دانستنی

چرا علاقه به حوزه فعالیت در کسب و کار اینترنتی مهم است؟

علاقه داشتن به کاری که می خواهید انجام دهید یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در هر کاری است. داشتن علاقه به حوزه فعالیت در کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است.

خیلی از دوستان قبول ندارند عشق و علاقه در انجام کار باعث موفقیت می شود و این افراد معتقدند که تا زمانی که ایده خوب باشد و پول هم باشد همه چیز حل می شود.

یکی از مهم ترین معیار ها در راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل این است که در هر زمینه ای که میخواهید فعالیت کنید باید در آن زمینه علاقه و تخصص داشته باشید.

اگر می خواهید بدانید که چرا علاقه به حوزه فعالیت در کسب و کار اینترنتی مهم است پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. اینکه چرا بارها تاکید کردم علاقه در انجام کاری بسیار مهم است، در این مقاله این مبحث را می خواهم کامل باز کنم.

 

البته داشتن علاقه فقط مربوط به کسب و کار های اینترنتی نمی شود، اگر بخواهید یک کسب و کار سنتی و فیزیکی هم راه اندازی کنید باید به آن علاقه داشته باشید.

شما در دو صورت می توانید حوزه فعالیت تان را درست انتخاب کنید.
۱- انتخاب حوزه فعالیت بر اساس عشق و علاقه تان.
۲- انتخاب حوزه فعالیت بر اساس تخصص و مهارتتان

 

وقتی در کاری مهارت و تخصص داشته باشید قطعاً در آن زمینه عشق و علاقه دارید. همانطور که می دانید اولین قدم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی انتخاب حوزه فعالیت می باشد. در انتخاب حوزه فعالیت باید بسیار دقت کنید، انتخاب حوزه کاری یکی از مهم‌ترین بخشها برای کسب درآمد اینترنتی می باشد.

 

مهم ترین قدم برای انتخاب یک ایده مناسب عشق و علاقه می باشد. عامل اصلی موفقیت بیشتر کسب و کارهای اینترنتی انتخاب یک ایده مناسب است که یک ایده مناسب را باید بر اساس عشق و علاقه تان انتخاب کنید.

خیلی از افرادی که برای مشاوره کسب و کار اینترنتی با من تماس میگیرند، مشکل در انتخاب حوزه فعالیت دارند. این افراد فقط و فقط به پول فکر میکنند. به عنوان مثال: یکی از افرادی که با من تماس گرفت، گفت که بازار کار در زمینه روابط و بهبود فردی بسیار داغ است و من می خواهم این حوزه فعالیت را انتخاب کنم. از آن پرسیدم که آیا به این حوزه کاری علاقه دارید؟ و در جواب به من گفت:مهم بازار کار است نه عشق و علاقه.

اگر با این دیدگاه حوزه فعالیت تان را انتخاب کنید در آینده کسب و کار اینترنتیتان دچار مشکل می شوید.

چرا علاقه به حوزه فعالیت در کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است؟

 

همانطور که گفتم یکی از مهمترین معیارهای موفقیت در هر کاری علاقه می باشد. اصلا فرقی نمی کند که قصد داری یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید یا یک کسب و کار سنتی، مهم این است که در آن علاقه و اشتیاق داشته باشید.

وقتی علاقه ای در کسب و کارتان نداشته باشید هیچ پیشرفتی نخواهید داشت.آیا کارمندان اداره های دولتی را دیده‌اید؟؟ آیا این افراد واقعا به کسب و کارشان علاقه دارند؟؟ اگه دقت کرده باشید میبینید که خیلی از کارمندان به کسب و کارشان علاقه ندارند، و فقط به فکر گذراندن زمان هستند. اصلا مهم نیست که چه کاری را انجام میدهند فقط می خواهند وقت کشی کنند. البته دسته بسیار کمی از کارمندان هستند که به کسب و کارشان علاقه دارند. به خاطر همین است که هیچ پیشرفتی در کارشان نمی کنند.

 

در بسیاری از مواقع همینطور است. به عنوان مثال افرادی که به سراغ یک رشته تحصیلی خاصی می روند که به آن علاقه ندارند.دقیقا خودمم جزو این افراد بودم. علاقه و تخصص من بیشتر در زمینه کامپیوتر بود اما من رشته ام را برق صنعتی انتخاب کردم. و همین رعایت نکردن باعث شد من چندین سال در این رشته بماند، و هیچ علاقه و تخصصی در این رشته تحصیلی ندارم.

دقیقاً در کسب و کار آنلاین همین طور است. خیلی از دوستانی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی میکنند، اصلاً در انتخاب حوزه فعالیت زمان نمی گذارند و ایده ای را انتخاب می کنند که به آن علاقه ندارند، و پس از مدتی کسب و کارشان را رها می کنند.یکی از عوامل مهم در شکست کسب و کارهای اینترنتی علاقه نداشتن به حوزه فعالیت است.

به عنوان مثال: خیلی از افرادی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی میکنند شنیدن که فلان کسب و کار بسیار پولساز است، و همان ایده را راه اندازی می کنند. و پس از مدتی نسبت به کسب و کارشان سرد می شوند و کارشان را رها می کنند. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که اگر در کسب و کارتان علاقه ای نداشته باشید با چه مشکل های مواجه خواهید شد.

اگر در کسب و کار اینترنتی به حوزه فعالیت علاقه نداشته باشیم چه میشود؟
وقتی به حوزه فعالیت و ایده ای که انتخاب می کنید، علاقه و تخصصی نداشته باشید صد در صد کسب و کارتان شکست خواهد خورد که در ادامه شما را با یک سری موارد که باعث شکست در کسب و کارتان می شود آشنا می‌کنیم.

۱- پشتکار نخواهید داشت:

وقتی به حوزه فعالیت تان علاقه ای نداشته باشید، برای رشد و توسعه کسب و کارتان هیچ کاری نمی کنید. تلاش و پشتکار مهمترین عامل موفقیت در کسب و کارتان است، برای اینکه کسب و کارتان را به درآمد اینترنتی بالایی برسانید باید پشتکار داشته باشید. البته نه فقط در زمینه کسب و کار. برای موفقیت در تمام جنبه های زندگی تان پشتکار یکی از مهمترین معیارها برای رسیدن به اهداف می باشد. وقتی به کسب و کارتان علاقه ای نداشته باشید، هرگز برای موفقیت و پیشرفت در آن تلاشی نخواهید کرد و نسبت به آن بی حس می شوید. و نداشتن پشتکار باعث می شود هرگز موفق نشوید.

۲- هرگز پیشرفت نخواهد کرد:

اگر به کسب و کارتان علاقه ای نداشته باشید هیچ وقت پیشرفت نمی کنید. وقتی یک ایده نامناسبی را انتخاب کنید که به آن علاقه نداشته باشید، هرگز به پیشرفت کسب و کارتان فکر نخواهید کرد، و وقتی پیشرفتی نداشته باشید هرگز موفق نخواهید شد. و همین موضوع باعث می شود که شما در کسب و کارتان شکست بخورید.
وقتی به فکر پیشرفت کسب و کارتان نباشید، رقیبانتان همیشه در حال پیشرفت و توسعه کسب و کارشان هستند.به عنوان مثال اگر در زمینه ای تولید محتوا حوصله ندارید یا اصلاً دوست ندارید روشهای جدید دیجیتال مارکتینگ را در کسب و کارتان پیاده‌سازی کنید.به همین خاطر باعث می شود در کسب و کارتان شکست بخورید و موفق نشوید.

۳- اطلاعات تان کم خواهد شد:

وقتی در زمین های علاقه ای نداشته باشید مسلما علاقه هم ندارید که اطلاعاتتان را افزایش دهید. در صورتی که اگر بخواهید یک کسب و کار اینترنتی موفقی راه اندازی کنید باید اطلاعاتتان را در آن زمینه افزایش دهید. باید روز به روز اطلاعاتتان را افزایش دهید. به عنوان مثال اگر من در زمینه طراحی و ساخت سایت فعالیت می کنم باید روز به روز در زمینه طراحی سایت اطلاعاتم را افزایش بدهم.

۴-متوقف می شوید و شکست میخورید:

نداشتن علاقه در کسب و کارتان باعث متوقف شدن شما و در نهایت شکست صددرصدی میشود. برای اینکه در کسب و کارتان شکست نخورید نباید متوقف شوید و باید به راهتان ادامه دهید. یکی از مهمترین معیارها در پیروزی کسب و کار اینترنتی این است که هرگز متوقف نشوید.

پس وقتی به کسب و کارتان علاقه نداشته باشید، صبر نخواهید داشت، تلاش نخواهید کرد، و از پس مشکلات در نخواهد آمد و در نهایت پیشرفت نمیکنید و شکست می خورید.

جمع بندی:

یکی از مهم ترین فاکتور ها در موفقیت کسب و کار اینترنتی، داشتن علاقه و تخصص است. در گام اول وقتی بخواهید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید، باید به کسب و کارتان علاقه داشته باشید. داشتن علاقه یکی از مهم ترین فاکتور ها برای موفقیت در کسب و کارتان است. باید دیده را انتخاب کنید که به آن علاقه داشته باشید تا حاضر باشید با جان و دل در آن فعالیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *