دانستنی

چرا در کسب و کار اینترنتی شکست معنا ندارد؟

خیلی از دوستانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند خیلی می ترسند. از این ترس دارند که سرمایه که دارند را از دست بدهند، میترسند که شاید موفق نشود و نتوانند به درآمد اینترنتی پایدار و بالایی برسند.

من بارها و بارها در این مورد در وب سایت صحبت کردم، اما باز هم بسیاری از کاربران هستند که از راه اندازی کسب و کار آنلاین می ترسند و فکر می کنند که در کسب و کارشان شکست می خورند و موفق نمی شوند.

در این مقاله قصد دارم در مورد اینکه چرا در کسب و کار اینترنتی شکست معنا ندارد صحبت کنم، و به شما بگویم با که با راه اندازی کسب و کار اینترنتی قرار نیست چیزی را از دست بدهید.

اگر بدانید که چطور و چگونه یک کسب و کار اینترنتی و یا کسب درآمد اینترنتی راه اندازی کنید میتوانید به چیزهای زیادی دست پیدا کنید. هر چه زود تر کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید زودتر به نتیجه ای که می خواهید می رسید.

این مقاله برای افرادی نوشته شده است که قصد دارند یک کسب و کار اینترنتی را از صفر با کمترین سرمایه ممکن راه اندازی کنند. کسب و کار هایی مثل آکادمی سبز که با سرمایه بسیار کمی راه اندازی شد و به درآمد بسیار بالایی در ماه رسید.

پس اگر شما هم میخواهید بدانید که چرا در کسب و کار اینترنتی شکست معنا ندارد پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

چرا شکست در کسب و کار اینترنتی معنا ندارد

 

بارها در اکثر مقالات سایت به این نکته اشاره کردم که وب سایت تان را خودتان راه اندازی کنید. اگر سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ندارید پیشنهاد می کنم خودتان طراح و ساخت سایت خود باشید.

برای طراحی سایت اصلا نیاز نیست که سرمایه بسیار زیادی داشته باشید، البته اگر طراح سایت خود خودتان باشید. اما اگر بخواهید سایت تان را به یک برنامه نویس و یا یک شرکت طراحی سایت بسپارید باید چندین میلیون تومان هزینه و سرمایه داشته باشید.

 

چون خیلی از دوستان سرمایه بسیار زیادی ندارند خودشان طراح سایت خود می شوند. طراحی و ساخت سایت اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست، شما با کمترین سرمایه ممکن مثلا ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می توانید یک سایت شیک با تمام امکانات راه اندازی کنید.

 

البته وقتی طراح سایتتان خودتان باشید بسیار لذت بخش است. با این حال خیلی از افراد فکر می کنند که برای طراحی و ساخت سایت باید هزینه های چند میلیونی به شرکت های طراحی سایت بدهند.

من چندین سال است که در اینترنت فعالیت می کنم و کسب و کار های زیادی داشتند که درآمد خوبی داشتم اما درآمد پایدار و همیشگی نبودند. تمام کسب و کارهای من بدون هیچ برنامه ریزی به هدفی راه اندازی شدند و در تمام آنها شکست خوردند.

برا اینکه در کسب و کار اینترنتی تان دچار شکست نشوید باید یک برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشید. اصلا مشخص کنید هدف شما از راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان چیست؟قرار است از چه راه روشهای کسب درآمد کنید و…

پس در اولین قدم بیاید و یک برنامه ریزی جامع از کسب و کارتان طراحی کنید و بدانید که میخواهی چه محصول و خدماتی را برای کاربران تان در نظر بگیرید.

بعد از آنکه اهداف خود را مشخص کردید باید اصول بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید. بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ تکنیک و روش هایی است که می توانید محصولات و خدماتتان را به مخاطبان بفروشید.

اصلا قرار نیست چیزی را از دست بدهیم، بلکه چیزهای زیادی را یاد خواهید گرفت. از تولید محتوا های آموزشی تا افزایش فروش و بازاریابی اینترنتی.

 

خود من هم که در ابتدا کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده بودم برایم خیلی سخت بود که بتوانم برای سایت تولید محتوا کنم، اما این کار الان برایم خیلی راحت شده است.

شاید باورتان نشود، اما در ابتدا وقتی کسب و کارم را راه اندازی کردم خیلی برایم سخت بود که بتوانم فایل صوتی و تصویری بسازند. اما الان این طور نیست. الان خیلی راحت می توانم بدون ادیت فایل های زیادی را ضبط کنم.کسب و کارم را توسعه بدهم و…

 

برای اینکه در کسب و کار اینترنتی تان دچار مشکل نشوید پیشنهاد می کنم یادگیری تان را متوقف نکنید. اگر هر حوزه فعالیتی انتخاب کردید به عنوان مثال طراحی و راه اندازی سایت، علم و دانش خود را در آن زمینه افزایش دهید و هرگز متوقف نشوید.

روزانه ۲ الی ۳ ساعت برای یادگیری تان زمان بگذارید. به مرور زمان در کسب و کارتان پیشرفت خواهید کرد. اصلا قرار نیست در همان ابتدای راه یک فرد متخصص و حرفه ای باشید.

 

پس همانطور که متوجه شدید اصلا قرار نیست چیزی را از دست بدهید بلکه چیزهایی را به دست می آورید که بسیار با ارزش می باشد.

در این مقاله سعی کردم به شما بگویم که از راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان ترسی نداشته باشید و با شجاعت کامل یک کسب و کار اینترنتی پولساز راه اندازی کنید. شاید در ابتدا فکر کنید که خیلی ممکن است برایتان سخت و دشوار باشد اما به مرور زمان تمامی این دشواری ها برایتان آسان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *