دانستنی

چه زمانی باید هاست وردپرس را تعویض کنیم؟

همه مدیران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی دوست دارند که سایت پرسرعت و فوق العاده ای داشته باشند. برای نگهداری از وب سایت خود، لازم است کارهای خاصی را انجام دهید تا سایت شما ارتقا پیدا کند. همانطور که برای میوه دادن یک درخت باید مراقب آن باشیم، برای کسب درآمد از وب سایت وردپرسی خود نیز باید از آن مراقبت کنیم و کارهای لازم برای بهبود رتبه سایت را انجام دهیم. مثلا گاهی اوقات نیاز می شود که هاست وب سایت وردپرسی خود را تغییر دهیم و هاست بهتری را برای سایت خود انتخاب کنیم.

هاست وردپرس یکی از مهمترین پارامترها در سرعت و آپتایم وبسایت شماست و اگر از هاست خوبی استفاده نکنید، قطعا به مشکل خواهید خورد و وبسایتتان نمی تواند به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار بگیرد. بسیاری از افراد نمی دانند چه زمانی باید هاست وب سایت وردپرسی را تغییر دهند و به همین دلیل در این نوشته می خواهیم شما را برای تعیین زمان تغییر هاست سایت راهنمایی کنیم. اگر حس می کنید هاست وبسایت وردپرسی شما خوب نیست و در فکر تعویض هاست وردپرس هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا ۷ پارامتر مهم را به شما بگوییم که با بررسی آنها می توانید تصمیم بگیرید که هاست وردپرس خودتان را عوض کنید یا خیر!

تغییر هاست وردپرس، ترس بزرگ مبتدیان!

اکثر کسانی که با وردپرس آشنایی کامل ندارند و به اصطلاح تازه کار هستند، از انتقال سایت وردپرسی به هاست جدید به شدت می ترسند؛ چون فکر می کنند این کار بسیار سخت و است و ممکن است در فرآیند انتقال، اطلاعات سایتشان از بین برود! همانطور که بسیاری از افراد از نگهداری و جابه‌جا کردن بچه های بسیار کوچک می ترسند، ممکن است از جابه‌جایی سایتشان نیز ترس داشته باشند و فکر کنند با این کار وب سایتشان نابود می شود!

برای اینکه خیالتان راحت شود باید بگوییم که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد و می توانید با استفاده از سرویس ها و افزونه هایی مانند بک آپ بادی به راحتی و بدون دردسر، وبسایت وردپرسی خودتان را به یک هاست جدید منتقل کنید. همچنین خیلی از شرکت های هاستینگ خوب و معتبر، به صورت رایگان کار انتقال وبسایت شما را بر روی سرورهای خودشان انجام می دهند و بدون مشکل کار انتقال انجام می شود.

پس نیازی نیست نگران این موضوع باشید و اگر ۷ پارامتری که در ادامه می گوییم در هاست فعلی شما وجود ندارد، شدیدا توصیه می کنیم سریعا هاست وردپرس خودتان را تعویض کنید.

 

اگر تصمیم گرفتید بهترین شرکت هاستینگ را برای سایت وردپرسی‌تان انتخاب کنید توصیه میکنیم این مطلب را مطالعه کنید:

 

۷ شاخص کلیدی برای تعیین زمان تغییر هاست وب سایت

۱- آپتایم ضعیف:

آپتایم یکی از پارامترهای مهم در انتخاب هاست وردپرس است و تاثیر زیادی در سئو و بازدید وبسایت شما خواهد داشت.

آپتایم به معنی مدت زمانی است که سایت شما در ۲۴ ساعت شبانه روز، قابل دسترس است و به زمانی که دسترسی به آن ممکن نیست، داون تایم گفته می شود.

اگر افرادی به وبسایت شما مراجعه کنند و با خطای در دسترس نبودن مواجه شوند، تجربه بدی را از وبسایتتان دریافت می کنند و این موضوع به اعتبار شما صدمه می زند.

این را باید بدانید که سرورها با مشکلاتی مواجه هستند، به همین خاطر آپتایم ۱۰۰% تقریبا غیرممکن است، اما اگر یک هاست آپتایم ۹۹% داشته باشد، یعنی انتخاب خوبی برای شماست.

حالا چطور متوجه شوید که آپتایم هاست سایت شما خوب است؟ برای اینکه متوجه شوید آپتایم هاست شما مناسب است، می توانید از وبسایت https://uptimerobot.com استفاده کنید تا زمان های آپتایم بودن و داون تایم بودن وبسایت شما را اطلاع رسانی کند و درصد آن را به شما نشان دهد. اگر آپتایم هاست فعلی تان از ۹۹% کمتر است، بهتر است به فکر تعویض آن با یک هاست بهتر باشید.

۲- خطای اتصال به دیتابیس:

خطای اتصال به دیتابیس در وردپرس می تواند به خاطر دلایل مختلفی ایجاد شود، اما هاست شما هم در این موضوع تاثیر دارد.

اگر به صورت مرتب با این خطا مواجه می شوید، حتما افزونه ها و قالب وبسایت خودتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از آنها نیست، اگر با افزونه ها و قالب ها مشکل برطرف نشد، از شرکت هاستینگ خودتان بخواهید به این مشکل رسیدگی کند و اگر جواب قانع کننده ای وجود نداشت، بهتر است به فکر تعویض هاست وردپرس خودتان باشید تا بیشتر از این با خطای اتصال به دیتابیس مواجه نشوید.

۳- خطای سرور داخلی:

خطای سرور داخلی در وردپرس می تواند به دلیل تداخل افزونه ها و قالب اتفاق بیفتد، اما اگر در این موارد مشکلی وجود نداشته باشد، قطعا به دلیل پیکربندی نادرست هاست است.

اگر به صورت مکرر با خطای سرور داخلی وردپرس مواجه می شوید و مطمئن هستید که افزونه ها و قالب وبسایت شما مشکلی ندارد، حتما به سراغ یک هاست وردپرس بهتر بروید تا به درستی برای وردپرس پیکربندی شده باشد و بتواند نیازهای شما را برطرف کند.

۴- تعلیق وبسایت:

خیلی اوقات شرکت های هاستینگ این حق را دارند که وبسایت شما را به خاطر نقض قوانین یا عدم تمدید هاست، به حالت تعلیق در بیاورند؛ اما گاهی اوقات دیده شده است که شرکت هایی به خاطر دلایل بی اهمیتی مانند استفاده بیش از حد از منابع و… وبسایت شما را از دسترس خارج می کنند و به حالت تعلیق در می آورند! این موضوع می تواند به اعتبار و سئوی وبسایت شما صدمه زیادی وارد کند، مخصوصا اگر وبسایتی پربازدید داشته باشید. اگر با چنین اتفاقی مواجه شدید، حتما با شرکت هاستینگ خودتان صحبت کنید و در صورت برخورد نادرست، سعی کنید به دنبال یک هاست خوب برای وردپرس باشید که سرخود وب سایت شما را از دسترس افراد خارج نکند!

به این موضوع هم دقت کنید که حتما از وبسایت خودتان بک آپ داشته باشید، چون برخی از شرکت های نامعتبر، اقدام به گروگان گیری اطلاعات وبسایت شما می کنند و اجازه نمی دهند به هاست جدیدی بروید! احتمالا اولین بار است که با گروگان گیری در دنیای وردپرس مواجه می شوید و تصویر یک گروگان و چمدان پر از پول در ذهنتان شکل گرفته است؛ اما باید بدانید که این موضوع واقعیت دارد و هاست بد و خلاف کار می تواند اطلاعات سایت شما را گروگان بگیرد!

۵- پشتیبانی ضعیف:

معمولا نمی توانید یک شرکت هاستینگ با خدمات بی نظیر و ۱۰۰% پیدا کنید، اما شرکت هایی هستند که خیلی زود جواب تیکت ها و درخواست های شما را می دهند و پشتیبانی بسیار بهتری از شرکت های دیگر دارند. بهترین هاست برای وب سایت شما، شرکت هاستینگ با پشتیبانی عالی است.

اگر شرکت هاستینگ فعلی شما برای جواب به تیکت ها و رسیدگی به مشکلاتتان، چند روز وقت نیاز دارد و شما را زیادی معطل می کند، توصیه می کنیم همین امروز به فکر تغییر هاست وبسایت خودتان باشید تا پشتیبانی بهتری را دریافت کنید و مشکلات وبسایتتان سریعتر حل شود.

۶- سرعت وردپرس:

سرعت یک وبسایت وردپرسی، به عوامل مختلفی مانند تعداد افزونه ها، تعداد درخواست های ارسالی به سرور، بهینه بودن عکس ها و کدهای صفحات و… بستگی دارد؛ اما هاست هم یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سرعت وبسایت شماست و می تواند تاثیر منفی در سرعت وبسایت وردپرسی شما داشته باشد.

سعی کنید افزونه ها و موارد دیگر را در وبسایت خودتان بهینه کنید تا مطمئن شوید مشکلی از بابت آنها وجود ندارد، سپس اگر بازهم وبسایت شما سرعت کمی داشت، می توانید مطمئن شوید که مشکل از هاست وردپرس شماست.

برای حل این مشکل حتما به شرکت هاستینگ خودتان تیکت ارسال کنید و اگر کاری در راستای حل این مشکل انجام نشد، حتما به فکر یک هاست جدید باشید.

۷- هاست پاسخگوی نیازهای سایت شما نیست:

اگر شما به صورت منظم در وبسایت خودتان فعالیت کنید و بازدیدکننده های آن بیشتر شوند، ممکن است هاست فعلی پاسخگوی نیازهای شما نباشد.

معمولا هاست های وردپرس به این صورت هستند که منابع یک سرور را بین چندین وبسایت تقسیم می کنند و اگر یک وبسایت بیشتر از منابع استفاده کند، روی وبسایت های دیگر هم تاثیر می گذارد.

زمانی که وبسایت شما رشد کند و بزرگتر شود، نیاز به هاست ابری وردپرس دارید تا منابع اختصاصی خودتان باشد و بتوانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.

اگر هاست فعلی تان مدام به شما هشدار می دهد که از منابع بیش از حد استفاد می کنید و نمی تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد، پس بهتر است به فکر یک هاست جدید و هاست اختصاصی وردپرس باشید تا بتواند نیازهای شما را به خوبی برطرف کند.

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد تعویض هاست وردپرس صحبت کردیم و ۷ پارامتر را به شما گفتیم که کمک می کنند متوجه شوید چه زمانی به تغییر هاست وردپرس خودتان نیاز دارید.

تمامی این موارد را روی هاست فعلی و هاستی که می خواهید به آن مهاجرت کنید تست کنید تا دوباره دچار همان مشکلات نشوید و بعد از مدتی نیاز به تعویض هاست پیدا نکنید.

امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد بتوانید بهترین زمان تعویض هاست وردپرس را پیدا کنید و وبسایتی با کارایی بهتر و سرعت بالاتر داشته باشید تا کسب و کار اینترنتی شما همیشه فعال و پرسود باشد. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *