دانستنی

چگونه می‌توانم برای اکسپرس اینتری اقدام کنم؟

اکسپرس اینتری یک سیستم آنلاین است که توسط دولت کانادا برای سازماندهی و پردازش درخواست‌های کارکنان ماهر که مایل به مهاجرت به کانادا و کسب اقامت دائم کانادا هستند استفاده می‌شود. این سیستم سه برنامه اصلی اقتصادی فدرال را مدیریت می‌کند:

  • نیروی ماهر فدرال (FSW)
  • مشاغل ماهر فدرال (FST)
  • تجربه کانادایی (CEC)

چگونه می‌توانم برای اکسپرس اینتری اقدام کنم؟

درخواست برای اکسپرس اینتری یک فرآیند دو مرحله‌ای است. اولین قدم این است که پروفایل خود را ارسال کنید که به مدارک زیر نیاز دارد:

  1. نتایج آزمون زبان
  2. گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی
  3. پاسپورت یا سند مسافرتی

پس از ارسال مشخصات خود و دریافت دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا، باید درخواست اساسی‌تری ارائه دهید که شامل توصیه‌نامه، مدارک هویتی اضافی، گواهی سوءپیشینه‌ی پلیس و نتایج معاینه پزشکی می‌شود.

چه کسانی واجد شرایط اکسپرس اینتری هستند؟

افرادی که دارای مدرک دانشگاهی یا کالج، تجربه کاری ماهر و تسلط متوسط ​​به زبان انگلیسی و/یا فرانسوی هستند، کاندیدهای ایده آل اکسپرس اینتری هستند.

برای ارسال نمایه از طریق سیستم اکسپرس اینتری، نامزدها باید شرایط واجد شرایط یکی از سه برنامه فدرال باشند.

شرایط اکسپرس اینتری چیست؟

به طور کلی، برای واجد شرایط بودن به عنوان یک نیروی کار ماهر، باید:

  • در ۱۰ سال گذشته حداقل یک سال تجربه کار مداوم تمام وقت (یا معادل پاره وقت) در یک شغل حرفه‌ای داشته باشید.
  • قادر به نشان دادن حداقل نمره معیار زبان کانادایی در یک آزمون زبان تایید شده در زبان انگلیسی یا فرانسوی باشید.
  • تحصیلات تکمیلی پس از متوسطه را ارائه دهید که بر اساس استانداردهای کانادایی ارزیابی می‌شود.

این‌ها حداقل شرایط لازم برای اعمال سیستم اکسپرس اینتری کانادا به عنوان یک نیروی کاری ماهر است. رعایت این شرایط به این معنی نیست که دعوت‌نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد. کاندیداهایی با پروفایل‌های قوی‌تر همیشه در اولویت خواهند بود.

هزینه اکسپرس اینتری چقدر است؟

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری برای یک متقاضی مجرد حدود ۲۳۰۰ دلار کانادا و برای یک زوج حدود ۴۵۰۰ دلار کانادا است. تفکیک هزینه‌ها شامل

  1. آزمون‌های زبان: هزینه متوسط ​​- ۳۰۰ دلار
  2. ارزیابی اعتبار آموزشی، هزینه متوسط ​​- ۲۰۰ دلار
  3. بیومتریک: ۸۵ دلار به ازای هر نفر
  4. هزینه‌های دولتی: ۱۳۲۵ دلار برای بزرگسالان و ۲۲۵ دلار برای کودک
  5. هزینه معاینه پزشکی: هزینه متوسط ​​- ۴۵۰ دلار برای بزرگسالان و ۲۵۰ دلار برای کودک
  6. گواهی‌نامه‌های ترخیص پلیس: هزینه متوسط ​​- ۱۰۰ دلار در هر کشور

برای ارسال نمایه اکسپرس اینتری اولیه شما نیازی به هزینه دولتی نیست. هزینه‌ها فقط زمانی درخواست می‌شود که از شما برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت شده باشد. علاوه بر هزینه‌های پردازش دولتی، در صورت درخواست از طریق PNP، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های مهاجرت استانی نیز داشته باشید.

همچنین باید نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از اسکان مجدد خود در کانادا دارید. این وجوه تسویه حساب هزینه‌ای نیست که به دولت پرداخت می‌شود، اما برای تایید ویزای اقامت دائم باید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

آیا برای اکسپرس اینتری به پیشنهاد شغلی نیاز دارم؟

برای اکسپرس اینتری نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. اکثریت نامزدهای انتخاب شده برای اکسپرس اینتری، پیشنهاد شغلی رسمی کانادایی ندارند. اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی دارید، این می‌تواند تا ۲۰۰ امتیاز به CRS شما اضافه کند.

اکسپرس اینتری چقدر طول می‌کشد؟

پردازش اکسپرس انتری، از ارائه مشخصات اکسپرس اینتری تا صدور ویزای اقامت دائم، کمتر از شش ماه طول می‌کشد. با این حال، همه پرونده‌ها به این سرعت پیش نمی‌روند. اگر دعوت‌نامه‌ای برای درخواست دریافت نکنید، نمایه اکسپرس اینتری شما به مدت ۱۲ ماه در گروه نامزدها فعال می‌ماند. اگر بعد از ۱۲ ماه دعوت‌نامه‌ای دریافت نکردید، می‌توانید دوباره نمایه خود را ارسال کنید و منتظر بمانید.

  • نمایه شما به مدت ۱۲ ماه در اکسپرس اینتری معتبر خواهد ماند
  • پس از صدور ITA، ۶۰ روز فرصت دارید تا درخواست کامل مدارک درخواستی را ارائه دهید
  • هنگامی که مقامات مهاجرت درخواست کامل شما را دریافت کردند، ممکن است در عرض شش ماه درخواست شما برای اقامت دائم را بررسی کند.

امتیاز اکسپرس اینتری چگونه محاسبه می‌شود؟

کانادا با استفاده از یک سری عوامل در اکسپرس اینتری از امتیاز CRS برای رتبه بندی نامزدها استفاده می‌کند، از جمله:

  • سن
  • سطح تحصیلات
  • تسلط به زبان فرانسه یا انگلیسی
  • تجربه کاری خارجی و کانادایی
  • اتصالات به کانادا

آیا امتیاز CRS پایین می‌آید؟

پیش بینی اینکه امتیاز CRS در آینده چگونه نوسان خواهد کرد غیرممکن است. هیچ وکیل یا مشاوری نمی‌تواند این را پیش بینی کند و همچنین نمی‌تواند تضمین کند که یک فرد با موفقیت اقامت دائم را از طریق سیستم اکسپرس اینتری دریافت می‌کند.

علاوه بر این، با توجه به انتخاب بیشتر استان‌ها از فهرست اکسپرس اینتری، امتیاز CRS یک متقاضی اهمیت خود را از دست می‌دهد.  دولت کانادا همچنین به حرکت به سمت قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری مبتنی بر مشاغل اشاره کرده است که می‌تواند امتیاز CRS را منسوخ کند.

افزایش شانس اکسپرس اینتری با موسسه مهاجرتی صبا

با توجه به اینکه یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت کانادا، اکسپرس اینتری است، پس قطعا افراد زیادی برای آن اقدام خواهند کرد. اگر شما یکی از کارمندان حرفه‌ای هستید که قصد دارد از طریق اکسپرس اینتری به کار و زندگی در کانادا بپردازد، پس می‌توانید خودتان یا به کمک یک موسسه مهاجرتی معتبر مثل موسسه مهاجرتی صبا اقدام کنید.

این موسسه با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت به کشورهای مطرح دنیا می‌تواند به خوبی به شما در اخذ اقامت دائم یا افزایش شانس پذیرش اکسپرس اینتری و … برای کانادا کمک کند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید با موسسه صبا تماس گرفته و از مشاوره‌ی رایگان آن برای کسب اطلاعات بیشتر، استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که چندین گزینه برای افزایش شانس افراد در اکسپرس اینتری کانادا وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واجد شرایط بودن خود برای اکسپرس اینتری یا PNP، فرم ارزیابی آنلاین رایگان موسسه مهاجرتی صبا را پر کنید یا با آن‌ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *