دانستنی

پیشنهادهایی برای شروع دورکاری

پیشنهادهایی برای شروع دورکاری

اگر تا به الان تجربه‌ی دورکاری و برون سپاری پروژه‌ها را ندارید احتمالا برایتان جای تعجب است که چطور می‌توان از راه دور و بدون حتی جلسه‌ای حضوری پروژه و کاری با موفقیت انجام شود؟ خوب است بدانید که براساس آمارهای پیش بینی شده در چند سال اخیر فقط در آمریکا تا سال ۲۰۲۵ بیشتر از ۶۰ درصد شغل‌ها از طریق دورکاری و فریلنسینگ انجام خواهد شد. این در حالی است که در چند ماه اخیر با توجه به همه گیری بیماری کرونا و لزوم کار کردن از خانه و راه دور تعداد پروژه‌های برون سپاری شده حداقل دو برابر شده است و همچنان با شتاب بیشتری روند صعودی خواهد داشت. در همین راستا در این مدت ۸۹ درصد از کارفرماهایی که مجبور به پیشبرد پروژه از راه دور شده‌اند، ادعا کرده‌اند که زمان انجام پروژه‌ها از طریق تماس تصویری و دورکاری کاهش پیدا کرده است. این آمار تا حد زیادی قابل پیش بینی است اگر بدانید که کارمندان زمان بسیار زیادی را در مسیر رفت و آمد به محل کار هدر می‌دهند و از طرفی همین موضوع باعث خستگی و کاهش بازده کاری آنها می‌شود. همچنین کار کردن از خانه و به دور بودن از استرس‌ها و تنش‌های دنیای بیرون می‌تواند روی روحیه‌ی کارمندان اثر مثبتی داشته باشد.

اگر به عنوان یک صاحب کسب و کار هنوز به دورکاری به عنوان یک فرصت نگاه نکرده‌اید در ادامه چند پیشنهاد برای نحوه‌ی شروع دورکاری کارمندان و نیروی متخصص شما داریم:

لیست کارمندان و وظایف آن‌ها را بررسی کنید و ببینید امکان انجام کدام یک از کارها از راه دور وجود ندارد و حتما نیاز به نیرویی در شرکت می‌باشد. سعی کنید در انتخاب سخت‌گیر باشید و فقط بخاطر بایگانی اسناد و مدارک و یا هماهنگی جلسات و تیم‌ها نیروی کاری را به دفتر نکشانید. بعد از اینکه کارمندان را به دو دسته تقسیم کردید، باید به سراغ لیست کارهایی بروید که کارمندان دورکار باید انجام دهند و ابزار لازم برای انجام آن در خانه را برایشان تا حد امکان فراهم کنید. فضای ابری مناسب برای ذخیره‌سازی اسناد و گزارش‌ها و تهیه‌ی اشتراک برای استفاده از ابزارهای ویدئو کنفرانس و… حتی می‌توانید در صورت امکان ترتیبی بدهید که کارمندان سیستم و لپ تاپی که در شرکت با آن کار می‌کنند را در خانه هم استفاده کنند تا دسترسی به سخت افزار مورد نیاز برای انجام کارها نیز داشته باشند.

در نهایت باید با کارمندان خود در این مورد صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید نظر خود را درباره‌ی دورکاری بیان کنند. حتی می‌توانید برای شروع دورکاری یک ماه آزمایشی را در نظر بگیرید تا بعد تصمیم نهایی را با توجه به بازده و روند موفق انجام کارها در این مدت، اتخاذ کنید.

پیشنهاد شما برای شروع دورکاری چیست؟

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *