دانستنی

چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم؟

قابلیت مسدود شدن در بسیاری از شبکه های اجتماعی وجود دارد و کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند هر فردی که بخواهند را بلاک یا مسدود کنند شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست اما نکته قابل توجه این است که وقتی شما توسط شخصی بلاک می شوید اینستاگرام هیچ پیغامی مبنی بر بلاک شدن شما برایتان ارسال نمی کند پس چگونه بفهمیم شخصی در اینستاگرام ما را بلاک کرده است ؟

برای کاربران این اتفاق خوبیست که در صورت بلاک شدن توسط یک شخص، اینستاگرام هیچ اطلاعی به آنها نمی دهد چرا که برای هیچ کسی خوشایند نیست که مطلع شود توسط دوستی بلاک شده است.

اما گاهی اوقات به دلایل خاصی پیش می آید که برایمان مهم باشد بدانیم دوستی یا شخصی خاص ما را از لیست فالوورهای خود بلاک کرده یا خیر. ما امروز در این مقاله قصد داریم بدانیم چه راهی برای فهمیدن بلاک اکانت توسط شخصی مورد نظرمان وجود دارد؟

توجه داشته باشید اگر پست و استوری های شخصی برای شما قابل مشاهده نیست دلیل بر بلاک بودن شما نمی شود دلایلی همچون آنفالو شدن شما ،دی اکتیو کردن حساب کاربری، نبودن نام شما در لیست کلوزفرند( قابلیتی است جهت سفارشی سازی فالووران برای مشاهده استوری) شخص مقابل می تواند دلیل عدم مشاهده پست و استوری باشد .

چگونه بفهمیم شخصی در اینستاگرام ما را بلاک کرده؟

برای فهمیدن اینکه آیا توسط شخصی بلاک شده ایم یا خیر، ما ۷ روش را به شما آموزش می دهیم :

۱. نام کاربری شخص مورد نظر را جستجو کنید 

راحت ترین روش این است که به سراغ قابلیت سرچ در اینستاگرام برویم ما می توانیم نام کاربری شخص را در قسمت سرچ اینستاگرام یا فالوورها جستجو کنیم در این روش ۳ حالت برای ما رخ می دهد :

  • اگر اکانت شخص عمومی باشد و شما بتوانید پست و استوری شخص مقابل را مشاهده کنید پس بلاک نشده اید و در مورد اکانت های خصوصی اگر با پیغام “This Account is Private” روبرو شدید، همه چیز رو به راه است و بلاک نشده اید.
  • اگر شما پروفایل و عدد شمارش پست را مشاهده می کنید اما پستی برای شما نمایش داده نمی شود و با پیغام ” No Posts Yet ” رو به رو شده اید باید بگوییم شما بلاک شده اید .
  • اگر نام کاربری شخص مورد نظر را سرچ کردید اما پروفایل او پیدا نشد دو حالت ممکن است رخ داده باشد اول اینکه شما بلاک شده باشید دوم اینکه حساب کاربری فرد دی اکتیو شده باشد برای برطرف شدن این شک بهتر است سایر روش ها را امتحان کنید .

۲. فالوو کردن شخص مورد نظر

در اکانت شخص مورد نظر گزینه follow یا دنبال کردن را لمس کنید چنانچه هیچ چیز تغییر نکند این نشان دهنده این است که بلاک شده اید توجه کنید که در این حالت پیامی مبنی بر فالوو کردن شما برای شخص مقابل نمی رود رد واقع این روش کمی ریسک دارد زیرا اگر بلاک نشده باشید شخص مقابل اعلان فالوو کردن شما را دریافت خواهد کرد .

۳. به سراغ تگ ها و کامنت های گذشته بروید

اگر شما از طرف شخص خاصی بلاک شده باشید اینستاگرام تگ و کامنت های قدیمی شما را پاک نمی کند پس اگر نتوانستید شخص مورد نظر را از طریق سرچ نام کاربری در قسمت جستجو پیدا کنید باید به سراغ کامنت های گذشته بروید و پروفایل او را پیدا کنید اگر در پروفایل آن شخص تعداد پست ها را می بینید اما پستی برای شما نمایش داده نمی شود باید بگوییم که شما بلاک شده اید .

۴- با اکانتی دیگر فرد مورد نظر را جستجو کنید.

از اکانتی دیگر نام کاربری شخص مورد نظر را جستجو کنید برای این کار نیازی به ساختن اکانت نیست می توانید از اکانت دوستان و اطرافیانتان استفاده کنید اگر پروفایل شخص مورد نظر را یافتید پس حتما اکانت اصلی شما بلاک شده است .

۵. دایرکت خود را چک کنید 

اگر قبلا با شخص مورد نظر در دایرکت ارتباط داشتید پس به سراغ دایرکت مسیج خود در اینستاگرام بروید اگر چت های شما همچنان وجود داشته باشد پس شما بلاک نشده اید اما اگر پیام هایتان موجود نباشد اکانت شما بلاک شده است اما باز هم این احتمال وجود دارد که حساب فرد مقابل دی اکتیو شده باشد .

اگر از قبل با فرد مورد نظر در یک گروه اینستاگرامی قرار داشته اید برای مطمئن شدن می توانید به سراغ آن گروه بروید اگر پروفایل شخص مورد نظر را در آن گروه دیدید ولی در بخش های دیگر اینستاگرام به پروفایل آن شخص دسترسی نداشتید شما بلاک شده اید .

۶. به صورت ناشناس شخص مورد نظرتان را دید بزنید

شما می توانید با مرورگر رایانه یا موبایلتان اکانت شخص مورد نظرتان را دید بزنید اما این کار چگونه ممکن است ؟

  • وارد لینک instagram.com شوید.
  • به بخش log in بروید.
  • اطلاعات حساب کاربری خود را وارد نمایید.
  • با استفاده از لینک http://instagram.com/username و یوزرنیم (username) فرد مقابل، “لینک جدیدی” بسازید به این شکل که www.instagram.com را درون مرورگر وارد کرده و بعد از زدن اسلش (/) نام فرد مورد نظر را وارد میکنید.

اگر مراحل بالا را انجام دادید و با پیغام زیر مواجه شدید، این نشان می دهد که شما بلاک شده اید !

۷. استفاده از برنامه کمکی آنفالویاب اینستاگرام

همان طور که می دانید برنامه های کمکی زیادی برای اینستاگرام درست شده است شاید برنامه ای برای شناسایی افرادی که بلاک کرده اند هنوز وجود نداشته باشد اما از آنجایی که اگر توسط شخصی بلاک شوید به صورت اتوماتیک آنفالو هم می شوید ممکن است بتوانید با نصب برنامه آنفالویاب افرادی که شما را بلاک کرده اند پیدا کنید یا از بلاک شدن توسط یک شخص مورد نظرتان مطمئن شوید .

نکته: توجه کنید در هنگام استفاده از این برنامه ها دچار برنامه های جاسوسی و مخرب نشوید همچنین دو سه نمونه ای که از این اپلیکیشن وجود دارد، که آمارهای دقیقی ارائه نداده اند. و ممکن است نصب آن ها برای شما مشکل ساز شود. زیرا اینگونه برنامه ها از طریق اینستاگرام تایید نشده هستند.

چطور می توانیم با شخص بلاک کننده ارتباط برقرار کنیم ؟

اگر شما بلاک شده باشید نمی توانید به شخص مورد نظر دایرکت یا پیام بدهید اما اگر قصد دارید با او ارتباط برقرار کنید می توانید او را زیر یک پست عمومی تگ کنید و پس از آن متنی بنویسید با این کار شخص مورد نظرتان قادر خواهد بود کامنت شما را ببیند و بخواند .

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم آموزشی کامل از روش تشخیص بلاک شدن توسط یک فرد در اینستاگرام را برای شما شرح دهیم.

نکته ای که باید به شما گوشزد کنیم این است که اگر تعداد کاربران زیادی در اینستاگرام شما را بلاک کنند اینستاگرام فرض را این گونهمی گذارد که شما برای آنها مزاحمت ایجاد کرده اید و حساب کاربریتان را به طور کل بلاک می کند و شما قادر نواهید بود در اینستاگرام هیچ گوه فعالیتی داشته باشید پس بسیار مراقب باشید تا دچار این گونه مشکلات نشوید زیارا هدف اینستاگرام ایجاد محیطی آرام و امن برای کاربران است اگر کوچکترین شکی مبنی بر مزاحمت شما داشته باشد پیج شما را بررسی می کند .

ضمن آرزوی اینکه هیچ گاه توسط عزیزانتان بلاک نشوید ممنونیم که ما را در این مقاله همراهی کرده اید امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *