اپلیکیشن و نرم افزار, علم و تکنولوژی

چگونه بفهمیم چند نفر پست ما را سیو کرده اند؟

اینستاگرام به واسطه فضای جذاب و امکانات متعددی که برای کاربران خود فراهم کرده است، محبوبیت قابل توجهی در میان رسانه های اجتماعی دارد.

یکی از امکانات اینستاگرام به اشتراک گذاشتن پست است که می تواند در قالب صدا، تصویر و ویدیو باشد، علاوه براین افراد می توانند پست هایی را که برای آن ها جذاب است را سیو و ذخیره کنند.

دانستن اینکه چه تعداد از کاربران پست را ذخیره کرده اند، به کاربر کمک خواهد کرد که میزان علاقه مندی فالوورهای خود را به مطالب گوناگون بشناسد و محتواهایی مطابق با خواسته های آن ها تولید کند.

در ادامه به شما کمک خواهیم کرد که متوجه شوید تعداد افرادی که پست های شما را سیو کرده اند، چند نفرند. پس لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

 

آشنایی با اینکه بفهمیم چه کسانی پست اینستاگرام ما را سیو کرده اند

برای آن که تعداد کاربرهایی که پست شما را ذخیره کرده اند، به دست آورید، مشاهده اطلاعات زیر هر پست به شما کمکی نخواهد کرد زیرا اینستاگرام اعلان آن را در این قسمت فعال نکرده است.

روشی که در ادامه ذکر خواهد شد، قابل استفاده برای حساب های تجاری اینستاگرام است. مراحل انجام کار به صورت زیر می باشد.

  1. اینستاگرام نصب شده بر روی گوشی خود با سیستم عامل های مختلف باز کنید.
  2. صفحه پروفایل خود را که در قسمت پایین برنامه اینستاگرام قرار دارد را، باز کنید.
  3. حال با انجام مراحل فوق، پست های خود را مشاهده می کنید که باید پست مورد نظر خود را با لمس کردن انتخاب کنید.
  4. پست خود را که مشاهده کردید، گزینه view insights را انتخاب نمایید که در زیر پست قرار دارد.
  5. حال با انتخاب این گزینه، آمارهای مختلفی نمایش داده می شود که نماد ذخیره نیز در میان آن ها قرار دارد. عدد زیر این نماد، تعداد دفعاتی که پست شما ذخیره شده است را نشان می دهد.

لازم به یادآوری است که این روش برای حساب های تجاری اینستاگرام به کار برده می شود.

چگونه بفهمیم چند نفر پست ما را سیو کرده اند؟

آیا صاحبان پیج های شخصی در اینستاگرام می توانند تعداد دفعات ذخیره شدن پست های خود را مشاهده کنند؟

اینستاگرام قابلیت مشاهده تعداد سیو پست ها را، تنها برای حساب های تجاری در نظر گرفته است و شاید در نسخه هایی که در آینده منتشر خواهد کرد، این قابلیت را برای صفحه های شخصی در نظر بگیرد و آن را اضافه کند. افرادی که آگاهی از تعداد پست های سیو شده برایشان بسیار مهم است، می توانند از طریق پرسش از فالوورهای خود به تعداد آن دست یابند.

برای این کار می توانید از استوری اینستاگرام استفاده کنید که مراحل آن به صورت زیر ذکر شده است.

  • برنامه ایسنتاگرام خود را که بر روی تلف همراهتان نصب است را، باز کنید.
  • از پروفایل و صفحه اصلی خود، پست مورد نظر را انتخاب کنید.
  • حال که پست خود را انتخاب کردید، از آن اسکرین شات یا همان عکس صفحه بگیرید.
  • حال عکس گرفته شده را در قسمت استوری ایسنتاگرام به اشتراک بگذارید و با نوشته ای بر روی آن، از فالوورهای خود بخواهید که مشخص کنند، پست را ذخیره کرده اند یا خیر.

این مراحل برای افرادی ذکر شد که آگاهی از تعداد پست های سیو شده خود، برای آن ها اهمیت بالایی دارد زیرا معمولا بیشتر کاربران اینستاگرام برای دانستن تعداد پست های سیو شده، میلی به انجام این کار ندارند.

 

دلایل ذخیره کردن پست های ایسنتاگرام توسط کاربران و اهمیت آن

در واقع ذخیره کردن پست های اینستاگرام می تواند دلایل متعددی برای افراد داشته باشد که برای منتشر کننده پست نیز، بسیار اهمیت دارد زیرا اینستاگرام به واسطه تعداد دفعات ذخیره شدن پست می تواند آن را در اکسپلور نمایش دهد.

در زیر  برخی از دلایل سیو کردن پست های اینستاگرام توسط افراد و کاربرها و همچنین اهمیت آن ذکر شده است.

  1. پست شما به دلیل دارا بودن یک محتوا اعم از متن، صوت، تصویر و … برای کاربر مفید بوده است. هر چه تعداد ذخیره ها افزایش یابد، نشان دهنده این است که محتوا را مطابق با سلایق فالوورهای خود ساخته اید و این یعنی جذب کردن مخاطب.
  2. تعداد سیوهایی که صورت می گیرد، کیفیت محتوا را نشان می دهد، به طور کلی پست را ارزیابی می کند و هر چه این تعداد بالاتر باشد، محتوا دارای کیفیت بالایی بوده است.
  3. دلیل اهمیت سیو در ایسنتاگرام و پست های تجاری، قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام است. هر چه تعداد سیوهای یک پست بالا رود، این امکان وجود دارد که پست در اکسپلور اینستاگرام به نمایش درآید که این امر، خواسته تمام حساب های تجاری است زیرا تعداد فالوورها، بازدید و … افزایش می یابد و در نهایت منجر به رونق کار می شود.

 

نتیجه بالا رفتن تعداد ذخیره شدن پست توسط کاربران اینستاگرام

در واقع سیو شدن پست نسبت به لایک و بازدید اهمیت بیشتری دارد زیرا برای انتشار دهنده پست، مراحل زیر به ترتیب اتفاق خواهد افتاد.

  1. تعداد زیاد سیو پست منتشر شده
  2. نمایش دادن پست در اکسپلور اینستاگرام
  3. بالا رفتن تعداد بازدید و ویو پست
  4. مراجعه به پیج اصلی پست
  5. بالا رفتن تعداد فالوررهای پیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *