دانستنی

چگونه به کارمندان برای کار بیشتر انگیزه بدهیم؟

چگونه به کارمندان برای کار بیشتر انگیزه بدهیم؟

روش‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای ترغیب کارمندان و ایجاد انگیزه در آن‌ها به منظور افزایش بهره‌وری استفاده کرد. به عنوان مثال، پرداخت پاداش یک روش بسیار ساده است، اما پول، یک انگیزه‌ی کوتاه مدت است. در این جا به روش‌هایی بهتر به منظور تقویت روحیه‌ی کارکنان در بلند مدت اشاره می‌کنیم و زمانی که این روش‌ها در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند، عملکرد نتیجه‌بخش کارکنان را به دنبال خواهد داشت.

۱- بر روی روابط خود کار کنید.

اگر حوزه‌ی روابط شما با کارکنان، به یک یادداشت، یک امضا، یک ایمیل و یا مراسم و مناسبت‌های خاص محدود می‌شود، کارکنان شما باید با چه انگیزه‌ای جهت رسیدن به اهداف خود با پشتکار بیشتری کار کنند؟

همچنین زمانی که ایمیل‌ها و سایر پیام‌های دریافت شده از جانب کارکنان، برای یک مدت طولانی بدون پاسخ باقی می‌مانند، شرایط بدتر می‌شود.

زمانی که روند ارتباطات خود شما باعث پایین آمدن سرعت و کیفیت کار می‌شود، نمی‌توانید از گروه خود انتظار داشته باشید تا سخت‌تر کار کنند.

اهمیت روابط معمولا در محل کار، نادیده گرفته می‌شود. به تمام پیام‌ها و پست‌های الکترونیکی خود پاسخ دهید و آن‌ها را پیگیری کنید، حتی اگر لازم است، تنها به شخص مورد نظر اطلاع دهید که پیام او را دریافت کرده‌اید. سعی کنید به طور مداوم با کارکنان خود روابط رو در رو داشته باشید. دراین صورت، واضح و مبرهن به کارکنان خود اعلام می‌کنید که قدر کار آن‌ها را می‌دانید و برای زحمات آن‌ها ارزش قائل می‌شوید.

۲- به عنوان یک الگو باشید.

خلق‌وخوی خوب می‌تواند در محیط کار واگیردار باشد، مانند یک فردی که می‌تواند مثل یک قرص سمی عمل کند و روحیه‌ی تمامی افراد را از بین ببرد. مسلما اگر خود شما از نگرش مثبتی برخوردار نباشید، نمی‌توانید از کارکنان خود انتظار داشته باشید که سخت‌تر کار کرده و مثبت‌تر فکر کنند.

در مورد اهداف شرکت، هیجان خود را نشان دهید. به موقع در محل کار حاضر شوید، به موقع محل کار را ترک کنید، در این صورت کارکنان نیز در کنار شما حرکت خواهند کرد تا در نهایت بتوانند اهداف شرکت را برای شما محقق سازند.

۳- به کارکنان خود قدرت و صلاحیت ببخشید .

هر کارمندی در تجارت شما در مورد بهتر انجام شدن کارها ایده ای دارد. متاسفانه، بسیاری از افراد از ترس پذیرفته نشدن و نادیده گرفته شدن این ایده‌ها، آن‌ها را نزد خود نگه می‌دارند.

از تیم خود بخواهید تا بیشتر در مورد کار خود صحبت کنند. از آن‌ها در مورد فعالیت‌های انجام شده ، پیشنهادات و ایده‌های آن‌ها سوال کنید. سپس با آن‌ها در مورد چگونگی بهبود عملکرد و فعالیت‌هایشان صحبت کنید.

اما فقط به سوال کردن اکتفا نکنید. اگر می‌خواهید این سیستم برای شما موثر واقع شود، باید به توصیه‌های آن‌ها گوش داده و آن‌ها را به کار بگیرید. به آن‌ها اجازه دهید تا خود تصمیم بگیرند، کنترل خود بر روی روند کار و جزئیات را کمی کاهش دهید و اجازه دهید تا آن‌ها به گسترش فعالیت‌های خود بپردازند.

۴- فضای کافی برای رشد را در اختیار کارکنان خود قرار دهید.

بیشتر کارکنان زمانی که بدانند به منظور رسیدن به یک هدف خاص تلاش می‌کنند، با پشتکار بیشتری کار می‌کنند، به خصوص اگر آن هدف شخصی باشد. زمانی که کارکنان احساس کنند که از فضای کافی برای رشد برخوردار نیستند، کار زیادی انجام نمی‌دهند. چه کسی می‌خواهد در یک مسیر بن بست قدم بردارد؟

شما می‌توانید با ارائه‌ی آموزش‌های لازم به تشویق کارکنان خود بپردازید تا از این طریق بتوانند پله‌های ترقی را طی کنند. ممکن است آنها این آموزش را چندین سال قبل در جای دیگری کسب کرده باشند، اما اگر شما به ارائه‌ی این آموزش بپردازید، می‌توانید برای کار خود ارزش های شگفت انگیزی به ارمغان بیاورید. شما از تحصیلات و دانش آن‌ها در حال سود بردن هستید اما می‌توانید با به کار گرفتن این روند، همزمان برای محل کار خود نیز اعتبار فوق‌العاده‌ای کسب کنید.

۵- پاداش در نظر بگیرید.

پاداش به عنوان یکی از ابزارهای انگیزه دهنده برای افراد عمل می‌کند. اما نباید به عنوان تنها ابزار انگیزه‌دهنده در نظر گرفته شود. زمانی که شرکت شما به عنوان یک شرکت دارای فرهنگ کارمند محور فراگیر شناخته شود، پاداش‌ می‌تواند به باعث ترغیب تیم شما شود و لازم نیست که حتما گرانقیمت و پرهزینه باشند.

گزینه‌های مناسب برای پاداش می‌توانند بلیط سینما و دیگر مکان‌های تفریحی، کارت هدیه برای صرف شام، مرخصی با حقوق، و یا صرف ناهار به حساب شرکت باشد. فقط مطمئن باشید که همه‌ی کارمندان از توانایی برابر برای دریافت پاداش برخوردارند تا دراین صورت همه‌ی تیم برای دریافت پاداش از انگیزه‌ی بیشتری برخوردار شوند.

انگیزه در حفظ بهترین کارکنان و الهام بخشیدن به سایر کارکنان به منظور ارتقای جایگاه خود، نقشی کلیدی دارد. اگر به طور مداوم در روند انگیزش کارکنان خود و افزایش روحیه‌ی آن ها مشارکت نداشته باشید، میزان جابجایی بالایی را در شرکت خود تجربه می‌کنید زیرا بسیاری از کارکنان را که به دنبال موقعیت‌های بهتر هستند از دست می‌دهید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *