دانستنی

چگونه سئو یاد بگیریم ؟(یادگیری سئو در ۵ مرحله)

بعد از راه اندازی و ساخت سایت برای این که بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کسب و کارتان کنید باید سایت تان را سئو و بهینه سازی کنید. در این مقاله پاسخ سوالتان را که چگونه سئو یاد بگیریم به صورت کامل دادیم.
سئو و بهینه سازی باعث افزایش بازدید سایتتان می شود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند و میخواهند سایتشان را راه اندازی کنند بعد از راه اندازی سایت از من میپرسند که چگونه سئو یاد بگیریم تا بتوانیم خودمان سایتمان را سئو کنیم.

یادگیری سئو برای افرادی که وب سایت دارند الزامی است. شما به صورت کاملاً رایگان می توانید از منابع مختلفی برای یادگیری است و اقدام کنید.اما در این مقاله می‌خواهم از صفر تا صد به شما بگویم که اگر می‌خواهید به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوید چه مباحثی را باید کامل یاد بگیرید.

بسیاری از افراد فکر می کنند بعد از اینکه سایت شان را راه اندازی کردند دیگر کار تمام است! و مخاطبان و کاربران زیادی خیلی راحت آنها را پیدا می کند در صورتی که اصلا اینطور نیست!
اگر شما مبحث سئو و بهینه سازی سایت را یاد نگیرید هرگز نمی‌توانید کاری کنید که مخاطبان و کاربرانی که نیاز به محصولات و خدماتتان دارند شما را پیدا کنند.
در این مقاله از صفر تا صد و مرحله به مرحله شما را با یادگیری سئو و آشنا خواهیم کرد و به شما آموزش می دهیم که چگونه سایتتان را بهینه سازی کنید. پس همراه ما باشید تا پاسخ سوال تان را که چگونه سئو بگیریم را کامل به شما بدهم.

چگونه سئو یاد بگیریم ؟

چگونه سئو یاد بگیریم ؟

ممکن است دغدغه شما یادگیری سئو باشد و فکر کنید که مبحث بهینه سازی سایت کار بسیار سخت و دشواری است. در صورتی که اگر مباحثی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد را کامل یاد بگیرید و تمرین کنید میتوانید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید.
برای یادگیری مبحث سئو شما می‌توانید از منابع مختلفی مثل آپارات، یوتیوب و مقالات موجود در اینترنت استفاده کنید. البته یادگیری به تنهایی کافی نیست و شما باید هر آن چیزی که یاد می گیرید را عملی پیاده کنید.
در اوایل راه ممکن است یک مقدار مبحث سئو برای شما سخت و دشوار باشد اما اگر مرحله به مرحله اقدام کنید و تمرین هم کنید بعد از مدتی می توانید در این زمینه به یک متخصص و سئو کار حرفه ای تبدیل شوید.

چرا سئو یاد بگیریم ؟

چرا سئو یاد بگیریم ؟

بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی می کنید وقتی سایت تان را برای گوگل بهینه سازی کنید باعث می‌شود مخاطبان و کاربران زیادی شما را پیدا کنند و از محصولات و خدماتتان استفاده کنند.

۲. وقتی سایت تان را بهینه سازی می کنید باعث افزایش درآمد اینترنتی تان می شود درآمد سایتتان افزایش پیدا می‌کند. می بینید که سئو و بهینه سازی سایت تاثیر مستقیمی بر روی درآمد سایتتان را دارد.

۳. سئو و بهینه سازی سایت یکی از روشهای کاملاً رایگان در بازاریابی اینترنتی است. با توجه به اینکه مقالات زیادی در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی روی سایت آکادمی سبز منتشر کردیم مشاهده کردی که اگر بخواهید از یکسری از روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده کنید نیاز به یک سری سرمایه‌های اولیه دارید. اما اگر مبحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید و خودتان سایتتان را سئو کنید می توانید به صورت کاملآ رایگان از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

۴. وقتی سایت تان را بهینه سازی کنید دیگر نیازی به هزینه های مثل تبلیغات نخواهید داشت.

۵. اگر خودتان مبحث سئو را یاد بگیرید به صورت کاملاً رایگان و بدون اینکه نیاز به هزینه های سئو داشته باشید می توانید سایتتان را به نتایج اول گوگل برسانید.

اصلا سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

اصلا سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

شاید این سوال را بپرسید که اصلا سئو و بهینه سازی سایت چیست ؟ منظور از سئو یا SEO یعنی کاری کنید که سایت تان در عباراتی که مخاطبان تان در گوگل جستجو می کنند در نتایج اول گوگل باشد. وقتی شما سایتتان را بهینه سازی میکنید این کار باعث می شود در هر حوزه که فعالیت میکنید سایتتان در نتایج اول گوگل دیده شود و مخاطبان و کاربران زیادی شما را پیدا کنند.

مبحث سئو و بهینه سازی سایت به سه مرحله تقسیم می‌شود که عبارت است از انتخاب کلمات کلیدی، سئو داخلی و سئو خارجی.

البته در ادامه به صورت کاملاً مفصل شما را با این سه مرحله آشنا خواهیم کرد. اما اگر بخواهید نگاه کلی به این مرحله بندازیم، در مرحله اول شما باید خیلی هوشمندانه مناسبترین و بهترین کلمات کلیدی سایتتان را پیدا کنید.

منظور از کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند. و شما باید با توجه به یکسری ابزارها و روش ها بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید.

در مرحله دوم یا همان سئو داخلی شما باید داخل سایت تان را برای گوگل بهینه سازی کنید مثلاً محتوایی که تولید می کنید باید تصحیح شده باشد و تمام فاکتورهای سئو در آن رعایت شده باشد، تصاویر سایت تان را باید بهینه سازی کنید، سرعت سایت تان را باید بهینه سازی کنید و…

در مرحله سوم هم برای اینکه بتوانید زودتر رتبه بگیرید و سایتتان در نتایج اول گوگل دیده شود باید خارج از سایتتان یک سری کارها را انجام دهید تا زودتر به نتایج اول گوگل برسید. مثلاً شروع به ساخت بک لینک کنید.

البته اصلا نگران نباشید در ادامه شما را به صورت کامل با مراحل سئو آشنا خواهیم کرد.

چگونه سئو یاد بگیریم ؟(۵ مرحله یادگیری سئو)

چگونه سئو یاد بگیریم ؟(5 مرحله یادگیری سئو)

برای اینکه بتوانید در مبحث سئو و بهینه‌سازی سایت حرفه ای شوید، باید تمام مراحل سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید .
همانطور که گفتیم منابع زیادی برای یادگیری مبحث سئو و بهینه سازی سایت وجود دارد. شما می‌توانید از منابع رایگان مثل اینترنت استفاده کنید یا اینکه می توانید از منابع پولی مثل شرکت در یک دوره آموزش سئو برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه‌ای استفاده کنید.
به هر حال اگر می خواهید مبحث سئو را کامل یاد بگیرید باید در تمام مراحلی که در ادامه به شما قدم به قدم یاد خواهم داد به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شوید. پس همراه ما باشید تا شما را با ۵ مرحله یادگیری سئو و تبدیل شدن به یک سو کار حرفه‌ای آشنا کنم.

۱- یادگیری تحقیق کلمات کلیدی

در اولین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت شما باید یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. شاید بپرسید که منظور از کلمات کلیدی دقیقا چیست؟ منظور از کلمات کلیدی کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند. شما باید کامل بررسی کنید و ببینید که مخاطبان و کاربران در گوگل چه چیزی جستجو می کنند. و بهترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید.

 

راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد. شما می توانید از یک سری ابزار ها مثل google keyword planner , kwfinder  و حتی خود گوگل استفاده کنید. برای این که در این زمینه حرفه ای شوید باید کار با تمام این ابزارهایی که معرفی کردم را کامل یاد بگیرید. و با استفاده از این ابزارها ببینید که مخاطبان و کاربران تان دقیقاً در گوگل چه کلماتی جستجو می کنند.

 

ساده ترین راه برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی استفاده از خود گوگل است. برای اینکه با استفاده از گوگل بهترین کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید شما باید  کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کنید.

بعد از این که کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کرده اید در انتهای صفحه گوگل به شما یک سری کلمات کلیدی پیشنهاد می دهد.  کلمات کلیدی که گوگل به شما پیشنهاد میدهد میتواند بهترین کلمات کلیدی برای سایت تان باشد.

گوگل کلماتی را به شما پیشنهاد می دهد که مخاطبان تان بیشتر در گوگل جستجو می کنند.  شما باید برای هر کلمه کلیدی یک مقاله جامع و کامل بنویسید و سعی کنید در تمام این کلمات کلیدی رتبه بگیرید. البته برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی تمام باید تمام  مراحلی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد را پیاده سازی کنید.

۲- یادگیری تحلیل سئو سایت رقبا

یکی دیگر از مراحلی که باید در سئو و بهینه سازی سایت کامل یاد بگیرید. تحلیل سایت رقیبانتان است. در این مرحله شما باید سایت رقیبانتان را کامل بررسی کنید و ببینید که چطور در کلمات کلیدی مدنظرشان به نتایج اول گوگل رسیدند.
در سئو و بهینه سازی سایت یکی از مراحلی که باید حتماً انجام دهید تحلیل سایت رقیبانتان است. برای اینکه سایت رقیبانتان را بررسی کنید شما باید بعد از این که کلمات کلیدی تان را انتخاب کردید اگر بخواهید روی هر کلمه کلیدی رتبه بگیرید باید آن کلمه را در گوگل جستجو کنید و تمام سایت های صفحه اول گوگل را کامل بررسی کنید. برای اینکه سایت رقیبانتان را کامل بررسی کنید باید کار با یک سری از ابزارهای سئو مثل moz و ahrefs را یاد بگیرید.

۳- مبحث تولید محتوا را کامل یاد بگیرید

یکی از مهمترین مباحثی که در صورت بهینه سازی سایت باید یاد بگیرید مبحث تولید محتوا است. تولید محتوا مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت است. شما باید کامل یاد بگیرید و سعی کنید بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید محتواهای با کیفیتی برای سایتتان تولید کنید.

شاید فکر کنید که تولید محتوا کار بسیار سخت و دشواری است! در اوایل راه ممکن است برایتان سخت باشد که بتوانید در مورد موضوعاتی که انتخاب کردید محتوای کامل و جامعه بنویسید. اما ساده ترین راه برای تولید محتوا برای سایتتان جمع آوری اطلاعات است.

خیلی از دوستان فکر می کنند که منظور از تولید محتوا یعنی خلق محتوا یا اختراع محتوا در صورتی که واقعاً اینطور نیست! اگر مبحث جمع‌آوری اطلاعات را کامل یاد بگیرید می توانید با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلفی محتواهای با کیفیت و حرفه ای تر نسبت به رقیبانتان تولید کنید.

برای تولید محتوا می توانید از منابع گوناگونی مثل سایت های اشتراک ویدیو و یا حتی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. اگر کتاب های زیاد مطالعه کردید می توانید از آنها برای تولید محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال در زمینه آموزش فروش یک کتاب مطالعه کردید و یک سری تکنیک های یاد گرفتید می‌توانید مباحثی که یاد گرفته اید را در قالب یک محتوا در سایتتان منتشر کنید.
تولید محتوا یک مبحث بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. به این نکته توجه کنید که اگر محتوای آن بی کیفیت باشد هرگز نمی توانید به نتایج اول گوگل برسید.

 

هدف اصلی شما باید تولید محتوای با کیفیت برای مخاطبان تان باشد. منظور از محتوای با کیفیت محتوای که مخاطبان بعد از خواندن آن نیازشان کامل برطرف شود. پس محتوایی که تولید می کنید باید بر اساس نیاز مخاطبان و کاربران تا آن نوشته شده باشد.
قبل از تولید محتوا حتماً محتوای رقبا را کامل بررسی کنید و سعی کنید یک محتوای کامل‌تر و جامع‌تر نسبت به رقیبانتان تولید کنید. وقتی محتوای متن کامل تر از محتوای آن باشد یک امتیاز مثبت برای شماست و باعث می شود که گوگل سایت شما را زودتر به نتایج اول برساند.
البته در مبحث تولید محتوا به این نکته توجه کنید که حتماً محتوایی که تولید می کنید باید تمام اصول سئو بعدی داخلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت در آن رعایت شده باشد. اگر می‌خواهید مبحث تولید محتوا را کامل یاد بگیرید پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

۴- سئو داخلی را کامل یاد بگیرید

بعد از اینکه یاد گرفتید محتوای با کیفیت برای سایتتان تولید کنید حالا باید مباحث سئو داخلی یا on page seo را کامل یاد بگیرید.

منظور از سئو داخلی به مجموعه کارهایی که باید داخل سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود را سئو داخلی می گویند. در مبحث سئو داخلی باید سعی کنید تمام فاکتورهایی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد را در سایتتان رعایت کنید.

  • از هاست مناسب و با کیفیت برای سایتتان استفاده کنید. استفاده از هاست مناسب یکی از فاکتورهای مهم در سرعت سایت است که جزء سئو داخلی سایت محسوب می شود.
  • محتوای که تولید می کنید باید یک محتوای کامل و جامع باشد. قبل از تولید محتوا محتوای رقیبان را کامل بررسی کنید و سعی کنید محتوای تان ۱۰۰۰ کلمه از رقیبان بیشتر باشد.
  • درمحتوای که تولید می‌کنید حتماً از تصاویر و ویدیو استفاده کنید. سعی کنید تصاویر مقالات تان را با استفاده از ابزارهای آنلاین این و یا حتی فتوشاپ بهینه سازی کنید.
  • حتماً به مطالب هم مرتبط به مقالات تان لینک داخلی بدهید. یکی از فاکتورهای مهم در سئو داخلی سایت دادن لینک داخلی به مقالات سایت تان است.
  • سعی کنید به منابع معتبر در محتوایی که می نویسید لینک بدهید. دادن لینک خارجی به سایت های معتبر تاثیر مثبت روی سایتتان می گذارد.

۵- مباحث سئو خارجی را یاد بگیرید

بعد از این که مبحث تولید محتوا و سئو داخلی را یاد گرفتید. باید سئو خارجی را کامل یاد بگیرید. منظور از سئو خارجی به مجموعه کارهایی که خارج از سایتتان انجام می دهید تا سایتتان برای گوگل بهینه سازی شود، مثل ساخت بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی.
شما باید مبحث ساخت بک لینک را کامل یاد بگیرید و سعی کنید در سایت های با کیفیتی که اعتبار بالایی دارند برای سایتتان لینک بسازید تا در نتایج اول گوگل دیده شوید. شاید بپرسید که اصلاً منظور از بک لینک چیست ؟ وقتی شما وارد یک سایت می شوید وب سایت تان لینک می دهید یک بک لینک برای شما محسوب می شود. به عنوان مثال بعد از اینکه مقاله ام را در سایت منتشر کردم برای این که بتواند آن را در نتایج گوگل بیاورم در سیستم های وبلاگ دهی و انجمن‌ها به این مقاله لینک می دهم این لینک یک بک لینک برای سایت محسوب می شود. پس شما باید در سایت های که اعتبار بالایی دارند شروع به ساخت بک لینک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *