اخبار اقتصادی

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم ؟(۳ راز مهم و کاربردی)

” چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم ” یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که در زمینه بازاریابی اینترنتی که بسیاری از افراد از من می پرسند این است که چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم تا بتوانیم محصولات و خدمات مان را در اینترنت بفروشیم. بسیاری از افرادی که قصد کسب درآمد اینترنتی دارند و کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی می کنند نمی دانند که چطور می توانند محصولات و خدماتشان را در اینترنت بفروشند.

برای فروش محصولات و خدمات در اینترنت مهمترین راه یادگیری اصول بازاریابی اینترنتی است. برای این که بتوانید محصولات و خدماتتان را به سادگی در اینترنت بفروشید باید اصول بازاریابی اینترنتی را کامل یاد بگیرید. مقالات زیادی در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی داخل سایت آکادمی سبز قرار دادند اما در این مقاله قصد دارم به صورت خلاصه به شما بگویم که چگونه میتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید.

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد نتوانند فروش خوبی را در اینترنت تجربه کنند این است که نمی‌دانند چطور بازاریابی اینترنتی انجام بدهند که در این مقاله سعی کردم اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواردی که در بازاریابی اینترنتی باید انجام بدهید را به شما آموزش بدهم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم

در مشاوره هایی که با بسیاری از افراد در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارم خیلی از افراد بعد از اینکه کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی می کنند نمی دانند که چطور می‌توانند به درآمد بالایی برسند. یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود نتوانید به درستی محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید بازاریابی اینترنتی است. وقتی مهارت و تخصص لازم را در زمینه بازاریابی اینترنتی نداشته باشید هرگز نمی توانید فروش خوبی در اینترنت را تجربه کنید. در ادامه شما را با نکات بسیار مهم و کاربردی آشنا خواهم کرد اگر این نکات را کامل رعایت کنید می توانید فروش خوبی داشته باشید.

۱_ راه اندازی و طراحی سایت :

یکی از نکات بسیار مهمی که باعث عدم فروش محصولات و خدماتتان می‌شود نداشتن وب سایت است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد در راه اندازی کسب و کارشان با آن مواجه می شوند این است که به جای راه اندازی و ساخت سایت به سراغ شبکه های اجتماعی می روند.

به این نکته توجه کنید که اگر بخواهید محصولات و خدماتتان را بفروشید باید سایت راه اندازی کنید. البته فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است. اما راه اندازی سایت بسیار مهمتر از راه اندازی یک پیج در اینستاگرام است. پس به جای این که در ابتدای راه به سراغ شبکه های اجتماعی بروید به فکر راه اندازی و ساخت سایت باشید.

خیلی از افراد فکر می کنند که راه اندازی و ساخت سایت ممکن است کار سخت و دشواری باشد ولی اصلاً اینطور نیست و شما مثل آب خوردن می توانید برای کسب و کارتان سایت راه اندازی کنید. برای راه اندازی و ساخت سایت باید از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید. اگر نمی دانید که وردپرس چیست و نمی دانید که چطور باید سایت راه اندازی کنید و حتما پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

۲_سئو سایت (seo) :

یکی دیگر است مهمترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی سئو و بهینه سازی سایت است. سئو یا SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر به‌خصوص گوگل است. بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید برای اینکه کاری کنید مخاطبان و کاربران زیادی وارد سایتتان بشوند باید سایت تان را بهینه سازی کنید.

سئو یکی از روش های کاملا رایگان بازاریابی اینترنتی است با استفاده از این روش میتوانید کاربران نامحدودی را وارد سایت تان کنید. یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد بعد از اینکه سایت شان را راه اندازی می کنند از من می پرسند این است که چه کار کنیم مخاطبان و کاربران وارد سایت مان بشوند؟

برای اینکه کاری کنیم که مخاطبان و کاربران خیلی راحت شما را پیدا کنند باید سایت تان را برای آنها بهینه سازی کنید. سئو و بهینه سازی سایت به سه مرحله ۱- انتخاب کلمات کلیدی ۲- سئو داخلی و ۳- سئو خارجی دسته بندی می شود.

در اولین مرحله باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در اینترنت جستجو می کنند تا مشکلشان برطرف شود. در اولین مرحله قبل از اینکه سایت تان را ثبت کنید باید بهترین و مهمترین کلمات کلیدی که کاربرانتان در گوگل جستجو می کنند را پیدا کنید.

بهترین راه برای انتخاب کلمات کلیدی خود گوگل است. به عنوان مثال اگر بخواهیم سایت مرا روی کلمه کلیدی آموزش دیجیتال مارکتینگ بهینه سازی کنم. کلمه کلیدی اصلی آن را که آموزش دیجیتال مارکتینگ است را در گوگل جستجو می کنم و در انتهای صفحه گوگل یکسری کلمات کلیدی را به من نشان می دهد که این کلمات بهترین کلمات کلیدی در هر زمینه ای که می خواهید سایت تان راسئو کنید است. دقیقاً مشابه تصویر زیر:

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم

 

بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید داخل سایت تان را بهینه سازی کنید که در اصطلاح سئو داخلی یا on page seo گفته می شود. سئو داخلی شامل مواردی مثل تولید محتوای سئو شده، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی سرعت سایت، استفاده از هاست مناسب و… است.

برای هر کلمه کلیدی باید محتوای حرفه ای تولید کنید. تولید محتوا اصلا کار سخت و دشواری نیست زیرا بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای تولید محتوا باید محتوای جدید خلق کنند. که اصلاً اینطور نیست که شما با جمع آوری اطلاعات در اینترنت و یا حتی کتاب ها می توانید برای سایتتان شروع به تولید محتوا کنید. به دلیل این که بحث تولید محتوا بسیار مهم است پیشنهاد می کنم حتما این مقاله آموزش تولید محتوا را مطالعه کنید. در این مقاله شما را به صورت اصولی با آموزش تولید محتوا ازصفرتاصد آشنا خواهیم کرد.

 

و سومین مرحله در سئو بهینه سازی داخلی سایت یا off page seo است.برای بهبود رتبه سایت در گوگل و برای اینکه بتوانید راحت تر و زودتر به نتایج اول گوگل برسید باید از روش‌های سئو خارجی مثل ساخت بک لینک، ریپورتاژ آگهی و…. استفاده کنید.

با انجام مراحل بالا خیلی راحت می توانید در نتایج اول گوگل دیده شوید و مخاطبان و کاربران زیادی را وارد سایت تان کنید

.

۳__ایمیل مارکتینگ (email marketing) :

 

یکی دیگر از ابزارهای بسیار قدرتمند در بازاریابی اینترنتی ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش ها برای اعتماد سازی و ارتباط با مخاطبان تان است. برای این که کاری کنید که مخاطبان تان به شما اعتماد کنند باید با آنها در ارتباط باشید. و بهترین راه برای در ارتباط بودن با مخاطبانتان استفاده از سرویس های ایمیل مارکتینگ است.

در ایمیل مارکتینگ شما باید ایمیل مخاطبانتان را دریافت کنید. ساده ترین راه برای دریافت ایمیل مخاطبان تان این است که با دادن یک هدیه رایگان به آنها از آنها بخواهید که ایمیل شان را برای شما ارسال کنند. برای ایجاد چنین امکانی در سایت شما باید از سرویس های ایمیل مارکتینگ مثل sender استفاده کنید.

بعد از اینکه ایمیل مخاطبانتان را دریافت کردید می توانید با آنها در ارتباط باشید. یعنی هر هفته سعی کنید که یک سری ایمیل ها مثل ویدیو های آموزشی، مقالات سایت و… برای آنها ارسال کنید. این کار باعث ایجاد اعتماد مخاطبان تان نسبت به شما می شود. به این نکته توجه کنید تا مخاطبان و کاربران تا به شما اعتماد نکنند هرگز محصولی را از شما خرید نمی کنند و ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه ها برای اعتمادسازی است.

جمع بندی

در این مقاله شما را با سه روش بسیار قدرتمند بازاریابی اینترنتی آشنا کردم. با توجه به اینکه بسیاری از افراد از من می‌پرسند چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم سعی کردم شما را با روش‌های از بازاریابی اینترنتی آشنا کنم. اگر کسب و کار اینترنتی راه اندازی کردید اما فروش خوبی ندارید مطمئن باشید که به درستی نمی توانید از اصول بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. باید مهارت و تخصص خود را در زمینه بازاریابی اینترنتی افزایش بدهید تا بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید. برای یادگیری بازاریابی اینترنتی منابع زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. فقط به این نکته توجه کنید که بحث بازاریابی اینترنتی را یک بحث جدی بگیرید و سعی کنید مهارت آن را در روش های بازاریابی اینترنتی افزایش بدهید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *