دانستنی

چگونه یک فرد پرکار بدون استرس باشیم؟

چگونه یک فرد پرکار بدون استرس باشیم؟

ما در یک دنیای پیچیده و دیوانه‌وار به سر می‌بریم. افزایش میزان تغییرات تکنولوژیکی سرسام آور است. فوران اطلاعات و ارتباطات مدام بر روی دوش ما سنگینی می‌کنند و ما هر روزه در حال بیرون کشیدن این اطلاعات از بازار جهانی، رقابتی و بی‌رحمانه‌ی امروزی هستیم.

اگر احساس می‌کنید که در یک راهروی تو در تو زندانی شده‌اید و سعی می‌کنید بیشترین کار را با کمترین تلاش انجام دهید، پس بدانید که فقط شما در این شرایط نیستید، بلکه دنیای واقعی این شرایط را ایجاب کرده است. در حقیقت مجموعه‌ای از عوامل عمده هستند که به طرز شگفت‌انگیزی می‌توانند سبب ایجاد استرس در کار ما شوند و بر روی همه‌ی ما تاثیر بگذارند. ما سعی می‌کنیم استرس را به بهترین شکل مدیریت کنیم، اما در برخی از موارد همه چیز از هم می‌پاشد. افراد از هم می‌پاشند. و این طبیعت ذاتی استرس است که همیشه خود را نشان می‌دهد.

اگر شما یک کارآفرین باشید، به خوبی از فشارهای مداومی که به منظور پایین نگه داشتن هزینه‌های اضافی و گسترش سرمایه‌گذاری‌های کلان وجود دارند، آگاه هستید. در چنین شرایطی شما می‌توانید یا به جذب مشتری بپردازید و یا با چالش‌های بزرگی مانند افزایش رشد بازار و صعودی شدن هزینه‌ها دست‌و‌پنجه نرم کنید.

در هر دو صورت، زمانی وجود دارد که شما بار دنیا را بر روی شانه‌های خود احساس می‌کنید. و این به معنای تجربه‌ی استرس به معنای واقعی است. در نهایت، راهبردهای بسیاری به منظور مدیریت استرس وجود دارند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- زمانی که لازم است، به سختی کار کنید، نه در زمانی که لزومی ندارد.

تجارت و کسب‌وکار همیشه با فراز و نشیب همراه بوده است. چه شما در حال توسعه‌ی یک محصول و یا در حال پر و بال دادن به یک تجارت باشید، ساعت‌های طولانی کاری بالاخره تمام خواهند شد. اشکالی ندارد که برای چندین هفته یا چندین ماه آن قدر کار کنید که دیگر توانی برای شما باقی نماند، زیرا پس از آن که این دوران تمام شد می‌توانید با خیال راحت استراحت کنید. اما اگر دائما به این روند ادامه دهید حتما با مشکل مواجه خواهید شد.

۲- یاد بگیرید تا در برخی موارد تسلیم شوید.

زمانی که استرس بیش از اندازه‌ای را تحمل می‌کنید، یا بیش از اندازه کار کرده‌اید و هیچ ایده‌ای برای کار به ذهن شما خطور نمی‌کند، سعی کنید دست از کار بکشید. واقعا دست از کار بکشید و به خانه بروید، یا برای دویدن به بیرون از خانه بروید و یا هر کاری که دوست دارید انجام دهید. زمانی که آرام‌تر شدید، لحظه‌ای است که ایده‌های بسیاری به شما الهام می‌شوند، به خصوص زمانی که در تخت خود با حالت خواب‌آلوده دراز کشیده‌اید و یا در حال دوش گرفتن هستید.

۳- سعی کنید برای خود برنامه‌ریزی و استراتژی داشته باشید.

زمانی که تحت فشار زیادی قرار دارید، اغلب به این دلیل است که شما در طول روزهای اخیر کم‌کاری کرده‌اید. به منظور خلاص شدن از شرایط موجود، یک قدم به عقب بردارید و سعی کنید به یک چشم‌انداز عمیق از کار خود دست پیدا کنید. زمانی را به خود و تیم خود به منظور ایجاد برنامه‌ریزی، استراژی و هم‌فکری اختصاص دهید و از حواس پرتی‌ها دور بمانید. حتی برای شام بیرون بروید، در نهایت از نتیجه‌ی این روند شگفت‌زده خواهید شد.

۴- کار کردن و لذت بردن را با هم ادغام کنید.

زمانی که وارد دوران پراسترسی می‌شوید، تیم کاری خود را برای شام بیرون ببرید. استراحت کنید و از شوخی کردن با اعضای تیم خود لذت ببرید. شاید به کمک این روش زمان بیشتری برای به انجام رساندن کارهای خود لازم داشته باشید. اما مطمئن باشید، روحیه‌ی بالا به کارآمدی بیشتر می‌انجامد.

۵- همه‌ی کارهای خود را برای لحظه‌ی آخر نگذارید.

مطمئنا شما نمی‌توانید همیشه شرایط را کنترل کنید، اما اگر می‌توانید، که در بیشتر موارد حتما می‌توانید، سعی کنید کارهای خود را بهتر مدیریت کنید. شگفت‌زده خواهید شد که چه قدر احساس آرامش بیشتری می‌کنید اگر برای کار خود برنامه‌ریزی کنید تا یک روز زودتر از موعد مقرر کار خود را به پایان برسانید یا چند ساعت زودتر از پرواز، خود را به فرودگاه برسانید.

۶- مشکلات را گردن دیگران نیاندازید.

مدیران و رهبران ممکن است بتوانند عملکرد کاری بالایی داشته باشند. اما اگر مدیران در کنار عملکرد بالا دائما به دلسرد کردن تیم خود بپردازند، چه فایده‌ای دارد؟ و یا اگر همیشه اعضای خانواده و دوستان خود را مقصر مشکلات خود بدانید، در نهایت به فردی تنها و افسرده تبدیل می‌شوید. اگر نمی‌توانید استرس خود را مدیریت و یا کنترل کنید، بهتر است یک راه دیگر برای رها شدن از این موقعیت پیدا کنید که شامل انداختن تقصیر به گردن سایرین نباشد.

۷- راه‌های فرار بسیاری برای خارج شدن از موقعیت‌های استرس زا وجود دارد، یک یا چندین راه را انتخاب کنید.

کافئین می‌تواند به بهبود شرایط روحی و عملکرد شما در طول روز منجر شود. اما این روند نمی‌تواند برای طولانی مدت ادامه داشته باشد. سعی کنید ورزش کردن، مدیتیشن، فعالیت‌های بیرون از خانه، رفت و آمد و صحبت کردن با دوستان خود و یا هر آنچه که دوست دارید را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانید.

اگر می‌خواهید فردی پرکار باشید، هیچ مشکلی ندارد. اما حداقل یاد بگیرید چگونه فردی پرکار با عملکرد بالا باشید. این مسئله بدین معناست که فقط خود و تیم خود را غرق در کار نکنید. تنها در صورتی که فردی مبتکر باشید، می‌توانید مفید واقع شوید.

مهمتر از همه، سعی کنید که بتوانید به کشف نشانه‌های خستگی و از پا افتادگی در خود و افراد خود بپردازید. خارج شدن از یک مسیر پیچیده و تو در تو کار راحتی نیست. و اگر یک مدیر یا رهبر باشید، دیگران را نیز به همراه خود وارد این مسیر می‌کنید و یا حتی کل تیم شرکت شما به همراه شما به سمت یک مسیر نزولی حرکت خواهند کرد.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *