دانستنی

چگونه برای حقوق بیشتر مذاکره کنیم؟

چگونه برای حقوق بیشتر مذاکره کنیم؟

افرادی که به دنبال کار هستند زمان زیادی را صرف تنظیم دقیق رزومه و آمادگی برای مصاحبه می‌کنند، بنابراین اغلب برای پیشنهاد حقوقی که متناسب با کار درخواستی باشد آمادگی ندارند. شرکت برای پر کردن ظرفیت استخدامی خود سرمایه‌گذاری کرده است و ممکن است تمایل داشته باشد شرایط بهتری را پیشنهاد دهد، اما بسیاری از متقاضیان نمی‌دانند که کارفرمایان از مذاکره برای حقوق استقبال می‌کنند.

دونا فاروجیا می‌گوید: “جویندگان کار به هنگام مذاکره درباره حقوق درمی‌یابند بیش از آنچه فکر می‌کنند قدرت نفوذ دارند. کسب‌وکاری که قصدش برگزیدن یک متقاضی عالی است، انگیزه استخدام آن فرد را دارد حتی اگر مجبور باشد معامله را جذاب‌تر کند.”

مذاکره برای حقوق کاری حساس است و می‌تواند به سادگی از مسیر منحرف شود، به همین دلیل فاروجیا می‌گوید جویندگان کار که آمادگی مذاکره برای حقوق را دارند، افرادی هستند که به بیشترین موفقیت می‌رسند. کلید یک مذاکره خوب و محترمانه در ارتباط صادقانه است. در این‌جا شش نکته را ذکر می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید حقوقی را که شایسته آن هستید دریافت کنید.

برای مذاکره آمادگی داشته باشید.
برای یک حقوق قابل‌قبول و در خور جایگاه‌تان تحقیق کنید. پیشنهاد خود را تنها بر اساس دستمزدی که دوست دارید داشته باشید، پایه‌ریزی نکنید. با داشتن اطلاعات مناسب و انتظارات معقول می‌توانید از ابتدا، تأثیر بهتری بر کارفرما و جایگاه خود بگذارید. در یک مقاله‌، کارشناس حرفه آماندا آگوستین پیشنهاد می‌دهد که وظیفه خود را با بازار مقایسه کنید و سپس تعدادی از متغیرها را متناسب با شرکت‌هایی که برایشان درخواست داده‌اید تغییر دهید. اگر وظایف مورد هدف شما در صنعت و مکان دیگری هستند، یا اندازه شرکت متفاوت است، می‌تواند در حقوقی که دریافت می‌کنید اثرگذار باشد.

مسائل شخصی را کنار بگذارید.
آیا بدهی‌ها و قبوض پرداختی دلیل شما برای افزایش حقوقتان است. ممکن است کارفرمایان همدردی کنند اما این دلیلی برای درخواست دستمزد بالاتر نیست. در عوض، ارزش‌هایی را که با خود به سازمان آورده‌اید افزایش دهید. بر قابلیت‌های خاص، تجربیات و یا تحصیلات خود تاکید داشته باشید.

صادق باشید.
صداقت بهترین سیاست است. اگر از حقوق پیشین شما سؤال شد، دروغ نگویید. اگرچه ممکن است از تضعیف جایگاهتان بترسید، اما پایه محکمی را در روابط کاری آینده ایجاد می‌کند. بررسی سوابق، دروغ را بر ملا می‌کند که می‌تواند باعث صرف‌نظر کردن از پیشنهاد شود.

به یاد داشته باشید که پاداش تنها پول نیست.
پیشنهاد حقوق شامل مزایایی چون زمان مرخصی، مرخصی استعلاجی و دیگر گزینه‌ها برای تعدیل کار و زندگی است. این موارد نیز ممکن است مورد مذاکره قرار بگیرد. پیشنهاد را به صورت همه‌جانبه در نظر بگیرید و از مذاکره درباره موارد غیر مالی استقبال کنید.

مصالحه کنید.
رفتار شما در طول مذاکره نیز همانند آنچه می‌گویید از اهمیت برخوردار است. مهربان، محکم، مطمئن و سازش‌پذیر باشید. لحن و رفتار شما می‌تواند باعث ادامه یا به طور کل خاتمه گفتگو شود. اتمام حجت به ندرت کارساز است و اگر باشد، فضای منفی را برای مذاکرات آینده نتیجه می‌دهد.

ارزش خود را پایین نیاورید.
بسیاری از کارفرمایان در طول مصاحبه یا به هنگام اولین تماس برای پیشنهاد کار، نظر شما را در مورد حقوق جویا می‌شوند. سعی کنید بر اساس تحقیقاتی که کرده‌اید پیشنهاد قابل قبولی ارائه دهید. اگر حداقل پیشنهاد خود را مطرح کنید، ممکن است رقم نهایی بسیار نزدیک به آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *