دانستنی

چطور حجم اینترنت مصرفی تلگرام را کم کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام استفاده روزانه اپلیکیشن تلگرام، متوجه شده باشید که حجم بسته اینترنتی شما رو به اتمام است. ممکن است تنظیماتی در این نرم افزار فعال باشد که متوجه آن نشده باشید و همین موارد موجب مصرف شدن بیش از حد دیتای اینترنت شما شده باشد.

ما در استفاده روزانه از این اپلیکیشن، تصاویر و ویدئوهایی را در کانال ها مشاهده می کنیم، اما برخی از پست ها نیز نیاز به لود کردن تصاویر و ویدئوها ندارند و ممکن است گاهی اوقات نخواهید تمام فیلم و ویدئوها را تماشا کنید. حتی بسیاری از کاربران گله می کنند با اینکه زیاد از تلگرام خودشان استفاده نمی کنند، اما به محض روشن کردن دیتا و ورود به تلگرام، متوجه کاهش سریع داده های اینترنتی خود می شوند. اما روش هایی برای کاهش حجم اینترنت در هنگام استفاده از تلگرام وجود دارد که در زیر به آن اشاره می شود.

اخبار چطور حجم اینترنت مصرفی تلگرام را کم کنیم؟
اخبار چطور حجم اینترنت مصرفی تلگرام را کم کنیم؟

مراحل کاهش حجم داده های اینترنت در تلگرام

  • ابتدا بهتر است با ورود به تنظیمات جلوی دانلود خودکار تصاویر و ویدئوها را بگیرید.
  • گزینه Setting را در تلگرام بزنید.
  • گزینه Data & storage را بزنید.
  • در قسمت Automatic media download دو گزینه زیر را مشاهده می کنید: when using mobile Data  و when connected on Wifi
  • در هر کدام از قسمت ها می توانید به تفکیک تعیین کنید که کدام یک از اطلاعات و داده ها به طور خودکار دانلود شوند. به این ترتیب می توانید تعیین کنید که برای مثال هنگامی که از طریق سیمکارت خود متصل هستید تصاویر و ویدئو دانلود نشوند یا … .
  • همینطور در گزینه وای فای نیز تعیین می کنید هنگامی که از طریق وای فای به تلگرام خود وصل می شوید، گزینه هایی مانند موزیک، فایل، تصایر، ویدئو و فایل های گیف به طور خودکار دانلود نشوند.
  • معمولا پیشنهاد می شود که تمام تیک ها را بردارید تا هیچ فایلی به صورت خودکار دانلود نشود. به این ترتیب شما به میزان زیادی در مصرف اینترنت خود صرفه جویی خواهید کرد و جلوی دانلود موارد ناخواسته که هیچگاه آنها را نمی بینید نیز خواهید گرفت.

اطلاع از میزان مصرف داده

برای اینکه دریابید چه میزان داده در هنگام ورود به تلگرام مصرف می کنید نیاز است وارد تنظیمات و سپس Data & storage شوید.  گزینه های Mobile Data Usage و Wi-Fi Data Usage دو گزینه ای هستند که می توانید از طریق آنها میزان مصرف داده ها را مشاهده و کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *