دانستنی

پر بازدید ترین سایت های فریلنسری در سال ۲۰۲۱

بر اساس مطالعات انجام شده پیش‌بینی‌ می‌شود که تا هفت سال آینده بیشتر از پنجاه درصد از جمعیت دنیا به فریلنسر تبدیل خواهند شد. فعالیت‌های فریلنسری در ایران نیز روز به روز در حال گسترش است. یک فریلنسر یا آزادکار به صورت پروژه‌ای کار می‌کند و میزان درآمد نیز از سوی خود او تعیین می‌شود. با افزایش تعداد فریلنسرها امروزه شاهد افزایش سایت‌ های فریلنسری ایرانی و خارجی هستیم. این سایت‌ها به عنوان واسطه به برقراری ارتباط بین فریلنسرها و کارفرماها کمک می‌کنند. پردرآمدترین مشاغل این حوزه که درآمد بسیار خوبی دارند شامل عکاسی، طراحی وب‌سایت،‌ خدمات سئو سایت،‌ مدیریت شبکه‌های اجتماعی، کپی‌رایتر و مترجمی، تولید محتوا، ویراستاری، طراحی گرافیک و غیره می‌باشند‌. در این مقاله قصد داریم درباره آموزش فریلنسری و مزایای آن صحبت کنیم و در پایان به معرفی سایت های فریلنسری مطرح بپرداریم.

فریلنسری چیست و درآمد ماهیانه آن چقدر است؟

فریلنسر، دورکار یا آزادکار فردی است که خدمات خود را به صورت پروژه‌ای در منزل انجام می‌دهد و از طریق فضای مجازی به کارفرما ارسال می‌کند. به این شغل محبوب و پرطرفدار که افراد زیادی به ویژه دانشجویان را به خود جذب کرده‌، فریلنسری می‌گویند. یک فریلنسر برای ‌کسی کار نمی‌کند و در واقع از کسی دستور نمی‌گیرد، بلکه فقط برای مدتی موقت به استخدام یک شرکت، سازمان یا افرادی در می‌آید و با اتمام پروژه و ارسال آن به کارفرما همکاری او به پایان خواهد رسید. یک فریلنسر برای انجام کارهای خود هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد و در هر جایی که امکانش باشد به کار خود می‌پردازد.

امروزه سایت‌ های فریلنسری مختلفی برای جذب فریلنسرها و کارفرما ایجاد شده‌اند. فریلنسرها می‌توانند نمونه‌ کارهای خود را در این سایت‌ها به ثبت برسانند تا کارفرماها طبق نیاز خود فریلنسر مورد نظر خود را پیدا کرده و پروژه‌ها را به او بسپارند. درآمد ماهیانه فریلنسر به مهارت و تجربه فرد و نوع پروژه بستگی دارد و بر اساس آمارهای تقریبی در ایران بین چهار الی پنجاه میلیون تومان متغیر می‌باشد. فردی که از طریق یک سایت فریلنسری خارجی مشغول فعالیت است، درآمد دلاری کسب می‌کند و چه چیزی بهتر از این که درآمد با دلار باشد و مخارج به واحد پول ایران محاسبه شود. فریلنسرها برای افزایش مهارت‌های خود و کسب درآمد بیشتر می‌توانند در دوره‌های آموزش فریلنسری که توسط سایت های فریلنسری معتبر برگزار می‌شود، شرکت کنند.

معرفی چند مهارت‌ پردرآمد در فریلنسری

  • مهارت برنامه‌نویسی و طراحی سایت

امروز همه مشاغل به طراحی سایت نیازمند هستند. فردی که در طراحی سایت مهارت داشته باشد، مهال است که بیکار بماند‌. برنامه نویسان و طراحان سایت به عنوان فریلنسر امروزه بین دو تا چهل میلیون در ماه درآمد دارند. کسانی که به طراحی سایت علاقه‌مند هستند از طریق سایت های فریلنسری می‌توانند هم در دوره‌های آموزش فریلنسری شرکت کنند و هم پروژه‌‌های طراحی سایت را بر عهده بگیرند‌.

  • مهارت نویسندگی محتوا

افرادی که نویسندگان خوبی هستند می‌توانند تولید محتوای متنی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به عنوان فریلنسر بر عهده بگیرند و با توجه به مهارت خود دستمزد دریافت کنند. برخی از نویسنده‌ها به عنوان کپی‌رایتر بر اساس علم بازاریابی متنی می‌نویسند که به بازاریابی و فروش بیشتر محصولات کمک می‌کند. تعداد پروژه‌های بازاریابی در یک سایت فریلنسری پربازدید ایرانی مانند پونیشا، کارلنسر، انجام میدم، کاریشه و غیره زیاد است.

سایت های فریلنسری

هنر عکاسی یکی از پرآمدترین شغل‌هایی است که به صورت فریلنسرینگ نیز کاربرد دارد. عکاسی محصولات، عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی و غیره از شاخه‌های مهم این هنر هستند که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کاربرد فراوانی دارند. در سایت‌های فریلنسری پربازدید پروژه‌های عکاسی نیز ارائه می‌شود.

  • مهارت گرافیست

گرافیست‌ها درآمد بسیار زیادی دارند و به عنوان فریلنسر نیز مشغول به کار هستند. از طرح‌های گرافیکی برای پوسترها، مجله‌ها و سایت‌ها استفاده می‌شود. در سایت‌ های فریلنسری خارجی مانند سایت‌های آمریکایی گرافیست‌های فریلنسر درآمد بسیاری زیادی دارند.

  • مهارت سئو و بهینه‌سازی سایت

این روزها همه کسب و کارهای اینترنتی به فردی نیاز دارند که سئو و بهینه‌سازی سایت را انجام دهد و به کسب رتبه‌های برتر گوگل کمک کند. کارشناسان سئو به عنوان فریلنسر و دورکار ماهیانه سه تا صد میلیون درآمد دارند و پروژه‌ها را از سایت‌ های فریلنسری مطرح انتخاب می‌کنند.

دلیل استفاده فریلنسرها از سایت های فریلنسری چیست؟

برخی از افراد فریلنسر به طور مستقل از طریق همکاری با شرکت‌ها و افراد به کار مشغول می‌شوند و برخی دیگر پیدا کردن کار از طریق سایت های فریلنسری پربازدید را ترجیح می‌دهند. زیرا اکثر کسب و کارهای اینترنتی از طریق این سایت‌ها سفارش خود را ثبت می‌کنند و به صورت شخصی با کسی مذاکره نمی‌کنند. از طریق ثبت سفارس کارفرما در سایت‌ها فریانسلرها با آن‌ها همکاری کنند. در مذاکرات فردی ممکن است فریلنسر پروژه را ارائه دهد اما از طرف کارفرما دستمزدی دریافت نکند، اما این سایت‌ها از لحاظ پرداخت به موقع دستمزد بسیار خوب عمل می‌کنند و برای فریلنسر از این نظر هیچ نگرانی وجود ندارد.

سایت های فریلنسری خارجی بهترین فرصت برای کسب درآمد دلاری به شمار می‌رود. افراد مسلط به زبان انگلیسی به راحتی می‌تواند از سایت‌های خارجی پروژه بگیرند و به دلار درآمد داشته باشد. مزایای این سایت‌ها برای کارفرماها عبارتند از: کاهش هزینه‌ها، کاهش مسئولیت، دسترسی راحت به نیروهای کارآمد، کیفیت بالا، دسترسی جهانی و کاهش هزینه و حقوق کارمندان. تنوع کاری بالا، عدم نظارت کارفرما بر فعالیت‌ها، ایجاد شبکه‌ای از مشتریان، عدم نیاز به رفت و آمد، به عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلی، انتخاب پروژه‌های دلخواه و غیره از مزایای مهم این سایت‌ها برای فریلنسرها به شمار می‌روند‌.

سایت فریلنسری

ثبت نام در سایت های فریلنسری خارجی از طریق سایت ارز کردیت

افراد علاقه‌مند به کسب درآمد ارزی از طریق انجام پروژه‌های ارائه شده در سایت ‌های فریلنسری پربازدید خارجی در سال ۲۰۲۱ مانند تاپتل، فایور، فلکس جابز، آپ ورک و فریلنسر، باید ابتدا برای ثبت نام در این سایت‌ها اقدام کنند و حتما به زبان انگلیسی مسلط باشند. این افراد برای انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت می‌توانند به سایت ارز کردیت با آدرس اینترنتی https://www.arzcredit.com/ مراجعه کنند. فریلنسرها با کمک سایت ارز کردیت می‌توانند، از طریق مهارت‌ها و توانمندی‌های خود به درآمد دلاری برسند‌ و از طریق همین سایت درآمد خود را به ریال تبدیل کنند. تیم ارز کردیت در زمینه آموزش فریلنسری و افتتاح حساب ارزی سابقه درخشانی دارد. استارتاپ فین تک ارز کردیت خدمات خود را هم به افراد و هم به کسب و کارهای مختلف ارائه می‌دهد و با توجه به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران در پرداخت‌های بین‌المللی به آن‌ها کمک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *