دانستنی

پردرآمدترین شغل های پاره وقت

داشتن درآمد و شغل مناسب همواره از دغدغه های فردی و ذهنی افراد است که در طول عمر خود همیشه با آن مواجه هستند.

در وافع داشتن یک درآمد و شغل مناسب می تواند به آرامش و رفاه خانواده کمک کند و بسیاری از فشارهای اقتصادی را  بکاهد.

میزان درآمد  شغل ها می تواند در گذر  زمان و با توجه به شرایط جامعه تغییر کند بنابراین در بعضی مواقع امکان تغییر شغل پیش می آید که می تواند پردرآمد نیز باشد.

در ادامه به معرفی برخی از پردرآمدترین شغل های پاره وقت در سال ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

شغل های پاره وقت در سال ۱۴۰۰

سال ۱۴۰۰ نیز متاثر از وجود ویروس جدید کرونا خواهد بود که در سال ۱۳۹۹ به بسیاری  از مشاغل لطمه وارد کرد بنابراین در سال ۱۴۰۰ می توان با انتخاب و برگزیدن یک شغل پاره وقت مناسب درآمدهای خود را افزایش داد که بهتر است این کارها به دلیل وجود ویروس کرونا غیرحضوری باشند و می توانند  تا پایان کرونا و یا حتی بعد از آن هم یک منبع درآمدی مناسب تلقی شوند.

در ادامه برخی از شغل های پاره وقت معرفی شده اند.

  1. درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی با میلیون ها کاربر است که در هیچ جای دیگری نمی توان آن ها را در کنار هم داشت، از طرفی این برنامه امکان اشتراک گذاری ویدئو، عکس، صوت و … را فراهم کرده است که می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد زیرا با صرف چند ساعت وقت در فضای اینستاگرام می توان درآمدهای زیادی را به دست آورد البته گذراندن آموزش های لازم اینستاگرام، به عنوان یک منبع درآمدی بسیار کمک کننده خواهد بود.

از مزیت های کسب درآمد از اینستاگرام این است که بدون محدودیت زمانی و مکانی است و می توان به طریق های زیر از آن درآمد به دست آورد.

  • فروش کالا ها و خدمات خود
  • فروش لایک، لایو و … اینستاگرام
  • انجام تبلیغات
  • تبادل اطلاعات
  • فروش کالاهای دیگران
  1. آموزش و تدریس آنلاین

این شغل پاره وقت بسیار درآمد زا خواهد بود و شما با داشتن یک مهارت یا تخصص می توانید با اشتراک گذاری  آن و تنها صرف چند ساعت در روز درآمد خوبی را کسب کنید.

اگر توانایی تدریس دروس مقاطع مختلف تحصیلی را داشته باشید با توجه به شرایط کرونایی  و تعطیلی های پیش آمده در آموزش، می توان افراد زیادی را جذب خود کرد و در قبال آموزش به آن ها مبلغ دریافت کنید.

البته تدریس خصوصی نیز می تواند به صورت حضوری در آموزشگاه ها نیز انجام شود که به موفقیت و معروفیت شما در زمینه تدریس بسیار کمک کند.

  1. راه اندازی سایت

استفاده از اینترنت و مراجعه به آن امری ناگزیر است و افراد در طول روز بارها و بارها به اینترنت مراجعه می کنند بنابراین می توان با دیدن آموزش های لازم در این زمینه و راه اندازی سایت های مختلف به درآمد رسید.

به طور کلی می توان گفت که شغل هایی که در بستر فضای مجازی ایجاد می شوند با داشتن کمی صبر و گذراندن آموزش ها، درآمدهای زیادی را به دنبال خواهد داشت.

شما می توانید از سایت ها به صورت زیر درآمد کسب کنید.

  • اولا در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت مهارت داشته باشید و این کار را برای دیگران انجام دهید.
  • یک کسب و کار کوچک مانند فروش کالا ها راه اندازی کنید و از طریق ایجاد یک فروشگاه آنلاین نسبت به فروش آن ها اقدام کنید و حتی می توانید پی دی اف، ویدئو یا هر نوع مطالب آموزشی را در سایت خود قرار دهید و آن ها را بفروشید.
  • فروش محصولات دیگران را به عهده بگیرید و پورسانت دریافت کنید.
  1. فعالیت در طراحی لباس

اکثر افراد به دنبال آنند که در پوشیدن لباس مطابق با مد عمل کنند و همیشه لباس هایی خاص و شیک را بر تن داشته باشند که حاضرند در ازای آن مبالغ زیادی بپردازند بنابراین اگر در این زمینه تخصص دارید یا به آن علاقه مندید می توانید با شرکت در دوره های آموزشی در این زمینه فعالیت کنید و تنها با اختصاص دادن چند ساعت در روز ایده های خود را در صفحات مجازی به اشتراک بگذارید و افراد را جذب کنید.

  1. تولید محتوا

شرکت های زیادی هستند که فعالیت و کسب و کار خود را در اینترنت رونق می بخشند و این امر زمانی نتیجه خواهد داد  که در جست و جوگرهای گوگل به راحتی قابل دسترسی باشند.

شرکت های زیادی هستند که در زمینه سئو یا تولید محتوا کار می کنند و نیازمند آنند تا افرادی به عنوان نویسنده را جذب شرکت خود کنند که می توانید وارد این حرفه شوید، نیاز به آموزش های سخت و پیچیده ای ندارد و تنها با در اختیار داشتن گوشی، تبلت یا لپتاپ می توان کار را شروع کرد و تنها با اختصاص چند ساعت از زمان خود، به درآمد مناسبی دست پیدا کرد.

  1. ساخت و خلق وسایل تزئینی

بسیاری از وسایل تزئینی که در بازار با قیمت های زیاد به فروش می رسند، افراد در منزل می سازند که یک منبع درآمد بسیار خوب به حساب خواهد آمد.

اگر دارای سلیقه و ایده هستید، می توانید با تهیه مواد اولیه و وسایل آن به ساخت وسایل تزئینی و دکوری بپردازید و با اجاره کردن یک مغازه یا ایجاد یک پیج در اینستاگرام محصولات خود را به فروش برسانید، حتی می توانید با شرکت های فعال در این زمینه قرار داد ببندید که محصولات را از شما خریداری کنند.

  1. شیرینی و شکلات خانگی

به دلیل شیوع کرونا، خرید  محصولاتی که ممکن است در زمان تهیه آن آلوده شوند بسیار کمتر شده است که شیرینی فروشی ها از این امر مستثنی نیستند، بنابراین روی آوری مردم به خرید از محصولات خانگی که امکان آلودگی آن ها کمتر است، بیشتر شده است.

این فرصت را باید غنیمت شمرد و اگر می تواتید کیک و شیرینی های خانگی را درست کنید به عنوان شغل دوم و پاره وقت وارد این حرفه شوید که با درآمد خوبی همراه است.

  1. فعالیت در زمینه تایپ و ترجمه

معمولا دانشجویان و افراد شاغل زیادی هستند که فرصت تایپ پروژه ها یا هر نوع نوشته ی دیگر خود را ندارند، بنابراین شما اگر یک گوشی هوشمند نیز در دسترس داشته باشید می توانید در این زمینه فعالیت کنید و به درآمد برسید.

همچنین در صورت آشنایی با زبان های خارجی، می توانید در صفحه های مجازی برای خود تبلیغ کنید و ترجمه انجام دهید البته شرکت های زیادی به دنبال مترجم هستند که زمینه همکاری را فراهم کرده اند.

کلام پایانی

با انتخاب درست و به جای شغل های پاره وقت پردرآمد در سال ،۱۴۰۰ می توان مشکلات اقتصادی را تا حدود زیادی کاهش داد، این شغل ها بیشتر در بستر فضای مجازی انجام می شوند که به شما این امکان را می دهند در هر نقطه و هر جایی آن ها را انجام دهید.

در این محتوا به برخی از شغل های پاره وقت اشاره شد که در صورت درست انجام دادن آن ها، درآمدهای زیادی را به همراه خواهد داشت، امیدواریم با انتخاب دقیق و هوشمندانه به درآمدهای بالایی دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *