اینترنتی موفق که رشد بالایی دارند، نه تنها خود کسب و کار رشد می‌کند بلکه دارایی آنها نیز همیشه در حال رشد کردن و افزایش می باشد. به عنوان مثال:

وب سایت دیجی کالا در ابتدا با ۹ کار من شروع کرد و الان چندین هزار کارمند دارد. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا که یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است رشد دیجی کالا، دیجی استایل را هم راه اندازی کرد.

خیلی از کسب و کارها به این صورت رشد کردند و دارایی شان در حال افزایش است. پس منظور از دارایی یک کسب و کار اینترنتی می تواند شامل افزایش تعداد نیروها، حق امتیاز و… باشد.

آیا کسب و کاری که راه اندازی کرده اید این ویژگی ها را شامل می شود؟ آیا کسب و کارتان آینده کار را برای رقبا سخت‌تر می‌کند؟

۶/ وجه تمایز دارند

کسب و کارهای اینترنتی موفق که دارای حاشیه سود بالایی هستند وجه تمایز دارد که مردم در مورد آنها صحبت کند. اکثر این کسب و کارها به دنبال رفع نیاز جدی مردم هستند. آنها می‌خواهند نیازهای مردم را به صورت کامل و اساسی حل کنه و اصلا به دنبال کسب درآمد نیستند دقیقاً مثل اسنپ.

به عنوان مثال تاکسی اینترنتی اسنپ با این تفاوت که هم ارزانتر است و از همه مهمتر خیلی سریع در خدمت درخواست مردم است.
یا سوپرمارکت های اینترنتی که مثل بقیه سوپرمارکت ها تمام محصولات را به صورت اینترنتی در دسترس مخاطبان و مردم قرار می دهند. و بعد از مدت بسیار کوتاهی محصولات را به دست مردم می رسانند.با این تفاوت که برای خرید محصولی دیگر نیاز نیست به سوپر مارکت بروید.

 

۷/ تمرکز بر روی درآمد رو به رشد

میزان درآمد کسب و کار هایی که موفق هستند همیشه درازمدت و رو به رشد هستند. این کسب و کارها دارای یک مدل پیش بینی درآمد هستند. اغلب کسب و کارهایی که درآمدشان رو به افزایش نیست معمولا به صورت پروژه ای با مشتریان شان تعامل می کنند. ممکن است در بعضی از ماه ها پروژه ای نداشته باشند و درآمدشان کاهش پیدا کند.

اگر تازه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کرده اید بهتر است ابتدا به فکر ثابت کردن درآمد ماهانه باشید و سپس برنامه ای برای افزایش درآمد آنلاین خود داشته باشید.

کسب و کارهای اینترنتی بزرگ درآمد هایی را از مشتریان شان دریافت می کند به همین دلیل است که هر ساله درآمد آنها افزایش پیدا می‌کند.

کسب و کارهایی که رشد بالایی دارند درآمد ماهانه شان مشخص است و به همین دلیل یک برنامه ریزی دقیق برای افزایش درآمد شان خواهند داشت. وظیفه شما این است که درآمدتان را ثابت نگه دارید و بر روی افزایش درآمد تان تمرکز کنید.

 

۸/ برندسازی حرفه ای

یکی دیگر از مهمترین ویژگی کسب و کارهای اینترنتی موفق برندسازی است. برای آن که بتوانید کسب و کارتان را رونق دهید باید بر روی بحث برندینگ خوب کار کنید. مردم عاشق برندهایی هستند که روی آنها سرمایه‌گذاری کنند.

اکثر کسب و کارهای بزرگی که می بینید بر روی برندینگ خود کار کردن و بر سر زبان ها افتاده اند. شما هم اگر قصد دارید که یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشید باید بر روی برندینگ خود کار کنید.

خیلی از افراد فکر می کنند برای برندسازی باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند. ولی اصلاً چنین نیست. در کسب و کارهای اینترنتی برای برندسازی نیاز نیست هزینه های زیادی را پرداخت کنید. با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با کمترین هزینه ممکن برند سازی کسب و کارتان را انجام دهید.

 

۹/ راه اندازی یک تیم قدرتمند

داشتن یک تیم قوی و قدرتمند یکی از ویژگی های کسب و کار اینترنتی می باشد. غیر ممکن است که یک کسب و کار و استارتاپ به تنهایی موفق شود. برای آن که بتوانید یک کسب و کار موفقی را راه اندازی کنید باید به فکر تشکیل تیم باشید. البته داشتن تیم در ابتدای کار لازم نیست.

 

۱۰/ استفاده از هک رشد

بیشتر کسب و کارهای موفق و بزرگ برای جذب مشتری از هک رشد استفاده میکنند. برای هک رشد باید فردی خلاق باشید، و با استفاده از خلاقیت خود ایده های پر سودی را در کسب و کارتان شروع کنید. هک رشد یعنی جذب مخاطبان بیشتر با هزینه و سرمایه بسیار کم. این مورد به این منظور است که کسب و کارهای بزرگ با استفاده از رسانه های مردمی به هزینه‌های بالا فکر نمی‌کنند. هک رشد یکی از بهترین روشها برای برندسازی است.

جمع بندی:

در این مقاله شما را با ۱۰ ویژگی کسب و کار اینترنتی آشنا کردیم. شما اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی سودآوری را راه اندازی کنید باید تا جای ممکن سعی کنید که این ۱۰ ویژگی کسب و کار اینترنتی را در کسب و کارتان پیاده کنید. با رعایت کردن این نکات در کسب و کارتان موفقیت شما تضمینی است.

البته یکی از مهم‌ترین نکاتی که به آن می پردازم این است که به فکر ظریف پولدار شدن نباشید. برای آن که موفق شوید باید یک برنامه طولانی مدت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *