دانستنی

چگونه در اینستاگرام بلاگر شویم؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با محبوبیت بسیار بالا در کل جهان است، در واقع می توان گفت که با ورود به اینستاگرام با حجم عظیمی از افراد مختلف با هر قوم و نژادی روبه رو خواهید شد.

می توانید بی تفاوت از کنار این کاربران و این فضای گسترده گذر کنید یا این که از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و به کسب درآمد از چنین فضایی بپردازید.

یکی از روش‌های کسب درآمد اینترنتی ، بلاگری در اینستاگرام است.

با اینستاگرام شغل های متعددی را می توان ایجاد و انتخاب کرد که در این محتوا قصد داریم شما را به طور کامل با بلاگر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

بلاگر به چه کسی گفته می شود؟

امروزه با قدرت فضای مجازی و اینستاگرام مواجه هستیم و افراد زیادی خود را بلاگر می نامند و با این ذهنیت شروع به فالیت می کنند که با شکست مواجه خواهند شد.

در حقیقت بلاگر ها Blogger افرادی هستند که در یک زمینه خاص که ممکن است آموزشی، علمی، هنری، ادبیات و … باشد، متخصص باشند یا به اصطلاح درآن زمینه صاحب نظر و از تبحر قابل توجهی برخوردار است.

این اولین قدم برای فعالیت در اینستاگرام به عنوان بلاگر محسوب می شود زیرا اگر دانش کافی نداشته باشید و به عنوان یک بلاگر فعالیت کنید، به راحتی از  این فضا کنار گذاشته خواهید شد.

بلاگرها با تولید محتواهای تصویری یا صوتی ارزشمند، مردم و طرفداران خود را راضی نگه می دارند و می توانند بر رفتار آن ها تاثیر گذار باشند، به طورکلی بلاگر ها می توانند یک الگو برای دنبال کنندگان خود باشند و این امر به واسطه اغراق نکردن در تبلیغات، دادن اطلاعات صحیح و درست، معرفی برندهای معتبر و … انجام می دهند و به یک شخص محبوب در فضای مجازی تبدیل خواهند شد.

انواع بلاگر در اینستاگرام

یک بلاگر حرفه ای هدفی مشخص و معین دارد یا به اصطلاح از این شاخه به آن شاخه نمی پرد، این بدان معناست که یک زمینه که در آن تخصص دارید را برگزینید و همان را تمام و کمال به اتمام برسانید تا به موفقیت برسید بنابراین اگر قصد فعالیت در این زمینه را دارید، در ابتدا باید با انواع بلاگرهای اینستاگرام یا همان زمینه های فعالیت شما آشنا شوید که البته تعداد بی شماری را شامل می شود.

به همین دلیل در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره شده است.

  • بیوتی بلاگراهمیت به زیبایی برای افراد جامعه بسیار مهم است بنابراین بلاگرهایی که در این زمینه فعالیت می کنند را بیوتی بلاگر می گویند و معمولا مخاطبان زیادی دارند. این دسته از بلاگر ها معمولا به مارک های معتبر یا مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی می پردازند و همین هدف را با جزئیات کامل انجام می دهند.
  • بلاگر سفر: اگر اطلاعات کافی از جاهای زیبا و گردشگری بی نظیر دارید، بهتر است به عنوان بلاگر سفر فعالیت خود را آغاز کنید و محتواهای هیجانی و زیبا را از این مناطق به اشتراک بگذارید زیرا در این صورت افرادی که عاشق سفر هستند حتما پیج شما را دنبال خواهند کرد.
  • فشن بلاگر: این نوع بلاگر ها اگر موفق عمل کنند در سطح جامعه بسیار محبوب خواهند شد چرا که در زمینه مد و پوشاک، نحوه ست کردن، انتخاب و تناسب رنگ ها و … طرفداران خود را راهنمایی می کنند تا انتخابی درست و به جا داشته باشند.
  • بلاگرهای غذا و خوراک: بلاگرهای غذا و خوراک به دنبال آنند تا لذت خوردن انواع غذاها را برای طرفداران و دنبال کنندگان خود بیان و آن ها را با رستوران های مختلف و انواع غذاها آشنا کنند. اگر در این زمینه می توانید فعالیت کنید صاحبان رستوران های کوچک و بزرگ به سراغ شما خواهند آمد که غذاهای آن ها را تست کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

مراحل تبدیل شدن به بلاگر اینستاگرام

برای تبدیل شدن به یک بلاگر حرفه ای در اینستاگرام باید مراحل را به آهستگی و با تمام ریزه کاری هایش انجام داد و صبر و حوصله پیشه کرد، تا درآمد و مخاطبان زیادی را جذب کنید. در ادامه به این مراحل اشاره شده است.

  1. اولین مرحله انتخاب نوع بلاگر یا همان زمینه وهدفی که قصد فعالیت در آن را دارید، مشخص کنید و تمام جزئیات آن را برای خود تجسم کنید تا در میانه راه به مشکل نخورید. این بدان معناست که قصد شما فعالیت به عنوان بلاگر غذا و خوراک، فشن بلاگر، بلاگر روانشناس و … کاملا مشخص و تعیین شده باشد.
  2. دومین مرحله این است که قصد دارید دنبال کنندگان شما را با چه نامی جست وجو کنند یعنی پروفایل خود را به گونه ای تنظیم کنید و نام ها یا اصلاحاتی را به کار ببرید که دستیابی آن برای افراد اینستاگرام راحت باشد.
  3. حال می توانید قدم اول را بردارید و شروع به تولید محتوا کنید، این محتواها باید بسیار جذاب و باکیفیت و دانش کامل باشند تا مخاطبان جذب شما شوند و مهم ترین نکته در زمان تولید محتوا صداقت در بیان است و همه چیز را همان طور که هست، نه بیشتر و نه کمتر در اختیار مخاب خود قرار دهید.

همه این مراحل را می توان به طور حرفه ای از طریق گذراندن آموزش های لازم در زمینه کسب و کار اینستاگرام فراگرفت.

ویژگی های یک بلاگر موفق اینستاگرام

ویژگی های بارز یک بلاگر اینستاگرام را این گونه می توان برشمرد.

  • آشنایی با تولید محتوا
  • دارا بودن فن بیان
  • ایده پرداز ماهر
  • آراستگی و مرتب بودن ظاهر
  • توانایی فیلمبرداری، عکاسی و …
  • داشتن صدایی دلنشین

نکات لازم و مهم برای بلاگر های اینستاگرام

فقط شناخته شدن شما به عنوان یک بلاگر در اینستاگرام دردی را دوا نمی کند و زمانی برای شما می تواند کارساز و درآمد دار باشد که نکات زیر را رعایت کنید.

  • نسبت به اطلاعاتی که دارید حساس باشید و روز به روز خود را با تغییرات وفق دهید و اطلاعاتتان را کامل تر کنید، زیرا این اطلاعات و محتواهای شماست که مخاطب را وادار به دنبال کردن پیج شما می کند و اگر نتوانید محتوایی زیبا و جذاب با اطلاعات کامل تولید کنید، جایی در اینستاگرام نخواهید داشت.
  • نسبت به مخاطبان و فالوور های خود بی اهمیت نباشید و به کامنت ها و سوال های آن ها جواب دهید و احساستان را از بودن در کنار آن ها بیان کنید.
  • در زمان پذیرفتن تبلیغ محصول را با همان کیفیتی که دارد، برای مخاطبان بازگو کنید و سعی تان بر این باشد تنها محصولات برند و دارای کیفیت را در صفحه خود تبلیغ کنید.
  • یک گوش شنوا برای انتقادات و نظرات منفی نیز داشته باشید و باخونسردی هر چه تمام تر آن ها را بشنوید و پاسخ دهید، در برخی موارد اگر انتقادات سازنده باشند می توانند به نقطه قوت شما تبدیل شوند.

کلام پایانی در رابطه با بلاگر اینستاگرام

این که اینستاگرام را برای فعالیت و کسب درآمد انتخاب کرده اید، بسیار ایده مناسبی است زیرا اینستا یک فضای بزرگ را دراختیار شما قرار می دهد تا کسب و کارتان را رونق ببخشید.

فعالیت به عنوان بلاگر اینستاگرام، یکی از کارهای پردرآمد و پرهیجان است که در این محتوا به ریزودرشت تمام مراحل  آن پرداخته شد و می توانید در دوره های آموزشی آن نیز شرکت کنید. امیدواریم اطلاعات این محتوا برای شما سودمند واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *