دانستنی

چرا در کسب و کار اینترنتی به درآمد بالا نمی‌رسیم ؟ (دلیل اصلی)

یکی از سوالاتی که خیلی از افراد بعد از راه اندازی کسب و کار اینترنتی از خود می پرسند این است که چرا در کسب و کار اینترنتی به درآمد بالا نمی‌رسیم افراد زیادی در این باره با من تماس میگیرند و ایمیل می زنند که چرا محصول و خدمات ما فروش نمیرود و درآمد دائم و خوبی نداریم، مشکل اینجاست که درآمد وجود دارد ولی درآمد خوب و پایدار و بالایی نیست!

 

با وجود تولید محتوای ارزشمند، کیفیت خوب خدمات بر محصول، تبلیغ نویسی حرفه ای صفحه محصول و بسیاری از کارهایی که خیلی از دوستان درون کسب و کارشان انجام می دهند تا به درآمد بالا و پایداری برسند باز هم هیچ نتیجه مطلوبی را نمی گیرند. و بسیاری از دوستان به درآمد مطلوبی که می خواهند داشته باشند نمی رسند.

 

دقیقا مشکل کجاست؟ چگونه باید مشکل را حل کنیم؟
در این مقاله قصد دارم مشکل اینکه چرا در شغل اینترنتی خود به درآمد بالا نمی رسید را بازگو کنم. خیلی از افراد فکر می کنند که مشکل اصلی از ترافیک سایت و یا سئو وبسایت شان است و یا اینکه سایت شان ظاهر مناسبی ندارد که مشتریان حاضر نیستند اذان ها خرید کنند! ولی اصلا اینطور نیست. در این مقاله جامع همراه من باشید تا به شما بگویم که چرا در کسب و کار اینترنتی خود به درآمد بالا نمی رسید.

 

چرا در کسب و کار اینترنتی به درآمد بالا نمی‌رسیم؟

۱- اعتماد سازی نمی‌کنید:

یکی از مشکلاتی که خیلی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی رعایت نمی کنند بحث اعتماد سازی است. یعنی مدیران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فقط به پول درآوردن فکر میکنند و اصلا به این فکر نمی کند که کاربران و مخاطبان شان دقیقاً چه چیزی را می‌خواهند؟

هدف اصلی همه ما در راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که به درآمد بالا و پایداری برسیم اما تمام فکر و خیال ما نباید این مورد باشد. بلکه باید با توجه به مهارت و تخصصی که داریم نیاز کاربران و مخاطبان مان را حل کرده و به ازای آن پولی را بگیریم.

 

تا وقتی در بین کاربران اعتماد سازی نکنید هرگز نمی توانید محصولات و خدماتتان را درست بفروشید. زمانی میتوانید اعتمادسازی کنید که نیاز و مشکلات کاربران تان را پیدا کرده و برطرف کنید.

ممکن است فکر کنید که اعتماد سازی از طریق تولید محتوای جامع و ارزشمند امکان پذیر است اما این فقط یک راه برای اعتماد سازیست.

برای این که بتوانید اعتماد سازی کنید باید نیاز کاربران و مخاطبان تان را شناسایی کنید و یک راه حل کامل و جامع در اختیارشان قرار دهید که با استفاده از آن راهکار بتوانند مشکلاتشان را حل کنند.

 

اگر مخاطبان تان از شما خرید نمی کنند تنها دلیلش این است که به شما اعتمادی ندارند. ممکن است شما را به خوبی نشناسند، به همین دلیل باید کارهایی را انجام دهید که اعتمادشان را جلب کنید.

یکی از کارهایی که باعث اعتماد سازی و جلب اعتماد کاربران تا نمی شود، پاسخ به سوالات مخاطبان تان است. ممکن است درون مقالات، صفحه تماس با ما و یا چت آنلاین سایت به شما پیام بدهند و مشکلاتشان را مطرح کند. شما باید تک تک سوالات آنها را پاسخ دهید. همین که سوالات آنها را پاسخ می دهید باعث اعتماد سازی می شود.

 

برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربران تان زمان بگذارید و بهترین راهکار را به آنها پیشنهاد دهید، وقتی کاربرانتان ببینند که پاسخ سوال شان را دادید و راهکاری برای حل مشکلات شان دادید مطمئن باشید که نام و اسم سایت تان درون ذهنشان می ماند و به شما اعتماد می‌کنند.

وب سایت های زیادی در وب فارسی وجود دارد که نمی توانند به خوبی اعتماد سازی کنند. هرگز قادر نیستند که پشتیبانی خوبی به کاربران و مخاطبان شان بدهند.

حتی بعضی از وب سایت ها هستند که بعد از چند روز پاسختان را میدهند. اگر جزء این دسته افراد هستید، و حوصله پاسخ به سوالات کاربران تان را ندارید و یا خیلی دیر پاسخ آنها را می دهید باید بگویم که هرگز نمی توانید اعتماد سازی کنید.

۲- اعتبار کافی ندارید:

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می شود خیلی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی فروش موفقی نداشته باشند این است که اعتبار کافی ندارد.

باید تمام سعی و تلاش خود را کنید تا بتوانید اعتبار تان را افزایش دهید. زمانی که هیچ اعتباری نداشته باشید هرگز نمی توانید و آن درآمدی که می خواهید برسید.

راه و روش های زیادی برای افزایش اعتبار وجود دارد، نوشتن صفحه درباره ما کامل و جامع در مورد خدمات و کسب و کارتان باعث افزایش اعتبار شما می شود. همین حالا بیاید و در مورد کسب و کارتان در صفحه درباره ما سایت تان کامل بنویسید.

 

البته خیلی دیدم که اکثر وبسایت ها صفحه درباره ما و تماس با ما ندارند، اگر این دو صفحه مهم را درون سایت تان ندارید همین حالا اینها را ایجاد کنید و در صفحه درباره ما در مورد کسب و کارتان یک توضیح کامل و جامعی بدهید.

یکی دیگر از روش هایی که باعث می شود اعتبار تان افزایش پیدا کند، تولید محتوای جامع و هدفمند می باشد. تولید محتوا در حوزه کسب و کارتان بسیار مهم است. باید محتوا های جامع و ارزشمندی را برای مخاطبانتان درون سایتتان قرار دهید، زیرا مخاطبانتان به وسیله محتواهایی که تولید میکنید شما را پیدا می کنند.

 

در تولید محتوای سایت دقت کنید. محتوایی که تولید میکنید باید به زبان ساده و روانی نوشته شده باشد و تا جای ممکن سعی نکنید از کلمات سخت و دشوار استفاده کنید. محتوای تان را طوری بنویسید که افراد زیادی حاضر باشند آن را به اشتراک بگذارد، البته نوشتن چنین محتواهایی کار سخت و دشواری است ولی به شدت در افزایش اعتبار شما تاثیر مثبتی می گذارد.

 

همانطور که گفتم باید در حوزه کاری خود بهترین باشید. البته راه و روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که در آینده یک مقاله کامل و جامع در این باره خواهم نوشت.

برای آنکه بتوانید اعتبارتان را افزایش بدهید باید به یک متخصص حرفه ای در حوزه کاری خود تبدیل شوید. برای این که به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید باید روزانه چندین ساعت به مطالعه کردن درباره حوزه کاری تان بپردازید.

یکی دیگر از راه و روش هایی که اعتبار تان را به شدت افزایش می دهد فعالیت در وبسایت های دیگران است. برای این کار می توانید محتواهایی که تولید می کنید را درون وبسایت های دیگران به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال اگر من در زمینه کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنم میتوانم با تولید ویدیوهای آموزشی درون شبکه های اشتراک ویدیو مثل آپارات، نماشا، یوتیوب و… اعتبار خودم را افزایش دهم.

 

البته با فعالیت در شبکه های اجتماعی هم می توانید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال اگر در زمینه ای سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کنم می توانم در گروه های تلگرامی سئو عضو شوم و پاسخ کاربرانی که در این گروه ها سوال میپرسند را بدهم. این کار به شدت اعتبار شما را افزایش می دهد.

مهمترین راه کاری که میتوانم به شما بگویم تولید محتوای جامع و هدفمند می باشد. درست است در این مورد بالا نیز صحبت کردم، اما می خواهم دوباره به آن اشاره کنم، تولید محتوا را جدی بگیرید و برای تولید محتوای خود زمان کافی بگذارید.

۳- تبلیغ نویسی تان ضعیف است:

تبلیغ نویسی یکی از مهمترین مواردی است که اگر خوب آن را رعایت نکنید هرگز نمی توانید محصول و خدماتتان را بفروشید.

تبلیغ نویسی در صفحه محصولات را جدی بگیرید. در صفحه محصولات باید به مشتریان بگویید که محصول و خدمات شما چه مزیتی دارد، البته این مورد به تنهایی کافی نیست. در بیشتر مواقع مشتریان شما نمیتوانند مطمئن شوند که محصول و خدمات شما به دردشان می خورد یا نه؟

 

باید تمام سعی و تلاش تان را کنید تا آنها مطمئن شوند که محصول شما دقیقا به درد آنها می خورد و با شرکت در دوره و محصولات شما مشکلاتشان حل می شود. ۹۹ درصد افرادی که کسب و کارشان را راه اندازی می‌کنند در صفحه محصول و خدماتشان نمی توانند ادعا کنند. برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید باید کاری کنید که کاربرانی که از محصول و خدمات تان راضی بودند نظراتشان را در مورد محصول تان بگویند و آن ها را در صفحه محصول تان قرار دهید. این کار به شدت تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش فروش تان خواهد گذاشت.

 

شما باید به کاربرانی که وارد صفحه محصولتان می شوند ثابت کنید که محصول و خدماتی را که می فروشید بهترین راهکار برای مشتریانتان است و جز محصول و خدمات شما هیچ محصول و خدماتی دیگری به دردشان می خورد. بحث تبلیغ نویسی صفحه محصول را بسیار جدی بگیرید.

۴- ترافیک هدفمندی ندارید:

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود شما فروش خوبی نداشته باشید، نداشتن ترافیک هدفمند است باید کاری کنید که ترافیک هدفمند وارد وب سایت تان شود.

خیلی برایم پیش آمده که افرادی که با من تماس میگیرند و می گویند که چرا فروش خوبی ندارند با تحلیل و بررسی وب سایتشان میبینم که اصلا ترافیک قابل توجهی ندارند. و اصلاً برای جذب ترافیک کاری انجام ندادند.

خوب معلوم است تا وقتی که ترافیک هدفمندی نداشته باشید هرگز موفق نخواهید شد. ترافیک هدفمند مهم ترین چیز در جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری می باشد.

 

متاسفانه بسیاری از مدیران کسب و کارهای اینترنتی به این موضوع توجهی نمی کنند و آن را جدی نمی گیرند. وقتی وبسایتتان ترافیکی نداشته باشد و کسی وارد آن نشود چه انتظاری دارید که فروشتان افزایش یابد، به عنوان مثال:
و بهترین جنس ها را درون مغازهتان بیاورید وقتی کسی وارد مغازه تان نشود هرگز فروش اتفاق نخواهد افتاد و درآمد نخواهید داشت.

بهترین و موثرترین راه برای جذب ترافیک هدفمند بهینه سازی سایت و سئو می باشد. شما باید وب سایت تان را برای موتورهای جستجوگر به خصوص گوگل بهینه سازی کنید.

 

وقتی سایت تان را برای گوگل بهینه سازی کنید بعد از مدتی ترافیک زیادی وارد سایت تان می شود و فروشتان افزایش پیدا می کند.

اگر اصول سئو و بهینه سازی سایت را یاد بگیرید دیگر نیازی نیست که هزینه های زیادی بابت تبلیغات بپردازید. پس سئو و بهینه سازی سایت را در کسب و کار اینترنتی تان جدی بگیرید.

 

جمع بندی:

تمام مواردی که در این مقاله به شما گفتیم راهکارهایی است که باعث می شود فروش وب سایت تان افزایش یابد. اگر فروش بالایی ندارید تمام موارد بالا را رعایت کنید. باید صبر داشته باشید، چون نتایج یک روزه حاصل نمی شود. متآسفانه نداشتن صبر کار را خراب میکند.

پیشنهاد می کنم که فعلا به فکر کسب درآمد نباشید و بیشتر زمان تان را روی اعتماد سازی و جلب مخاطبان بگذارید. بهتر از کارهای بیهوده را کنار بگذارید و فقط بر روی کسب و کارتان تمرکز کنید.

تولید محتوای هدفمند را جدی بگیرید و سعی کنید هفته چند محتوای جامع و کامل درون وب سایت تان منتشر کنید. علم سئو و بهینه سازی وب سایت را یاد بگیرید، چرا که سئو یکی از مهمترین کارها در کسب و کار اینترنتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *